Reglarea adaptiva a farurilor masinilor moderne

Reglarea adaptiva a farurilor este necesara datorita faptului ca la o incarcare asimetrica a vehiculului acesta isi modifica pozitia fata de planul orizontal – modificarea unghiului pe care il face lumina farurilor cu solul – reglarea adaptiva elimina acest neajuns.
Primele sisteme erau exclusiv mecanice (cu parghii sau cremaliera, cu reglare din interiorul autovehiculului)  - urmeaza ca si evolutie sisteme hidraulice si pneumatice (reglare din interior prin intermediul unei pompe si a unor pistonase cu care erau prevazute farurile) – ultimele inventii si tehnici sunt sistemul electric (motorase pas cu pas).
Sistemul electric s-a dovedit cel mai fiabil, reglajele au fost automatizate, fiind realizate de microprocesoare pe baza semnalelor primite de la senzori. Cum functioneaza si mecanismele sistemului electric de reglare a farurilor:  - prin actionarea reostatului, soferul poate realiza o reglare adecvata a farurilor prin intermediul motoraselor pas cu pas si senzorilor potentiometrici.
- varianta de reglaj cu senzori care determina incarcarea masinii si pendule gravitationale este imbunatatita (independenta de preferintele soferului).
- pendulul gravitational furnizeaza unui microprocesor infomatii privind inclinarea masinii, aceste date fiind corelate cu datele primite de la senzorii de incarcare, aflati pe axa din spate a vehiculului, operatiile sunt efectuate la fiecare pornire a masinii si verificate periodic pe parcursul drumului.
- un sistem mai performant este cel cu 4 senzori care determina incarcarea pe fiecare roata, poate functiona numai pe suspensii active si regleaza fiecare far in functie de incarcarea pe fiecare roata.
- la pornire se face o reglare preliminara a pozitiei farurilor in functie de incarcare si pozitia masinii, se face o evaluare a conditiilor meteo si a vizibilitatii, daca este cazul, farurile sunt aprinse automat iar pe traseu se evalueaza periodic inclinarea masinii si reglarea farurilor.
- reglarea pe orizontala – necesara in curbe (se ataseaza un senzor pe axul volanului si 2 senzori pe maneta de semnalizare, de la acestia culegandu-se informatii despre dorinta soferului de a schimba directia de mers  -> prelucrate de microprocesor, care comanda aprinderea farurilor multifunctionale cu mai multe becuri, rezultand o iluminare asimetrica dar adecvata).
- exista si o varianta de far prevazut cu oglinzi reglabile in jurul becului.
Filed under: Sisteme Auto Tagged: tehnologie auto

Sursa
2012-08-21 01:29:04



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

09:44:24Spumantele din Moldova care s-au impus la CMB —» Fine Wine
14:04:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
07:38:36Alegeri | Turul doi nu există —» Curaj.TV | Media alternativă
02:50:14Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
21:20:00Țara mea și a ta —» Doar înainte
14:58:13Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:48:00STRICUL NECESAR —» Leo Butnaru
13:31:49Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:30:00Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:38:30Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:52:11Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
09:16:47Nou: Castel Mimi Rara Neagră 2024 —» Fine Wine
08:00:00SĂ FIM SERIOȘI... —» Leo Butnaru
18:33:21Discuții la festivalul de film feminist —» Curaj.TV | Media alternativă
14:19:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:30:57#Alegeri2025Moldova: Am intrat în alegeri sau încă nu? —» Curaj.TV | Media alternativă
08:00:17A început un nou sezon de vinuri bune la Vinaria din Vale —» Fine Wine
05:25:00DIN PASIENȚE —» Leo Butnaru
03:57:34Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
03:50:47Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:25:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:25:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:44:00NOE —» Andrei LANGA. Blogul personal
08:49:00Paradigmă —» Andrei LANGA. Blogul personal
08:49:00Paradigmă —» Andrei LANGA. Blogul personal