Când trei se ceartă, cine câştigă? (Orange)

Data trecută am lansat trilogia mobilă „Când trei se ceartă, cine câştigă?” și mi-am expus părerea vis-à-vis de spotul „Unité”: Adevărat nelimitat. Nunta. Între timp au apărut datele ANRCETI. Mare zarvă mare au făcut cei de la „Publicis Moldova” (măcar de-ar fi fost o reacție venită de la „Orange”)…

Așa cum îl respectam cândva pe Boico – așa a decăzut în ochii mei: tot mai jos și mai jos cu fiecare replică sau comentariu pe care l-a lăsat în ultimele săptămâni pe Facebook. O reacție infantilă demnă de un amator și nu de un profesionist (cum era până la altercațiile cu „violeții”).

Asemenea reacții puteam avea eu, acu’ vreo doi ani, când abia intram în câmpul muncii și mi se părea că am cel mai tare job de pe planetă și lucrez la cea mai tare agenție de publicitate din MD. Și Doamne ferește să fi reproșat cineva ceva despre mega-compania „mea”, că săream ca o leoaică ce-și apără puii de șacali, chiar dacă eu eram doar un șoricel, iar pe adevăratul leu – îl durea fix în pix ce credeau/ziceau „șacalii” pe la spate.

Acum am ocazia să privesc dintr-o parte acest gen de reacții și sunt absolut PE-NI-BI-LE… Ele nu denotă profesionalism, ele nu denotă inteligență, ele nici măcar nu denotă că „ești mai bun”. De ce să te cobori la un asemenea nivel și să declari… Nu! Să FACI un spot despre faptul că „Moldcell” a pierdut 40 900 de utilizatori când poți să faci spot și să te bucuri că „Orange” a câștigat 42 000 de utilizatori? Adică serios?

Acum înțeleg cât de greșite erau deciziile mele (și mai ales declarațiile publice) pe care le făceam atunci. Pentru că între timp, am învățat lecția: azi lucrez pentru „Orange”, mâine aș putea lucra pentru „Moldcell”. Iar în aceste condiții trebuie să înveți să fii imparțial. E greu, e nedrept, e contrar voinței și orgoliului propriu – dar e CORECT.

Dl. Boico, vă pătați numele și reputația de dragul unui client – „Orange” în acest caz, dar fiți sigur că ei nu vor face același lucru pentru Dvs. Niciodată! Atunci, merită? Oare?

***

Făcând abstracție de toată povestea de mai sus, voi reveni, după cum am promis, la impresiile mele despre seria de spoturi „Orange”, lansate în ajunul sărbătorilor de iarnă:

Spotul 1 >>> Spotul 2 >>> Spotul 3

Punctul forte al spoturilor „Orange” de Crăciun din acest an este conceptul de serie: un spot rezultă din altul însă relatarea se face de la coadă. Ingenios și captivant, mereu rămâi cu ideea „Oare mai urmează un spot?”. Cu toate acestea, an de an ne vrăjesc cu poveşti frumoase şi efecte speciale. Ei asta pot. Ne-au demonstrat nu o dată. Dar asemenea spoturilor „Coca-cola”: cât de fastuoase şi colorate ar fi ele – sunt cam „la fel”. Aceleaşi personaje, aceleaşi „daruri”, acelaşi decor, aceeaşi muzică „de Crăciun”. Da, sunt spoturi de nota zece, dar eu vreau altceva, vreau ceva mai „WOW”. Au atins un apogeu şi stau acolo. E greu să te menţii sus, dar de la cei mai buni – mă aştept la mult mai mult.

De rău: Spotul arată ca un fel de replică la replica replicii (vorba Ţărăncuţei) celor de la „Moldcell”. Dacă e să le compar, astea de la „Orange” mi se par mai „prăfuite”… Nu-mi place nici puloverul „prinţului”. E cu totul din altă „operă”. În asemenea decor şi personaje, el arată ca şi cum a greşit uşa şi „povestea”. Aduce mai curând a tehnician care ţine luminile şi nu a prinţ ce-mi aduce „THE fairytale”.

Sugestie: Fiţi voi mai inteligenţi şi cedaţi primii. Renunţaţi la ideea de a plăti cu aceeaşi monedă sau de a „învinge” concurenţii violeţi cu propriile lor arme. Uitaţi de „furtul balenei”, de „aluziile portocalii” din spoturile lor, de „atacul” spotului de Crăciun din anul trecut. A trecut un an, sunteți lideri în portabilitate, aveți mai mulți utilizatori – so, move on! ;) Ce nu v-ajunge?

***
Impresiile despre spoturile de Crăciun de la „Moldcell” – urmează…


Sursa
2013-12-03 07:55:42



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

07:04:35LINIA VIEȚII —» Leo Butnaru
14:49:58DINTR-O POSIBILĂ ANTOLOGIE, 2014 —» Leo Butnaru
10:11:03SOLIDARITATE —» Leo Butnaru
07:07:40Milostenia nu-i mai mult sau mai puţin merituoasă, după însemnătatea darurilor —» Portalul Tineretului Ortodox din Moldova
20:08:31Polițistă la volan, la fel ca bărbații cu epoleți, sfidătoare —» Curaj.TV | Media alternativă
19:47:06Am pierdut mii de dolari pe false ”investiții”! —» Curaj.TV | Media alternativă
10:00:08Anxietatea – de la cauze și consecințe, la soluții —» Moldova Creștină
08:50:04DIN ISTORIA (ȘI GEOGRAFIA) LITERATURII ROMÂNE ÎN IMAGINI © —» Leo Butnaru
05:42:32«Новости Приднестровья» продолжают тырить —» Бессарабские хроники
00:05:00Black Friday: All of Our Deals in One Spot —» Misterioz
18:44:12Cehia. Moldovenii de peste hotare sunt „diasporă” —» Curaj.TV | Media alternativă
17:24:22Zice că l-au păcălit cu locul de muncă în Germania —» Curaj.TV | Media alternativă
14:27:05Programul ,,Opera jubiliară a anului 2022” —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
13:26:41Infografic ,,Septembrie - nici o zi fără lectură" —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
12:30:29REVISTA „NEUMA” ÎNTREABĂ —» Leo Butnaru
10:10:31A fi bun nu costă mult, dar aduce dobânzi mari! —» Moldova Creștină
18:55:30Valurile mortale din asfalt au supraviețuit două anotimpuri —» Curaj.TV | Media alternativă
18:48:59Tramvaiul răzbunător de pe ruta 11 —» Curaj.TV | Media alternativă
16:02:58Omofonele – unde punem cratima?  —» Moldova Creștină
16:00:13Ar trebui să ne doară… | Poezie de Mașa Rotaru —» Moldova Creștină
13:00:16Interviu cu Vasile Gherasimciuc, Director al Sărbătorii Speranței în Moldova (14-16 Iulie 2023) —» Moldova Creștină
10:30:02POET AL AVANGARDISMULUI UCRAINEAN - VICTIMA BOLȘEVISMULUI —» Leo Butnaru
10:00:14Nu ne mai pasă | Opinie Mașa Rotaru —» Moldova Creștină
07:58:56Pandemia mai este, chiar dacă n-o vedem —» blog cultural
21:58:36O activitate de interes maxim… —» Centrul Comunitar Instruire, Acces Informaţie Călăraşi