Mercedes-Benz W 124 - un automobil de vis si la 25 ani de la lansare

Sunt foarte putine persoane pe acest pamant care nu stiu cum arata un Mercedes-Benz W 124, sau care nu l-au condus nici macar o data… Acest model poate fi numit cu siguranta unul din cele mai de succes din istoria marcii Mercedes-Benz, unul care a fost produs intr-o sumedenie de versiuni, si care a fost propulsat de inca mai multe motoare, atat pe benzina, cat si pe motorina.

Fiind predecesorul modelului E-Class, Mercedes-Benz W 124 a fost lansat in toamna anului 1984 in orasul spaniol Sevillia, iar incepand cu acel an, W 124 a fost produs pana in anul 1997 in peste 2.555.800 exemplare. Design-ul si tehnologiile implimentate au fost preluate in mare parte de la modelul 190 predecesorul ulteriorului C-Class, cel care a fost produs incepand cu anul 1982.


Pentru o perioada de 9 ani, Mercedes-Benz W 124 si-a pastra numele, dar in anul 1993 acesta a fost redenumit in E-Class, devenind pana atunci primul automobil cu tractiune integrala 4MATIC (1985), si primul model din segmentul mijlociu cu propulsor V8, prin intermediul versiunii 500 E (1990).


Mercedes-Benz W 124 Saloon

Elaborat de Bruno Sacco, Joseph Gallitzendorfer si Peter Pfeiffer, W 124 s-a dorit a fi un model functional si practic. La exterior, toate modelele din serie aratau identic, cu exceptia bumper-ului spate, care pentru propulsoarele cu 6 cilindri dispunea de tevi duble ale sistemului de esapament, si prizelor de aer din aripile fata pentru versiunea 300 D si pentru versiunile dotate cu aer conditionat.

Pe acelasi W 124 a debutat si stergatorul inovativ al parbrizului, cel curata 86 % din suprafata parbrizului – cea mai mare suprafata de pana atunci pentru orice vehicul din lume. Comportamentul automobilului la rulare, reprezinta un alt plus al seriei W 124, deoarece aici a fost implimentata aceeasi suspensie preluata de la modelul 190, cea care deja a fost testata in conditii reale, si care absorbea denivelarile prin intermediul suspensiei independente fata, si suspensiei multi-link spate.

Versiunea Saloon a fost produsa pana in August 1995, moment pana in care au fost comercializate 2.058.777 unitati.

Mercedes-Benz W 124 Estate

Prezentarea versiunii Estate a avut loc la Salonul Auto de la Frankfurt din Septembrie 1985. Aceasta avea sa arate aproape identic cu versiunea Saloon in ceea ce priveste design-ul si tehnologiile disponibile. Pe langa modificarile din spatele modelului, acoperisul mai inalt si alte modificari minore, diferente semnificative intre cele doua modele nu erau. Totusi a fost modificat sistemul de franare si sasiul pentru ca ambele sa faca fata sarcinilor ceva mai grele.

Inginerii s-au straduit foarte mult sa obtina aceleasi standarte de siguranta ca si pentru versiunea sedan. Astfel, acestia au introdus ultimele cunostinte in materie de securitate in elaborarea partii din spate, acolo unde suprafata si amplasarea rezervorului a fost modificata, pentru a nu i se permite contactul cu suprafata carosabilului in cazul unui accident rutier.

Rudenia stransa dintre cele doua versiuni, Saloon si Estate, este demonstrata si de gama propulsoarelor cu care erau echipate. Estate-ul era dotat in total cu 8 propusloare, dintre care doar unul era putin modificat. Diesel-ul de 3.0 litri cu 6 cilindri disponibil pentru versiunea 300 TD Turbo, a fost elaborat de inginerii Mercedes-Benz si preluat de la versiunea Saloon, in comparatie cu care presiunea turbinei era ceva mai mare. Acelasi propulsor a fost preluat si de catre S-Class, pentru una din versiunile sale oferite pentru export.

Mercedes-Benz W 124 Coupe

In anul 1987, Mercedes-Benz a extins numarul versiunilor disponibile pentru W 124 cu inca una. La Salonul Auto de la Geneva, Mercedes a prezentat versiunea Coupe, una care dispunea de un ampatament micsorat cu 8.5 cm fata de sedan, pentru ai fi subliniata latura sportiva. Pentru a putea fi compensata lipsa montantilor B, Mercedes-Benz a intarit partea laterala a Coupe-ului prin bare de protectie si praguri formate dintr-un aliaj puternic.

Initial, versiunea Coupe era dotata cu doua propulsoare - 2.4 litri cu 4 cilindri, si 3.0 litri si 6 cilindri. In ceea ce priveste alte componente mecanice, Coupe-ul era identic cu versiunea Saloon. Singurele elemente ce deosebeau aceste modele (pe langa numarul usilor), erau tevile duble ale esapamentului si placa de identificare a automobilului.

Mercedes-Benz W 124 Convertible

In Septembrie 1991, Mercedes-Benz a lansat o noua versiune pentru W 124, 300CE-24 Convertible, productia caruia a inceput in anul 1992. Dupa o intrerupere de aproximativ 20 ani, in gama de modele Mercedes a revenit o decapotabila cu patru locuri din clasa medie. Aceasta versiune avea la baza versiunea Coupe, chiar daca pentru a fi adaptata ca decapotabila au fost necesare mai multe modificari. Peste 1.000 parti ale automobilului au fost modificate doar pentru a intari caroseria, printre acestea se afla si barele de protectie ce erau proiectate in doar 0.3 secunde de dupa scaunele spate in cazul unei rasturnari.

Printre detaliile tehnice ingenioase, este regasita si luneta spate cu sistem de incalzire care oferea o vizibilitate impresionanta pentru clasa sa.

Mercedes-Benz W 124 Versiuni Speciale

Pe langa versiunile enumerate mai sus, W 124 era oferit si in versiuni speciale care puteau lua forma ambulantelor, vehiculelor funebre, sau alte modificari. Noutatea era ca aceste versiuni aveau la baza caroseria versiunii Estate.

Pe langa lungimea normala a ampatamentului, era oferita si o versiune cu ampatament marit. Ba mai mult, aceasta versiune cu ampatament marit era disponibila si pentru Saloon intr-o versiune cu 6 usi, si cu o lungime de plus 80 cm fata de versiunea standart. Aceasta versiune a fost introdusa in anul 1989, iar productia acesteia a inceput in anul 1990.

Primul facelift

In cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din Septembrie 1989, Mercedes-Benz a prezentat facelift-ul pentru gama modelelor W 124. Design-erii s-au concentrat mai mult pe retusurile stilistice ale exteriorului si a interiorului. Cele mai destinctive modificari, au fost observate la partile inferioare ale moldingurilor colorate de aceasta data in nuanta caroseriei , iar la interior, confortul scaunelor a fost imbunatatit prin sustinerea ridicata a partilor laterale, care acum mentineau si mai bine conducatorul in viraje.

Pe langa retusurile stilistice, versiunile Saloon, Coupe si Estate au primit si un nou propulsor de 3.0 litri cu 6 cilindri, preluat de la modelul 300 SL-24. Insa din cauza diferitor dimensiuni, nu a fost posibila instalarea acestuia impreuna cu acelasi convertor catalitic pentru modelele 300 E-24, 400 CE-24 si 300 TE-24, din acest motiv, puterea acestuia era cu 11 cai-putere mai joasa decat propulsorul de pe SL, care dispunea de 228 cai-putere.

Mercedes-Benz W 124 500 E

Varful de gama pentru W 124 era considerata versiunea 500 E, cea care a fost prezentata la Salonul Auto de la Paris, din Octombrie 1990. Pentru prima data sub capota unui vehicul din clasa mijlocie era amplasat un propulsor V8, cu o capacitate cilindrica de 5.0 litri. Acesta dezvolta 322 cai-putere si accelera pana la 100 km/h in 5.9 secunde, iar viteza maxima a fost limitata electronic la 250 km/h, uimitor pentru acele timpuri.

Pentru ca sa devina cat mai sportiva, versiunea Mercedes-Benz 500 E a fost conceputa impreuna cu inginerii de la Porsche, cei care in paralel cu inginerii Mercedes au conceput si ba chiar au asamblat modelul. Iar pentru ca sa faca fata sarcinilor uimitoare, suspensia si sasiul a fost elaborat in totalitate de Porsche, cred ca putini au stiu despre acest lucru!

Mercedes-Benz 500 E putea fi deosebit de fratii sai prin intermediul arcurilor marite, proiectoarelor ceata integrate in bumper-ul fata, si jantelor din aliaj usor de 16 inch. In comparatie cu alte modele, garda la sol a fost micsorata cu 23 mm, iar pentru a compensa comprimarea amortizatoarelor supuse sarcinilor imense, puntea spate a fost echipata standart cu suspensie hidro-pneumatica. Productia de serie a modelului a inceput in Februarie 1991.

Un alt nume, aceeasi identitate. Al doilea facelift.

In anul 1993, seria W 124 a primit un alt nume, generat in primul rand de redenumirea celorlalte modele, care aveau sa devina C Class si S Class. In asa mod a aparut binecunoscutul noua Mercedes-Benz E Class… Noul nume era format din litera E, care era urmata de 3 cifre ce semnificau exact ca si la precedentul nume capacitatea propulsorului. Versiunile Coupe si Estate nu au primit un nume distinctiv pe motiv ca acestea puteau fi identificate cu usurinta dupa caroserie. In cazul modelelor propulsate de motoare diesel, cuvantul Diesel sau Turbodiesel era amplasat dupa cele 3 cifre.

Pe langa denumirea noua, schimbari au fost operate si la design, iar cea mai principala modificare a putut fi observata la grila radiatorului care a fost preluat de la S Class, ce presupunea semnul Mercedes-Benz amplasat pe capota. Farurile au fost si ele modificate, iar acum erau formate din sticla incolora. Au mai fost modificate marimile anvelopelor, forma capotei, si bumper-ele vopsite in culoarea caroseriei.

Aproximativ in acelasi timp, a fost lansata si versiunea E 60 AMG, cea care a devenit si nava amiral a gamei. Sub capota era pozitionat un propulsor V8 de 6.0 litri care dezvolta 375 cai-putere la 5.600 rpm. In anul 1993, diviziunea sportiva AMG s-a apucat si de modelele Coupe si Convertible, carora le-a oferit si mai multa putere prin intermediul versiunii E 36 AMG, ce livra 268 cai-putere la 5.750 rpm.

Sfarsitul productiei

In Iunie 1995, la doi ani dupa prezentarea versiunilor cu facelift, Mercedes-Benz a introdus seria W 210, succesorul seriei W 124. In asa mod, productia seriei W 124 sedan a fost sistata la scurt timp, in dependenta de versiune intre lunile Iunie si August 1995. Putin mai tarziu, pentru putin timp a continuat productia versiunilor Estate pana in anul 1996, iar ultimul model produs din seria W 124 avea sa devina versiunea Convertible, ultimul exemplar a iesit de pe portile uzinei Mercedes-Benz in anul 1997.

de Constantin Mihalachi


Sursa
2010-01-07 18:54:20



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

18:08:28Solidaritate cu femeile revoltate din Iran. Protest la București —» Curaj.TV | Media alternativă
17:52:43Mărieș mă alungă în Rusia, a privatizat km0!? —» Curaj.TV | Media alternativă
21:16:12Zice că surorile și bărbatul i-au luat ilegal fiica —» Curaj.TV | Media alternativă
20:31:12Am pus poliţia la treabă pentru o cauză verde —» Curaj.TV | Media alternativă
14:57:12SuntMAMĂ răspunde la Chestionarul lui Marcel Proust —» Sunt MAMĂ!
18:09:53What’s New in the Editor: More Design Tools, Enhanced Lists, Easier Block Switching —» costica
11:58:56Retrospectivă. Simpozionul Național de Studii Culturale. Ediția a IV-a —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
06:58:33Am zis să nu mai „ating” politicul din RM, dar a ieșit Angela Merkel și ne-a avertizat să nu ne jucăm cu putin. Și m-a enervat, mama mă-sii! —» nimic nu e asa cum pare a fi...
17:18:18Pledoarie pentru pedalare, ca să respirăm mai ușor —» Curaj.TV | Media alternativă
17:14:29Accident cu mașini bengoase pe lîngă pădurea Băneasa —» Curaj.TV | Media alternativă
17:08:19Se împart amenzi la piața de flori Coșbuc —» Curaj.TV | Media alternativă
15:29:02Nu mai aruncați chiștoace pe oriunde, se adună greu! —» Curaj.TV | Media alternativă
11:43:34„Mica enciclopedie Ikigai” de Ken Mogi —» Sunt MAMĂ!
09:01:53Nou: Piatra Neagră 2017 Chateau Cojusna —» Fine Wine
06:38:19E mult sau puțin o casă nouă de peste 600 de mii de Euro pentru ministrul economiei? —» un alt blog
18:17:02God is Always with us —» Erik and Elena Brewer's Weblog
09:05:38DIN MAREA POEZIE A LUMII —» Leo Butnaru
08:46:34DESPRE ÎNCEPUTURILE SCRIITORICEȘTI —» Leo Butnaru
08:08:48Raiul Patriarhului Bisericii Ortodoxe Ruse Kirill nu este și Raiul meu! —» nimic nu e asa cum pare a fi...
07:44:49„Bravo, Lika!” Ahedjakova licitează statueta NIKA pentru ajutorarea deținuților politici —» nimic nu e asa cum pare a fi...
05:51:27Horizon Capital (Purcari) și prietenii lor lituanieni vor să vândă MAIB. Îi ajută Gavriliță și #năPASta —» un alt blog
04:59:26În loc de teren de sport multifuncțional – Parcare pentru Medpark! Îi e în cot guvernului de sănătatea fizică… —» un alt blog
04:55:23Titus Știrbu în dialog cu cititorii săi —» BiblioCity
20:08:21Alegerile din Italia, explicate —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
19:31:54CFR la 150 de ani se laudă cu vechituri —» Curaj.TV | Media alternativă