EUROVISION? – ACUM TREI ANI, ÎN 2022, CA ȘI AZI, ÎN 2025


FILE DE JURNAL / 15.V.2022

eurovision.jpg

Cât despre concursul Eurovision, îl las pe Dinu Adam să... aibă dreptate:
„puteți să mă înjurați, dar mă uit la Eurovision – din vicioasă curiozitate. satisfăcută în bună măsură, adică mi se confirmă că n-am nici un motiv să înțeleg de ce țin nefericiții ăștia să reprezinte niște țări, cînd - de fapt - nu reprezintă nimic altceva decît niște curente suspect muzicale (asta pentru că-s unii care n-au aflat că trebuie să cînte, așa că se resemnează să danseze).
cel mai tare mă nedumerește de ce nu cîntă în limba lor - pînă și germanul a cîntat în engleză!
(frate, cîntă acum englezul; de ce n-o cînta în germană nu înțeleg.)
din ce-am ascultat pînă acum (că nu le-am apucat pe toate), fără a stabili vreo ierarhie, singurele piese ce meritau acceptate în concurs sînt din Islanda, Lituania și Moldova.
mai sînt cîteva, dar, deocamdată, norvegianca ce-a reprezentat Grecia, cîntînd în engleză, mi s-a părut o sinceră aberație.
    Le: adaug și Serbia”.
    În ce privește cele două state românești, de data aceasta frățietatea nu a mai funcționat. Juriul de la București, profesionist și bine intenționat, a fost pe potriva celui din Chișinău (sau invers...), operând cu... Zero pentru melodia din stânga Prutului. Adică, și cea din dreapta tot de zero puncte „s-a învrednicit”. O reciprocitate profesionistă, interN-Națională! Iar ucrainenii pur și simplu au ignorat vecinii care le-au acordat punctaj maxim. Tot cu Zero operând. Adică, monșer, nu aștepta milă de la cel miluit.
    O melodie include și savoarea limbii în care e cântată. Iar savoarea ține și ea de valoare. Pe când maimuțăreala englezească de la Eurovision, cam generalizată, sărăcește, urâțește, depersonalizează multe țări. În loc să păstreze diversitatea frumuseții, a coloristicii, astfel de concursuri opacizează, sărăcesc lumea. Ele nu țin de artă, ci de... cataractă.

 



Sursa
2025-05-14 19:27:00



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

13:24:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
21:35:23Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:01:58Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:22:39Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
10:52:22Guilelm Șorban: Compozitor Român și Contribuțiile Sale —» CHIŞINĂU MUZICAL | Blogul Bibliotecii de Arte "Tudor Arghezi"
09:01:00DIN STRICTUL NECESAR —» Leo Butnaru
21:31:00Oglinzi —» Andrei LANGA. Blogul personal
21:31:00Oglinzi —» Andrei LANGA. Blogul personal
18:42:07Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:42:07Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:35:10Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:03:37Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:56:00Din: Poezia franceză. Antologie / (Simbolismul, suprarealismul, modernismul) —» Leo Butnaru
11:01:46Chișinăul — „capitala mondială a vinului” astăzi —» Fine Wine
09:10:35Interviu cu Constantin Moscovici: 20 de Ani de Muzică Instrumentală —» CHIŞINĂU MUZICAL | Blogul Bibliotecii de Arte "Tudor Arghezi"
06:26:00PAGINI DE JURNAL / 10.VII.2018 —» Leo Butnaru
19:24:24Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:53:40Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:22:18Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
03:55:00STRICTUL NECESAR / Florilegiu VIII —» Leo Butnaru
21:37:00Cer —» Andrei LANGA. Blogul personal
21:37:00Cer —» Andrei LANGA. Blogul personal
20:19:33Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:00:07Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:18:16Fără Titlu —» Путепроводные Заметки