Sochi 2014 olympic brand


Unul din cele mai cunoscute brand-uri din spatiul post-sovietic este celebrul ursulet Mishka care a simbolizat Olimpiada organizata in URSS la inceputul anilor 80. Probabil in majoritatea familiilor din Moldova a existat sau mai exista jucarii care il infatiseaza pe Mishka care au o incarcatura emotionala speciala asociata cu amintiri personale din acea vreme. Am avut si eu un asemenea ursulet pe cind eram mic insa sa pierdut pe la rude. Dar am impresia ca inca mai este. Mishka forever!

Olimpiada data a ramas puternic ancorata in constiinta noastra si inca si azi parintii nostri isi amintesc cu drag de acel eveniment care a reusit sa cuprinda tot spiritulul statului de la acea vreme.

Zilele trecute autoritatile ruse au prezentat noul brand al Jocurilor Olimpice de Iarna care se vor desfasura in Sochi in februarie 2014.

Sochi 2014 e un eveniment cu enorme mize pentru Rusia. Mize politice, economice, sociale, inovationale si nu in ultimul rind mize de imagine de tara. Este un eveniment carora autoritatile din Rusia acorda o atentie deosebita si este controlat la cel mai inalt nivel federal. E si firesc pentru ca e un eveniment cu totul deosebit si intotdeauna aceste jocuri au un impact simtitor asupra tarii organizatoare.

In urma unui tender anuntat de autoritatile ruse, compania Interbrand a fost desemnata cistigatoarea concursului de creare a brandului Sochi 2014. Despre Interbrand putem spune ca e una din cele mai mari companii de branding din lume si este recunoscuta la nivel mondial pentru ce face in branding. Asa ca de la Interbrand, teoretic, ne putem astepta doar la ceva bun. Pentru a concepe brandul Sochi 2014 autoritatile ruse au platit Interbrand circa 500 mii de dolari. Mult sau putin? Pentru un asemenea eveniment este un pret rezonabil.

Totusi ceea ce a prezentat Interbrand si in final au acceptat organizatorii, a generat o multime de critici din partea opiniei publice ruse. In mediul online brandul prezentat de Interbrand a fost criticat cu cele mai badarane cuvinte posibile. Elementul care a generat critica rusilor e partea de jos a logo-ului care nu este suficient de clar si duce la interpretari eronate. Insa nu-mi amintesc vre-un brand olimpic care sa nu fi fost criticat. Amintitiva de brandul olimpic London 2012 :)

Brandul Sochi 2014 este unul care se vrea a fi in pas cu noua generatie digitala. Pentru nimeni deja nu mai este o noutate ca internetul este tot mai prezent in vietile noastre intr-o forma sau alta. In 2014 va fi si mai prezent mai ales din cauza evolutiei echpamentelor mobile. Olimpiada din 2014 va fi o Olimpiada Digitala in care un mare accent va fi pus pe comunicatiile si platformele online in special cele de tip social network. In acest context gaselnita Interbrand de a adauga .ru e perfecta.

Urmeaza a fi organizate o serie de campanii online, dar si prin itermedul platformelor clasice de advertising, care vor viza implicarea natiunii ruse in acest eveniment si asigurarea unei interactiuni cu alte popoare si culturi de pe glob pentru a sprijini aceste Jocuri Olimpice.

Parca totul e bine si frumos. Parca Interbrand a facut totul ca la carte. Da, intr-adevar e un concept inovativ, unic in felul sau si in pas cu timpul. Insa parca ceva lipseste. Lipseste caldura unui Mishka.

Posted in Leonardo Da Vinci is the barman of the club

Sursa
2009-12-03 10:55:28



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

11:17:54În vizită la Litra Brewing Company  —» Fine Wine
19:20:20Ești pe patul de moarte? Ascultă acest mesaj! – Vasile Filat —» Moldova Creștină
22:29:47Înc-o super-Mioriță! —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
10:42:03CÂNTEC —» Andrei LANGA. Blogul personal
10:40:18DIAVOLUL RÂDE... —» Andrei LANGA. Blogul personal
10:40:17DRAGĂ CHIȘINĂU – documentar —» Curaj.TV | Media alternativă
06:55:53Raze celeste —» Argentina Gribincea's Blog
05:22:04Narciși cu spini —» Argentina Gribincea's Blog
16:01:33Miticii, la brutărie! —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
14:51:05FILĂ —» Andrei LANGA. Blogul personal
10:52:32Luați-i mingea! Hai România! —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
10:12:00,,Maria Pilchin – o voce care ne cucerește prin cuvinte” —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
08:44:32Miting pro democrație la Universitate —» Curaj.TV | Media alternativă
08:42:43Poliția locală ignoră forțele naturii și legile statului —» Curaj.TV | Media alternativă
08:16:03Purcari lansează vinul Orange în seria 1827 —» Fine Wine
06:58:19STRICTUL NECESAR —» Leo Butnaru
21:38:58Arderea lumânărilor pentru morți și vii – Vasile Filat —» Moldova Creștină
21:24:41Tălpile iadului vor fi căptușite cu fețe bisericești – Vasile Filat —» Moldova Creștină
18:00:38Mari economiști și gospodari —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
06:34:05VREMI ȘI VĂMI / JURNAL —» Leo Butnaru
06:38:22POEZIA AVANGARDEI UCRAINENE —» Leo Butnaru
22:18:46Zombificarea —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
06:01:10STRICTUL NECESAR —» Leo Butnaru
16:27:47Prin dezbateri spre Uniunea Europeană —» Liceul Teoretic “Mihail Sadoveanu”, Călăraşi
15:52:20La răscruce —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag