Publicitatea la tv

Odată cu dezvoltarea mijloacelor de informare în masă, a tehnologiilor informaţionale, precum şi a comunicării electronice, publicitatea a început şi ea să joace un rol important în viaţa socială. Şi chiar dacă la început publicitatea lucra mai mult intuitiv, informativ, bazându-se pe talentul unor oameni creativi, tendinţa actuală este de a se baza din ce în ce mai mult pe cercetare. De ce? Fiindcă tot ce vedem noi la televizor, reclamele din fiecare pauză publicitară tind să devină mai degrabă o „investiţie” decât un „joc al întâmplării”, de a aborda consumatorul pe baza unor „tehnologii de comunicare”.

Pe de altă parte, publicitatea reprezinta o parte esentiala a televiziunii. In cazul televiziunilor private, vânzările de spaţiu publicitar sunt un segment ce aduc venituri substantiale si nu numai.

Toată lumea ştie că reclamele manipulează dar marea majoritate a oamenilor sunt influenţaţi de ele atunci când decid să cumpere ceva sau să acţioneze într-un anumit fel. Poate fi explicat acest paradox şi prin modul nostru de interacţiune cu ceilalţii, în situaţile în care dorim să-i convingem sau să-i manipulăm, situaţii în care folosim tehnicile similare publicităţii. S-ar putea obiecta că reclamele informează. Poate acesta a fost scopul lor iniţial dar, în epoca consumismului, reclamele au devenit o armă de influenţare a oamenilor. De altfel, în mai toate ţările există prevederi legale care pedepsesc reclamele mincinoase. Evident, însă, că nu poţi demonstra că un detergent nu lasă rufele minunat de albe sau că nişte biscuiţi nu au un gust sublim. Iar aici intervine genialitatea art directorilor din casele de publicitate. Ei nu urmaresc sa demonstreze cat de minunat de albe pot fi rufele, ci că detergentul X le face asa de minunate. In spatele secvenţelor (de obicei exagerate) se ascunde mesajul ce trebuie să se infiltreze în mintea telespectatorului şi să-l determine pe acesta să consume sau măcar să încerce produsul. Insa odată cu detergentul X se promovozează şi personajul Y, ce poate promova o figură de mare interes pentru unii sau pentru alţii. După cum vedeţi această axiomă a relaţiei X şi Y nu face decât să deschidă cercul vicios al televiziunii de azi.

In linii mari, publicitatea vinde şi hrăneşte cu succes o industrie intreagă inclusiv pe timp de criză. Chiar în aceste momente, deficitar financiare, marile brand-uri continuă să apară pe sticlă. Problema este că din ce în ce mai puţine brand-uri autohtone îşi permit să intre în spaţiul publicitar. Impactul publicităţii pe Tv este destul de definitoriu şi până când alte produse se vor strecura în grilă, mulţi vor bea în continuare CocaCola, vor mânca pate Hame şi vor folosi hârtie igienică Zewa. Datoria noastră, însă, în calitate de consumatori de bun simţ, este să poziţionăm publicitatea la tv acolo unde îi e locul şi să nu ignorăm  piaţa largă de produse ce ne-o oferă minunatul sistem românesc.


Filed under: sociologie Tagged: mass media, produs, publicitatea la tv, televiziune

Sursa
2010-10-28 00:01:25



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

06:58:33Am zis să nu mai „ating” politicul din RM, dar a ieșit Angela Merkel și ne-a avertizat să nu ne jucăm cu putin. Și m-a enervat, mama mă-sii! —» nimic nu e asa cum pare a fi...
06:38:19E mult sau puțin o casă nouă de peste 600 de mii de Euro pentru ministrul economiei? —» un alt blog
18:17:02God is Always with us —» Erik and Elena Brewer's Weblog
09:05:38DIN MAREA POEZIE A LUMII —» Leo Butnaru
08:46:34DESPRE ÎNCEPUTURILE SCRIITORICEȘTI —» Leo Butnaru
08:08:48Raiul Patriarhului Bisericii Ortodoxe Ruse Kirill nu este și Raiul meu! —» nimic nu e asa cum pare a fi...
07:44:49„Bravo, Lika!” Ahedjakova licitează statueta NIKA pentru ajutorarea deținuților politici —» nimic nu e asa cum pare a fi...
05:51:27Horizon Capital (Purcari) și prietenii lor lituanieni vor să vândă MAIB. Îi ajută Gavriliță și #năPASta —» un alt blog
04:59:26În loc de teren de sport multifuncțional – Parcare pentru Medpark! Îi e în cot guvernului de sănătatea fizică… —» un alt blog
20:08:21Alegerile din Italia, explicate —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
19:31:54CFR la 150 de ani se laudă cu vechituri —» Curaj.TV | Media alternativă
15:36:17The Futility of Idolatry —» Erik and Elena Brewer's Weblog
12:17:43Ce face ”specialistul” pe delapidări Vitalie Perciun printre consultanții Agenției Proprietății Publice? —» un alt blog
12:10:34Câți bani din conturile lui Spînu sunt, de fapt, ai lui Vlad Filat…? —» un alt blog
10:27:43Proiectul Instituţional ,,Memori@ Locală” —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
18:42:38Protest la București pentru drepturile animalelor #exclusiv —» Curaj.TV | Media alternativă
11:43:22Bullet Train. Sună mai bine ca Trenul Asasinilor. —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
09:31:03casatoria fictivă ca strategie de supraviețuire —» blog cultural
08:27:16despre poliția moldovenească doar de rău —» blog cultural
08:25:53Andrei și Ilinca – Plouă (cover Holy Molly x Tata Vlad) —» Andrei Albu - omul alb cu gînduri negre
07:46:01Mobilizarea. Ce facem cu rușii care fug de ea în Europa? —» nimic nu e asa cum pare a fi...
07:34:15despre vot în bătaia puștii —» blog cultural
02:58:49geometrie hipnotică —» penULTIMUL DAC
23:18:39Top Gun: Maverick —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
15:38:28Bio verzii —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag