Versace for H&M
The swedish low cost fashion giant, Hennes &Mauritz announced a collaboration for the fall season collection with the icon of fashion Donatella Versace. Interestingly, in 2008 she said “I respect everyone who does [those types of lines]. But the reason I didn’t do it is because I work very hard to put the Versace line in the luxury section. I think to put the Versace line in H&M would confuse the brand.” Her decision has changed so in 2011 she says “I am thrilled to be collaborating with H&M and to have the opportunity of reaching their wide audience. The collection will be quintessential Versace, perfect for H&M and Versace fans everywhere. “I don’t know why she changed her opinion, maybe because of the economic crisis, but i’m very happy for her decision! Versace will also put together a pre-spring collection to be sold online in select countries. H&M is one of the low cost brands which have collaborated with the fashion houses like Karl Lagerfield, Stella McCartney, Jimmy Choo, Comme des Garçons Roberto Cavalli and recently with Lanvin. I think it would be a good chance for boosting company’s image and for increasing sales which in the last quarter have decreased, despite the fact, the prices of clothes remain the same but the cost of the fabrics became bigger. So! We’re waiting for november and for the results of this stunning collaboration!!!
“Brandul low-cost suedez Hennes & Mauritz a anunţat o colaborare pentru colecţia de toamnă cu icoana mondială a modei Donatella Versace. Dacă în anul 2008, într-un interviu pentru New York Times, Donatella era categorică în privinţa unei eventuale colaborări cu un branduri low cost afirmînd că “Respect pe fiecare producator al colecţiilor low cost, însă eu muncesc din greu pentru a promova brandul Versace în secţiunea de lux. Cred că punînd linia Versace în H&M aş produce o confuzie.”În 2011 însă părerea ei s-a schimbat, Donatella afirmînd că “Sunt încîntată să colaborez cu H&M şi de oportunitatea mea de a ajunge la consumatorii al acestui brand. Colecţia Versace pentru H&M va fi una cu chintesenţă Versace perfectă pentru H&M şi fanii Versace de pretutindeni ”. Nu ştiu care ar fi motivul acestei colaborări, poate criza economica? însă sunt extrem de bucuroasă pentru decizia Donatellei. Înafară de colecţia de toamnă, Donatella va mai pregăti o colecţie Pre-Primăvara care va fi accesibilă doar pentru ţările în care H&M e disponibil online. H&M este unul dintre puţinele branduri low cost care pe parcursul dezvoltării au colaborat cu casele de modă Karl Lagerfield, Stella McCartney, Jimmy Choo, Comme des Garçons Roberto Cavalli şi cel mai recent cu Lanvin. Va fi o bună şansă pentru promovarea imaginii H&M şi creşterea la nivel financiar, încît în ultimul trimestru nu s-a observat o creştere a vînzărilor, însă o scumpire a stofelor pentru producerea hainelor, preţul acestora rămînîd neschimbat. Deci aşteptăm luna noiembrie şi rezultatele colaborării!!!
Sursa
2011-06-21 17:23:38