Săgeata pro-europeană şi al ei Cupidon
Izbânda unui miting pe care o percepe societatea civilă este creionată nu numai de numărul manifestanţilor, ci şi de măsura în care ansamblul de probleme se înscrie în sfera ei de interese, de felul în care se conştientizează problematica. Astfel, reuşita unui miting este atât o chestiune de conţinut, cât şi de metodologie.Care a fost mesajul mitingului de azi? Care a fost metoda prin care s-a transmis mesajul? Greu răspuns. Sau nu.
Au fost mulţi. Fără doar şi poate. Dar dacă nu erau alocate resurse, şi nu mă refer numai la cele administrative, cam câţi au fi venit azi în Piaţa Marii Adunări Naţionale? Cam câţi au fi ales acest mod forţat şi pe alocuri inconştient de a demonstra că vrea în Europa, dacă nu era puterea locală să dea ghionturi? Cam câţi au fi scos minim o sută de lei din propriul buzunar, doar de dragul unui slogan? Foarte puţini.
Este mai simplu să înştiinţezi, să comunici nişte informaţii decât să formezi comportări morale. Pentru ca informaţia morală să devină atitudine ea trebuie trăită emoţional. Oricine o ştie. Sau nu.
Făţărnicia Coaliţiei o să moară. Şi nu pentru că am spus-o eu (aici), ci pentru că atitudinea ipocrită n-are viabilitate, trăinicie.
Eu tot vreau în Europa.Cu toate acestea, azi n-am fost în Piaţă.
Merg la culcare. Mâine am de dus copiii la şcoală. Iar dacă pentru lipsa de azi, spre norocul meu, nimeni nu are să mă mustre, pentru lipsa de mâine s-ar putea să aibă cine.



Oamenii au fost hrăniţi. Asta-i cert.

Sursa
2013-11-03 22:50:00