Sochi 2014 olympic brand


Unul din cele mai cunoscute brand-uri din spatiul post-sovietic este celebrul ursulet Mishka care a simbolizat Olimpiada organizata in URSS la inceputul anilor 80. Probabil in majoritatea familiilor din Moldova a existat sau mai exista jucarii care il infatiseaza pe Mishka care au o incarcatura emotionala speciala asociata cu amintiri personale din acea vreme. Am avut si eu un asemenea ursulet pe cind eram mic insa sa pierdut pe la rude. Dar am impresia ca inca mai este. Mishka forever!

Olimpiada data a ramas puternic ancorata in constiinta noastra si inca si azi parintii nostri isi amintesc cu drag de acel eveniment care a reusit sa cuprinda tot spiritulul statului de la acea vreme.

Zilele trecute autoritatile ruse au prezentat noul brand al Jocurilor Olimpice de Iarna care se vor desfasura in Sochi in februarie 2014.

Sochi 2014 e un eveniment cu enorme mize pentru Rusia. Mize politice, economice, sociale, inovationale si nu in ultimul rind mize de imagine de tara. Este un eveniment carora autoritatile din Rusia acorda o atentie deosebita si este controlat la cel mai inalt nivel federal. E si firesc pentru ca e un eveniment cu totul deosebit si intotdeauna aceste jocuri au un impact simtitor asupra tarii organizatoare.

In urma unui tender anuntat de autoritatile ruse, compania Interbrand a fost desemnata cistigatoarea concursului de creare a brandului Sochi 2014. Despre Interbrand putem spune ca e una din cele mai mari companii de branding din lume si este recunoscuta la nivel mondial pentru ce face in branding. Asa ca de la Interbrand, teoretic, ne putem astepta doar la ceva bun. Pentru a concepe brandul Sochi 2014 autoritatile ruse au platit Interbrand circa 500 mii de dolari. Mult sau putin? Pentru un asemenea eveniment este un pret rezonabil.

Totusi ceea ce a prezentat Interbrand si in final au acceptat organizatorii, a generat o multime de critici din partea opiniei publice ruse. In mediul online brandul prezentat de Interbrand a fost criticat cu cele mai badarane cuvinte posibile. Elementul care a generat critica rusilor e partea de jos a logo-ului care nu este suficient de clar si duce la interpretari eronate. Insa nu-mi amintesc vre-un brand olimpic care sa nu fi fost criticat. Amintitiva de brandul olimpic London 2012 :)

Brandul Sochi 2014 este unul care se vrea a fi in pas cu noua generatie digitala. Pentru nimeni deja nu mai este o noutate ca internetul este tot mai prezent in vietile noastre intr-o forma sau alta. In 2014 va fi si mai prezent mai ales din cauza evolutiei echpamentelor mobile. Olimpiada din 2014 va fi o Olimpiada Digitala in care un mare accent va fi pus pe comunicatiile si platformele online in special cele de tip social network. In acest context gaselnita Interbrand de a adauga .ru e perfecta.

Urmeaza a fi organizate o serie de campanii online, dar si prin itermedul platformelor clasice de advertising, care vor viza implicarea natiunii ruse in acest eveniment si asigurarea unei interactiuni cu alte popoare si culturi de pe glob pentru a sprijini aceste Jocuri Olimpice.

Parca totul e bine si frumos. Parca Interbrand a facut totul ca la carte. Da, intr-adevar e un concept inovativ, unic in felul sau si in pas cu timpul. Insa parca ceva lipseste. Lipseste caldura unui Mishka.

Posted in Leonardo Da Vinci is the barman of the club

Sursa
2009-12-03 10:55:28



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

08:25:53Andrei și Ilinca – Plouă (cover Holy Molly x Tata Vlad) —» Andrei Albu - omul alb cu gînduri negre
09:00:00Opera Crypto Browser Announces Plans to Integrate Elrond  —» Luchian Alexandru
08:54:49Plâng de fericire. 215 Eroi ai Ucrainei, printre care și comandanții Azovului au fost eliberați! —» nimic nu e asa cum pare a fi...
06:30:11Rușii vor să transforme „tribunalul” de la Mariupol într-un proces exemplar de condamnare a nazzismului —» nimic nu e asa cum pare a fi...
14:57:59Purcari promovează steak-urile produse de companiile lui dmitri medvedev —» un alt blog
12:22:52SCURTĂ RELATARE DE PE FRONT. Nu cel ucrainean, cel politic, moldovenesc —» Nicolae Federiuc
10:21:36S-a aruncat în aer împreună cu ocupanții care l-au descoperit. Ce se întâmplă, de fapt, în cadrul contraofensivei armatei ucrainene? —» nimic nu e asa cum pare a fi...
09:47:38Putin a anunțat mobilizarea parțială. Reacția unei mame: „...чтоб ты сдох, козлина!” —» nimic nu e asa cum pare a fi...
06:37:10Escaladarea nebuniei —» blog cultural
05:41:58Ce poreclă are informatorul Litvinenco în dosarele SIS-ului? —» un alt blog
18:37:45Câteva propuneri privind cercetarea științifică în Republica Moldova —» Gheorghe Cuciureanu
17:18:31Eulogy: Andrei Bivol —» Erik and Elena Brewer's Weblog
09:59:00Create the first in-browser game for Opera GX Mobile and save millions of gamers from the nightmare of no mobile data or WiFi —» Luchian Alexandru
05:15:12Azi trebuiau să protesteze agricultorii, dar Slusari i-a vândut… —» un alt blog
05:13:04Casa Rusa din Chisinau a donat carti Bibliotecii Alexe Rau din Briceni si Bibliotecii Ion Druta din Donduseni —» un alt blog
18:43:11Militari și jandarmi, pe urmele poliției iresponsabile —» Curaj.TV | Media alternativă
18:31:59Proiectul genomului uman (Cu Bună Știință #26) —» Curaj.TV | Media alternativă
18:24:49Poliția locală Bacău, prinsă pe picior greșit —» Curaj.TV | Media alternativă
18:16:14În ce a fost îmbrăcată Maia Sandu la funeraliile lui Nicolae Bulat? —» un alt blog
18:03:00Au fost la pretura Centru cu reproș pentru corupție —» Curaj.TV | Media alternativă
17:44:06Carabinierii alungă oamenii de pe gazon! —» Curaj.TV | Media alternativă
06:50:10TEWA V(ia) Feteasca Neagră 2019 —» Fine Wine
17:10:22A făcut plîngere penală unui complet de la CSJ —» Curaj.TV | Media alternativă
12:00:05Jurnal de emigrant/ă: Trebuie sã mergem împreuna (2 ep) —» Curaj.TV | Media alternativă
07:43:37După eliberarea regiunii Harkiv începe documentarea crimelor comise acolo de ocupanți. Primele cifre ale ororii... —» nimic nu e asa cum pare a fi...