FII LIBER !Un blog unde fac tot ce vreau Hobby |
Comenteaza
Mobilitatea academică în Republica Moldova sau de ce tinerii nu mai au încredere în educaţia din ţară
Mobilitatea academică presupune capacitatea de a face faţă unui nou mediu de învăţare şi cultural şi de a înţelege alte culturi. Aceasta reprezintă o necesitate în perspectiva globalizării de azi, dar promovează, de asemenea, coerenţa la nivel european şi îmbogăţirea orizontului ştiinţific .Tinerii sunt categoria în care există speranţa că vor reuşi prin o mentalitate nouă să aducă schimbări, soluţii şi cel mai important să le materializeze ca pe un proiect cu beneficii pe termen lung pentru următorii 15-20 de ani. Pentru ca acest scop să fie atins este necesar ca sistemul de învăţământ din RM să ofere o educaţie universitară cel puţin la nivelul statelor din Europa Centrală, un fapt irealizabil în condiţiile lipsei resurselor financiare, corupţiei şi metodelor învechite de predare. Astfel studenţii, atât la ciclul licenţă, master cât şi doctorat, preferă să aplice la programele de studii oferite de UE decât să caute posibilităţi de afirmare în Moldova. Tinerii moldoveni au acces la cîteva programe de studii promovate și sponsorizate de către UE.Cele mai cunoscute sunt: programele Tempus-Tacis, Erasmus Mundus, dar şi programul de învăţare neformală „Tineret în acţiune” (Youth in Action). La modul general vorbind, aceste programe sunt destinate la crearea unui spaţiu de cooperare în domeniul învăţămîntului superior care să includă ţările UE și ţările partenere învecinateși au ca scop inclusiv oferirea studenţilor, cadrelor didactice, mediului academic efectuărea studiilor, cercetărilor într-o altă ţară europeană, cu recunoaşterea academică a perioadei petrecute la instituţia parteneră. Cel mai popular program de mobilitate printre tinerii europeni este programul Erasmus. Lansat în 1987, concepţia generală Erasmus se bazează pe dezvoltarea studenţilor şi cadrelor didactice prin interdemediul mobilităţii, oferirea de burse, participarea la proiecte trasnaţionale şi în general schimbul de experienţă intra-european. Conform datelor Comisiei Europene, de la lansarea, Erasmus a avut 3 milioane de europeni beneficiari ai programului prin bursele şi stagiile oferite . Cu părere de rău adeseori mobilitatea tinerilor peste hotare este doar o modalitate de emigrare difinitivă datorită speranțelor slabe de a avea o viață mai bună în patrie. Trebuie de menţionat că studiile la universităţile străine presupune respectarea anumitor rigori. Accederea la o facultate prestigioasă din Occident presupune cunoaşterea unui nivel măcar mediu al unei limbi străini, de obicei limba engleză, cunoaşterea bună a utilizării calculatorului, şi în general foarte multă pregătire şi muncă independentă. Acesta se bazează pe studii care consumă foarte mult timp atît în bibliotecă cît şi în selectarea şi asimilarea unui material didactic net superior cu cel ce poate fi găsit în bibliotecile din Moldova. Aceste condiții nu par a fi prea stricte pentru studenții moldoveni care reușesc să cîștige burse în străinătate, mulți dintre ei afirmînd că acei ce doresc să învețe reușesc la universități atît naționale cît și internaționale. Dorinţa studenţilor de a pleca în mobilitate academică se justifică prin faptul că accederea la o universitate străină, chiar şi pentru o perioadă scurtă, aduce anumite oportunităţi ce nu pot fi găsite la universităţile din Moldova. Bursierii găsesc condiţii extrem de bune în biblioteci care nici nu se compară cu cele de acasă. Metoda scrierii conspectelor, atît de răspîndită în Moldova, nu este agreată în străinătate astfel că studentului îi sunt date doar indicii asupra temei şi acesta urmează să o descoperă independent prin cercetartea mai multor surse din literatură.Există acces atît la cărţi vechi şi la cele mai noi, literatură în cîteva limbi europene, cărţile puteau fi luate cu împrumut pentru cîteva zile, există conexiune liberă la Internet, iar regim de lucru este, de obicei, pînă la ora 22:00. Din alt punct de vedere, studiile peste hotare implică foarte multe activitati practice: business planuri, prezentari, studii de caz, jocuri de rol, obligativitatea de a fi membru al unei asociaţii şi de a te implica activ în viaţa socială. Îm plus profesori, proveniţi de la diferite universităţi, dau dovadă de mai multă obiectiviatate şi profesionalism decît cei de acasă şi sunt mult mai deschişi să împărtăşească noi experienţe studenţilor. În cele din urmă şansa de a face parte dintr-un grup multinaţional( 10-15 ţări diferite) este o oportunitate excelentă de comunicare internaţională, de a înţelege o nouă cultură şi noi tradiţii, de a conştientiza importanţa unor asemenea valorile ca toleranţa, nediscriminarea, respectul reciproc. Educaţia în Moldova este unul din acele domenii despre care adesea se vorbeşte că nu cunoaşte o dezvoltare. Dincolo de vorbe trebuie să se întrevadă fapte însă tot ce vedem acum sunt elevi care nu au încredere într-o facultate şi ce ar putea face într-un cămin studenţesc, absolvenţii cu diplomă de licenţă tratează masterul ca o etapă lipsită de conţinut în educaţia lor iar doctoratul nu are nimic în comun cu ştiinţa autentică. Sunt concluzii triste însă înţelegerea lor, dezamăgire în sistemul educaţional şi în general convigerea că sistemul e putred pe interior, face ca pasul spre mobilitatea academică să fie o posibilitatea de a pleca şi a nu am reveni vreodată acasă decît poate de sărbători.
Mobilitatea academică presupune capacitatea de a face faţă unui nou mediu de învăţare şi cultural şi de a înţelege alte culturi. Aceasta reprezintă o necesitate în perspectiva globalizării de azi, dar promovează, de asemenea, coerenţa la nivel european şi îmbogăţirea orizontului ştiinţific .Tinerii sunt categoria în care există speranţa că vor reuşi prin o mentalitate nouă să aducă schimbări, soluţii şi cel mai important să le materializeze ca pe un proiect cu beneficii pe termen lung pentru următorii 15-20 de ani. Pentru ca acest scop să fie atins este necesar ca sistemul de învăţământ din RM să ofere o educaţie universitară cel puţin la nivelul statelor din Europa Centrală, un fapt irealizabil în condiţiile lipsei resurselor financiare, corupţiei şi metodelor învechite de predare. Astfel studenţii, atât la ciclul licenţă, master cât şi doctorat, preferă să aplice la programele de studii oferite de UE decât să caute posibilităţi de afirmare în Moldova. Tinerii moldoveni au acces la cîteva programe de studii promovate și sponsorizate de către UE.Cele mai cunoscute sunt: programele Tempus-Tacis, Erasmus Mundus, dar şi programul de învăţare neformală „Tineret în acţiune” (Youth in Action). La modul general vorbind, aceste programe sunt destinate la crearea unui spaţiu de cooperare în domeniul învăţămîntului superior care să includă ţările UE și ţările partenere învecinateși au ca scop inclusiv oferirea studenţilor, cadrelor didactice, mediului academic efectuărea studiilor, cercetărilor într-o altă ţară europeană, cu recunoaşterea academică a perioadei petrecute la instituţia parteneră. Cel mai popular program de mobilitate printre tinerii europeni este programul Erasmus. Lansat în 1987, concepţia generală Erasmus se bazează pe dezvoltarea studenţilor şi cadrelor didactice prin interdemediul mobilităţii, oferirea de burse, participarea la proiecte trasnaţionale şi în general schimbul de experienţă intra-european. Conform datelor Comisiei Europene, de la lansarea, Erasmus a avut 3 milioane de europeni beneficiari ai programului prin bursele şi stagiile oferite . Cu părere de rău adeseori mobilitatea tinerilor peste hotare este doar o modalitate de emigrare difinitivă datorită speranțelor slabe de a avea o viață mai bună în patrie. Trebuie de menţionat că studiile la universităţile străine presupune respectarea anumitor rigori. Accederea la o facultate prestigioasă din Occident presupune cunoaşterea unui nivel măcar mediu al unei limbi străini, de obicei limba engleză, cunoaşterea bună a utilizării calculatorului, şi în general foarte multă pregătire şi muncă independentă. Acesta se bazează pe studii care consumă foarte mult timp atît în bibliotecă cît şi în selectarea şi asimilarea unui material didactic net superior cu cel ce poate fi găsit în bibliotecile din Moldova. Aceste condiții nu par a fi prea stricte pentru studenții moldoveni care reușesc să cîștige burse în străinătate, mulți dintre ei afirmînd că acei ce doresc să învețe reușesc la universități atît naționale cît și internaționale. Dorinţa studenţilor de a pleca în mobilitate academică se justifică prin faptul că accederea la o universitate străină, chiar şi pentru o perioadă scurtă, aduce anumite oportunităţi ce nu pot fi găsite la universităţile din Moldova. Bursierii găsesc condiţii extrem de bune în biblioteci care nici nu se compară cu cele de acasă. Metoda scrierii conspectelor, atît de răspîndită în Moldova, nu este agreată în străinătate astfel că studentului îi sunt date doar indicii asupra temei şi acesta urmează să o descoperă independent prin cercetartea mai multor surse din literatură.Există acces atît la cărţi vechi şi la cele mai noi, literatură în cîteva limbi europene, cărţile puteau fi luate cu împrumut pentru cîteva zile, există conexiune liberă la Internet, iar regim de lucru este, de obicei, pînă la ora 22:00. Din alt punct de vedere, studiile peste hotare implică foarte multe activitati practice: business planuri, prezentari, studii de caz, jocuri de rol, obligativitatea de a fi membru al unei asociaţii şi de a te implica activ în viaţa socială. Îm plus profesori, proveniţi de la diferite universităţi, dau dovadă de mai multă obiectiviatate şi profesionalism decît cei de acasă şi sunt mult mai deschişi să împărtăşească noi experienţe studenţilor. În cele din urmă şansa de a face parte dintr-un grup multinaţional( 10-15 ţări diferite) este o oportunitate excelentă de comunicare internaţională, de a înţelege o nouă cultură şi noi tradiţii, de a conştientiza importanţa unor asemenea valorile ca toleranţa, nediscriminarea, respectul reciproc. Educaţia în Moldova este unul din acele domenii despre care adesea se vorbeşte că nu cunoaşte o dezvoltare. Dincolo de vorbe trebuie să se întrevadă fapte însă tot ce vedem acum sunt elevi care nu au încredere într-o facultate şi ce ar putea face într-un cămin studenţesc, absolvenţii cu diplomă de licenţă tratează masterul ca o etapă lipsită de conţinut în educaţia lor iar doctoratul nu are nimic în comun cu ştiinţa autentică. Sunt concluzii triste însă înţelegerea lor, dezamăgire în sistemul educaţional şi în general convigerea că sistemul e putred pe interior, face ca pasul spre mobilitatea academică să fie o posibilitatea de a pleca şi a nu am reveni vreodată acasă decît poate de sărbători.
Analiza imaginii președinților Republicii Moldova
Mircea Snegur a rămas în istorie ca președintele mucalit și cel mai iubit de popor.
Venit de la cârma unui colhoz în fruntea unui stat care nu se deosebea prea
mult prin forma de guvernare. El a fost într-adevăr președintele moldovenilor,
pentru că el a înțeles cel mai bine cum era poporul la acel moment și ce-și
dorea. El este tipul liderului ,,băiat de-al nostru”....
Petru Lucinschi cel de-al doilea
președinte al RM a rămas în mintea oamenilor ca cel mai viclean și diplomat
lider, de asta era și numit Șmecherilovici.
Ca ex-ambasador al Federației Ruse, Petru Lucinschi a dat dovadă de o
politică externă activă, însă orientată mai mult spre este. Fraza pe care
deseori o pronunța Lucinschi era ,,Hai să ne împăcăm cu toți. Trebuie să
recunoaștem că....
Vladimir
Voronin cel mai longeviv președinte este și cel mai de lungă durată lider din
Republica Moldova. Pentru că doar Vladimir Voronin a fost capabil să se mențină
timp de aproape 20 de ani în fruntea unui partid. Și nici astăzi poziția și
calitățile acestuia nu sunt puse la îndoială. Cum a reușit V. Voronin să se
mențină atâta timp cel mai de succes om politic moldovean?
Nicolae
Timofti ce om minunat, Nicolae Timofti de Dumnezeu ne e dat! (via Ora de Ras).
Dacă Dorin Chirtoacă este nepotul american, atunci lui Nicolae Timofti i s-a
îndeplinit visul american, și....
sursa http://liladuca.blogspot.com/?spref=fb
Preşedinţi americani şi Casa Albă: fotografii din culise
01. Richard Nixon şi consilierii săi
02.Barack Obama în Biblioteca Congresului SUA
03. Caricaturi George W. Bush.
04. John F. Kennedy şi Macaroni - poneiul fiicei sale.
05. Bill Clinton şi pisica acestuia - Socks
06. Ronald Reagan şi soţia Nancy au fost iubitori de animale de companie.
06. Preşedinţi în Birou Oval al Casei Albe.
07.Jimmy Carter şi Margaret Thatcher în Birou Oval al Casei Albe.
08. Fotografii de grup inedite.
08. Richard Nixon şi Elvis Presley.
02.Barack Obama în Biblioteca Congresului SUA
03. Caricaturi George W. Bush.
04. John F. Kennedy şi Macaroni - poneiul fiicei sale.
05. Bill Clinton şi pisica acestuia - Socks
06. Ronald Reagan şi soţia Nancy au fost iubitori de animale de companie.
06. Preşedinţi în Birou Oval al Casei Albe.
07.Jimmy Carter şi Margaret Thatcher în Birou Oval al Casei Albe.
08. Fotografii de grup inedite.
08. Richard Nixon şi Elvis Presley.
Reconceptualizare
Fiindcă nu am timp şi nici dorinţă deosebită să mai scriu pe blog, m-am decis ca mai rar ori mai des să pun nişte fotografii de pe hard discul meu. Cred că atunci cînd oricine o să caute pe Google Imagini o să le găsescă şi măcar cuiva o să îî fie de folos.
P.S. Vreo lună în urmă cei de la Publika au împrumutat o poză de de blogul meu , cu un avion , cînd pur şi simplu am direcţionat o ştire. Deci ceea ce mi-am pus în gînd să fac are un fel de rost.
Internetul se schimbă la faţă ?
E de bine sau e de rău ? Odată inventat, Internetul, a devenit un proces de autoorganizare la scară globală. Dezvoltarea Internetului a depins evident de tehnologie, dar în egală măsură de factori sociali care s-au îmbinat cu factorii tehnologici pentru ca Internetul să ajungă ceea ce a devenit astăzi. Odată instaurat în fibrele societăţii, Internetul a produs şi produce consecinţe noi pentru societate. Cel mai important dintre acestea este procesul de globalizare. Este normal să gândim că şi globalizarea, ca efect al Internetului să ia forma la care să participe toţi participanţii la globalizare. Fără îndoială Internetul a devenit o invenţie socială doarece el se-a înscris în mod firesc şi ca un instrument social mai ales prin intermediul reţelelor de socializare de tip Facebook ori Twiter. Cuvintele ,,e-mail’’,,share’’ ,,like’’ ,,chat’’, dar mai ales ,,download’’ şi ,,upload’’ au ajuns poate cele mai populare printre utilizatorii de Internet din toată lumea şi de cele mai multe ori nu necesită nici o traducere. Suntem martorii la dezvolatare unei lumi virtuale fără precedent care are un limbaj proriu, comun acceptat şi cît se poate de simplu.
Ba chiar mai mult cetăţenii simplu realizează că Intertetul nu mai este doar o sursă de informare ori divertisment ci şi o modalitate eficentă de a-şi cere drepturi fundamentale precum cel la libera exprimare de la o guvernare autoritară. Una din ultimele analize Stratfor arată că rolul reţelelor sociale mai ales Facebook sau Twitter au impulsionat incontestabil mişcarile de nesupunere sau în revoluţii precum protestele din Egipt şi Tunisia, "Revoluţia Verde" din Iran din 2009, dar şi "Revolutia Twitter" din Republica Moldova. Potrivit analizei realizate de Marko Papic si Sean Noonan, media sociale nu sunt instrumente costuri excesive dar permit grupurilor revoluţionare să motiveze puternic masele, ca în timp real să coboare în stradă pentru a protesta. Cu toate acestea, Internetul nu e factorul determinant în succesul unei protest ori a unei revoluţii. De exemplu, potrivit estimărilor Stratfor din 2009, doar 15,4% din populaţia Egiptului are acces la Internet, şi este greu de crezut că anume segmetul de utilizatori erau clasa muncitorilor şi ţăranilor de care are nevoie orice manifestaţie împotriva guvernului. Prin urmare aripa tînără a societăţii a fost instigatorii protestelor care cu siguranţă pot fi consideraţi nişte eroi moderni ale căror mijloce nu sunt armele ci mouse-ul şi tastatura. E greu de crezut că aceste exemple să nu inspire utilizatori din alte ţări fără libertatea de exprimare şi să nu îngrijoreze regimurile dictatoriale şi autoritare. Realizăm că tot mai mulţi useri conştientizează faptul că prin răspîndirea zilnică a diferit conţinut fie personal fie media, prin reţelele de socializare ori prin căsuţa poştală, contribuie la schimbări sociale şi la formarea unei noi cultură de comunicare, care se bazează prin mai puţin contact tet a tet şi prin mai mult contact în spaţiul virtual. Prin urmare, există o interdependenţă tot mai mare la nivel de societate, ceea ce a dat naştere la conceptul de societatea informaţională. Legătura dintre globalizare şi societatea informaţională îndreptăţeşte afirmaţia că globalizarea este o consecinţă firească a societăţii informaţionale, întrucât aceasta se dovedeşte a fi un proces care nu mai poate fi oprit, globalizarea este şi ea un proces inevitabil. Dacă acum cîţiva ani corporaţiile transnaţionale precum Mcdonalds şi Coca-Cola era simbolurile de necontestat ale globalizării acum Internetul este în afara oricărei concurenţe. Acum fasst-food-ul şi băururile răcoritoare cu filiale în lumea întreagă investesc sume enorme pentru publicitate şi caută în continuu spaţiu comercial pe Internet şi strategii de marketing în dependenţă de specificul cultural şi preferinţele consumatorului. Deţinerea unui site nu mai demult o opţiune şi imaginea pe Internet este strict monitorizată deorece atîta timp cît la căutare pe google apar zeci de pagini cu conţinut bine structurat şi critici pozitive cu atît produsul se va vinde mai bine. Internetul deja este un formator foarte puternic de opinii. Spre exemplu bloggerii reuşesc prin postări zilnice şi foarte diversificate, cu un conţinut scurt dar consistent, să influenţeze o mai mult decît un trust media cu zeci ori sute de angajaţi. Prin urmare, acei tineri care erau consideraţi acum cîţiva ani nişte amatori, sunt acum nevoieţi să fie luaţi în serios ca nişte adeversari redutabili care sunt în
continuă expansiune. Anume faptul că informaţia de interes comun, dar nu numai, este gratuită a făcut reţeau Internet atît de atractivă. Stocarea informaţiei personale pe servere care garantează confidenţialitate şi siguranţă a fost şi acesta un factor pe care nu îl putem ignora. În realitate nici o instituţie, nici un organism nu poate pretinde a reprezenta autoritatea Internetului, cu atît mai mult dominarea şi controlul acestuia. Aceasta însă nu înseamnă că Internetul este cuprins de haos şi informaţia, conţinut de diferit tip este stocat şi răspîndit dezordonat. Sistemele de securitate au datoria de a proteja datale şi conţinutul şi de a restricţiona informaţia care nu este de interes comun. Cu toate acestea, cazul WikiLeaks, care a reuşit să provoace mari controverse la nivel internaţional, prin scurgerile de informații a documente confidenţiale din surse anonime, a demostrat că nici Internetul nu mai pare a fi un spaţiu suta la suta sigur[1]. Prin WikiLeaks, Julian Assange a convins că luptele sec XXI se vor duce pentru controlul informaţiei deoarece se pare a fi că anume posesia datelor şi dirijarea eficientă acestora aduce mai multa influenţă ca niciodată.Ameninţarea ACTA ? Aşa şi - cine sunt şi ce mai vor...Chiar dacă Internetul a ajuns să reprezintă esenţa a ceea ce înseamnă globalizare, adică o mare mare interdependenţă şi răspindirea anumitor valorilor, la nivel guvernamental s-au luat deja decizii de interdicţie a libertăţii pe Internet deorece liderii mondiali simt asupra lor un şir de ameninţări şi riscuri. Avem în vedere Acordul Comercial de Combatere a Contrafacerii (ACTA) ori versiunea americană Legea de încetare a pirateriei online (SOPA). Cu toate că denumirile par cît se poate de inocente şi pretinde combaterea pirateriei on-line, protejarea drepturilor de autor şi a proprietăţii intelectuale, ACTA a stîrnit, mai ales în Europa, un val de nemulţumirifără fără precedent, fiindcă în consecinţă va limita libertatea Internetului. În esenţa, ACTA îşi doreşte să instituţionalizeze sancţiuni împotriva fluxul liber de informaţii prin un control mai rigid răspindirii de conţinut începînd de la descărcare unui simplu mp3 pîna la închiderea site-urilor de tip blog şi reţele sociale. Însăşi Acordul a fost semnat de 30 de state, inclusiv de 22 state membre UE, însă încă nu a fost ratificat de nici una.[2] Hackeri din cadrul grupului Anonymous sunt cei care s-au autosesizat cel mai mult şi s-au remarcat prin blocarea a numeroare site-uri guvernamentale din SUA şi din Europa, a organizaţii influente precum NATO şi agenţia Stratfor, furînd mii de adrese de e-mail şi parole, demonstrînd astfel nesupunere şi supremaţie în lumea virtuală[3].Totodată Anonymous transmite mesaje constante prin înregistrări video prin care susţine diferite proteste, precum cele din Romania, prin care evidenţiază importanţa libertăţii de exprimare necenzurate. Considerăm că la nivel geopolitic globalizarea şi Internetul afecteză în mod diferit societatea civilă şi procesele social –politice. Interdependeţa şi schimbul de informaţii depinde de regimului politic ce permite accesul populaţiei la noile tehnologii informaţionale în măsura în care libertate de a circula pe Internet nu le afectează puterea de decizie în stat.Factorul cultural şi religios la fel este important în condiţiile cînd globalizare poate fi negată, chiar abordată ca o ameninţare asupa societăţii în ansambu. Este vorba despre conservatimul şi fundamentalismul religios, mai ales din ţările Asie, care consideră Internetul un privilegiu la care nu se pot avea acces în formă liberă ca în ţările occidentală. Cu toate acestea, după cum relatează blogul de tehnologie Pingdom, rata de penetrare a internetului la nivel mondial este de circa 33%, cu 630.000 de utilizatori în fiecare zi. Din punct de vedere geografic, Asia şi Europa au cei mai mulţi utilizatori de Internet - 1 mlrd şi respectiv 500.000 milioane[4].Astfel setea de informaţie nu are indici în scădere, iar portalurile de cautare, de tip google, au o populariatate în creştere indiferent de zona geografică a utilizatorului.P.S. Cel puţin în Romania, ca să nu ne ducem departe, au exista zeci de proteste anti ACTA, fapt ce demonstrează că lumea este conectată la evenimentele internaţioanale şi societatea civilă ia atitudine impotriva cenzurii. La noi nici vorbă de aşa ceva. La noi lumea se mişcă doar dacă este atuncată piatra în grădina proprie ( vezi cazul închiderii Torrents.md)Interesant ce o să se întîmple mîine, poimîne dacă o să se închidă rapidshare.com şi nu o să pot descărca un amărît de mp3 ? Site-ul megaupload deja este închis iar fondatorul acesteia Kim Dotcom îşi aşteaptă sentinţa. [1] http://ro.wikipedia.org/wiki/WikiLeaks [2] http://ro.wikipedia.org/wiki/Acordul_comercial_de_combatere_a_contrafacerii [3] http://www.publika.md/nato-atacat-de-hackerii-de-la-anonymous_649301.html [4] http://royal.pingdom.com/2012/02/16/almost-8-new-internet-users-added-worldwide-every-second-infographic/
E de bine sau e de rău ? Odată inventat, Internetul, a devenit un proces de autoorganizare la scară globală. Dezvoltarea Internetului a depins evident de tehnologie, dar în egală măsură de factori sociali care s-au îmbinat cu factorii tehnologici pentru ca Internetul să ajungă ceea ce a devenit astăzi. Odată instaurat în fibrele societăţii, Internetul a produs şi produce consecinţe noi pentru societate. Cel mai important dintre acestea este procesul de globalizare. Este normal să gândim că şi globalizarea, ca efect al Internetului să ia forma la care să participe toţi participanţii la globalizare. Fără îndoială Internetul a devenit o invenţie socială doarece el se-a înscris în mod firesc şi ca un instrument social mai ales prin intermediul reţelelor de socializare de tip Facebook ori Twiter. Cuvintele ,,e-mail’’,,share’’ ,,like’’ ,,chat’’, dar mai ales ,,download’’ şi ,,upload’’ au ajuns poate cele mai populare printre utilizatorii de Internet din toată lumea şi de cele mai multe ori nu necesită nici o traducere. Suntem martorii la dezvolatare unei lumi virtuale fără precedent care are un limbaj proriu, comun acceptat şi cît se poate de simplu.
Ba chiar mai mult cetăţenii simplu realizează că Intertetul nu mai este doar o sursă de informare ori divertisment ci şi o modalitate eficentă de a-şi cere drepturi fundamentale precum cel la libera exprimare de la o guvernare autoritară. Una din ultimele analize Stratfor arată că rolul reţelelor sociale mai ales Facebook sau Twitter au impulsionat incontestabil mişcarile de nesupunere sau în revoluţii precum protestele din Egipt şi Tunisia, "Revoluţia Verde" din Iran din 2009, dar şi "Revolutia Twitter" din Republica Moldova. Potrivit analizei realizate de Marko Papic si Sean Noonan, media sociale nu sunt instrumente costuri excesive dar permit grupurilor revoluţionare să motiveze puternic masele, ca în timp real să coboare în stradă pentru a protesta. Cu toate acestea, Internetul nu e factorul determinant în succesul unei protest ori a unei revoluţii. De exemplu, potrivit estimărilor Stratfor din 2009, doar 15,4% din populaţia Egiptului are acces la Internet, şi este greu de crezut că anume segmetul de utilizatori erau clasa muncitorilor şi ţăranilor de care are nevoie orice manifestaţie împotriva guvernului. Prin urmare aripa tînără a societăţii a fost instigatorii protestelor care cu siguranţă pot fi consideraţi nişte eroi moderni ale căror mijloce nu sunt armele ci mouse-ul şi tastatura. E greu de crezut că aceste exemple să nu inspire utilizatori din alte ţări fără libertatea de exprimare şi să nu îngrijoreze regimurile dictatoriale şi autoritare. Realizăm că tot mai mulţi useri conştientizează faptul că prin răspîndirea zilnică a diferit conţinut fie personal fie media, prin reţelele de socializare ori prin căsuţa poştală, contribuie la schimbări sociale şi la formarea unei noi cultură de comunicare, care se bazează prin mai puţin contact tet a tet şi prin mai mult contact în spaţiul virtual. Prin urmare, există o interdependenţă tot mai mare la nivel de societate, ceea ce a dat naştere la conceptul de societatea informaţională. Legătura dintre globalizare şi societatea informaţională îndreptăţeşte afirmaţia că globalizarea este o consecinţă firească a societăţii informaţionale, întrucât aceasta se dovedeşte a fi un proces care nu mai poate fi oprit, globalizarea este şi ea un proces inevitabil. Dacă acum cîţiva ani corporaţiile transnaţionale precum Mcdonalds şi Coca-Cola era simbolurile de necontestat ale globalizării acum Internetul este în afara oricărei concurenţe. Acum fasst-food-ul şi băururile răcoritoare cu filiale în lumea întreagă investesc sume enorme pentru publicitate şi caută în continuu spaţiu comercial pe Internet şi strategii de marketing în dependenţă de specificul cultural şi preferinţele consumatorului. Deţinerea unui site nu mai demult o opţiune şi imaginea pe Internet este strict monitorizată deorece atîta timp cît la căutare pe google apar zeci de pagini cu conţinut bine structurat şi critici pozitive cu atît produsul se va vinde mai bine. Internetul deja este un formator foarte puternic de opinii. Spre exemplu bloggerii reuşesc prin postări zilnice şi foarte diversificate, cu un conţinut scurt dar consistent, să influenţeze o mai mult decît un trust media cu zeci ori sute de angajaţi. Prin urmare, acei tineri care erau consideraţi acum cîţiva ani nişte amatori, sunt acum nevoieţi să fie luaţi în serios ca nişte adeversari redutabili care sunt în
continuă expansiune. Anume faptul că informaţia de interes comun, dar nu numai, este gratuită a făcut reţeau Internet atît de atractivă. Stocarea informaţiei personale pe servere care garantează confidenţialitate şi siguranţă a fost şi acesta un factor pe care nu îl putem ignora. În realitate nici o instituţie, nici un organism nu poate pretinde a reprezenta autoritatea Internetului, cu atît mai mult dominarea şi controlul acestuia. Aceasta însă nu înseamnă că Internetul este cuprins de haos şi informaţia, conţinut de diferit tip este stocat şi răspîndit dezordonat. Sistemele de securitate au datoria de a proteja datale şi conţinutul şi de a restricţiona informaţia care nu este de interes comun. Cu toate acestea, cazul WikiLeaks, care a reuşit să provoace mari controverse la nivel internaţional, prin scurgerile de informații a documente confidenţiale din surse anonime, a demostrat că nici Internetul nu mai pare a fi un spaţiu suta la suta sigur[1]. Prin WikiLeaks, Julian Assange a convins că luptele sec XXI se vor duce pentru controlul informaţiei deoarece se pare a fi că anume posesia datelor şi dirijarea eficientă acestora aduce mai multa influenţă ca niciodată.Ameninţarea ACTA ? Aşa şi - cine sunt şi ce mai vor...Chiar dacă Internetul a ajuns să reprezintă esenţa a ceea ce înseamnă globalizare, adică o mare mare interdependenţă şi răspindirea anumitor valorilor, la nivel guvernamental s-au luat deja decizii de interdicţie a libertăţii pe Internet deorece liderii mondiali simt asupra lor un şir de ameninţări şi riscuri. Avem în vedere Acordul Comercial de Combatere a Contrafacerii (ACTA) ori versiunea americană Legea de încetare a pirateriei online (SOPA). Cu toate că denumirile par cît se poate de inocente şi pretinde combaterea pirateriei on-line, protejarea drepturilor de autor şi a proprietăţii intelectuale, ACTA a stîrnit, mai ales în Europa, un val de nemulţumirifără fără precedent, fiindcă în consecinţă va limita libertatea Internetului. În esenţa, ACTA îşi doreşte să instituţionalizeze sancţiuni împotriva fluxul liber de informaţii prin un control mai rigid răspindirii de conţinut începînd de la descărcare unui simplu mp3 pîna la închiderea site-urilor de tip blog şi reţele sociale. Însăşi Acordul a fost semnat de 30 de state, inclusiv de 22 state membre UE, însă încă nu a fost ratificat de nici una.[2] Hackeri din cadrul grupului Anonymous sunt cei care s-au autosesizat cel mai mult şi s-au remarcat prin blocarea a numeroare site-uri guvernamentale din SUA şi din Europa, a organizaţii influente precum NATO şi agenţia Stratfor, furînd mii de adrese de e-mail şi parole, demonstrînd astfel nesupunere şi supremaţie în lumea virtuală[3].Totodată Anonymous transmite mesaje constante prin înregistrări video prin care susţine diferite proteste, precum cele din Romania, prin care evidenţiază importanţa libertăţii de exprimare necenzurate. Considerăm că la nivel geopolitic globalizarea şi Internetul afecteză în mod diferit societatea civilă şi procesele social –politice. Interdependeţa şi schimbul de informaţii depinde de regimului politic ce permite accesul populaţiei la noile tehnologii informaţionale în măsura în care libertate de a circula pe Internet nu le afectează puterea de decizie în stat.Factorul cultural şi religios la fel este important în condiţiile cînd globalizare poate fi negată, chiar abordată ca o ameninţare asupa societăţii în ansambu. Este vorba despre conservatimul şi fundamentalismul religios, mai ales din ţările Asie, care consideră Internetul un privilegiu la care nu se pot avea acces în formă liberă ca în ţările occidentală. Cu toate acestea, după cum relatează blogul de tehnologie Pingdom, rata de penetrare a internetului la nivel mondial este de circa 33%, cu 630.000 de utilizatori în fiecare zi. Din punct de vedere geografic, Asia şi Europa au cei mai mulţi utilizatori de Internet - 1 mlrd şi respectiv 500.000 milioane[4].Astfel setea de informaţie nu are indici în scădere, iar portalurile de cautare, de tip google, au o populariatate în creştere indiferent de zona geografică a utilizatorului.P.S. Cel puţin în Romania, ca să nu ne ducem departe, au exista zeci de proteste anti ACTA, fapt ce demonstrează că lumea este conectată la evenimentele internaţioanale şi societatea civilă ia atitudine impotriva cenzurii. La noi nici vorbă de aşa ceva. La noi lumea se mişcă doar dacă este atuncată piatra în grădina proprie ( vezi cazul închiderii Torrents.md)Interesant ce o să se întîmple mîine, poimîne dacă o să se închidă rapidshare.com şi nu o să pot descărca un amărît de mp3 ? Site-ul megaupload deja este închis iar fondatorul acesteia Kim Dotcom îşi aşteaptă sentinţa. [1] http://ro.wikipedia.org/wiki/WikiLeaks [2] http://ro.wikipedia.org/wiki/Acordul_comercial_de_combatere_a_contrafacerii [3] http://www.publika.md/nato-atacat-de-hackerii-de-la-anonymous_649301.html [4] http://royal.pingdom.com/2012/02/16/almost-8-new-internet-users-added-worldwide-every-second-infographic/
Recenzie la concertul de lansare al albumului “REPREZINT” al trupei CLAN`DESTIN , 03.03.2012
Am ajuns în club în jurul orei 19:00. Bere cumpărată de la rece, ştampila Urbantape pe mînă, albumul cumpărat pus cu grijă în buzunar – e timpul să … dăm din cap. Headline-urile serii trupa CLAN`DESTIN. Pe scurt despre ei. Conform paginii de facebook, trupa s-a format în 2007, a suferit mai multe schimbări a componenţei sale, cine cînd a venit şi cînd a părăsit trupa… nu e clar şi nu mai contează. Cum se spune istoria va ascunde adevărul.. Tot nu e clar dacă acesta e primul lor material, ori au mai fost şi alte, iarăşi nimeni nu a dus cronica.Cert e că la momentul de faţă trupa are 3 membri: Păr Scurt Pe Cap, Queppa şi Ecco.Ion Bruma aka Păr Scurt Pe Cap a studiat la UTM arhitectura şi se acum se ocupă cu design-ul, Queppa Primo Sparazza, numele real nu ştiu, cu alura lui de mexican cum menţiona o dată B-Zar, e responsabil la site-ul urbantape.md şi pe lînga asta e proiectant de design cadastrial iar Ecco aka Artur Eccologic e hair-stilist. DJ Kirumba e din trupa Original Varza, alaturi de B-ZAR si T.J.K, dar are o colaborare strînsă cu cei de la CLAN`DESTIN, prin urmare în seara de 3 martie a devenit a 4-a putere fiind Dj-ul trupei.
Cîteva notificări despre clubul ,,Meteora’’ unda s-a petrecut evenimentul. De fapt, nu e un club în tot înţelesul cuvîntului. E de fapt o fostă casă a culturii de pe timpul odiosului regim, într-o clădire cam dărăpănată, dar într-un fel cu o alură destul de underground. Lipsurile: nu are vestiar, nici bar şi frigidere cu băuturi reci, nu se fumează( personal nu mă deranjează că nu sunt fumător, dar alţii…şi nu are nici un interior care să impresioneze. Avantajele: este un local spaţios cu tavan înalt, două ecrane pe care se pot monta proiecţii, şi din cauza că nu era alcool s-a permis intrarea cu bere cîtă vrem, doar să fie în ambalaj de plastic. Adică un local fără pretenţii, dar în care nu te simţi afumat şi înghesuit. Pe cele 2 ecrane rulau cîteva video clipuri cu membrii trupei, fapt care motiva mai puternic o atmosferă de hip-hop. Dar să trecem nemijlocit la concert.Cînd am ajuns înăuntru ДАНИЛА DY deja era pe scena şi evolua la microfon. Dupa ei au mai urmat şi alţii la warm up însă cu doar cîte o piesă. În scurt timp, pe beaturi grele puse de DJ KIRUMBA şi a făcut apariţia şi trupa CLAN`DESTIN. Băieţii au intrat cu o piesă tare, ceva mai veche, poartă şi numele albumului -,,Reprezint’’. Publicul( în jur la 200 oameni conform lui Queppa ) s-a mobilizat pe loc mai aproape de scenă, o parte chiar în faţa scenei ( inclusiv şi subsemnatul) şi a început să ne rupem cu adevărat. Piesa ,,Reprezint’’ are şi un clip filmat pe un acoperiş din capital, unde e pus pe ,,harta’’ Botanica, Valea Crucii ori Porţile Oraşului - ,,locul unde hip-hop-ul îşi are rădăcinile’’ în Chişinau.Au urmat una după alta piese de pe album. La piesa ,,Ganja Man’’cu Smoova lumea a intrat din nou ,,în alertă maximă’’. Din păcate din nu ştiu ce motive, Smoova nu a fost present să cînte la partea lui. Cu toate aceştea, au fost prezenţi alţi artişti cu care CLAN`DESTIN are feat-uri: T.J.K (OG Varză), HAZ, FLOR MIHAI (a.k.a Absurdo). La piesele cu respectivii s-a observat din partea acestora că nu şi-a făcut bine tema de acasă – nu prea şi-au învăţat bine versurile şi acest lucru se vede tare urît de pe scenă cînd cei cu microfonu parcă se blochează. Nu prea poţi conta ca publicul să îţi spună linia pe care ai uitat-o. Nu critic dur, nu ştiu ce faceam dacă eram eu cu mic în mînă dar ca plătitor de bilet spun ce am văzut din rîndul întîi.
La piesa, Printre gînduri feat VANO şi Vigi, refrenul a cucerit din prima secundă. Vigi, cu vocea sa foarte melodioasă, a sunat chiar mai bine decît pe CD şi a aruncat toate fetele în extaz. Printre gînduri parcă întradevăr a intrat în cutia craniană şi a rămas acolo o vreme. La bucata asta pur şi simpu am stat, am asculta, am prins referenul şi l-am repetat cu cea mai mare plăcere. A fost şi o cîteva piese la care CLAN`DESTIN şi-a cerut scuze fiindcă o să folosească ,, limbaj buruienos’’. E vorba de piesele E la modă şi De bani gata, bucăţi de frustrare şi revoltă faţă de un stil de viaţă parazitar, de pseudo-vedete, glamour la c_r, piese faţă de care nu am nici o pretenţie însă după mine nu sunt cele mai reuşite. După ce s-a luat o pauză de vreo 15. de min., trupa a dat drumul la cel mai fresh produs a lor, Chişinău eşti tu ! Piesa a fost prima dată pusă pe youtube, firesc, pe14 octombrie 2012 de Hramul Chişinăului, deci publicul o ştia . De cum a prins-o, s-a simţit deodată atmosferă, mîini în aer, iar la refr
en nu doar s-a strigat dar şi s-a sărit în aer, Deci, Chişinău eşti tu ! poate fi considerat bomba serii care a explodat destul de tare încăt eu cred că piesa trebuie promvată şi în viitor.Altceva, mai mult s-au mau puţin notabil de la concert, a fost cînd s-au scos nişte CD-uri cu volum Atitudini. S-a încercat un fel de concurs pe cîte un CD dar voluntari din public nu s-au găsit şi pus şi simplu s-au dat l-a întîmplare. De notat aici, o carcasă de CD e destul de ascuţită şi poate răni, nu trebuie aruncată peste capete, nu toţi poate sunt pe fază la avertizarea Atenţie că acum arunc , feriţi-vă ! Trecînd peste asta, ultimile piese de pe album Trebuie şi Ascultă sunt demne de audiat cu o mai mare atenţie fiindcă vorbesc despre anumite valori, ca încrederea şi grija de noi şi cei de alături de noi, să fim atenţi la ce se întîmpă în jur să nu intrăm sub instinctul de turmă. La cerinţa insistentă a publicului, s-a mai dat încă o dată Chişinău eşti tu ! şi cam aici a fost şi sfîrşitul concertului. Per total cred că CLAN`DESTIN a cîntat vreo 18-20 de piese , ceea ce e destul de bine. DJ Kirumba deja începea să îşi strîngă platanele pe la ora 21 :00, cam devreme, lumea a mai stat, a făcut poze, s-au dat unele autografe, s-a mai băut ceva, pe scara blocului Meteora s-a mai cîntat cîte un refren. A fost frumos ! Hai acum să rezumăm ce a fost bine şi nu chiar bine la promovarea concertului, însăşi concertul, albumul :
Impresia generală.Trupa a făcut o impresie destul de bună. A ştiut versurile, a găsit un local în care s-a auzit în general bine, au impresionat prin tricouri originale, au fost destul de profesionişti, sau cel puţin au avut o experienţă pozitivă. Afişul şi promovarea.Mi-a plăcut afişul concertului. Se simte mîna unui profesionist. La fel promo-ul video de concert mi-a părut interesant. Pînă la lansare s-au găsit pe facebook diferite promo-uri video cu invitaţie la concert începînd cu ДАНИЛА DY pîna la B-ZAR care e peste ocean. Pentru ele încă o bilă albă ! Albumu la vînzare.Ziceam şi într-un comment , nu cumva să dea drumul la album pe net la descărcat gratuit pîna la lanasare, la noi se practică chestia asta , eu personal n-am nici un impuls să cumpăr un CD a cărui material îl am stocat în PC-ul de acasa. Lasă consumatorul să scoată banu, şi rapperii trebuie să mănînce ceva mai bun. Microfoanele.Au fost careva probleme cu microfoanele, nu întotdeauna lucrau cum trebuie, aveau scăpări.Se întîmpă des acest lucru pe la concerte. Nu mai ştiu cine e cu vina…Despre clip.Eu personal cred că s-a făcut o greşeală atunci cînd s-a pus pe youtube clipul la Chişinău eşti tu !, pînă la lansare. Trebuie păstrat pînă în momentul cînd s-a cîntat piesa la concert, adică un fel de lansare şi de clip, e ceva incitant să privim cu toţii în premieră un clip nou. Deja a doua zi se putea posta pe ţzeavă. O strategie simplă de marketing destul de elementară de atragerea publicului. Nu că ar fi situaţia, toţi care avea de gînd sa vină, pur şi simplua au venit, au plătit bilet, dar ar fi bine să demonstaţi mai multă maturitate şi să gîndiţi ce aţi dori dacă aţi fi ca spectator. Despre hit.Dacă să vorbim strict despre piesa Chişinău eşti tu ! întradevăr e foarte tare şi clipul e destul de bine făcut. Nu ştiu cine e responsabil de instrumental,dar e carne curată, se simte un vibe dur dar tot o dată şi pozitiv . Spun sincer, e una din puţinele dăţi cînd sunt mîndru de oraşul meu Chişinău, un fel de imn al tinerii generaţii şi trebuie găsite modalităţi de promovare ca piesa asta să mergă mai departe la mai multe urechi. Scratch-ul de final e cireaşa de pe tort, DJ Kirumba demonstrează cît de tare e.
Despre album. Coperta, ca şi afişul, a fost realizat de Queppa şi înfăţişează statuia lui Ştefan cel Mare roşu cu un AK-47 în mînă în loc de cruce, ceea ce este destul de sugestiv. Adică mesajul e un fel de strigăt spre ordine din haosul în care ne aflăm şi avem nevoie de o revoltă ca să aducem schimbarea pozitivă şi parcă şi Ştefan ar lua arma în mînă şi s-ar alătura. Albumul nu este din carcasă de sticlă, ci din un material mai moale ceea ce cred că îl face mai puţin banal şi mai mult original. De notat că s-ar fi putut de optat şi pe un mini album cu poze informaţii despre fiecare piesă, artişti, aşa cum se obişnuieşte afară. Da mă rog, se putea şi eu să nu mă mai dai atîta cu părerea. La conţinut avem 14 piese plus 2 track-uri( intrare şi ieşire). Eu am o metodă să spun dacă albumul se merită, dacă îmi place peste o piesă, înseamnă că e destul de bun de cumpărat. 5 piese îmi plac cu siguranţă, încă 2 sunt destul de bunicele. Deci CLAN`DESTIN nu a dezamăgit. Ce trebuie de făcut pe viitor. Concertul s-a terminat, CD-urie rămase s-au luat acasă, luni toată lumea s-a dus pe la facultăţi, colegiu, job. Să recunoaştem în Moldova din muzica hip-hop profit nu se face, la noi cu greu se poate de spus că există industrie muzicală, unde nişa de hip-hop şi e rap e foarte, foarte îngustă. La un eveniment bun de rap, cum a fost acestă lansare, nici nu vin toţi iubitorii acestui gen. Nu ştiu care mişcare, care unitate, care e rostul să mai faci muzica asta. Piesele se fac din plăcere, încă există entuzismul să dai, după cum am auzit 40 $ de cîntec şi să nu reuşeşti să vinzi nici 50 de bucăţi şi să le arunci gartis la un alt concert, prieteni, neamuri. Dar se face, sunt albume întregi, care nu trebuie pur şi simplu date la descărcat gratuit. Din păcate la noi nu se vinde on line , prin pre comenzi ca în Romania, şi nu ştiu dacă e posibil să dai albumu cu ziarul, la fel cu se dau cărţi în fiecare miercuri sau joi. Rămîne unica posibilitate de organizat concerte unde să fie şi albume. Altceva e că suntem o ţară mică unde e imposibil de organizart un tur de promovare, pur şi simplu nu este unde de mers, în provincie nu ştiu care ar rostul sa încerci ceva. Ştii toate astea e uşor de zis şi greu de făcut.
Internetul rămîne unica sursă de motivat publicul să asculte piesele. Eu am venit la concert nu din cauza să susţin mişcarea, asta nu ţine, eu am venit pentru mi-au plăcut cum cîntă trupa şi clipurile. Eu cred că mai tîrziu ori mai devreme lumea o sa fie atrasă de calitate şi o sa dorească sa dea acei 40-50 de lei pentru un album dacă o sa fie făcut profesionist, coperat o sa arate bine, o sa fie pur şi simplu ceva pe care o sa îl vrei să îl cumperi şi să arăţi CD-ul prietenilor. P.S. Îmi amintesc acum vreo 5-6 ani în urmă era un club XXL la Buiucani, lîngă cinema Flacăra, foarte aproape de unde trăiesc. Acolo am fost la primul meu concert de rap molodvenesc organizat de Jucatoru’, B-ZAR şi DablaDO, ex- Kronyc. Eram încă neştiutor, ce mai este şi un concert de rap, oare se ridică mîinile în aer ca în clipurile cu Eminem şi 50 Cent la care mă uitam atunci, de unde se găseşte o şapcă de rap tot habar nu aveam, nici 25 de lei de bere nu erau în buzunar.Pe atunci nu aveam PC şi trebuia să merg la un Internet cafe să ascult muzica preferată. La 2 ore de cînd trebuie să se întîmple ceva, am realizat că sunt vreo 25 de oameni în tot clubul cu tot cu rappery.Oricum, show must go on , asta nu m-a deranjat să mă simt bine, nu ştiam decît un cîntec, tot nu conta. Acum clubul XXL nu mai exista şi nici cinema nu mai este. Ideea e că în 5 ani lucrurile am mai evoluat, trupe s-au înfiinţat şi s-au destrămat şi tot aşa o sa fie şi pe viitor. De la versuri penibile, iată că s-au ajuns la materiale care merită de dat un ban. Efortul nu este în zadar, dacă o ţinem tot aşa cu optimism, sper că încă peste 5 ani să realizez încă un progres despre care să scriu cu aceaşi plăcere ca şi în clipa de faţă. Cu respect, Vlad, cronicarul de hip-hop.
Am ajuns în club în jurul orei 19:00. Bere cumpărată de la rece, ştampila Urbantape pe mînă, albumul cumpărat pus cu grijă în buzunar – e timpul să … dăm din cap. Headline-urile serii trupa CLAN`DESTIN. Pe scurt despre ei. Conform paginii de facebook, trupa s-a format în 2007, a suferit mai multe schimbări a componenţei sale, cine cînd a venit şi cînd a părăsit trupa… nu e clar şi nu mai contează. Cum se spune istoria va ascunde adevărul.. Tot nu e clar dacă acesta e primul lor material, ori au mai fost şi alte, iarăşi nimeni nu a dus cronica.Cert e că la momentul de faţă trupa are 3 membri: Păr Scurt Pe Cap, Queppa şi Ecco.Ion Bruma aka Păr Scurt Pe Cap a studiat la UTM arhitectura şi se acum se ocupă cu design-ul, Queppa Primo Sparazza, numele real nu ştiu, cu alura lui de mexican cum menţiona o dată B-Zar, e responsabil la site-ul urbantape.md şi pe lînga asta e proiectant de design cadastrial iar Ecco aka Artur Eccologic e hair-stilist. DJ Kirumba e din trupa Original Varza, alaturi de B-ZAR si T.J.K, dar are o colaborare strînsă cu cei de la CLAN`DESTIN, prin urmare în seara de 3 martie a devenit a 4-a putere fiind Dj-ul trupei.
Cîteva notificări despre clubul ,,Meteora’’ unda s-a petrecut evenimentul. De fapt, nu e un club în tot înţelesul cuvîntului. E de fapt o fostă casă a culturii de pe timpul odiosului regim, într-o clădire cam dărăpănată, dar într-un fel cu o alură destul de underground. Lipsurile: nu are vestiar, nici bar şi frigidere cu băuturi reci, nu se fumează( personal nu mă deranjează că nu sunt fumător, dar alţii…şi nu are nici un interior care să impresioneze. Avantajele: este un local spaţios cu tavan înalt, două ecrane pe care se pot monta proiecţii, şi din cauza că nu era alcool s-a permis intrarea cu bere cîtă vrem, doar să fie în ambalaj de plastic. Adică un local fără pretenţii, dar în care nu te simţi afumat şi înghesuit. Pe cele 2 ecrane rulau cîteva video clipuri cu membrii trupei, fapt care motiva mai puternic o atmosferă de hip-hop. Dar să trecem nemijlocit la concert.Cînd am ajuns înăuntru ДАНИЛА DY deja era pe scena şi evolua la microfon. Dupa ei au mai urmat şi alţii la warm up însă cu doar cîte o piesă. În scurt timp, pe beaturi grele puse de DJ KIRUMBA şi a făcut apariţia şi trupa CLAN`DESTIN. Băieţii au intrat cu o piesă tare, ceva mai veche, poartă şi numele albumului -,,Reprezint’’. Publicul( în jur la 200 oameni conform lui Queppa ) s-a mobilizat pe loc mai aproape de scenă, o parte chiar în faţa scenei ( inclusiv şi subsemnatul) şi a început să ne rupem cu adevărat. Piesa ,,Reprezint’’ are şi un clip filmat pe un acoperiş din capital, unde e pus pe ,,harta’’ Botanica, Valea Crucii ori Porţile Oraşului - ,,locul unde hip-hop-ul îşi are rădăcinile’’ în Chişinau.Au urmat una după alta piese de pe album. La piesa ,,Ganja Man’’cu Smoova lumea a intrat din nou ,,în alertă maximă’’. Din păcate din nu ştiu ce motive, Smoova nu a fost present să cînte la partea lui. Cu toate aceştea, au fost prezenţi alţi artişti cu care CLAN`DESTIN are feat-uri: T.J.K (OG Varză), HAZ, FLOR MIHAI (a.k.a Absurdo). La piesele cu respectivii s-a observat din partea acestora că nu şi-a făcut bine tema de acasă – nu prea şi-au învăţat bine versurile şi acest lucru se vede tare urît de pe scenă cînd cei cu microfonu parcă se blochează. Nu prea poţi conta ca publicul să îţi spună linia pe care ai uitat-o. Nu critic dur, nu ştiu ce faceam dacă eram eu cu mic în mînă dar ca plătitor de bilet spun ce am văzut din rîndul întîi.
La piesa, Printre gînduri feat VANO şi Vigi, refrenul a cucerit din prima secundă. Vigi, cu vocea sa foarte melodioasă, a sunat chiar mai bine decît pe CD şi a aruncat toate fetele în extaz. Printre gînduri parcă întradevăr a intrat în cutia craniană şi a rămas acolo o vreme. La bucata asta pur şi simpu am stat, am asculta, am prins referenul şi l-am repetat cu cea mai mare plăcere. A fost şi o cîteva piese la care CLAN`DESTIN şi-a cerut scuze fiindcă o să folosească ,, limbaj buruienos’’. E vorba de piesele E la modă şi De bani gata, bucăţi de frustrare şi revoltă faţă de un stil de viaţă parazitar, de pseudo-vedete, glamour la c_r, piese faţă de care nu am nici o pretenţie însă după mine nu sunt cele mai reuşite. După ce s-a luat o pauză de vreo 15. de min., trupa a dat drumul la cel mai fresh produs a lor, Chişinău eşti tu ! Piesa a fost prima dată pusă pe youtube, firesc, pe14 octombrie 2012 de Hramul Chişinăului, deci publicul o ştia . De cum a prins-o, s-a simţit deodată atmosferă, mîini în aer, iar la refr
en nu doar s-a strigat dar şi s-a sărit în aer, Deci, Chişinău eşti tu ! poate fi considerat bomba serii care a explodat destul de tare încăt eu cred că piesa trebuie promvată şi în viitor.Altceva, mai mult s-au mau puţin notabil de la concert, a fost cînd s-au scos nişte CD-uri cu volum Atitudini. S-a încercat un fel de concurs pe cîte un CD dar voluntari din public nu s-au găsit şi pus şi simplu s-au dat l-a întîmplare. De notat aici, o carcasă de CD e destul de ascuţită şi poate răni, nu trebuie aruncată peste capete, nu toţi poate sunt pe fază la avertizarea Atenţie că acum arunc , feriţi-vă ! Trecînd peste asta, ultimile piese de pe album Trebuie şi Ascultă sunt demne de audiat cu o mai mare atenţie fiindcă vorbesc despre anumite valori, ca încrederea şi grija de noi şi cei de alături de noi, să fim atenţi la ce se întîmpă în jur să nu intrăm sub instinctul de turmă. La cerinţa insistentă a publicului, s-a mai dat încă o dată Chişinău eşti tu ! şi cam aici a fost şi sfîrşitul concertului. Per total cred că CLAN`DESTIN a cîntat vreo 18-20 de piese , ceea ce e destul de bine. DJ Kirumba deja începea să îşi strîngă platanele pe la ora 21 :00, cam devreme, lumea a mai stat, a făcut poze, s-au dat unele autografe, s-a mai băut ceva, pe scara blocului Meteora s-a mai cîntat cîte un refren. A fost frumos ! Hai acum să rezumăm ce a fost bine şi nu chiar bine la promovarea concertului, însăşi concertul, albumul :
Impresia generală.Trupa a făcut o impresie destul de bună. A ştiut versurile, a găsit un local în care s-a auzit în general bine, au impresionat prin tricouri originale, au fost destul de profesionişti, sau cel puţin au avut o experienţă pozitivă. Afişul şi promovarea.Mi-a plăcut afişul concertului. Se simte mîna unui profesionist. La fel promo-ul video de concert mi-a părut interesant. Pînă la lansare s-au găsit pe facebook diferite promo-uri video cu invitaţie la concert începînd cu ДАНИЛА DY pîna la B-ZAR care e peste ocean. Pentru ele încă o bilă albă ! Albumu la vînzare.Ziceam şi într-un comment , nu cumva să dea drumul la album pe net la descărcat gratuit pîna la lanasare, la noi se practică chestia asta , eu personal n-am nici un impuls să cumpăr un CD a cărui material îl am stocat în PC-ul de acasa. Lasă consumatorul să scoată banu, şi rapperii trebuie să mănînce ceva mai bun. Microfoanele.Au fost careva probleme cu microfoanele, nu întotdeauna lucrau cum trebuie, aveau scăpări.Se întîmpă des acest lucru pe la concerte. Nu mai ştiu cine e cu vina…Despre clip.Eu personal cred că s-a făcut o greşeală atunci cînd s-a pus pe youtube clipul la Chişinău eşti tu !, pînă la lansare. Trebuie păstrat pînă în momentul cînd s-a cîntat piesa la concert, adică un fel de lansare şi de clip, e ceva incitant să privim cu toţii în premieră un clip nou. Deja a doua zi se putea posta pe ţzeavă. O strategie simplă de marketing destul de elementară de atragerea publicului. Nu că ar fi situaţia, toţi care avea de gînd sa vină, pur şi simplua au venit, au plătit bilet, dar ar fi bine să demonstaţi mai multă maturitate şi să gîndiţi ce aţi dori dacă aţi fi ca spectator. Despre hit.Dacă să vorbim strict despre piesa Chişinău eşti tu ! întradevăr e foarte tare şi clipul e destul de bine făcut. Nu ştiu cine e responsabil de instrumental,dar e carne curată, se simte un vibe dur dar tot o dată şi pozitiv . Spun sincer, e una din puţinele dăţi cînd sunt mîndru de oraşul meu Chişinău, un fel de imn al tinerii generaţii şi trebuie găsite modalităţi de promovare ca piesa asta să mergă mai departe la mai multe urechi. Scratch-ul de final e cireaşa de pe tort, DJ Kirumba demonstrează cît de tare e.
Despre album. Coperta, ca şi afişul, a fost realizat de Queppa şi înfăţişează statuia lui Ştefan cel Mare roşu cu un AK-47 în mînă în loc de cruce, ceea ce este destul de sugestiv. Adică mesajul e un fel de strigăt spre ordine din haosul în care ne aflăm şi avem nevoie de o revoltă ca să aducem schimbarea pozitivă şi parcă şi Ştefan ar lua arma în mînă şi s-ar alătura. Albumul nu este din carcasă de sticlă, ci din un material mai moale ceea ce cred că îl face mai puţin banal şi mai mult original. De notat că s-ar fi putut de optat şi pe un mini album cu poze informaţii despre fiecare piesă, artişti, aşa cum se obişnuieşte afară. Da mă rog, se putea şi eu să nu mă mai dai atîta cu părerea. La conţinut avem 14 piese plus 2 track-uri( intrare şi ieşire). Eu am o metodă să spun dacă albumul se merită, dacă îmi place peste o piesă, înseamnă că e destul de bun de cumpărat. 5 piese îmi plac cu siguranţă, încă 2 sunt destul de bunicele. Deci CLAN`DESTIN nu a dezamăgit. Ce trebuie de făcut pe viitor. Concertul s-a terminat, CD-urie rămase s-au luat acasă, luni toată lumea s-a dus pe la facultăţi, colegiu, job. Să recunoaştem în Moldova din muzica hip-hop profit nu se face, la noi cu greu se poate de spus că există industrie muzicală, unde nişa de hip-hop şi e rap e foarte, foarte îngustă. La un eveniment bun de rap, cum a fost acestă lansare, nici nu vin toţi iubitorii acestui gen. Nu ştiu care mişcare, care unitate, care e rostul să mai faci muzica asta. Piesele se fac din plăcere, încă există entuzismul să dai, după cum am auzit 40 $ de cîntec şi să nu reuşeşti să vinzi nici 50 de bucăţi şi să le arunci gartis la un alt concert, prieteni, neamuri. Dar se face, sunt albume întregi, care nu trebuie pur şi simplu date la descărcat gratuit. Din păcate la noi nu se vinde on line , prin pre comenzi ca în Romania, şi nu ştiu dacă e posibil să dai albumu cu ziarul, la fel cu se dau cărţi în fiecare miercuri sau joi. Rămîne unica posibilitate de organizat concerte unde să fie şi albume. Altceva e că suntem o ţară mică unde e imposibil de organizart un tur de promovare, pur şi simplu nu este unde de mers, în provincie nu ştiu care ar rostul sa încerci ceva. Ştii toate astea e uşor de zis şi greu de făcut.
Internetul rămîne unica sursă de motivat publicul să asculte piesele. Eu am venit la concert nu din cauza să susţin mişcarea, asta nu ţine, eu am venit pentru mi-au plăcut cum cîntă trupa şi clipurile. Eu cred că mai tîrziu ori mai devreme lumea o sa fie atrasă de calitate şi o sa dorească sa dea acei 40-50 de lei pentru un album dacă o sa fie făcut profesionist, coperat o sa arate bine, o sa fie pur şi simplu ceva pe care o sa îl vrei să îl cumperi şi să arăţi CD-ul prietenilor. P.S. Îmi amintesc acum vreo 5-6 ani în urmă era un club XXL la Buiucani, lîngă cinema Flacăra, foarte aproape de unde trăiesc. Acolo am fost la primul meu concert de rap molodvenesc organizat de Jucatoru’, B-ZAR şi DablaDO, ex- Kronyc. Eram încă neştiutor, ce mai este şi un concert de rap, oare se ridică mîinile în aer ca în clipurile cu Eminem şi 50 Cent la care mă uitam atunci, de unde se găseşte o şapcă de rap tot habar nu aveam, nici 25 de lei de bere nu erau în buzunar.Pe atunci nu aveam PC şi trebuia să merg la un Internet cafe să ascult muzica preferată. La 2 ore de cînd trebuie să se întîmple ceva, am realizat că sunt vreo 25 de oameni în tot clubul cu tot cu rappery.Oricum, show must go on , asta nu m-a deranjat să mă simt bine, nu ştiam decît un cîntec, tot nu conta. Acum clubul XXL nu mai exista şi nici cinema nu mai este. Ideea e că în 5 ani lucrurile am mai evoluat, trupe s-au înfiinţat şi s-au destrămat şi tot aşa o sa fie şi pe viitor. De la versuri penibile, iată că s-au ajuns la materiale care merită de dat un ban. Efortul nu este în zadar, dacă o ţinem tot aşa cu optimism, sper că încă peste 5 ani să realizez încă un progres despre care să scriu cu aceaşi plăcere ca şi în clipa de faţă. Cu respect, Vlad, cronicarul de hip-hop.
Procese migraţioniste europene: aspecte evolutive
Revista de filozofie, sociologie şi ştiinţe politice, Institutul de Integrare Europeană şi ştiinţe Politice al AŞM., Nr.3, Vladislav Şaran Procese migraţioniste europene: aspecte evolutive p. 162
Revista de filozofie, sociologie şi ştiinţe politice, Institutul de Integrare Europeană şi ştiinţe Politice al AŞM., Nr.3, Vladislav Şaran Procese migraţioniste europene: aspecte evolutive p. 162
Lansare de album! Concert LIVE! Clan`destin “Reprezint”!
Vă invităm la un concert LIVE HIP-HOP de lansare al albumului “REPREZINT” semnat CLAN`DESTIN alături de invitaţii speciali: DJ KIRUMBA, ДАНИЛА DY, SMOOVA, HAZ, GH, T.J.K (OG Varză), FLOR MIHAI (a.k.a Absurdo), VIGI, VANO.Plus prezentarea noului videoclip “CHIŞINĂU EŞTI TU!” de CLAN`DESTIN şi concurs cu premii exclusive!La 3 martie în club “METEORA”, str. Sarmizegetusa 12, Botanica. La orele 18:00 deschidem uşile! Costul biletului 40 Lei, doritorii vor avea ocazia să cumpere CD-ul cu albumul în original la doar 40 Lei.Se permite intrarea în Club cu berea cumpărată de “afară” doar în sticle de plastic în cantităţi nelimitate!
Vă invităm la un concert LIVE HIP-HOP de lansare al albumului “REPREZINT” semnat CLAN`DESTIN alături de invitaţii speciali: DJ KIRUMBA, ДАНИЛА DY, SMOOVA, HAZ, GH, T.J.K (OG Varză), FLOR MIHAI (a.k.a Absurdo), VIGI, VANO.Plus prezentarea noului videoclip “CHIŞINĂU EŞTI TU!” de CLAN`DESTIN şi concurs cu premii exclusive!La 3 martie în club “METEORA”, str. Sarmizegetusa 12, Botanica. La orele 18:00 deschidem uşile! Costul biletului 40 Lei, doritorii vor avea ocazia să cumpere CD-ul cu albumul în original la doar 40 Lei.Se permite intrarea în Club cu berea cumpărată de “afară” doar în sticle de plastic în cantităţi nelimitate!
Migrația. Noile dimensiuni ale unui vechi fenomen
Open publication - Free publishing - More migratieCUPRINSVladislav Șaran- Migraţia forţei de muncă în Uniunea Europeană. Impuls al dezvoltării generale, pag.141-147
Steve Jobs :Timpul vostru e limitat, aşa că nu-l irosiţi trăind viaţa altcuiva
Steve Jobs a uimit multe persoane prin ideile sale potrivit cărora moartea este forţa care îl impinge în viaţă. Fondatorul Apple a fost un model pentru o lume întreagă prin ambiţia sa de a-şi urma visurile.Într-un discurs public rostit în 2005 la Stanford, Jobs a vorbit despre viaţă, moarte, ambiţii şi curaj. Iată câteva fragmente:Despre viaţăCând aveam 17 ani, am citit ceva care suna cam aşa: 'Dacă îţi trăieşti fiecare zi ca fiind ultima, cu siguranţă la un moment dat vei avea dreptate'. M-a impresionat foarte tare şi de atunci, în ultimii 33 de ani, m-am uitat în oglindă şi m-am întrebat: 'Dacă astăzi ar fi ultima zi din viaţa mea, aş vrea să fac ceea ce am de gând să fac azi?' Şi dacă răspunsul a fost 'Nu' mai multe zile la rând, am ştiut că trebuie să schimb ceva.Despre moarteŞtiu că voi muri în curând şi acesta este lucrul care m-a ajutat să iau toate marile decizii în viaţă. Pentru că aproape totul: aşteptările celorlalţi, mândria, frica că te vei face de râs, frica de eşec, aceste lucruri pălesc în faţa morţii, lăsând doar ceea ce contează cu adevărat.Nimeni nu vrea să moară. Chiar şi persoanele care vor să ajungă în Rai, nu vor să moară ca să ajungă acolo. Iar moartea este destinaţia unde toţi ajungem. Nimeni nu a scăpat vreodată. Moartea este cea mai bună invenţie a Vieţii.Despre curaj şi ambiţieTimpul vostru este limitat, aşa că nu îl irosiţi trăind viaţa altora. Nu trăiţi după dogme, care sunt rezultatele gândirii altor oameni. Nu lăsaţi zgomotul opiniilor celorlalţi să vă înece vocile interioare. Şi cel mai important, să aveţi curajul să vă urmaţi inima şi intuiţia. Ele ştiu deja ce vă doriţi cu adevărat să deveniţi.
Plagiat total :Филипп Киркоров dupa Paula Seling and Ovi - Playing With
Cîtă neruşinare.... o să toleram aşa ceva ?
Industria Muzicala Demascata [FULL VIDEO]+ comentarii
Industria Muzicala Demascata [FULL VIDEO] from karlyano on Vimeo.Toata lumea a auzit de povestile despre masoni, Iluminatti şi Noua Ordine Mondială.Filmul de mai sus l-am găsit de profilul de facebook a unui prieten.In fine l-am privit fiindca se referea la rap nu la conspiraţii.Totusi iata o descriere asupra la ce am vazut si am concluzionat.În primul rînd am deja o anumita cunoaştere despre cum merge rap-ul international si prin ce metode industria muzicala americana reuseste sa faca o lume intreaga sa ii asculte.Pentru nimeni cred ca nu e un secret ca toate clipurile astea cu bani aruncati , femei frumoase , masini luxoase , vor vinde i
ntotdeuna si vor ramine la TV si pe net indiferent cit de manipulant asupra mintii ar parea.In film se acuza faptul ca toata faima artistilor precum Eminem, Jay - Z, Rihanna si altii a fost obtinuta facind pact cu Iluminati lasind sufletul diavolului in schimb.Ei bine , varianta asta e putin plauziila, intelegiti si singuri ca nu intri ca in Matrix in camera lui Morphius si ti se propune 2 pastile la alegere.Faptul ce ma uimit defapt este ca Jay - Z, Ketty Perry, Bob Dylan, au recunoscut direct in fata camerilor de luat vederi ca ca si-au vindut sufletul diavoluli pentru faima lor.Ore ce au in cap cind au spus asta ? Ar trebuie sa tratam aceste mesaje pe faptul deja demult tot hollywood-ul s-a timpit la cap si dau aberatii pentru presa de scandal, ori ar putea si ceva necurat la mijloc.Deja am dubii...Ei, totusi sunt constient de faptul ca vedete vorbesc despre toate prostiille numai sa ajunga in atentia media.Dar daca ar vrea sa spun ceva mai mult i-am considera ticniti.Atunci e greu de spus care e adevarul, putem spune doar e ce e mai plauzibil.Dar e cred ca un adevar nu e intotdeauna cea mai plauzibila dintre versii.Cred ca majoritatea oamenilor ignora chestiile mistice dar surprinzator filmele cu 2012 ori cu codul lui da vinci si alte adevarurui care se ,,dezvalui'' s-au vindut extrem de bine pentru cacatul care l-au aruncat.T
otusi e departe de a realiza un film si de interpreta niste lucruri care ar fi putut exista.Ca un exemplu ca sa fie mai clar, aproape toate filme istorice antice de mare succes de lume de la Troia ori Gladiatorul nu respecta nici pe departe realitate istorica .Sursa aici.Deoarece regizorii au inventat scenarii mult mai palpinante decit realitatea.Prin urmare de ce nu ar exista masoni in realitate dar am avea o impresie gresite pe care o induce mass-media prin filmele americane.Cel mai simplu ar fi sa fim ignoranti si sa spunem ca nu exista.E posibil si asta cum e posibil si viceversa.Adevarul se ascunde in detalii.Reintorcindu-ma la industria muzicala ,, masonerizata'' ar mai fi de adaugat ca nu poate fi trecut cu vederea ca vedetele folosec in versuri referiri la Rain Man si Iluminate.Mie imi este clar ca o data ce un lucru devine popular se gaseste o armata de fraieri care sa ii imite si au succes la copii care nu inteleg si dau orbeste din cap.Totusi folosirea semnelor oculte in vestimentatie , clipuri , iesi in oras cind te fotografiaza paparazi, la ce bun decit daca nu te reprezinta macar tangential ?Ma gindesc ca ex, acum la Lady Gaga care e prototipul perfect de vedeta falsa care are o imagine eronata fata de ceea ce fel de om poate fi ea.La figurat vorbind ea chiar si-a ,, vindut sufletul diavolului'' pentru faima.Din alt punct de vedere , numerologie, alta timpeni care nu ii dau atentie, pare avea totusi a avea o logica.Nr. 25 a insemnat data mortii a multe celebritati.Inca nu imi pot explica asta....Stii, cum e in lumea asta manipularea se intimpla in fiecare zi.Controlul mintilor oamenilor se produce prin tot ceea ce vedem, daca nu suntem critici.Hai cel putin sa realizam ca americanii tin lumea in sah prin branduri ca Coca Cola ori Mc Donalds.Ori cit de mult nu s-ar spune ca ele dauneaza sanatatii , lumea va baga burgere si cola in sute de ani inainte.Sau alt exemplu , acum un an jumate gripa asta aviara nu a facut atitea ravagii cit panica.Plus vinzari fara precedent de medicamente si masti de tifon.E la mintea ori cui sa intelega ca cineva sa inbogatit fabulos din urma la acesta si nu a avut stres o secunda fiindaca acum nimeni nu isi mai pune problema dar de fapt ce a fost .
Prin urmare in lume exista destule lucruri care se intimpla periodic si nu neaparar intimplator. Acum daca sunteti atenti se invalui in mister ca se va intimpla totusi ceva iesit din comun in 2012.Sigur nu va fi nici un sfirsitul lumii ori calamitati naturale.Dar cred ca se va intimpla ceva in lumea celor bogati si celebri care se presupune ca au legaturi cu Iluminati.Sigur fac doar o presupune oarba bazindu-ma pe aceea ca este si un gram de adevar in ceea ce am vazut in film.Sigur un raspuns general la toate ar putea fi ca ocultismul e la moda si vedetele urmeaza trendul.Dar oare putem fi siguri ?P.S.Fiti atenti ca filmul e structurat in asa fel sa formeze o opinie, autorii documentarului urmaresc scopul sa ne bage in cap ca trebuie sa ne ferim de Iluminati.Nu va lasati influentati, dar si pastrati o fereastra in minte ca exista si adevar care poate fi demostrat, deci intr-o anumita intelegere toata logica asta masonica este controlata de anumite grupuri.prin urmare s-ar putea sa existe in realitate.
Industria Muzicala Demascata [FULL VIDEO] from karlyano on Vimeo.Toata lumea a auzit de povestile despre masoni, Iluminatti şi Noua Ordine Mondială.Filmul de mai sus l-am găsit de profilul de facebook a unui prieten.In fine l-am privit fiindca se referea la rap nu la conspiraţii.Totusi iata o descriere asupra la ce am vazut si am concluzionat.În primul rînd am deja o anumita cunoaştere despre cum merge rap-ul international si prin ce metode industria muzicala americana reuseste sa faca o lume intreaga sa ii asculte.Pentru nimeni cred ca nu e un secret ca toate clipurile astea cu bani aruncati , femei frumoase , masini luxoase , vor vinde i
ntotdeuna si vor ramine la TV si pe net indiferent cit de manipulant asupra mintii ar parea.In film se acuza faptul ca toata faima artistilor precum Eminem, Jay - Z, Rihanna si altii a fost obtinuta facind pact cu Iluminati lasind sufletul diavolului in schimb.Ei bine , varianta asta e putin plauziila, intelegiti si singuri ca nu intri ca in Matrix in camera lui Morphius si ti se propune 2 pastile la alegere.Faptul ce ma uimit defapt este ca Jay - Z, Ketty Perry, Bob Dylan, au recunoscut direct in fata camerilor de luat vederi ca ca si-au vindut sufletul diavoluli pentru faima lor.Ore ce au in cap cind au spus asta ? Ar trebuie sa tratam aceste mesaje pe faptul deja demult tot hollywood-ul s-a timpit la cap si dau aberatii pentru presa de scandal, ori ar putea si ceva necurat la mijloc.Deja am dubii...Ei, totusi sunt constient de faptul ca vedete vorbesc despre toate prostiille numai sa ajunga in atentia media.Dar daca ar vrea sa spun ceva mai mult i-am considera ticniti.Atunci e greu de spus care e adevarul, putem spune doar e ce e mai plauzibil.Dar e cred ca un adevar nu e intotdeauna cea mai plauzibila dintre versii.Cred ca majoritatea oamenilor ignora chestiile mistice dar surprinzator filmele cu 2012 ori cu codul lui da vinci si alte adevarurui care se ,,dezvalui'' s-au vindut extrem de bine pentru cacatul care l-au aruncat.T
otusi e departe de a realiza un film si de interpreta niste lucruri care ar fi putut exista.Ca un exemplu ca sa fie mai clar, aproape toate filme istorice antice de mare succes de lume de la Troia ori Gladiatorul nu respecta nici pe departe realitate istorica .Sursa aici.Deoarece regizorii au inventat scenarii mult mai palpinante decit realitatea.Prin urmare de ce nu ar exista masoni in realitate dar am avea o impresie gresite pe care o induce mass-media prin filmele americane.Cel mai simplu ar fi sa fim ignoranti si sa spunem ca nu exista.E posibil si asta cum e posibil si viceversa.Adevarul se ascunde in detalii.Reintorcindu-ma la industria muzicala ,, masonerizata'' ar mai fi de adaugat ca nu poate fi trecut cu vederea ca vedetele folosec in versuri referiri la Rain Man si Iluminate.Mie imi este clar ca o data ce un lucru devine popular se gaseste o armata de fraieri care sa ii imite si au succes la copii care nu inteleg si dau orbeste din cap.Totusi folosirea semnelor oculte in vestimentatie , clipuri , iesi in oras cind te fotografiaza paparazi, la ce bun decit daca nu te reprezinta macar tangential ?Ma gindesc ca ex, acum la Lady Gaga care e prototipul perfect de vedeta falsa care are o imagine eronata fata de ceea ce fel de om poate fi ea.La figurat vorbind ea chiar si-a ,, vindut sufletul diavolului'' pentru faima.Din alt punct de vedere , numerologie, alta timpeni care nu ii dau atentie, pare avea totusi a avea o logica.Nr. 25 a insemnat data mortii a multe celebritati.Inca nu imi pot explica asta....Stii, cum e in lumea asta manipularea se intimpla in fiecare zi.Controlul mintilor oamenilor se produce prin tot ceea ce vedem, daca nu suntem critici.Hai cel putin sa realizam ca americanii tin lumea in sah prin branduri ca Coca Cola ori Mc Donalds.Ori cit de mult nu s-ar spune ca ele dauneaza sanatatii , lumea va baga burgere si cola in sute de ani inainte.Sau alt exemplu , acum un an jumate gripa asta aviara nu a facut atitea ravagii cit panica.Plus vinzari fara precedent de medicamente si masti de tifon.E la mintea ori cui sa intelega ca cineva sa inbogatit fabulos din urma la acesta si nu a avut stres o secunda fiindaca acum nimeni nu isi mai pune problema dar de fapt ce a fost .
Prin urmare in lume exista destule lucruri care se intimpla periodic si nu neaparar intimplator. Acum daca sunteti atenti se invalui in mister ca se va intimpla totusi ceva iesit din comun in 2012.Sigur nu va fi nici un sfirsitul lumii ori calamitati naturale.Dar cred ca se va intimpla ceva in lumea celor bogati si celebri care se presupune ca au legaturi cu Iluminati.Sigur fac doar o presupune oarba bazindu-ma pe aceea ca este si un gram de adevar in ceea ce am vazut in film.Sigur un raspuns general la toate ar putea fi ca ocultismul e la moda si vedetele urmeaza trendul.Dar oare putem fi siguri ?P.S.Fiti atenti ca filmul e structurat in asa fel sa formeze o opinie, autorii documentarului urmaresc scopul sa ne bage in cap ca trebuie sa ne ferim de Iluminati.Nu va lasati influentati, dar si pastrati o fereastra in minte ca exista si adevar care poate fi demostrat, deci intr-o anumita intelegere toata logica asta masonica este controlata de anumite grupuri.prin urmare s-ar putea sa existe in realitate.
Generat în 0.458 secunde.