Reglarea adaptiva a farurilor masinilor moderne

Reglarea adaptiva a farurilor este necesara datorita faptului ca la o incarcare asimetrica a vehiculului acesta isi modifica pozitia fata de planul orizontal – modificarea unghiului pe care il face lumina farurilor cu solul – reglarea adaptiva elimina acest neajuns.
Primele sisteme erau exclusiv mecanice (cu parghii sau cremaliera, cu reglare din interiorul autovehiculului)  - urmeaza ca si evolutie sisteme hidraulice si pneumatice (reglare din interior prin intermediul unei pompe si a unor pistonase cu care erau prevazute farurile) – ultimele inventii si tehnici sunt sistemul electric (motorase pas cu pas).
Sistemul electric s-a dovedit cel mai fiabil, reglajele au fost automatizate, fiind realizate de microprocesoare pe baza semnalelor primite de la senzori. Cum functioneaza si mecanismele sistemului electric de reglare a farurilor:  - prin actionarea reostatului, soferul poate realiza o reglare adecvata a farurilor prin intermediul motoraselor pas cu pas si senzorilor potentiometrici.
- varianta de reglaj cu senzori care determina incarcarea masinii si pendule gravitationale este imbunatatita (independenta de preferintele soferului).
- pendulul gravitational furnizeaza unui microprocesor infomatii privind inclinarea masinii, aceste date fiind corelate cu datele primite de la senzorii de incarcare, aflati pe axa din spate a vehiculului, operatiile sunt efectuate la fiecare pornire a masinii si verificate periodic pe parcursul drumului.
- un sistem mai performant este cel cu 4 senzori care determina incarcarea pe fiecare roata, poate functiona numai pe suspensii active si regleaza fiecare far in functie de incarcarea pe fiecare roata.
- la pornire se face o reglare preliminara a pozitiei farurilor in functie de incarcare si pozitia masinii, se face o evaluare a conditiilor meteo si a vizibilitatii, daca este cazul, farurile sunt aprinse automat iar pe traseu se evalueaza periodic inclinarea masinii si reglarea farurilor.
- reglarea pe orizontala – necesara in curbe (se ataseaza un senzor pe axul volanului si 2 senzori pe maneta de semnalizare, de la acestia culegandu-se informatii despre dorinta soferului de a schimba directia de mers  -> prelucrate de microprocesor, care comanda aprinderea farurilor multifunctionale cu mai multe becuri, rezultand o iluminare asimetrica dar adecvata).
- exista si o varianta de far prevazut cu oglinzi reglabile in jurul becului.
Filed under: Sisteme Auto Tagged: tehnologie auto

Sursa
2012-08-21 01:29:04



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

18:44:08Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:02:33Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:11:02Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:29:00DIN PASIENȚE —» Leo Butnaru
03:01:13Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:50:18Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:10:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
12:55:00Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:52:00JURNALUL CA MEMORIE —» Leo Butnaru
20:17:49Ce cărți bune am mai citit (23) —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
13:31:00Ieri —» Andrei LANGA. Blogul personal
12:12:33FESTIS : realitatea în oglinda caricaturii —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
03:40:21Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
22:08:18Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
20:07:45Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:46:23Tot ce n-am scris —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
15:57:33Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:34:30Mafia lemnului, pedepsită din nou! Camion confiscat  —» Curaj.TV | Media alternativă
22:03:15Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:01:12Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:45:14Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:25:57Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
12:59:00Moară de vânt —» Andrei LANGA. Blogul personal
05:53:00DIN POEZIA LUMII —» Leo Butnaru
02:11:13Fără Titlu —» Путепроводные Заметки