29483 cazuri COVID-19 în Moldova
8043 – cazuri active
20556 – cazuri vindecate
884 – cazuri fatale
Actualizarea datelor: 15 august 2020 ora 07:27


Campania de la uşă la uşă sau am venit să vedem ce mai faceţi .


Campania de la „uşă şa uşă” este unul din tipurile fundamentale ale agitaţiei intermediare efectuată de membrii echipei partidului (candidatului). Această campanie propune vizitarea apartamentelor sau locuinţelor alegătorilor, întâlniri cu aceştia, distribuirea materialelor propagandistice.

În mod deosebit ea este eficientă acolo, unde elita de guvernare limitează accesul figurilor politice la mass-media, în primul rând la televiziune şi radio.

Structura campaniei agitaţionale:

• Determinarea scopurilor şi sarcinilor agitaţiei;
• Determinarea grupurilor ţintă a alegătorilor şi aflarea adreselor acestora;
• Paşaportizarea tuturor caselor din perimetrul circumscripţiei (tipul casei, data construirii, codurile la scară, numărul alegătorilor în case, categoriile de alegători, inclusiv randamentul participării acestora la alegerile precedente, etc;
• Determinarea concepţiei şi strategiei campaniei de agitaţie, coordonate cu alte campanii ale partidului (candidatului);
• Alcătuirea bugetului campaniei;
• Formarea echipelor de agitaţie şi numirea şefilor de echipe, crearea condiţiilor materiale pentru activitatea acestora (găsirea oficiilor pentru staff-urile raionale (municipale), instalarea telefoanelor, a computerelor, printerelor, etc. );
• Determinarea normativelor de lucru, a formelor şi a periodicităţii salarizării personalului;
• Determinarea destinaţiilor unde vor lucra agitatorii, pregătirea hărţilor de rută şi a sarcinilor agitatorilor;
• Formarea pachetului de materiale agitaţionale (textul discuţiei agitatorului cu un set de argumente „pro” şi „contra”, foaia volantă de prezentare, calendar, stilou, o geantă-pachet de polietilenă cu emblema şi lozinca partidului (candidatului) etc;
• Determinarea momentelor prezente la biroul electoral al liderului partidului (candidatului), pentru ca el să fie ,,permanent’’ în cercul alegătorilor;
• Aprobarea la şedinţa staff-ului a concepţiei şi graficul campaniei de agitare;
• Organizarea training-ului, instruirea şefilor şi agitatorilor;
• Efectuarea agitaţiei în zilele de lucru şi de odihnă, mobilizarea alegătorilor la evenimentele de masă la care participă liderul partidului(candidatului);
• Verificarea lucrului agitatorilor şi şefilor echipelor mobile, asigurarea securităţii muncii lor cotidiene şi generalizarea zilnică a rezultatelor ei;
• Monitorizarea reacţiei alegătorilor la campania de agitaţie prin intermediul centrului telefonic;
• Darea zilnică de seamă a şefului campaniei, discutarea campaniei la sedinţele staff-ului;
• Analiza în staff-ul partidului (candidatului) a propunerilor, reacţiilor alegătorilor la munca agitatorilor;
• Includerea în discursul liderului partidului(candidatului) a informaţiilor ce ţin de reacţiile alegătorilor la campania de agitare;

Sfaturi şi recomandări staff-urilor raionale, coordonatorilor şi agitatorilor :

Practica demonstrează că cel mai eficient lucrul devine atunci, când există şi funcţionează sistemul : staff – coordonator – agitator.

Obligaţiile staff-ului:

1. Selectarea coordonatorilor conform formulei: un coordonator la 3-4 sectoare electorale (aproximativ 8-10 mii alegători);
2. Asigurarea cu materiale metodice a coordonatorilor şi a agitatorilor;
3. Organizarea instruirii coordonatorilor şi a agitatorilor;
4. Aranjarea întâlnirii coordonatorilor, agitatorilor cu conducerea partidului (candidatul);
5. Organizarea întâlnirilor liderului partidului (candidatului) cu alegătorii;
6. Asigurarea coordonatorilor şi agitatorilor cu materiale agitaţional propagandistice;
7. Generalizarea informaţiei primite de la coordonatori.

Оbligaţiile agitatorilor:

1. Selectarea agitatorilor. Un agitator la 250-500 alegători.
2. Întărirea după agitatori a unor adrese concrete.
3. Asigurarea agitatorilor cu materiale metodice.
4. Desfăşurarea instruirii agitatorilor.
5. Organizarea lucrului agitatorilor.
6. Asigurarea agitatorilor cu materiale agitaţional –propagandistice.
7. Controlul muncii agitatorilor şi a răspândirii materialelor agitaţional-propagandistice .
8. Organizarea întâlnirilor liderului partidului (candidatului) cu alegătorii.
9. Asigurarea staff-ului cu informaţie despre rezultatele lucrului agitatorilor.
10. Completarea şi transmiterea către staff a informaţiilor electorale culese din circumscripţie.

Etapele campaniei de la uşă la uşă

I etapă – informare şi documentare.
La începutul campaniei agitatorul desfăşoară prima vizită a apartamentelor. Face cunoştinţă cu alegătorii. Povesteşte despre partid, candidaţii incluşi în lista electorală. O temă aparte – candidatul, fixat după acest sector de votare. Transmite alegătorilor primul pachet informaţional (foaia volantă de prezentare, foaia volantă autobiografică, programul partidului, alte materiale). În carnetul agitatorului se includ informaţii despre alegători: numărul casei, apartamentulului, telefonul. Se determină atitudinea alegătorilor faţă de partid (candidat):
a) Susţin
b) Nu susţin
c) Nu s-au decis
De clarificat, susţin oare alegătorii oponenţii. De fixat denumirea partidelor şi numele candidaţilor concurenţi. De stabilit, ce probleme-i frământă pe alegători. De notat plângerile, propunerile acestora.

II etapă - lucrul propagandistic minuţios cu susţinătorii şi alegătorii indecişi, însoţit de difuzarea materialelor de agitaţie (prevede vizitarea alegătorilor la domiciliu). Scopul principal este ca cei indecişi să fie atraşi de partea noastră, iar susţinătorii să devină activişti.
Se desfăşoară în mijlocul campaniei. Scopul de bază este agitaţia pentru partid (candidat). Convingerea alegătorilor în importanţa şi necesitatea susţinerii partidului (candidatului). Argumentarea în folosul partidului (candidatului). Argumente contra oponenţilor. Înmânarea alegătorilor celui de-al doilea pachet de materiale agitaţional-propagandistice ale partidului. Aici se oferă foi volante comparative, în care se arată avantajele partidului (candidatului) în raport cu oponenţii săi, ziarul campaniei electorale, materiale cu argumente contra oponenţilor, etc.

III etapă – mobilizarea la vot. În pragul alegerilor, înainte cu aproximativ o săptămână, alegătorilor li se reaminteşte despre data alegerilor, despre necesitatea participării la votare (Părerea DVS este importantă!) şi despre votul pentru partid (candidat) .
Argumentele contra oponenţilor. Transmiterea setului nr. trei de materiale agitaţional-propagandistice. Alegătorii care au manifestat simpatii faţă de candidat, partid, sunt rugaţi să-şi convingă vecinii, rudele, prietenii să voteze în folosul partidului (candidatul) şi să vină în mod obligatoriu la alegeri.


Sursa
2009-02-18 10:37:28



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

01:15:42Dragoste îți lovește pe toți —» Viata pe Tinder – Viata amoroasa pe Tinder
20:35:52Vaccinul anti-covid: Americanii refuză oferta lui Putin: “Nici în ruptul capului” —» Elena Robu
20:33:34Curățăm malurile iazului de gunoi —» Curaj.TV | Media alternativă
19:38:50Îngeri* —» Andrei LANGA. Blogul personal
19:21:52Cumetra a luat bani pentru casă, dar acum neagă —» Curaj.TV | Media alternativă
18:04:34love —» turn up the silence
15:57:47(VIDEO) Agonia regimului lui Lukașenko —» Elena Robu
14:23:45COVID-19: Noi reguli de intrare în Franța pentru moldoveni —» Elena Robu
11:07:42Vinuri mari de la mici producători —» Fine Wine
08:33:31Copii iubitori de carte sunt și vor fi mereu! —» BiblioCity
08:22:11Rețetă delioasă de Quiche cu legume și cașcaval Brie —» Life is too short to wear boring clothes. - A blog about travel, lifestyle, healthy life and fashio
08:22:11Rețetă delicioasă de Quiche cu legume și cașcaval Brie —» Life is too short to wear boring clothes. - A blog about travel, lifestyle, healthy life and fashio
06:27:25Justiție prin SMS. Varianta Peter Michalko (o istorie din august 2018) —» un alt blog
21:14:58VLOG – CE SE-NTÂMPLĂ ÎN BELARUS (+15) —» Curaj.TV | Media alternativă
20:27:34©️ Știi ce contează în viață? —» Licurici de suflet
20:08:55Geană îi ia cu binişorul pe coşciugarii din Tecuci —» Curaj.TV | Media alternativă
19:56:16Studiu asupra antifoanelor Liturghiei. Variantă de Antifonariu pentru enarxa liturgică —» Liturgică şi Misiologie Ortodoxă
15:17:10Электрический дизельный AUDI Q7 e-tron chiptuning —» Сажевые фильтры (DPF/ FAP). Чип тюнинг. Теория, практика.
14:54:03Aleksandr Lukașenka —» Gheorghe Erizanu
14:47:35Она утонула —» Бессарабские хроники
14:40:50Карантин — не карантин —» Бессарабские хроники
12:00:36Biroul procurorului general a Ucrainei a trimis solicitări Parchetului General al Republicii Belarus pentru extrădarea a 28 de participanți la conflictul armat din Donbas —» ACUM ÎN UCRAINA
11:07:18Puțină teologie în jurul întrebării: „De ce a trecut Găina strada?” —» Curbet Alexandru
11:00:58🔴 Христианское АВТО Радио – слушать онлайн (24/7) —» Curbet Alexandru
10:29:54Acuză condiţii inumane la închisoarea de la Cahul —» Curaj.TV | Media alternativă