În Moldova ”Vîntu” bate pentru Lupu
Ieri, în articolul ”Pentru cine bate ”Vîntu” în Moldova”, am prezentat câteva stenograme ale unor convorbiri telefonice între omul de afaceri Sorin Ovidiu Vîntu și fostul șef al PSD Mircea Geoană, precum și unii angajați ai săi de la trustul ”Realitatea-Cațavencu”. În finalul articolului, mă întrebam care sunt motivele pentru care SOV a investit zeci de milioane de euro în Publika TV, televiziune care-l mai lasă lunar fără alte câteva zeci mii de euro pe mogulul de peste Prut.
Vîntu, la câteva zeci de mii de voturi de a conduce România
Campania electorală pentru alegerile prezidențiale din România, putea să-l aducă pe SOV în postura de a avea România la degetu-i mic. Doar câteva zeci de mii de voturi, venite din diaspora, i-au stricat grandiosul plan mogulului de la Realitatea, după ce acesta îl felicitase pe Geoană cu prilejul victoriei la prezidențiale cu 3 ore înainte de încheierea scrutinului. Rezultatele finale ale scrutinului prezidențial, au reprezentat un adevărat șoc pentru mogul, mai ales după ce trustul pe care-l conduce a purtat o campanie de defăimare extrem de agresivă la adresa lui Băsescu și l-a favorizat pe Geoană.
La ce-i servește Publika TV lui Vîntu
Tot în articolul de ieri, am prezentat o stenogramă a unei discuții dintre Sergiu Toader, fostul director al Realitatea TV și SOV. În aceasta, Toader îl asigura pe Vîntu că a făcut din Realitatea o ”mașinărie care să răspundă la comenzile mogulului”. După ce Toader și-a îndeplinit misiunea cu succes la București, a fost trimis și la Chișinău, la cârma Publika TV. Fiind cunoscut pentru abilitățile sale de a crea din televiziunile pe care le manageriază niște ”mașinării de luptă ale lui SOV”, interesant e împotriva cui îndreaptă Toader noua ”mașină”.
Încă de la lansare, Publika TV a trezit semne foarte mari de întrebare asupra obiectivității de care va da dovadă în activitatea sa. Prin atragerea unor jurnaliști care anterior lucraseră foarte bine la comanda diferitor forțe politice de la Chișinău, Toader a vrut să se asigure că viitorii săi subalterni vor răspunde de fiecare dată afirmativ la comenzile care vin de la Vîntu. Oleg Cristal, Vsevolod Ciornei, Mihaela Gherasim sau Lia Bejenaru, sunt doar câteva dintre numele care, până a ajunge la Publika TV, slujiseră cu stoicism comuniștii lui Voronin și creștin-democrații lui Roșca. Doar că, de data asta, aceștia și-au schimbat modul de a acționa. Școliți de mult mai experimentații lor colegi de la Realitatea, foștii slujitori ai comuniștilor, odată ajunși la Publika TV, au luat imaginea unor virginei și virginele care sunt cei mai obiectivi și echidistanți jurnaliști din întreaga lume. Doar că, odată cu trecerea timpului, s-a dovedit că și din această postură fac jocurile unor forțe politice de la Chișinău.
Publika, mașinărie propagandistică a PDM
Dacă primele luni de activitate a Publika Tv au fost destul de încurajatoare, cei de acolo chiar dând impresia de a fi destul de echidistanți și corecți în raport cu toate forțele politice, odată cu apropierea referendumului din 5 septembrie și al probabilului ulterior scrutin prezidențial, jurnaliștii lui Vîntu s-au apucat de îndeletnicirea la care se pricep cel mai bine. Doar că, de această dată, imaginea pe care s-au apucat de lustruit nu i-a aparținut lui Voronin, ci lui Lupu. Principalul dușman, și în acest caz, a rămas Vlad Filat și PLDM. Că atacurile la adresa PLDM-ului și lustruirea PD-ului nu s-a mai făcut în modul grosolan practicat mai înainte la EUTV sau NIT, este adevărat. Însă, să nu uităm că Cristal & Co au lucrat, de această dată, în urma școlii pe care au trecut-o la București. Iar Dinescu, Tănase sau Dragotescu chiar sunt adevărați maeștri în spălatul creierilor.
Sigur, unii poate s-ar irita foarte tare după ce vor vedea cele expuse în rândurile de mai sus. Dar, să știți că aceste lucruri nu au fost observate doar de mine, ci și de Centrul pentru Jurnalism Independent, care a făcut publice rezultatele monitorizării activității mai multor posturi de televiziune. Iar diagrama de mai jos nu cred că mai lasă loc de comentarii.
Se vede clar că, cel mai defavorizat partid în această perioadă a fost PLDM-ul. În timp ce PD-ul a avut parte de imaginea cea mai bună din partea Publika TV. Iar rezultate asemănătoare se regăsesc doar la ”Prime” și ”2Plus”, două posturi de televiziune ce aparțin lui Plahotniuc și care fac deschis jocurile PD-ului.
va urma
Sursa
2010-10-20 18:10:46