Autoliv a dezvoltat un sistem de verificare automată a alcoolemiei la volan



Autoliv, furnizor de echipamente de siguranţă în industria auto, a dezvoltat un sistem care măsoară automat concentraţia de alcooldin aerul expirat de şofer când acesta se urcă la volan. Esential 5 ani de cercetare şi dezvoltare despart alcooltest-ul Autoliv de versiunea de producţie de serie.Autoliv a dezvoltat un sistem automat de verificare a alcoolemiei şoferilor. Acesta funcţionează fără ca şoferul să fie obligat să sufle într-un tub sau în orice alt dispozitiv similar.Cei de la Autoliv spun că versiunea gata de producţie a sistemului va fi gata în cinci ani, moment în care ar putea fi implementată de constructorii de automobile pe noile lor modele cu adaptări minime. Sistemul celor de la Autoliv ar putea să reducă decesele pe şoselele lumii cu 30 procente, deoarece şoferii nu ar mai putea să conducă dacă au consumat alcool sau dacă au depăşit alcoolemia permisă în ţara în care se află.Cei de la Autoliv au decis să se concentreze pe siguranţa activă după ce au ajuns să domine piaţa siguranţei pasive în lumea auto. Suedezii de la Autoliv au dezvoltat sistemul Night Vision pentru automobile, ajuns acum la cea de-a treia generaţie, dar inovaţiile lor nu se vor opri aici. Oficialii companiei spun că a treia generaţie de sisteme Night Vision va putea detecta animalele din câmpul vizual al şoferului, alături de pietonii care se află pe carosabil.Sistemele de verificare a concentraţiei de alcool din aerul expirat al şoferului nu sunt noi, existând mai multe soluţii în ultimul deceniu. Toate sistemele prezentate până acum obligau şoferul să sufle într-un dispozitiv care bloca contactul şi nu permitea pornirea vehiculului. Potrivit NHTSA, organism independent care guvernează siguranţa în trasporturi în Statele Unite ale Americii, o treime din decesele care au loc pe şoselele americane sunt provocate de un şofer care a condus sub influenţa băuturilor alcoolice.

Sursa
2012-07-06 12:51:00



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

13:45:40Din loc, de pe loc, în loc de – câte fețe are cuvântul „loc”? (2) —» Moldova Creștină
12:10:54Premieră: spumant Orange —» Fine Wine
22:27:30Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
20:26:57Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:52:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:50:36Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:36:59Start admitere in clasa a 5-a, anul de studii 2025 -2026 —» Liceul Teoretic “Mihail Sadoveanu”, Călăraşi
05:33:36Start admitere in clasa V-a, anul de studii 2025-2026 —» Centrul Comunitar Instruire, Acces Informaţie Călăraşi
05:22:00LA PLECAREA LUI VLADIMIR BEȘLEAGĂ —» Leo Butnaru
23:58:50Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:27:23©️ Smerenia unui om mare —» Licurici de suflet
15:41:37Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:38:00MARI SAVANȚI „ÎNSTRĂINAȚI” APĂRÂND LIMBA ROMÂNĂ LA... MOSCOVA / Jurnal, 7.I.2014 —» Leo Butnaru
02:08:53Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:06:26Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:14:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:55:38Renaşterea valorilor culturale naţionale române a Basarabiei —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
15:59:36Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:10:00SĂ NE ȚINEM DE NEAMURI SAU CINE NU A DORIT UNIREA / File de Jurnal / 16.IX.2013 —» Leo Butnaru
17:28:43Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:07:58Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
10:03:00PRIMARUL DE CHIȘINĂU ION T. COSTIN ȘI NEPOATA SA SCRIITOARE DIN BUCUREȘTI / Pagini de jurnal, 12.VIII.2013 —» Leo Butnaru
08:35:14Activitățile de promovare și distribuție a instrumentelor financiare derivate ar putea face obiectul unei interdicții în Republica Moldova. —» Drept MD
18:17:36Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:56:18Fără Titlu —» Путепроводные Заметки