Reglarea adaptiva a farurilor masinilor moderne

Reglarea adaptiva a farurilor este necesara datorita faptului ca la o incarcare asimetrica a vehiculului acesta isi modifica pozitia fata de planul orizontal – modificarea unghiului pe care il face lumina farurilor cu solul – reglarea adaptiva elimina acest neajuns.
Primele sisteme erau exclusiv mecanice (cu parghii sau cremaliera, cu reglare din interiorul autovehiculului)  - urmeaza ca si evolutie sisteme hidraulice si pneumatice (reglare din interior prin intermediul unei pompe si a unor pistonase cu care erau prevazute farurile) – ultimele inventii si tehnici sunt sistemul electric (motorase pas cu pas).
Sistemul electric s-a dovedit cel mai fiabil, reglajele au fost automatizate, fiind realizate de microprocesoare pe baza semnalelor primite de la senzori. Cum functioneaza si mecanismele sistemului electric de reglare a farurilor:  - prin actionarea reostatului, soferul poate realiza o reglare adecvata a farurilor prin intermediul motoraselor pas cu pas si senzorilor potentiometrici.
- varianta de reglaj cu senzori care determina incarcarea masinii si pendule gravitationale este imbunatatita (independenta de preferintele soferului).
- pendulul gravitational furnizeaza unui microprocesor infomatii privind inclinarea masinii, aceste date fiind corelate cu datele primite de la senzorii de incarcare, aflati pe axa din spate a vehiculului, operatiile sunt efectuate la fiecare pornire a masinii si verificate periodic pe parcursul drumului.
- un sistem mai performant este cel cu 4 senzori care determina incarcarea pe fiecare roata, poate functiona numai pe suspensii active si regleaza fiecare far in functie de incarcarea pe fiecare roata.
- la pornire se face o reglare preliminara a pozitiei farurilor in functie de incarcare si pozitia masinii, se face o evaluare a conditiilor meteo si a vizibilitatii, daca este cazul, farurile sunt aprinse automat iar pe traseu se evalueaza periodic inclinarea masinii si reglarea farurilor.
- reglarea pe orizontala – necesara in curbe (se ataseaza un senzor pe axul volanului si 2 senzori pe maneta de semnalizare, de la acestia culegandu-se informatii despre dorinta soferului de a schimba directia de mers  -> prelucrate de microprocesor, care comanda aprinderea farurilor multifunctionale cu mai multe becuri, rezultand o iluminare asimetrica dar adecvata).
- exista si o varianta de far prevazut cu oglinzi reglabile in jurul becului.
Filed under: Sisteme Auto Tagged: tehnologie auto

Sursa
2012-08-21 01:29:04



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

14:38:33La muncă în Cehia fără contract și fără drepturi —» Curaj.TV | Media alternativă
14:33:59Geometrie prin Ochelari Supersimetrici —» Curaj.TV | Media alternativă
23:46:50Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:45:24Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:32:07Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:05:10Cuvînt Profetic pentru anul 2025 —» Doar înainte
15:35:45Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:39:00UN ECOU BIBLIOGRAFIC —» Leo Butnaru
20:59:12Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:10:25Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:45:00Erate —» Andrei LANGA. Blogul personal
16:45:36Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:30:00Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:27:00DIN YES-EURI —» Leo Butnaru
22:55:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:59:10Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:39:52Cina cea de taină a lui Leonardo Da Vinci —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
06:37:00DIN YES-EURI —» Leo Butnaru
21:34:31Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
20:03:49Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:58:36Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:07:08Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:15:00JURNALUL CA MEMORIE —» Leo Butnaru
22:48:10Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
21:13:35Fără Titlu —» Путепроводные Заметки