Publicitatea la tv

Odată cu dezvoltarea mijloacelor de informare în masă, a tehnologiilor informaţionale, precum şi a comunicării electronice, publicitatea a început şi ea să joace un rol important în viaţa socială. Şi chiar dacă la început publicitatea lucra mai mult intuitiv, informativ, bazându-se pe talentul unor oameni creativi, tendinţa actuală este de a se baza din ce în ce mai mult pe cercetare. De ce? Fiindcă tot ce vedem noi la televizor, reclamele din fiecare pauză publicitară tind să devină mai degrabă o „investiţie” decât un „joc al întâmplării”, de a aborda consumatorul pe baza unor „tehnologii de comunicare”.

Pe de altă parte, publicitatea reprezinta o parte esentiala a televiziunii. In cazul televiziunilor private, vânzările de spaţiu publicitar sunt un segment ce aduc venituri substantiale si nu numai.

Toată lumea ştie că reclamele manipulează dar marea majoritate a oamenilor sunt influenţaţi de ele atunci când decid să cumpere ceva sau să acţioneze într-un anumit fel. Poate fi explicat acest paradox şi prin modul nostru de interacţiune cu ceilalţii, în situaţile în care dorim să-i convingem sau să-i manipulăm, situaţii în care folosim tehnicile similare publicităţii. S-ar putea obiecta că reclamele informează. Poate acesta a fost scopul lor iniţial dar, în epoca consumismului, reclamele au devenit o armă de influenţare a oamenilor. De altfel, în mai toate ţările există prevederi legale care pedepsesc reclamele mincinoase. Evident, însă, că nu poţi demonstra că un detergent nu lasă rufele minunat de albe sau că nişte biscuiţi nu au un gust sublim. Iar aici intervine genialitatea art directorilor din casele de publicitate. Ei nu urmaresc sa demonstreze cat de minunat de albe pot fi rufele, ci că detergentul X le face asa de minunate. In spatele secvenţelor (de obicei exagerate) se ascunde mesajul ce trebuie să se infiltreze în mintea telespectatorului şi să-l determine pe acesta să consume sau măcar să încerce produsul. Insa odată cu detergentul X se promovozează şi personajul Y, ce poate promova o figură de mare interes pentru unii sau pentru alţii. După cum vedeţi această axiomă a relaţiei X şi Y nu face decât să deschidă cercul vicios al televiziunii de azi.

In linii mari, publicitatea vinde şi hrăneşte cu succes o industrie intreagă inclusiv pe timp de criză. Chiar în aceste momente, deficitar financiare, marile brand-uri continuă să apară pe sticlă. Problema este că din ce în ce mai puţine brand-uri autohtone îşi permit să intre în spaţiul publicitar. Impactul publicităţii pe Tv este destul de definitoriu şi până când alte produse se vor strecura în grilă, mulţi vor bea în continuare CocaCola, vor mânca pate Hame şi vor folosi hârtie igienică Zewa. Datoria noastră, însă, în calitate de consumatori de bun simţ, este să poziţionăm publicitatea la tv acolo unde îi e locul şi să nu ignorăm  piaţa largă de produse ce ne-o oferă minunatul sistem românesc.


Filed under: sociologie Tagged: mass media, produs, publicitatea la tv, televiziune

Sursa
2010-10-28 00:01:25



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

20:01:19Mi-a ieșit un slalom impresionant pe pasaj și bulevard —» .:EU:.
13:10:00How Yarnnakarn Ceramics Uses WordPress.com to Expand Their Business —» Adăpostul gîndurilor nerevendicate | If I enjoy the hatred of life, I do not hate life, I enjoy i
17:15:00Top 6 alimente care conține substanțe cancerogene. —» Blog de Cultura
16:59:00Care este diferența dintre un psiholog, psihoterapeut și un psihiatru? —» Blog de Cultura
16:56:37Mega Protestul de astăzi al profesorilor în București —» Curaj.TV | Media alternativă
15:00:00Concept to Creation: Custom Theme Designs Just Got Easier —» ada rosu
14:54:29Romanul „Montana” de Alexandru Popescu în continuă discuție —» BiblioCity
09:39:11Tutunul și impactul asupra performanței școlare și profesionale —» BiblioCity
15:31:25Zilele Onisifor Ghibu la Biblioteca „Onisifor Ghibu” —» BiblioCity
21:00:04Au băut nişte ofiţeri în unitate, se poate?! —» Curaj.TV | Media alternativă
11:43:43A luat foc un clopot de gunoi lîngă Gara de Nord —» Curaj.TV | Media alternativă
11:41:12Mașină de poliție pe trotuar, cu motorul pornit —» Curaj.TV | Media alternativă
05:12:17UN ALT POET AL MODERNITĂȚII FRANCEZE —» Leo Butnaru
14:45:06Happy 20th Anniversary, WordPress! We Wouldn’t Be Here Without You  —» Adăpostul gîndurilor nerevendicate | If I enjoy the hatred of life, I do not hate life, I enjoy i
12:00:26Cele mai bune teze de doctorat din Republica Moldova în anul 2022 —» Gheorghe Cuciureanu
05:35:51DIN POEZIA FRANCEZĂ CONTEMPORANĂ —» Leo Butnaru
19:16:18Povesti care inspiră: Cristina Tănase de la Salvati copiii —» Curaj.TV | Media alternativă
16:21:57Activitatea: Ce este un plan de faceri? în imagini —» Centrul Comunitar Instruire, Acces Informaţie Călăraşi
12:33:29UN POEM, UN POET/ UN POEMA, UN POETA (Antologie de poezie bilingvă spaniolă-română*) —» Andrei LANGA. Blogul personal
09:06:55PAS se aruncă din nou „curajos” în urma trenului. Au așteptat să treacă „ziua victoriei” și s-au apucat s-o anuleze  —» Nicolae Federiuc
07:35:23ÎN MEMORIA LUI ALEXANDRU COSMESCU: „CU TOT CE-A FOST ODATĂ EL” —» Andrei LANGA. Blogul personal
20:34:31Dezbatere după prezentarea Mihaelei Miroiu despre etica în politică —» Curaj.TV | Media alternativă
20:26:51Defila cu nisipul dezgolit ilegal pe lîngă mega-catedrală —» Curaj.TV | Media alternativă
15:32:44CUM SĂ COMUNICI UȘOR ÎN LIMBA ENGLEZĂ? Lecție demonstrativă gratuită —» Moldova Creștină
10:58:01DIN POEMELE PENTRU COPII —» Leo Butnaru