Magazin cu haine si incaltaminte XXL

grasanDatele statistice arata ca jumatate din populatia tarii  este formata din persoane cu un surplus greutate de 5-15 kg, iar dintre acestea 30% sunt supraponderale. Aceasta inseamna aproximativ 3,5 milioane de oameni. Cine ii imbraca? Toti producatorii, indiferent de domeniul lor de activitate, fie ca este vorba de imbracaminte, incaltaminte sau orice altceva, se adreseaza unor consumatori ipotetici aflati intre anumite standarde, care corespund dimensiunilor medii (acestea diferind uneori de la o tara la alta). Dar acest tip de adresare exclude un segment al populatiei, care este prea mic pentru a tenta marii producatori, dar care poate aduce profituri insemnate unei companii de dimensiuni reduse.

Cei cu o inaltime prea mica ori prea mare, prea slabi sau supraponderali, au mari difcultati in a-si gasi haine sau incaltari pe masura. De exemplu, gasirea unei perechi de pantofi de marimea 51 si chiar mai mare pentru barbati, ori 44 si peste pentru femei este aproape imposibila, aceste persoane fiind nevoite fie sa apeleze la rudele din strainatate, fie sa si le comande la un atelier particular. Astfel, deschiderea unui magazin special adresat lor se poate dovedi o afacere profitabila, mai ales ca persoanele respective sunt dispuse sa plateasca in plus pentru a avea lucrurile de care au nevoie, fiindca oricum platesc in plus, imbracamintea si incaltamintea facandu-si-o numai pe comanda. Bineinteles ca nu este obligatoriu sa va limitati numai la imbracaminte si incaltaminte. Cu timpul va puteti extinde afacerea si cu alte produse solicitate de clientii dumneavoastra. Puteti vinde, de exemplu, scaune speciale pentru masini sau de interior, ori diverse alte accesorii. Nu trebuie neaparat ca magazinul sa fie ultracentral, mai important este ca el sa fie cochet si… spatios, cu specificul bine conturat. Este suficient sa va faceti reclama si curand vi se va duce vestea, mai ales ca, cel putin deocamdata, concurenta pe piata romaneasca este nula.
Monografii contabile

Emilian Heresecu, patronul firmei Lucy Hera, a intuit foarte bine oportunitatea de afaceri: “Plecand de la o problema personala, cauzata de faptul ca m-am ingrasat foarte mult si observand ca nu-mi pot gasi haine pe masura mea, m-am gandit ca ar fi bine sa incep sa fac eu aceste haine.” A inceput in 1996 cu o investitie minima (aproximativ 300.000 de lei) constand in cateva articole de imbracaminte XXL pe care le desfacea intr-o incapere auxiliara din magazinul sotiei sale. Perioada de inceput poate fi considerata si ca o testare a pietei. De la acea incapere a trecut la un butic stradal, demolat ulterior, odata cu alte constructii similare. Din aprilie 2002 a deschis primul magazin cu „haine pentru grasi si grasuti”, situat in apropierea Garii de Nord. Investitia necesara demararii afacerii a acoperit chiria spatiului si amenajarea lui: zugravit, rafturi pentru marfa, cabina proba. Pozitionarea excelenta a fost un atu important: l-a ajutat sa se faca repede cunoscut, zona fiind una cu trafic intens, iar Gara constituia un reper clar si foarte usor de gasit, atat de bucuresteni, cat si de cei aflati in trecere prin Capitala. Problema cea mai importanta era identificarea unui croitor si a unui furnizor de materiale care sa asigure tot stocul de marfa necesar pentru aprovizionarea magazinului. Dl. Herescu a identificat la Slatina un partener de afaceri care, ca si el, a sesizat potentialul acestei afaceri. A semnat un contract de fidelitate si are astfel asigurata marfa pentru magazin.  Partenerul din provincie se ocupa cu achizitionarea materialelor textile si apoi cu croirea lor. Materialele folosite (bumbac, lana) precum si celelate accesorii sunt noi si toate sunt produse in tara. Chiar daca este vorba de haine mai speciale, datorita dimensiunilor mari, tendintele modei nu sunt neglijate. Astfel se poate spune ca, din acest punct de vedere, persoanele supraponderale nu sunt discriminate. Ele pot purta jeans, pantaloni de catifea raiata sau veste si pantaloni de camuflaj. Spre exemplu, in sezonul de vara s-au bucurat de succes camasile de tip „hawaiana”, care au fost printre cele mai vandute articole. Aprovizionarea magazinului se face de doua ori pe anotimp, asigurandu-se astfel stocuri de marfa suficiente.

Hainele produse la Slatina si vandute in Bucuresti sunt toate noi, nu exista nimic „second hand”, cu marimi disponibile intre 52 si 68! Gama de articole cuprinde: blue jeans, pulovere, costume de baie, maiouri, camasi, indispensabili, pantaloni lungi (din stofa, catifea raiata), pantaloni scurti, pijamale, hanorace, tricouri (cu maneca scurta si lunga), tricouri cu guler si encoeur, costume de trening. Doamnele au la dispozitie si compleuri, fuste, rochii, bluze. Chiar daca hainele vandute au marimi mari si foarte mari, preturile nu sunt proportionale. Si aceasta in conditiile in care la o haina marimea XXL intra de doua ori mai mult material decat la una cu o marime obisnuita. In cazul ca exista vreun client care totusi nu-si gaseste in magazin haine cu marimea potrivita, i se iau masurile si i se face articolul dorit pe comanda. “A venit la un moment dat un calugar din Suceava care avea 280 de kilograme si a cerut pantaloni marimea 74, adica 180 de centimetri peste burta. Desi nu aveam marimea respectiva, am facut pantalonii la comanda”, isi aminteste patronul. De asemenea, persoanele care nu pot ajunge la magazin primesc hainele dorite prin colet postal, cu plata ramburs. Afacerea a fost promovata prin intermediul unor panouri publicitare amplasate stradal si la metrou, prin tiparirea unor fluturasi si prin intermediul unor materiale aparute in mass media. Dar cea mai buna reclama o fac clientii care se imbraca la magazinul cu haine pentru grasi si grasuti: ei sunt multumiti si apoi recomanda magazinul si altora. Componenta sociala a afacerii poate sluji si ea la promovare. Sunt nenumarate intalniri, congrese, simpozioane pe diverse teme de interes pentru persoanele supraponderale si la toate aceste manifestari prezenta unor materiale publicitare despre afacere este mai mult decat indicata. Poate parea surprinzator, dar relativ la productia si desfacerea hainelor pentru supraponderali, situatia de la noi nu este diferita de cea din S.U.A. (pastrand proportiile cuvenite). Este cunoscut faptul ca in Statele Unite obezitatea este deja o problema de interes national, 32% din populatie (65 de milioane locuitori)  fiind supraponderali.  O piata cu adevarat extraordinara, si cu toate acestea intr-o metropola cum este New York, de exemplu, exista mai putin de 10 magazine care vand haine pentru grasi. Iar magazinele cu incaltaminte masura XXL sunt si mai putine. Atat specialistii in marketing cat si persoanele direct interesate - supraponderalii - considera ca intreprinzatorii ar trebui sa exploateze aceasta oportunitate de a face bani.

Autor: Mirela Rosu


Sursa
2009-02-06 23:01:34



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

14:54:38Pentru copiii de la Tabăra de Vară a Alianței Franceze vara a început cu lecții —» BiblioCity
14:54:13La Tabără, la Bibliotecă vin copii talentați —» BiblioCity
14:53:49În vacanța mare? De unul singur? Oare cum ar fi? —» BiblioCity
14:53:27Orice întâlnire a copiilor cu scriitorii devine un eveniment memorabil —» BiblioCity
14:52:43Cartea cea de toate zilele. Adevărată lecție de educație patriotică și spirituală —» BiblioCity
14:52:19Copii și Cuvinte. O Vacanță Mare cu o Scriitoare Mare este o Poezie scrisă împreună —» BiblioCity
14:51:57CARTEA cu ochi de copii – cartea cu poezii. Drago Mir – DRAG LUMII NOASTRE, LUMII COPILAȘILOR —» BiblioCity
14:49:23GHICITORI PE PORTATIV. Scriitoarea Marcela Mardare și-a amintit de elevii săi de cândva —» BiblioCity
17:35:45IHTIANDRU —» Andrei LANGA. Blogul personal
11:16:32105 ani de la nașterea artistului plastic Gleb Sainciuc —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
14:45:27EDITORIAL | Cazul „expertului” pedofil și noua mare provocare a lumii „moderne” —» Nicolae Federiuc
11:04:24DACĂ CITIȚI ÎN BULGARĂ, UN INTERVIU DIN REVISTA „FLACĂRA”, EDITATĂ DE UNIUNEA SCRIITORILOR DIN BULGARIA Leo Butnaru - Ognian Stamboliev —» Leo Butnaru
03:42:46PLOAIE —» Andrei LANGA. Blogul personal
07:02:18EXTRAS DIN INTERVIU —» Leo Butnaru
03:01:20JURNALUL CA MEMORIE, 1992 —» Leo Butnaru
10:18:42Primul concediu în patru cu Ilinca și Matei (probabil ultimul în Creta) —» Andrei Albu - omul alb cu gînduri negre
16:32:16Marea strategie scurtcircuitată —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
09:32:49CARTEA cu ochi de copii – cartea cu poezii. Drago Mir – DRAG LUMII NOASTRE, LUMII COPILAȘILOR —» BiblioCity
04:10:45PĂMÂNTUL FĂGĂDUINȚEI / POEME —» Leo Butnaru
19:04:43PLOAIE —» Andrei LANGA. Blogul personal
08:11:39Mărturii din GULAG filmate la Burlacu, Cahul —» Curaj.TV | Media alternativă
06:46:22Cercetașii ingenioși vara la Bibliotecă —» BiblioCity
06:25:46Amintiri despre foame și canibalism —» Curaj.TV | Media alternativă
03:30:24JURNALUL CA MEMORIE —» Leo Butnaru
15:07:39Trei reguli de știut când servim spumant! —» Fine Wine