Audiență pentru top 4 din online

statistică comparată a vizitatorilor unici/lună
De curând Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului a început să măsoare traficul și audiența pe internetul din Republica Moldova; de câteva luni. Când scriu postarea 25 de actori media foloseau sistemul oferit de bati.md. Principalul motiv pentru care cei din online acceptă cu greu să se aboneze la acest serviciu este faptul că nu prea au ce măsura. Fiecare utilizează propriul sistem, ieftin sau gratuit: t5.ro, metrica.md, trafic.ro, top20.md.
Am colectat datele publice oferite de fiecare în parte: unimedia.md, publika.md, protv.md și moldnews.md pentru a face o comparație pentru ultimele 6 luni. Rezultatele le vedeți în diagramă. Unimedia.md spune că este portalul de știri numărul 1 din Moldova, prin târg umblă vorba că publika.md ar măsura, de fapt, altceva și-ar da rezultatele ca aparținând lor. Jurnal.md este și el cu siguranță primul pe undeva însă nu am găsit nici o cifră publică despre ei. Clasamente credibile sau incredibile pot fi făcute de oricine dar cifrele sunt cifre: publice, vizibile.
Astfel, cu peste jumătate de milion de unici pe lună protv.md este primul site de știri din Republica Moldova. Publika.md are peste 400.000 de unici pe lună iar unimedia.md vine pe locul trei cu peste un sfert de milion de unici pe lună. Unii au suișuri și coborâșuri, în funcție de numărul de termeni „șocant” folosiți în titlu. În afară ne moldnews.md nu am observat un site decent în .md care să prezinte versiunea comuniștilor asupra vieții. Omg.md nu are nici un fel de statistici publice cu toate că în footer au vre-o 4 banere iar kp.md este de fapt kp.ru ceea ce îl face irelevant.
E nevoie de consolidare. Nu poți să vorbești despre spațiu mediatic online fără o monitorizare credibilă care să-i includă pe principalii jucători. Poate se tem să apară alături de concurenți având cifre mai mici însă asta e realitatea. Mai este și clivajul lingvistic care separă spațiul online din .md în cititori de română și cititori de rusă. Nu prea văd platforme care să-i aducă împreună cu toate că, poate, au sediul în același bloc.
Internetul câștigă teren. Trendul e vizibil pentru toți: și pentru „forțele democratice” și pentru moldnews care îi promovează, pe față, pe comuniști. Ceea ce vreau să spun prin această postare este ceva absolut banal: trebuie să investim în online.
Numărul mare de unici și calitatea conținutului va atrage banii din publicitate. Televiziunea deține astăzi monopol deoarece oferă audiența mare însă situația se schimbă. Așa s-a întâmplat în vest, așa se întâmplă și în Republica Moldova.
Sursa
2012-04-26 22:51:08