Diagnosticarea si intretinerea cutiei de viteze

Diagnosticarea cutiei de viteze – poate fi realizata vizual (verificarea etanseitatii garniturilor de la transmisii sau de la comanda vitezelor) sau auditiv (la cuplarea vitezelor, la pornirea de pe loc sau in timpul circulatiei automobilului), apreciindu-se destul de bine unele schimbari in starea tehnica la piesele componente ale cutiei de viteze. Se prezinta cateva aspecte privind aprecierea schimbarilor in starea tehnica a cutiei de viteze. Daca la pornirea de pe loc se produc zgomote in cutie sau ambreiaj, cauzele posibile sunt: suportii cutiei de viteze slabiti din fixari sau rupti, volantul, discul de ambreiaj sau rulmentul de presiune descentrati, placa de presiune fisurata. Remediu: se strang la cuplu suruburile slabite sau se inlocuiesc piesele defecte cu altele originale.

Zgomote la cuplarea unei viteze
Cauze: sincronizatorul spart sau gripat, arcul sincronizatorului este rupt. Remediu: se demonteaza cutia de viteze si se inlocuieste sincronizatorul.

Imposibilitatea introducerii in viteze
Cauze: dereglarea cursei tijei de selectare a vitezelor, slabirea sau deformarea tijelor de comanda a vitezelor, defectiuni la sistemul de zavorare a vitezelor (blocari cu impuritati), cursa libera a pedalei de ambreiaj este foarte mare placa de presiune fisurata sau deformata.
Remediu: pentru fiecare cauza se corecteaza jocurile, se restrang la cuplu piesele conjugate sau se inlocuiesc cu piese originale.

Iesirea necontrolata din treptele de viteze
Cauze: suportii cutiei slabiti din fixari sau cu silent-blocuri rupte, dereglata cursa tijei de selectare a vitezelor, sistemul de blocare a vitezelor prezinta mansoane sincronizate uzate, dantura rupta sau sparta. Remediu: inlocuirea pieselor defecte cu piese originale.

Recomandari privind intretinerea
Intrucat ungerea angrenajelor si a celorlalte piese componente ale cutiei de viteze – diferential se face prin “balacire”, este necesar ca in permanenta sa existe in carterul cutiei de viteze-diferential o cantitate de minim 2 litri de ulei, sau cat este indicatia minima data de producator.



Sursa
2012-08-03 02:43:26



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

11:51:22Cafeneaua Literară: Spiritul Creator al Modernismului —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
12:33:00Fantome —» Andrei LANGA. Blogul personal
01:17:34Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:12:08Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:02:57Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:57:42Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:29:01Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
12:12:00Pământ —» Andrei LANGA. Blogul personal
12:12:00Pământ —» Andrei LANGA. Blogul personal
04:32:00POEME PRIN ANI —» Leo Butnaru
03:46:13Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
01:54:22Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
01:46:39Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:52:02Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
04:37:00DIN POEZIA LUMII —» Leo Butnaru
00:53:00do you remember being scared? —» turn up the silence
21:41:43Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:14:39Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:30:40Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:33:16Interpretări Teatrale ale lui Eminescu: Luceafărul —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
01:04:11Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
23:45:50Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
22:36:52Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
21:23:03Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:41:55Fără Titlu —» Путепроводные Заметки