Reglarea adaptiva a farurilor masinilor moderne

Reglarea adaptiva a farurilor este necesara datorita faptului ca la o incarcare asimetrica a vehiculului acesta isi modifica pozitia fata de planul orizontal – modificarea unghiului pe care il face lumina farurilor cu solul – reglarea adaptiva elimina acest neajuns.
Primele sisteme erau exclusiv mecanice (cu parghii sau cremaliera, cu reglare din interiorul autovehiculului)  - urmeaza ca si evolutie sisteme hidraulice si pneumatice (reglare din interior prin intermediul unei pompe si a unor pistonase cu care erau prevazute farurile) – ultimele inventii si tehnici sunt sistemul electric (motorase pas cu pas).
Sistemul electric s-a dovedit cel mai fiabil, reglajele au fost automatizate, fiind realizate de microprocesoare pe baza semnalelor primite de la senzori. Cum functioneaza si mecanismele sistemului electric de reglare a farurilor:  - prin actionarea reostatului, soferul poate realiza o reglare adecvata a farurilor prin intermediul motoraselor pas cu pas si senzorilor potentiometrici.
- varianta de reglaj cu senzori care determina incarcarea masinii si pendule gravitationale este imbunatatita (independenta de preferintele soferului).
- pendulul gravitational furnizeaza unui microprocesor infomatii privind inclinarea masinii, aceste date fiind corelate cu datele primite de la senzorii de incarcare, aflati pe axa din spate a vehiculului, operatiile sunt efectuate la fiecare pornire a masinii si verificate periodic pe parcursul drumului.
- un sistem mai performant este cel cu 4 senzori care determina incarcarea pe fiecare roata, poate functiona numai pe suspensii active si regleaza fiecare far in functie de incarcarea pe fiecare roata.
- la pornire se face o reglare preliminara a pozitiei farurilor in functie de incarcare si pozitia masinii, se face o evaluare a conditiilor meteo si a vizibilitatii, daca este cazul, farurile sunt aprinse automat iar pe traseu se evalueaza periodic inclinarea masinii si reglarea farurilor.
- reglarea pe orizontala – necesara in curbe (se ataseaza un senzor pe axul volanului si 2 senzori pe maneta de semnalizare, de la acestia culegandu-se informatii despre dorinta soferului de a schimba directia de mers  -> prelucrate de microprocesor, care comanda aprinderea farurilor multifunctionale cu mai multe becuri, rezultand o iluminare asimetrica dar adecvata).
- exista si o varianta de far prevazut cu oglinzi reglabile in jurul becului.
Filed under: Sisteme Auto Tagged: tehnologie auto

Sursa
2012-08-21 01:29:04



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

02:04:31Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
21:48:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:10:59Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:56:47Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:43:22Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:26:32Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:01:00NOU, DIN POEZIA AVANGARDEI —» Leo Butnaru
02:14:00no social no justice —» turn up the silence
21:56:07Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
20:42:28Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:34:00Precesia și harta reincarnărilor colective —» codul omega
17:23:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:20:23Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
07:23:00Val —» Andrei LANGA. Blogul personal
07:23:00Val —» Andrei LANGA. Blogul personal
04:52:00DIN POEZIA FRANCEZĂ —» Leo Butnaru
02:33:35Predică la Naşterea Sfîntului Ioan Botezătorul —» Portalul Tineretului Ortodox din Moldova
22:41:50Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
20:08:32Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:09:20Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:57:39Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
07:48:00POLITICIENI? EXECRABILI! —» Leo Butnaru
00:56:36Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
21:46:00Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:33:25Fără Titlu —» Путепроводные Заметки