Bucurie in farfurie-dieta semafor

Acum va dezvalui un mic secret, sunt la regim :)) fiind o mare mancacioasa am ales bineinteles o dieta unde pot sa dau frau liber imaginatiei si sa nu fiu flamanda ;) 
Va voi povesti despre dieta Semafor sau Dieta indicelui glicemic, care are la baza doua cai de slabire una mai rapida si una de durata, fiecare alege calea sa.
1. Prima metoda se bazeaza pe clasificarea produselor dupa indicele glicemic, in dependenta de el alimentele sunt clasificate pe culori, mai jos gasiti o lista cu clasificarea alimentelor dupa indicele glicemic.
Realizata de doctorul David Jenkins, profesor nutritionist al Universitatii din Toronto, dieta indicelui glicemic masoara viteza cu care alimentele sunt consumate de corp pentru a se forma glucoza, sursa de energie a organismului.
Alimentele cu indice glicemic mare sunt consumate repede si te fac sa cauti alt aliment, in vreme ce alimentele cu indice glicemic mic iti ofera un sentiment de saturatie pentru mai mult timp. Aceste alimente slabe cu indice glicemic mic stau la baza dietei.
Cele mai multe alimente cu indice glicemic mare sunt cele facute din faina alba din care nutrientii esentiali au fost indepartati. Contrar, alimentele cu indice mic sunt legumele, fructele, alunele, carnea de peste si lactatele slabe in grasime, care asigura o sanatate buna.
Dieta indicelui glicemic calculeaza totul pentru tine prezentandu-ti alimentele in trei categorii asemanatoare luminilor din trafic: alimente rosii pe care trebuie sa le eviti daca vrei sa pierzi kilograme, alimente galbene care trebuie consumate ocazional si alimente verzi pe care le poti consuma oricand in orice cantitate.
Pe scurt, dieta indicelui glicemic nu te va infometa. Daca poti respecta culoarea semaforului, poti urma dieta. In plus, ea nu va dauna sanatatii, ci va reduce riscul imbolnavirii (te va tine departe de bolile de inima, atacuri, diabet de tipul 2, cancer la colon si prostata). Cu ajutorul retetelor, ideilor de gustari si ghidurilor pentru restaurante, dieta indicelui glicemic va fi traseul sanatos pe care il vei urma toata viata.
2. Eu vreau sa pierd din kilogramele acumulate mai repede si acum este momentul cel mai oportun, pentru ca sunt fructele si legumele proaspete, de aceea am ales a doua metoda a semaforului si aici totul devine foarte simplu pentru ca se tine 7 zile si puteti pierde mai repede din greutate, de ce este simpla ? pentru ca impartiti alimentele pe culori :D Nu consumati alimente conservate, apa carbogazoaza si sucuri indulcite, beti 1,5~2,5 litri de apa plata pe zi, prima portie de 0,5 litri de apa e foarte bine sa o beti de dimineata pana la ora 12 pe stomacul gol cu 40 de minute pana la cafea sau prima masa, si mai este bine sa beti un pahar de apa pana la masa cu 30 de minute inainte de fiecare masa, mancati portii mici ( cum zic chinezii, cat incape in palma ) de 5,6 ori pe zi  ! 1. Prima zi mancati tot ce gasiti de culoare verde, bineinteles nu consumati dulciuri cu coloranti verzi :)) doar tot ce este natural. Mere, pere, mango, kiwi, limeta, struguri verzi, mere verzi, castravet, dovlecei, vinete, ardei gras verde, praz, gulii, varza, brocoli salata verde, fasole verde, zarzavat, alge de mare, linte verde, mazare si altele. 2. A doua zi e galbena si aici mancati alimentele de culoare galbena Pepene galben, cirese albe, ananas, piersici, caise, morcovi, ardei gras galben, dovleac, lamaie, banane si cartofi ( fierti sau copti) in cantitati moderate, mere galbene, porumb, galbenus de ou, citrice, deasemeni in ziua galbena se permite carnea slaba de pui si peste alb etc. 3. A treia zi e rosie si cred ca vati dat seama ca sunt alimente de culoare rosie :)
Consumati mere rosii, cirese, visine, pepene verde, zmeura, capsune, coacaza, rosii, sfecla, capia si ardei gras rosu, ceapa rosie, fasole rosie, carne rosie de vita, peste rosu, crustacee, icre rosii etc.

4. A patra zi este pauza, mancati rational, respectand indicele glicemic, beti multa apa plata, faceti miscare, o gimnastica de dimineata este binevenita in fiecare zi :) 5. ZI VERDE 6. ZI GALBENA 7. ZI ROSIE Alegeti pentru innabusirea legumelor si dresarea salatelor uleiul de masline in cantitati moderate si sarea de mare, zaharul este exclus se permite pana la 5 grame de sare pe zi adica 1 lingurita rasa, se permite cafea si ceai verde fara lapte, frisca si indulcitori !
Dupa ce ati dat start cu perioada de atac, continuati sa va alimentati sanatos, evitand produsele din tabelul rosu si respectand indecele glicemic al produselor :) Alegeti calea care vi se potriveste mai bine,  aprindeti semaforul si fiti sanatosi :D  Fiecare pierde din greutate in dependenta de metabolism si de perioada in care ati acumulat kilogramele nedorite, principala regula este sa aveti rabdare si perseverenta, sanatatea si frumusetea va bate la usa voastra fara indoiala :-* !
Intre timp voi adauga aici linkurile cu retete preparate dupa culorile celor 7 zile :) ! RETETE DIN ZIUA VERDE - RETETE DIN ZIUA GALBENA - RETETE DIN ZIUA ROSIE Gulas de vita cu fasole rosii
Alimentele cu indicele glicemic mare care ingrasa si trebuie sa le evitati ! Sirop de porumb (glucoza) 115 Bere 110 Glucoza (dextroza) 100 Sirop de glucoza 100 Amidon modificat 100 Sirop de grau, sirop de orez 100 Cartofi prajiti, cartofi gratinati 95 Amidon 95 Cartofi gatiti la cuptor 95 Faina de orez 95 Paine alba fara gluten 90 Faina de cartofi 90 Orez cu bob rotund 90 Amidon din radacinoase 85 Morcov (gatit)* 85 Telina (gatita)* 85 Fulgi de porumb 85 Hamburgeri 85 Miere de albine 85 Orez instant / prefiert 85 Maizena (amidon din porumb ) 85 Pastarnac* 85 Floricele de porumb (popcorn, fara zahar) 85 Orez expandat 85 Prajituri cu orez / pudding 85 Lapte de orez 85 Tapioca 85 Napi (gatiti)* 85 Paine alba pentru sandwich / Paine toast 85 Faina alba de grau 85 Bob (gatit) 80 Piure de cartofi 80 Gogosi 75 Lasagna (din grau moale) 75 Dovleac (bostan) 75 Lapte de orez (cu adaos de zahar) 75 Alte tipuri de dovleac (bostan) 75 Vafe, napolitane (cu adaos de zahar) 75 Pepene* 75 Covrigi 70 Bagheta (paine alba) 70 Biscuiti 70 Briose 70 Ridiche alba 70 Tableta de ciocolata (cu adaos de zahar) 70 Coca-cola, bauturi acidulate "soft" 70 Faina de porumb (malai) 70 Croissant 70 Curmale 70 Gnocchi (paste fainoase) 70 Produse de patiserie din faina alba 70 Grau salbatec/ Sorg / Iarba de Sudan 70 Melasa 70 Terciuri 70 Taietei (din grau moale) 70 Cartofi fierti fara coaja 70 Orz fin 70 Banane de gatit 70 Mamaliga 70 Chipsuri de cartofi, crisps 70 Pufarine 70 Ravioli (din grau moale) 70 Cereale rafinate (cu adaos de zahar) 70 Paine de orez 70 Risotto 70 Covrigei / Paximadi / Zwieback / Bicuiti 70 Special K™ 70 Orez normal, obisnuit 70 Taco 70 Zahar alb (sucroza) 70 Zahar brun integral 70 Sfecla rosie (gatita)* 65 Taietei chinezesti / paste din faina de orez 65 Couscous, gris 65 Paine neagra 65 Gemuri, dulceturi (cu adaos de zahar) 65 Sirop de artar 65 Marmelada (cu adaos de zahar) 65 Mars®, Snikers®, Nuts®, etc. 65 Musli (cu adaos de zahar / miere de albine) 65 Cornuri cu ciocolata 65 Fructe de arbore de piine 65 Ananas (conserva/can) 65 Gutui (dulceata/jeleu, cu adaos de zahar) 65 Stafide (toate tipurile) 65 Paine de secara (30% secara) 65 Serbet (cu adaos de zahar) 65 Porumb dulce, porumb 65 Roscove 65 Ignami (radacinoasa) 65 Rosii fierte la abur, nedecojite 65 Rosii fierte la abur, nedecojite 65 Paine integrala 65 Caise ( conserva, compot cu sirop) 60 Banane 60 Orz alb 60 Castane 60 Gris din grau dur 60 Inghetata (obisnuita, cu adaos de zahar) 60 Lasagna (grau dur) 60 Orez cu bob lung 60 Maioneza (industriala, indulcita) 60 Pepene galben (cantalup, etc.)* 60 Colaci dulci 60 Porridge, ovaz 60 Malt de ovaz 60 Orez aromat 60 Pizza 60 Pudra de ciocolata (cu adaos de zahar) 60 Ravioli (din grau dur) 60 Bulgur (grau in forma preparata) 55 Dulciuri pe baza de faina, unt, zahar 55 Suc de struguri, must (neindulcit) 55 Prune japoneze (mosmon de lana) 55 Ketchup 55 Suc de mango (neindulcit) 55 Manioc, mandioca, yucca, Cassava (amar) 55 Manioc, mandioca, yucca, cassava (dulce) 55 Mustar (cu adaos de zahar) 55 Nutella® 55 Papaya (fructe proaspete) 55 Piersici (conserva, cu sirop) 55 Orez cu bobul rosu 55 Spaghetti (fierte bine) 55 Sushi 55 Tagliatelle (fierte bine) 55
Alimentele cu indicele glicemic mijlociu este categoria de alimente si produse alimentare ce nu ingrasa atata timp cat nu se combina in decursul unei mese cu grasimi. Puteti consuma alimentele din aceasta categorie la orice masa daca nu le combinati cu lipide.
All Bran (Kelloggs)™ 50 Suc de mere (neindulcit) 50 Orez Basmati 50 Biscuiti (numai cu faina integrala, fara adaos de zahar sau amidon modificat) 50 Paine cu quinoa (aproximativ 65% quinoa) 50 Orez brun, orez nedecorticat 50 Batoane de cereale, energizante (fara adaos de zahar) 50 Chayote, chocho, pear squash, christophine 50 Suc de afine rosii/rachitele (neindulcit) 50 Anghinare din Ierusalim sau napi 50 Fruct de kiwi 50 Litchi (fructe proaspete) 50 Macaroane (grau dur) 50 Mango (fructe proaspete) 50 Musli (fara indulcitori) 50 Curmale japoneze 50 Suc de ananas (neindulcit) 50 Paine integrala 50 Cartofi dulci (yam, ignan) 50 Biscuti de secara Wasa™ 50 Paste din grau integral 50 Banane (necoapte) 45 Orz, grau integral 45 Orez brun Basmati 45 Paste Capellini 45 Nuca de cocos 45 Afine rosii/rachitele 45 Faina Farro (integrala) 45 Suc de grapefruit (neindulcit) 45 Struguri, verzi si rosii (fructe proaspete) 45 Mazare verde (conserva) 45 Paine de Kamut (un tip de grau) 45 Faina de Kamut (integrala) 45 Suc de portocale (proaspat stors si neindulcit) 45 Ananas (fruct proaspat) 45 Banana de plantan (cruda)-un soi de banana care se gateste 45 Banana de plantan/banana de gatit (cruda) 45 Secara (integrala, faina sau paine) 45 Paine prajita din faina integrala 45 Suc de tomate (cu adaos de zahar) 45 Grau bulgur integral (gatit) 45 Cereale integrale (fara adaos de zahar) 45 Cus-cus integral, gris integral 45 Spaghete "al dente" (fierte 5 minute) 40 Paine integrala 100%, cu drojdie 40 Cidru brut 40 Hrisca, grau negru (integral, faina sau paine) 40 Suc de morcovi (neindulcit) 40 Lapte de cocos 40 Caise uscate 40 Smochine uscate 40 Prune uscate 40 Grau egiptean. kamut 40 Falafel (chiftelute din naut si/sau fasole boabe) 40 Faina de Farro (un soi de grau) 40 Boabe (crude) 40 Paste din grau integral, al dente 40 Fasole rosie (conserva) 40 Lactoza 40 Paine Matzo (faina integrala) 40 Fulgi de ovaz (nepreparati) 40 Ovaz 40 Unt de arahide (fara adaos de zahar) 40 Pepino dulce, pepene, para 40 Paine Pumpernickel 40 Gutuie (conservata/jeleu, fara adaos de zahar) 40 Faina Quinoa 40 Prajitura frageda, biscuiti, furse (din faina integrala, fara adaos de zahar) 40 Sorbet (neindulcit) 40 Piure de susan (integral) 40 Tahini 40 Alimentare cu index glicemic mic se pot combina cu grasimi in alimentatia curenta in decursul unei mese. 
Consumul acestor alimente ajuta procesul de slabire.

Fasole Adzuki uscata 35 Amarant 35 Amarant, seminte 35 Mere, piersici (fructe proaspete) 35 Piure de mere, sos de mere 35 Fasole uscata neagra 35 Cassoulet (mancare frantuzeasca de fasole cu carne, un fel de iahnie) 35 Radacina de telina, gulie (crude) 35 Faina de mazare 35 Mazare proaspata, boabe 35 Taietei chinezesti/fidea (din grau dur), taietei 35 Boabe de rachitele(merisor), boabe 35 Crema/piure de mere, fructe serbet 35 Mustar Dijon 35 Mere uscate 35 Rosii uscate 35 Paine din germeni de cereale 35 Falafel (din naut) 35 Smochine (fructe proaspete) 35 Mazare verde (proaspata) 35 Inghetata (cu fructoza) 35 Porumb indian 35 Boabe 35 Seminte de in/susan/mac, bob intreg 35 Nectarine (proaspete) 35 Portocale (proaspete) 35 Piersici (proaspete) 35 Prune (in stare proaspata) 35 Rodie (proaspete) 35 Gutuie (proaspete) 35 Quinoa 35 Iaurt de soia (cu aroma de fructe) 35 Seminte floarea-soarelui 35 Suc de tomate 35 Sos de tomate (natural, fara adaos de zahar) 35 Fibre Wasa™ (24% fibre) 35 Piure de migdale – intregi, cu coaja (neindulcit) 35 Fasole uscata alba, fasole uscata rosie, fasole uscata pestrita, fasole uscata neagra 35 Orez salbatic 35 Drojdie 35 Iaurt** 35 Lapte de migdale 30 Caise (proaspete) 30 Sfecla (crud) 30 Linte maro 30 Morcov (crud) 30 Mazare cu pui, boabe 30 Taietei chinezesti / paste (facute din soia sau boabe) 30 Boabe frantuzesti, boabe intregi 30 Usturoi 30 Grapefruit (proaspete) 30 Dulceata (fara adaos de zahar, suc de fructe indulcit) 30 Marmelada (fara adaos de zahar) 30 Lapte** (degresat sau nu) 30 Lapte de ovaz (nefiert) 30 Fructul pasiunii, maracuja, granadilla 30 Pere (fructe proaspete) 30 Lapte proaspat** 30 Branza** 30 Ierburi comestibile 30 Lapte de soia 30 Mandarine, clementine 30 Rosii 30 Gulie (cruda) 30 Linte galbena 30 Mure, dude 25 Afine, coacaze negre 25 Cirese 25 Ciocolata amaruie (care contine peste 70% cacao) 25 Fasole uscata pestrita 25 Agrise 25 Linte verde 25 Hummus 25 Fasole mungo 25 Piure de alune de padure (neindulcit) 25 Zmeura (fructe proaspete) 25 Coacaze rosii 25 Seminte 25 Faina de soia 25 Mazare injumatatita 25 Coacaze (fructe proaspete) 25 Piure/pasta de migdale intregi (neindulcit) 25 Piure din alune intregi (neindulcit) 25 Anghinare 20 Bambus pestrit 20 Ciocolata, simpla (peste 85% cacao) 20 Vanata 20 Inima de palmier, varza 20 Suc de lamaie (neindulcit) 20 Pudra de cacao (fara adaos de zahar) 20 Ratatouille(ghiveci frantuzesc) 20 Fructoza, zahar din fructe 20 Iaurt de soia (fara arome) 20 Piure de soia 20 Tamari (sos negru de soia neindulcit) 20 Visine indiene, visine Acerola 20 Agave (sirop) 15 Migdale 15 Sparanghel 15 Coacaze negre 15 Tarate (ovaz, grau) 15 Broccoli 15 Varza de Brussels 15 Varza 15 Pudra de roscove 15 Alune Caju (Cassius) 15 Conopida 15 Telina 15 Cereale (soia sau muguri de fasole mung) 15 Cicoare, andive 15 Chili pepper 15 Zuchini 15 Castraveti 15 Fennel 15 Ghimbir 15 Alune de padure, alune mediteraneene, alune de Barcelona 15 Praz, ceapa verde 15 Ciuperci 15 Masline 15 Ceapa 15 Alune (arahide) 15 Sos Pesto (pregatit in casa) 15 Agrise aurii 15 Castraveti murati 15 Seminte de pin 15 Fistic, migdale verzi 15 Ridichi 15 Rubarba 15 Fasole spaniola, fasole italiana lata 15 Salata, laptuci 15 Varza murata 15 Esalota 15 Stevie 15 Soia 15 Spanac 15 Ardei gras (rosu, verde), iute 15 Seminte incoltite 15 Nuci 15 Tofu (branza de soia), boabe de soia 15 Crustacee (homari, crabi, languste) 5 Avocado 10 Otet 5 Condimente, plante (piper, patrunjel, busuioc, oregano, scortisoara, vanilie, etc) 5



Sursa
2012-07-13 12:35:08



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

06:01:46LACONIC —» Leo Butnaru
08:10:38Este Allah cel mai mare? —» Moldova Creștină
17:24:33Greva foamei cu taxiuri galbene în piața Constituției —» Curaj.TV | Media alternativă
16:21:13Radacini Metier – Best of Show Moldova Sparkling Wine —» Fine Wine
14:05:302024 Geneva Motor Show-uleţ —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
09:03:28Armata se comportă în trafic ca poliția, arogant —» Curaj.TV | Media alternativă
08:53:20Poliția, exemplu prost pentru alți șoferi —» Curaj.TV | Media alternativă
20:55:03How We Built a New Home for WordPress.com Developers Using the Twenty Twenty-Four Theme —» Misterioz
15:29:40Despre guvernarea PAS, deja la timpul trecut. „Sistemul se opune” abia începe —» Nicolae Federiuc
14:50:50ABC-ul reciclării —» BiblioCity
11:41:07NADIR (trad. al español*) —» Andrei LANGA. Blogul personal
09:04:22IMN FURNICARULUI —» Andrei LANGA. Blogul personal
08:15:14Moldova, record de medalii la Mundus Vini —» Fine Wine
06:38:28CORIFEI AI POEZIEI FRANCEZE —» Leo Butnaru
20:50:02Băi de urzici (I) —» Argentina Gribincea's Blog
19:01:16Atacată de o haită de cîini apoi agresată la primăria Cahul —» Curaj.TV | Media alternativă
15:55:15MĂRIEI SALE POEZIA —» Leo Butnaru
12:02:58Promovarea valorilor europene —» Blog de biblioteconomie şi ştiinţa informării
07:00:26CONFLUENȚE PESTE MILENII —» Leo Butnaru
06:50:37Vasile Romanciuc, poetul cu aripi de carte —» BiblioCity
06:14:46DIALOG ȘI VERSURI DIN „HYPERION” —» Leo Butnaru
20:38:41More Control Over the Content You Share —» Soţii Bragaru
20:21:06Polițistă la volan, fără centură, cu telefon —» Curaj.TV | Media alternativă
12:39:45My Condolences, You’re Now Running a Billion-Dollar Business —» Soţii Bragaru
19:59:40Dragobete Party de Ziua Îndrăgostiților la Chișinău —» Curaj.TV | Media alternativă