15 TIPURI DE BLOGGERI
O să încep prin a repeta disclaimerul aplicat şi în cazul postului 10 categorii de comentatori imbecili din blogosfera românească: înainte de a citi această clasificare făcută în grabă, deşi îndelung premeditată, este importantă clauza antepremergătoare cu statut de disclaimer care spune sus şi tare că nu există o divizare netă, fără incursiuni cu tentă de interacţiune.1. Bloggerii bloggeri. Bloggerii care nu fac nimic altceva în afară de blogging şi care se screm din răsputeri să ajungă la categoria superioară, cea de bloggeri probloggeri.
2. Bloggerii probloggeri. Bloggerii care au ajuns să scoată bani buni din blogging - câteva sute de euro pe lună.
3. Bloggerii de ocazie. Sunt bloggerii care înregistrează pauze mari în existenţa lor blogosferică. De obicei, îşi anunţă revenirea cu promisiuni solemne de scriere multă şi regulată, dar sfârşesc prin postări sporadice şi, într-un final, se retrag din blogosferă.
4. Bloggerii part-time. Cei care îşi ţin un blog pentru refulări mai mult sau mai puţin zilnice. În foarte multe cazuri aceştia ajung să se transforme fie în bloggeri AdSense, fie în bloggeri de ocazie.
5. Bloggerii AdSense. Bloggerii part-time ameţiţi de ideea unor bani uşori din blog. Cei perseverenţi şi cu nivelul de răbdare la cote ridicate ajung să treacă în categoria bloggeri probloggeri cu condiţia diversificării tipurilor de monetizare ale blogului.
6. Bloggerii tridimensionali. Sunt persoanele publice, mai mult sau mai puţin cunoscute, care s-au trezit peste noapte cu ideea de a-şi face blog. În cazul lor se aplică zicerea cu „citim bloggeri nu bloguri”. Singura excepţie care să confirme regula este Cabal, un blogger citit inclusiv pentru ceea ce scrie.
7. Bloggerii moralişti. Bloggerii care îşi înţeleg rostul blogosferic prin asanarea blogosferi şi jucarea rolului de lup sanitar. Sunt cazuri însă, când unii dintre aceştia recurg şi ei la metode „nesănătoase”, exact metodele pe care le condamnă.
8. Bloggerii spammeri. Aici cred că totul e clar. 2 sunt numele celor mai notorii bloggeri-spammeri din blogosfera românească. Întrebaţi-mă dacă nu îi ştiţi. Here is a hint!
9. Bloggerii „scriitori”. Sunt bloggerii cu un real talent în ale scrisului şi care, deşi ar putea, refuză să „coboare” la nivelul bloggerilor probloggeri.
10. Bloggerii jurnalişti. O mână de jurnalişti care s-a trezit cu palme marca Web 2.0. peste faţă, văzându-se siluiţi întru bloggerizare. Aici ar fi “mai corectă” (vă rog să îmi acceptaţi această forţare a gradului comparativ de superioritate) o inversare a lexemelor, adică jurnalişti-bloggeri.
11. Bloggerii politicieni. Sunt bloggerii tridimensionali ai blogosferei politice româneşti perfect conştienţi de necesitatea unei alte forme de manipulare pusă la dispoziţie de acest canal New Media. O parte dintre aceştia trec, cel puţin în perioada post-electorală, în rândurile bloggerilor de ocazie.
12. Bloggerii de companie. Bloggerii care scriu şi există pentru a ţine companie unui A-List blogger de la care mai primesc un link din când în când pentru o procedură penibilă de mângâiere de orgoliu.
13. Bloggerii experţi. Sunt fie bloggerii jurnalişti şi bloggerii tridimensionali care fie beneficiază de o anumită exclusivitate asupra unor informaţii dintr-un anumit domeniu (nişă, dacă vreţi), fie au experienţa necesară penru a atinge un anumit grad de experizare în domeniul respectiv.
14. Bloggerii analişti. Bloggerii care nu au destul talent pentru a fi bloggeri “scriitor” şi prea puţine punţi de informaţie pentru a ajunge bloggeri experţi.
15. Bloggerii YouTube. Bloggerii AdSense cărora Google le-a închis conturile şi care sunt destul de proşti să posteze pe blog, duşi fiind de un val al inerţiei pline de self-importance. Într-un final, ajung şi ei bloggeri de ocazie.
16. BONUS: Bloggerii IT. Indivizii care se conduc după principiul „păi, eu care lucrez în IT să nu am blog?” Cei mai deştepţi dintre aceştia realizează că legătura dintre IT şi blogging nu e una direct proporţională şi sfârşesc şi ei în categoria bloggerilor de ocazie.
17. BONUS: Bloggerii corporatişti. Nişte oameni chinuiţi cărora şefu’ le-a spus să aibă grijă de blogul firmei/companiei. Un fel de bloggeri jurnalişti, siliţi să se bage în blogosferă de vremurile Web 2.0.
Mi se par simpatici bloggerii bloggeri şi bloggerii part-time. Îi invidiez pe bloggerii probloggeri şi pe bloggerii experţi. Mă enervează bloggerii tridimensionali şi bloggerii politicieni. Mi se par penibili bloggerii de companie şi bloggerii YouTube. Mi-e silă de bloggerii spammeri. Îi înţeleg pe bloggerii moralişti. Mi-e milă de bloggerii AdSense şi de bloggerii corporatişti. Râd de bloggerii jurnalişti şi de bloggerii IT. Nu îi înţeleg pe bloggerii de ocazie.
sursa : wwww.inconstantin.ro/
Sursa
2009-02-03 10:47:49