Studio Pixel: „Ne place să dăm viaţă ideilor… furate!”
Promoţia „Staples” - „Back to School”, SUA, august 1993 (stânga)
VS.
Promoţia „Baby Hall” - „Înapoi la Şcoală”, RM, iulie 2012 (dreapta)
Poate aş fi trecut cu vederea acest spot drăguţ care…
…deşi plagiat, arată foarte bine ca imagine şi scenariu…
…cu mici erori de regie, fetiţa ba e în dreapta, ba e în stânga băiatului…
…dar cu un mare actor în rol principal (Alexandru Pleşca) şi o interpretare de excepţie!
Un singur lucru nu înţeleg – pe ce principiu se lucrează în agenţiile noastre de publicitate?
Dacă e vechi şi din altă ţară, atunci se poate prelua ideea, sau cum?
Agenţia de publicitate: Studio Pixel
Casa de producţie video: ES Production
Denis Simonov/Victor Eftodii
Promoţia „Staples” - „Back to School”, august 1993
Am încercat să fac lumină în nedumerirea mea, adresându-mă direct la sursă (echipa „Studio Pixel”), iar dialogul care a urmat… vorbeşte de la sine:
Very Happy: Tare fain spot Cui aparţine ideea?
Studio Pixel: Mersi, ideea aparţine universului
V.H.: Şi totuşi? Un nume, un art-director? Cine e atât de creativ la voi?
S. P.: Sub video este scris cine a elaborat această lucrare!
V.H.: Nu prea sunteţi „user friendly”… Am văzut ce scrie acolo însă, aş vrea să ştiu cui aparţine ideea spotului, de la ce a-ţi pornit, cum s-a ajuns la acest concept…
S. P.: Scopul primordial a fost ca publicitatea să fie eficientă şi clientul să fie satisfăcut. Pentru aceasta a fost stabilit auditoriul ţintă, care sunt părinţii. De aceea am hotărât să creăm un concept prin care trezim în părinţi emoţiile de 1 septembrie. Ideea nu-i aparţine unui om anumit – toată echipa a lucrat la concept.
V.H.: Ok, merci
S. P.: Cu plăcere Pot să aflu cu cine am onoarea?
V.H.: Onoarea e de partea mea Ştiţi ce e interesant? Că de fiecare dată „aud” aceeaşi frază: „…toată echipa a lucrat la concept”… Cum explicaţi că acest „concept” la care a lucrat toată echipa „Studio Pixel” a fost realizat deja iar similitudinile sunt uluitoare şi în proporţie de 98%? Numai sincer, Vă rog… Cum comentaţi/argumentaţi?
S. P.: :) Mi-i interesant de ce vă uimiţi. Dvs. sunteţi specialist în publicitate? Scopul nostru ca agenţie de publicitate e să vindem promoţia. Ideea, la moment, nu are atâta importanţă. Repet, scopul primordial este de a vinde promoţia prin orice modalitate. Dvs. sunteţi specialist în publicitate? Dacă nu, aveţi tupeu să judecaţi?
V.H.: În calitate de (potențial) consumator mi-ar place să ştiu că nu sunt mințit în primul rând, şi dacă susțineți că ideea aparține echipei – iar aceasta nu este adevărat, cum credeți, câtă credibilitate aveți ca şi agenție de publicitate? Iar dacă e să vă analizez în calitate de client care vrea un spot BUN şi UNIC (ca la nimeni, căci aşa vor toți), câte şanse credeți că aveți să aleg anume „Studio Pixel” dintre toate celelalte agenții de publicitate? „Baby Hall” a plătit pentru un spot furat sau pentru un spot de autor? Şi nu cred că trebuie să fii specialist în publicitate ca să-ți dai seama că furatul nu dă bine la PR-ul companiei?!! V-ar place să ascultați un cântec de Michael Jackson interpretat de Adrian Ursu (care se bate cu pumnul în piept că el a compus versurile, muzica şi chiar coreografia)? Dar să consumați cvas în sticlă de Coca-Cola şi producătorii să vă convingă că nu contează ce-i înăuntru, contează să se vândă…?! Penibilă explicația Dvs. Iar atribuirea unei idei ce nu vă aparține – e chiar ruşinos pentru o agenție de talia „Studio Pixel”. Părerea mea desigur
S. P.: Pe mine mă miră faptul că tu, nefiind specialist în publicitate, judeci de parcă eşti Ogilvy. În primul rând spune-mi câţi ani ai? 15? Prima lecţie pentru tine – citeşte „99 de franci” – toată reclama minte. Ca potenţial consumator, spune-mi te rog, prin ce minte compania? În al II-lea rând, spotul e bun, e unical pe piaţa autohtonă. „Baby Hall” a plătit pentru ca promoţia să aducă venit, nu pentru artă. Michael Jackson e artă, publicitatea nu e artă. În sfârşit, eu am făcut cunoştinţă cu blogul tău, ceea ce faci tu – e ruşinos. Nefiind specialist în publicitate critici realizările altor companii. Chiar şi acelaşi „Mercedes-Benz” se inspiră pentru a-şi atinge scopul. Dacă această idee îşi atinge scopul – eu sunt obligat să o utilizez.
V.H.: Citiţi, Vă rog, TOT articolul, nu doar titlurile… şi veţi afla ce au făcut defapt cei de la „Mercedes-Benz” Eu zic totuşi să revizuiţi „politica” Dvs. internă căci publicitatea este o Artă (spre marea Dvs. mirare) şi e păcat să Vă consumaţi creativitatea plagiind de la alţii. Potenţial aveţi, aşa că lăsaţii pe cei mai slabi să plagieze de la voi
S. P.: Mersi şi Dvs. succes!
Dragi specialişti în publicitate, luminaţi-mă Vă rog, este sau nu Publicitatea o Artă?
Notă: Merci „informatorului secret Nr. 1”, portalului www.reclame.md şi echipei „Studio Pixel” pentru „interviu” ;)
Sursa
2012-08-03 09:05:22