13 partide şi 15 instituţii media au semnat Codul de conduită în alegerile parlamentare
Partide politice şi instituţii mass-media au semnat vineri, 23 ianuarie 2009, în cadrul unei şedinţe special organizate de către Comisia Electorală Centrală (CEC), Codul de conduită privind desfăşurarea şi reflectarea campaniei electorale la alegerile parlamentare 2009.La eveniment au fost invitaţi preşedinţii partidelor politice şi conducătorii instituţiilor mass-media din ţară. Documentul a fost semnat de către 13 partide politice (PP) (în ordinea în care au semnat: PP „Alianţa MOLDOVA NOASTRĂ, Partidul Republican din Moldova, PP Partidul Ecologist „Alianţa Verde” din Moldova, Partidul Dezvoltării Spirituale „MOLDOVA UNITĂ”, Partidul Social Democrat, Partidul Politic Partidul Liberal Democrat din Moldova, PP Partidul Democrat din Moldova, Partidul Comuniştilor din Republica Moldova, PP Partidul Socialiştilor din Republica Moldova „Patria-Родина”, Mişcarea Profesioniştilor „Speranţa-Надежда”, PP Partidul Liberal, PP Partidul „Uniunea Centristă din Moldova”, Partidul Popular Creştin Democrat) şi 15 instituţii de informare în masă (în ordinea în care au semnat: Radio Noroc, Radio Moldova, Moldavskie vedomosti, Radio NOVA, Radio FRESH FM, postul de televiziune EURO TV, Agenţia de presă BASA-press, Agenţia de presă Info-Prim Neo, postul de televiziune PRO TV, postul de radio PRO FM, postul de radio „Radio 7”, postul de radio MEGAPOLIS FM, postul de televiziune Moldova 1, postul de televiziune N4 TV, postul de televiziune Elita TV, Rezina)
Codul de conduită intră în vigoare pentru fiecare semnatar din momentul semnării lui şi este valabil pînă în ziua în care rezultatele finale ale alegerilor vor fi confirmate de către organele competente.
Amintim că Codul de conduită este o convenţie încheiată între concurenţii electorali şi reprezentanţii mass-media privind modul de desfăşurare şi de reflectare a campaniei electorale care exclude lezarea demnităţii şi imaginii concurenţilor electorali. Conform prevederilor Codului electoral, CEC asigură semnarea de către partide, alte organizaţii social-politice şi reprezentanţii mass-media a Codului de conduită pînă la începerea campaniei electorale
Sursa: CEC
Este un progres semnificativ comparativ cu anul 2007, când acest Cod de conduită a fost semnat de 7 formaţiuni politice şi NICIO instituţie media. Cultura politică, încet-încet, creşte şi la noi.
Expuneţi-vă părerea despre acest material la secţiunea "comentarii"!
Sursa
2009-01-23 15:47:32