comunicarile studentilor (Faina Ivan) Cel mai mare Vapor cargo din lume

Emma Maersk – cel mai mare vas cargo (portcontainer) la moment.
Dat in exploatare la 10 septembrie 2006, Emma Maersk face parte din clasa E a vaselor de acest gen, deoarece toate denumirile de vase a surorilor ei incep cu litera E(Ebba, Evelyn, Emily...). Oficial E.M. este capabila sa transporte 11000 containere conform standartelor ISO (un container=6.1m, iar in marina termenul folosit este twenty-foot equivalent units (TEU) ).
Emma Maersk, a ajuns la aproximativ 170,000 tonaj brut, care este evident mai mare decat – de exemplu - clasa MSC Daniela, care este de aproximativ 135,000 tonaj brut, un punct de retinut sunt vasele MSC de un design diferit. Vasele Maersk sunt de aproximativ treizeci de metri lungime, patru metri adancime, si are un proiect mai usor pentru incarcare completa decat vasele MSC.
In ceea ce priveste datele tehnice E.M. este alimentat de un motor Wärtsilä-Sulzer 14RTFLEX96, în prezent, cel mai mare din lume motor diesel, cu greutate de 2300 tone şi capabi să propulseze 109000 CP. Nava are câteva caracteristici pentru a proteja mediul, unele din care includ un sistem de evacuare cu recuperare de căldură şi de cogenerare. Gazele de eşapament ale motorului trec printr-un generator de abur care apoi pun in functiune generatoarele electrice care respectiv genereaza electricitate. Acest lucru creează un echivalent electric de ieşire la aproximativ 12% din producţia puterii motorului. Deasemenea o parte din aceasta sistema de aburi este folosita ca energie termica la bordul navei. Corpul navei este vopsit cu un silicon special pe baza de vopsea, care contribuie la cresterea eficientei navei prin reducerea de glisaţi, deasemenea contribuie la protejarea oceanului de biocide. Acest silicon vopsea care acoperă o parte a corpului navei sub linia de plutire este creditat pentru reducerea tragerii de apa suficienta pentru a economisi 1200 tone de combustibil pe an.

Emma Maersk
Career (Denmark)
Name: Emma Maersk
Owner: A. P. Moller-Maersk Group

Builder: Odense Steel Shipyard Ltd, Denmark

Homeport: Taarbæk, Denmark
Identification: Callsign: OYGR2

Type: Container ship

Tonnage: 170,974 GT
55,396 NT
Length: 397 metres (1,300 ft) LOA
Beam: 56 metres (180 ft)
Draft: 15.5 metres (51 ft)
Depth: 30 metres (98 ft) (deck edge to keel)
Propulsion: 80 MW (109,000 hp) Wärtsilä 14RT-Flex96c plus 30 MW (40,000 hp) from five Caterpillar 8M32

Speed: over 25.5 knots (47.2 km/h; 29.3 mph)
Capacity: 156,907 metric tons deadweight (DWT)
11,000+ TEU
1000 TEU (Reefers)
Crew: 13, with room for 30


Sursa
2009-12-08 00:32:15



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

15:02:24 —» Путепроводные Заметки
08:53:18 —» Путепроводные Заметки
20:09:05 —» Путепроводные Заметки
14:12:49 —» Путепроводные Заметки
07:12:00RĂUL SE FACE, BINELE SE CREEAZĂ —» Leo Butnaru
17:02:12 —» Путепроводные Заметки
16:51:37Balul Mascat de la „Casa Sorelui” – un adevărat spectacol de bucurie! —» Asociaţia Obştească "Demos"
16:25:42Finalizarea procesului de selecție a furnizorilor pentru programul de susținere a tinerilor antreprenori —» Asociaţia Obştească "Demos"
09:25:00I Wish… —» Александр Ищенко - Размышления
06:33:00ÎN GRĂDINA DOMNULUI —» Leo Butnaru
22:55:45 —» Путепроводные Заметки
15:47:15 —» Путепроводные Заметки
14:20:36 —» Путепроводные Заметки
06:59:00STRICTUL NECESAR —» Leo Butnaru
04:40:37 —» Путепроводные Заметки
22:40:20 —» Путепроводные Заметки
17:37:45 —» Путепроводные Заметки
14:57:07 —» Путепроводные Заметки
07:04:00DIN STRICTUL NECESAR —» Leo Butnaru
19:58:25Sfinții Vechiului Testament – Vasile Filat —» Moldova Creștină
18:57:55Folclorul ce se duce —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
13:43:18BANZAI —» Andrei LANGA. Blogul personal
13:32:00Top 10 fotbaliști moldoveni în 2024 —» Sandu GRECU
08:27:05Unde dispar prietenii noștri!? —» Sergiu Mocanu
08:21:00DIN LEOLOGISME —» Leo Butnaru