comunicarile studentilor (Faina Ivan) Cel mai mare Vapor cargo din lume

Emma Maersk – cel mai mare vas cargo (portcontainer) la moment.
Dat in exploatare la 10 septembrie 2006, Emma Maersk face parte din clasa E a vaselor de acest gen, deoarece toate denumirile de vase a surorilor ei incep cu litera E(Ebba, Evelyn, Emily...). Oficial E.M. este capabila sa transporte 11000 containere conform standartelor ISO (un container=6.1m, iar in marina termenul folosit este twenty-foot equivalent units (TEU) ).
Emma Maersk, a ajuns la aproximativ 170,000 tonaj brut, care este evident mai mare decat – de exemplu - clasa MSC Daniela, care este de aproximativ 135,000 tonaj brut, un punct de retinut sunt vasele MSC de un design diferit. Vasele Maersk sunt de aproximativ treizeci de metri lungime, patru metri adancime, si are un proiect mai usor pentru incarcare completa decat vasele MSC.
In ceea ce priveste datele tehnice E.M. este alimentat de un motor Wärtsilä-Sulzer 14RTFLEX96, în prezent, cel mai mare din lume motor diesel, cu greutate de 2300 tone şi capabi să propulseze 109000 CP. Nava are câteva caracteristici pentru a proteja mediul, unele din care includ un sistem de evacuare cu recuperare de căldură şi de cogenerare. Gazele de eşapament ale motorului trec printr-un generator de abur care apoi pun in functiune generatoarele electrice care respectiv genereaza electricitate. Acest lucru creează un echivalent electric de ieşire la aproximativ 12% din producţia puterii motorului. Deasemenea o parte din aceasta sistema de aburi este folosita ca energie termica la bordul navei. Corpul navei este vopsit cu un silicon special pe baza de vopsea, care contribuie la cresterea eficientei navei prin reducerea de glisaţi, deasemenea contribuie la protejarea oceanului de biocide. Acest silicon vopsea care acoperă o parte a corpului navei sub linia de plutire este creditat pentru reducerea tragerii de apa suficienta pentru a economisi 1200 tone de combustibil pe an.

Emma Maersk
Career (Denmark)
Name: Emma Maersk
Owner: A. P. Moller-Maersk Group

Builder: Odense Steel Shipyard Ltd, Denmark

Homeport: Taarbæk, Denmark
Identification: Callsign: OYGR2

Type: Container ship

Tonnage: 170,974 GT
55,396 NT
Length: 397 metres (1,300 ft) LOA
Beam: 56 metres (180 ft)
Draft: 15.5 metres (51 ft)
Depth: 30 metres (98 ft) (deck edge to keel)
Propulsion: 80 MW (109,000 hp) Wärtsilä 14RT-Flex96c plus 30 MW (40,000 hp) from five Caterpillar 8M32

Speed: over 25.5 knots (47.2 km/h; 29.3 mph)
Capacity: 156,907 metric tons deadweight (DWT)
11,000+ TEU
1000 TEU (Reefers)
Crew: 13, with room for 30


Sursa
2009-12-08 00:32:15



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

13:32:05Blonde —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
18:08:28Solidaritate cu femeile revoltate din Iran. Protest la București —» Curaj.TV | Media alternativă
17:52:43Mărieș mă alungă în Rusia, a privatizat km0!? —» Curaj.TV | Media alternativă
21:16:12Zice că surorile și bărbatul i-au luat ilegal fiica —» Curaj.TV | Media alternativă
20:31:12Am pus poliţia la treabă pentru o cauză verde —» Curaj.TV | Media alternativă
14:57:12SuntMAMĂ răspunde la Chestionarul lui Marcel Proust —» Sunt MAMĂ!
18:09:53What’s New in the Editor: More Design Tools, Enhanced Lists, Easier Block Switching —» costica
11:58:56Retrospectivă. Simpozionul Național de Studii Culturale. Ediția a IV-a —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
06:58:33Am zis să nu mai „ating” politicul din RM, dar a ieșit Angela Merkel și ne-a avertizat să nu ne jucăm cu putin. Și m-a enervat, mama mă-sii! —» nimic nu e asa cum pare a fi...
17:18:18Pledoarie pentru pedalare, ca să respirăm mai ușor —» Curaj.TV | Media alternativă
17:14:29Accident cu mașini bengoase pe lîngă pădurea Băneasa —» Curaj.TV | Media alternativă
17:08:19Se împart amenzi la piața de flori Coșbuc —» Curaj.TV | Media alternativă
15:29:02Nu mai aruncați chiștoace pe oriunde, se adună greu! —» Curaj.TV | Media alternativă
11:43:34„Mica enciclopedie Ikigai” de Ken Mogi —» Sunt MAMĂ!
09:01:53Nou: Piatra Neagră 2017 Chateau Cojusna —» Fine Wine
06:38:19E mult sau puțin o casă nouă de peste 600 de mii de Euro pentru ministrul economiei? —» un alt blog
18:17:02God is Always with us —» Erik and Elena Brewer's Weblog
09:05:38DIN MAREA POEZIE A LUMII —» Leo Butnaru
08:46:34DESPRE ÎNCEPUTURILE SCRIITORICEȘTI —» Leo Butnaru
08:08:48Raiul Patriarhului Bisericii Ortodoxe Ruse Kirill nu este și Raiul meu! —» nimic nu e asa cum pare a fi...
07:44:49„Bravo, Lika!” Ahedjakova licitează statueta NIKA pentru ajutorarea deținuților politici —» nimic nu e asa cum pare a fi...
05:51:27Horizon Capital (Purcari) și prietenii lor lituanieni vor să vândă MAIB. Îi ajută Gavriliță și #năPASta —» un alt blog
04:59:26În loc de teren de sport multifuncțional – Parcare pentru Medpark! Îi e în cot guvernului de sănătatea fizică… —» un alt blog
04:55:23Titus Știrbu în dialog cu cititorii săi —» BiblioCity
20:08:21Alegerile din Italia, explicate —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag