Reglarea adaptiva a farurilor masinilor moderne

Reglarea adaptiva a farurilor este necesara datorita faptului ca la o incarcare asimetrica a vehiculului acesta isi modifica pozitia fata de planul orizontal – modificarea unghiului pe care il face lumina farurilor cu solul – reglarea adaptiva elimina acest neajuns.
Primele sisteme erau exclusiv mecanice (cu parghii sau cremaliera, cu reglare din interiorul autovehiculului)  - urmeaza ca si evolutie sisteme hidraulice si pneumatice (reglare din interior prin intermediul unei pompe si a unor pistonase cu care erau prevazute farurile) – ultimele inventii si tehnici sunt sistemul electric (motorase pas cu pas).
Sistemul electric s-a dovedit cel mai fiabil, reglajele au fost automatizate, fiind realizate de microprocesoare pe baza semnalelor primite de la senzori. Cum functioneaza si mecanismele sistemului electric de reglare a farurilor:  - prin actionarea reostatului, soferul poate realiza o reglare adecvata a farurilor prin intermediul motoraselor pas cu pas si senzorilor potentiometrici.
- varianta de reglaj cu senzori care determina incarcarea masinii si pendule gravitationale este imbunatatita (independenta de preferintele soferului).
- pendulul gravitational furnizeaza unui microprocesor infomatii privind inclinarea masinii, aceste date fiind corelate cu datele primite de la senzorii de incarcare, aflati pe axa din spate a vehiculului, operatiile sunt efectuate la fiecare pornire a masinii si verificate periodic pe parcursul drumului.
- un sistem mai performant este cel cu 4 senzori care determina incarcarea pe fiecare roata, poate functiona numai pe suspensii active si regleaza fiecare far in functie de incarcarea pe fiecare roata.
- la pornire se face o reglare preliminara a pozitiei farurilor in functie de incarcare si pozitia masinii, se face o evaluare a conditiilor meteo si a vizibilitatii, daca este cazul, farurile sunt aprinse automat iar pe traseu se evalueaza periodic inclinarea masinii si reglarea farurilor.
- reglarea pe orizontala – necesara in curbe (se ataseaza un senzor pe axul volanului si 2 senzori pe maneta de semnalizare, de la acestia culegandu-se informatii despre dorinta soferului de a schimba directia de mers  -> prelucrate de microprocesor, care comanda aprinderea farurilor multifunctionale cu mai multe becuri, rezultand o iluminare asimetrica dar adecvata).
- exista si o varianta de far prevazut cu oglinzi reglabile in jurul becului.
Filed under: Sisteme Auto Tagged: tehnologie auto

Sursa
2012-08-21 01:29:04



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

17:28:26Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:23:00DIN POEZIA LUMII —» Leo Butnaru
21:06:43Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:34:35Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:12:58Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:56:00DESPRE AVANGARDA UCRAINEANĂ —» Leo Butnaru
23:11:49Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:39:39Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:24:00DIN POEZIA ARMEANĂ —» Leo Butnaru
16:45:21Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:12:36Creația lui Ștefan Neaga în viziunea contemporanilor —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
05:45:00OPINIE —» Leo Butnaru
19:46:27Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:12:13Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:16:57Nou: Castel Mimi 9 Muses Viorica brut —» Fine Wine
20:48:18Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:57:04Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:36:52Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:03:15Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:19:00Tradiție —» Andrei LANGA. Blogul personal
08:50:00DIN REVISTA TINERILOR —» Leo Butnaru
08:43:38Vinăria din Vale marchează 25 de ani  —» Fine Wine
23:23:24Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:03:37Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:48:55Fără Titlu —» Путепроводные Заметки