Diagnosticarea si intretinerea cutiei de viteze

Diagnosticarea cutiei de viteze – poate fi realizata vizual (verificarea etanseitatii garniturilor de la transmisii sau de la comanda vitezelor) sau auditiv (la cuplarea vitezelor, la pornirea de pe loc sau in timpul circulatiei automobilului), apreciindu-se destul de bine unele schimbari in starea tehnica la piesele componente ale cutiei de viteze. Se prezinta cateva aspecte privind aprecierea schimbarilor in starea tehnica a cutiei de viteze. Daca la pornirea de pe loc se produc zgomote in cutie sau ambreiaj, cauzele posibile sunt: suportii cutiei de viteze slabiti din fixari sau rupti, volantul, discul de ambreiaj sau rulmentul de presiune descentrati, placa de presiune fisurata. Remediu: se strang la cuplu suruburile slabite sau se inlocuiesc piesele defecte cu altele originale.

Zgomote la cuplarea unei viteze
Cauze: sincronizatorul spart sau gripat, arcul sincronizatorului este rupt. Remediu: se demonteaza cutia de viteze si se inlocuieste sincronizatorul.

Imposibilitatea introducerii in viteze
Cauze: dereglarea cursei tijei de selectare a vitezelor, slabirea sau deformarea tijelor de comanda a vitezelor, defectiuni la sistemul de zavorare a vitezelor (blocari cu impuritati), cursa libera a pedalei de ambreiaj este foarte mare placa de presiune fisurata sau deformata.
Remediu: pentru fiecare cauza se corecteaza jocurile, se restrang la cuplu piesele conjugate sau se inlocuiesc cu piese originale.

Iesirea necontrolata din treptele de viteze
Cauze: suportii cutiei slabiti din fixari sau cu silent-blocuri rupte, dereglata cursa tijei de selectare a vitezelor, sistemul de blocare a vitezelor prezinta mansoane sincronizate uzate, dantura rupta sau sparta. Remediu: inlocuirea pieselor defecte cu piese originale.

Recomandari privind intretinerea
Intrucat ungerea angrenajelor si a celorlalte piese componente ale cutiei de viteze – diferential se face prin “balacire”, este necesar ca in permanenta sa existe in carterul cutiei de viteze-diferential o cantitate de minim 2 litri de ulei, sau cat este indicatia minima data de producator.



Sursa
2012-08-03 02:43:26



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

23:42:26Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:28:23Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
09:44:24Spumantele din Moldova care s-au impus la CMB —» Fine Wine
08:20:44Rezidențele „No Frontier” —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
19:57:26Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:04:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:04:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
07:38:36Alegeri | Turul doi nu există —» Curaj.TV | Media alternativă
02:50:14Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
21:20:00Țara mea și a ta —» Doar înainte
14:58:13Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:48:00STRICUL NECESAR —» Leo Butnaru
13:31:49Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:31:49Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:30:00Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:30:00Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:38:30Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:52:11Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
09:16:47Nou: Castel Mimi Rara Neagră 2024 —» Fine Wine
08:00:00SĂ FIM SERIOȘI... —» Leo Butnaru
18:33:21Discuții la festivalul de film feminist —» Curaj.TV | Media alternativă
14:19:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:30:57#Alegeri2025Moldova: Am intrat în alegeri sau încă nu? —» Curaj.TV | Media alternativă
08:00:17A început un nou sezon de vinuri bune la Vinaria din Vale —» Fine Wine
05:25:00DIN PASIENȚE —» Leo Butnaru