Sochi 2014 olympic brand


Unul din cele mai cunoscute brand-uri din spatiul post-sovietic este celebrul ursulet Mishka care a simbolizat Olimpiada organizata in URSS la inceputul anilor 80. Probabil in majoritatea familiilor din Moldova a existat sau mai exista jucarii care il infatiseaza pe Mishka care au o incarcatura emotionala speciala asociata cu amintiri personale din acea vreme. Am avut si eu un asemenea ursulet pe cind eram mic insa sa pierdut pe la rude. Dar am impresia ca inca mai este. Mishka forever!

Olimpiada data a ramas puternic ancorata in constiinta noastra si inca si azi parintii nostri isi amintesc cu drag de acel eveniment care a reusit sa cuprinda tot spiritulul statului de la acea vreme.

Zilele trecute autoritatile ruse au prezentat noul brand al Jocurilor Olimpice de Iarna care se vor desfasura in Sochi in februarie 2014.

Sochi 2014 e un eveniment cu enorme mize pentru Rusia. Mize politice, economice, sociale, inovationale si nu in ultimul rind mize de imagine de tara. Este un eveniment carora autoritatile din Rusia acorda o atentie deosebita si este controlat la cel mai inalt nivel federal. E si firesc pentru ca e un eveniment cu totul deosebit si intotdeauna aceste jocuri au un impact simtitor asupra tarii organizatoare.

In urma unui tender anuntat de autoritatile ruse, compania Interbrand a fost desemnata cistigatoarea concursului de creare a brandului Sochi 2014. Despre Interbrand putem spune ca e una din cele mai mari companii de branding din lume si este recunoscuta la nivel mondial pentru ce face in branding. Asa ca de la Interbrand, teoretic, ne putem astepta doar la ceva bun. Pentru a concepe brandul Sochi 2014 autoritatile ruse au platit Interbrand circa 500 mii de dolari. Mult sau putin? Pentru un asemenea eveniment este un pret rezonabil.

Totusi ceea ce a prezentat Interbrand si in final au acceptat organizatorii, a generat o multime de critici din partea opiniei publice ruse. In mediul online brandul prezentat de Interbrand a fost criticat cu cele mai badarane cuvinte posibile. Elementul care a generat critica rusilor e partea de jos a logo-ului care nu este suficient de clar si duce la interpretari eronate. Insa nu-mi amintesc vre-un brand olimpic care sa nu fi fost criticat. Amintitiva de brandul olimpic London 2012 :)

Brandul Sochi 2014 este unul care se vrea a fi in pas cu noua generatie digitala. Pentru nimeni deja nu mai este o noutate ca internetul este tot mai prezent in vietile noastre intr-o forma sau alta. In 2014 va fi si mai prezent mai ales din cauza evolutiei echpamentelor mobile. Olimpiada din 2014 va fi o Olimpiada Digitala in care un mare accent va fi pus pe comunicatiile si platformele online in special cele de tip social network. In acest context gaselnita Interbrand de a adauga .ru e perfecta.

Urmeaza a fi organizate o serie de campanii online, dar si prin itermedul platformelor clasice de advertising, care vor viza implicarea natiunii ruse in acest eveniment si asigurarea unei interactiuni cu alte popoare si culturi de pe glob pentru a sprijini aceste Jocuri Olimpice.

Parca totul e bine si frumos. Parca Interbrand a facut totul ca la carte. Da, intr-adevar e un concept inovativ, unic in felul sau si in pas cu timpul. Insa parca ceva lipseste. Lipseste caldura unui Mishka.

Posted in Leonardo Da Vinci is the barman of the club

Sursa
2009-12-03 10:55:28



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

06:36:05JURNALUL DE LA HYPERION (IV) —» Leo Butnaru
12:00:00Making 43% of the Web More Dynamic with the WordPress Interactivity API —» Soţii Bragaru
16:43:17WordPress Website Speed Build: The Masters Golf Tournament —» ada rosu
13:41:21ÎN MEMORIAM - Ion Aldea-Teodorovici - 7 aprilie —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
11:15:13Regulament_Concurs de postere ,,COMUNITATEA MEA ÎN OBIECTIV EUROPEAN” —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
12:00:00Registering Custom Post Types in the WordPress Admin: Our CloudFest Hackathon Report —» Misterioz
09:15:43HÂRTIE DE TURNESOL/PAPEL TURNESOL* —» Andrei LANGA. Blogul personal
08:33:02DRUM/CAMINO* —» Andrei LANGA. Blogul personal
08:00:50„Muntele Basmelor” de la Buscat s-a redeschis mai devreme —» Andrei Albu - omul alb cu gînduri negre
07:41:09Oamenii frumoși creează ocazii frumoase —» BiblioCity
07:27:34BUTOIUL LUI DIOGENE —» Andrei LANGA. Blogul personal
05:56:00POMELNIC —» Andrei LANGA. Blogul personal
14:18:34APROAPE POEM —» Andrei LANGA. Blogul personal
07:38:43JURNALUL DE LA HYPERION (III) —» Leo Butnaru
06:41:35CUTUME —» Andrei LANGA. Blogul personal
06:41:02RENDEZ-VOUS* —» Andrei LANGA. Blogul personal
06:40:39BORȘ SAU CIORBĂ —» Andrei LANGA. Blogul personal
06:39:55GÂNDITORUL LUI RODIN —» Andrei LANGA. Blogul personal
06:39:41AVIZUHA —» Andrei LANGA. Blogul personal
17:54:28Magnum Innominandum —» turn up the silence
05:39:30IDEALUL?... —» Leo Butnaru
14:52:05Metoda de protecție a mafiei lemnului! Poliția Buzău în acțiune —» Curaj.TV | Media alternativă
12:35:35Atestarea personalului de specialitate din bibliotecile publice —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
11:00:40Concursul de fizica „IMPULS” editia a VII-a, 2024 —» Fizica pentru Moldova
08:32:55Top 5 cele mai scumpe spumante din Moldova —» Fine Wine