Diagnosticarea si intretinerea cutiei de viteze

Diagnosticarea cutiei de viteze – poate fi realizata vizual (verificarea etanseitatii garniturilor de la transmisii sau de la comanda vitezelor) sau auditiv (la cuplarea vitezelor, la pornirea de pe loc sau in timpul circulatiei automobilului), apreciindu-se destul de bine unele schimbari in starea tehnica la piesele componente ale cutiei de viteze. Se prezinta cateva aspecte privind aprecierea schimbarilor in starea tehnica a cutiei de viteze. Daca la pornirea de pe loc se produc zgomote in cutie sau ambreiaj, cauzele posibile sunt: suportii cutiei de viteze slabiti din fixari sau rupti, volantul, discul de ambreiaj sau rulmentul de presiune descentrati, placa de presiune fisurata. Remediu: se strang la cuplu suruburile slabite sau se inlocuiesc piesele defecte cu altele originale.

Zgomote la cuplarea unei viteze
Cauze: sincronizatorul spart sau gripat, arcul sincronizatorului este rupt. Remediu: se demonteaza cutia de viteze si se inlocuieste sincronizatorul.

Imposibilitatea introducerii in viteze
Cauze: dereglarea cursei tijei de selectare a vitezelor, slabirea sau deformarea tijelor de comanda a vitezelor, defectiuni la sistemul de zavorare a vitezelor (blocari cu impuritati), cursa libera a pedalei de ambreiaj este foarte mare placa de presiune fisurata sau deformata.
Remediu: pentru fiecare cauza se corecteaza jocurile, se restrang la cuplu piesele conjugate sau se inlocuiesc cu piese originale.

Iesirea necontrolata din treptele de viteze
Cauze: suportii cutiei slabiti din fixari sau cu silent-blocuri rupte, dereglata cursa tijei de selectare a vitezelor, sistemul de blocare a vitezelor prezinta mansoane sincronizate uzate, dantura rupta sau sparta. Remediu: inlocuirea pieselor defecte cu piese originale.

Recomandari privind intretinerea
Intrucat ungerea angrenajelor si a celorlalte piese componente ale cutiei de viteze – diferential se face prin “balacire”, este necesar ca in permanenta sa existe in carterul cutiei de viteze-diferential o cantitate de minim 2 litri de ulei, sau cat este indicatia minima data de producator.



Sursa
2012-08-03 02:43:26



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

22:53:06O plimbare prin Capitala Neamului —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
02:12:33Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
23:17:51Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:46:26Peter Heather, John Rapley – Why Empires Fall —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
19:33:08Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:57:48Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:36:11Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:19:00„Anul lui Eminescu – Opere jubiliare ale geniului poeziei române” —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
06:39:00DIN REVISTA TINERILOR —» Leo Butnaru
04:33:30Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
02:11:28Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
23:21:47Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
22:00:42Micuțul David Antonescu are șansa unei copilării fericite —» Curaj.TV | Media alternativă
09:17:0024 octombrie - Ziua Organizației Națiunilor Unite —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
06:48:00ELȚÎN ȘI... LIRICA JAPONEZĂ —» Leo Butnaru
23:21:34Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:17:20Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:08:57Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:09:56Teatrele din Republica Moldova la FNT —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
05:45:00ADRIAN ALUI GHEORGHE DESPRE JURNAL —» Leo Butnaru
20:05:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:17:00DE LA REALISMUL SOCIALIST LA LITERATURA Z A FASCISMULUI —» Leo Butnaru
05:25:00DIN POEZIA LUMII —» Leo Butnaru
14:54:55Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:54:55Fără Titlu —» Путепроводные Заметки