aproape totul despre vacanta (partea I)
a venit momentul sa-mi amintesc in scris, e tocmai vremea sa impartasesc impresiile despre vara petrecuta in Grecia…
De tara asta te poti indragosti ca de-o persoana, am vazut oameni care odata ce i-au atins pamantul, nisipul si marile, revin cronic, indiferent de resurse si efort, pentru simpla placere de a se simti fericiti.
Prima conditie pentru a te deschide spre lucruri noi e sa le incerci flamand sau insetat. Asa mi s-a intamplat mie cu berea, ca nu-i intelegeam gustul nici pe cei impatimiti de ea. Si odata, c-o sete crancena, de-as fi baut petrol scurs in Marea Moarta, am inghitit doua gaturi, iar cu ele am prins toata savoarea acestei bauturi. De atunci nu mai iezit ce sa aleg intre bere si o alta bautura tare, numai daca nu intra in concurenta cu vodca cu limonada .
La fel ne-apuca si marile iubiri, ne coplesesc cand ne prind goi pe dinauntru, cand demult am uitat tot ce-a fost de tinut minte si nu mai cautam nimic nou…
Preludiul lung e binevenit cand nu te indeparteaza prea tare de esenta actului , revin deci la subiect.
Evident ca inainte de a porni la drum nu stai sa chibzuiesti si sa analizezi filozofic fenomenul… arunci doua trei boarfe in valiza, banii si actele, aparatul de fotografiat, incaltaminte comoda, o carte, crema, trusa de baie, ceva obligatoriu uiti acasa, dar cu bani se cumpara totul (in vacanta chiar si prietenii si iubirea)… dar odata si odata tot ajungi sa te intrebi ce inseamna vacanta si pentru ce omul merge in vacanta, si la ce bun ii trebuie vacanta? Ultima intrebare e la fel de banala ca si raspunsul: Pentru odihna! Dupa 5 zile de munca 2 de odihna sunt mai mult decat suficiente. Prea multa odihna strica si asa ne dormim mai mult de o treime din viata.
Vacanta e necesara pentru SCHIMBARE! pentru modificarea monotoniei si a rutinei zilnice, pentru NOUTATE, pentru sporirea frecventei placerilor, pentru impresii si emotii inedite, pentru dezmortirea creierului si a sufletului.
Managerii din turism invata chiar de la prima lectie ca cei mai infideli clienti sunt turistii si e firesc sa fie asa, pe migratia asta de la un loc la altul, de la o agentie la alta se bazeaza acest business.
Managerii din turism mai stiu si alte detalii…
Filed under: Uncategorized

Sursa
2011-06-28 16:33:23