Diagnosticarea ambreiajului

Verificarea si corectarea cursei libere a pedalei de ambreiaj

Pentru verificarea cursei libere a pedalei de ambreiaj se poate folosi o rigla gradata prevazuta cu un cursor, articulata de talpa riglei. La verificare se fac operatiile:
- se asaza rigla, cu talpa de sprijin pe podeaua automobilului sub pedala de ambreiaj
- se asaza rigla gradata paralel cu directia de miscare a pedalei, avand cursorul pe pedala de ambreiaj
- se apasa pedala si cursorul, cu mana, pana in momentul opunerii unei rezistente la apasare, masurand cursa libera, care trebuie sa fie de cca 20 mm, echivalenta cu cota 2.5 – 3.5 mm masurata la extremitatea levierului.

Controlul cuplarii si decuplarii ambreiajului

Controlul patinarii ambreiajului se efectueaza si prin proba de cuplare a transmisiei, automobilul fiind stationat, franat si motorul turat la 1500 – 2000 min. Daca motorul se opreste brusc la cuplarea ambreiajului, se considera stare tehnica buna a ambreiajului.
Daca nu este posibila asigurarea cursei libere a pedalei de ambreiaj, se verifica: starea tehnica a cablului de ambreiaj (rupt sau intepenit), tendintele de intepenire pe ax a pedalei de ambreiaj, sau deformari ale levierului sau furcii ambreiajului, pentru corectare se inlocuiesc.
Daca dupa corectarea cursei libere a pedalei, se constata ca ambreiajul nu preia complet momentul motor, atunci cauzele sunt: discul de ambreiaj este uzat, existenta uleiului pe suprafata garniturii discului de ambreiaj, cablul de comanda al ambreiajului este rupt sau intepenit.
De asemenea, pentru a constata daca ambreiajul decupleaza complet, se porneste motorul, se asaza complet pedala de ambreiaj si se cupleaza treapta intai a schimbatorului de viteze, interpretandu-se astfel:
- daca cuplarea este usoara si fara zgomot, ambreiajul este in stare tehnica buna
- daca cuplarea este greoaie sau zgomotoasa, se localizeaza defectiuni, cum ar fi: cablul de ambreiaj este intins sau rupt, discul de ambreiaj este uzat
- daca cuplarea nu este posibila, rezulta fisuri la discul (placa) de presiune

Intretinerea ambreiajului

Pentru intretinerea curenta si exploatarea rationala a ambreiajului se fac urmatoarele recomandari:
- in timpul mersului automobilului, in diferite conditii ale caii (denivelari, curbe, pante etc). nu trebuie sa se mentina apasata pedala de ambreiaj, intrucat procedeul astfel utilizat conduce intotdeauna la uzura prematura a rulmentului de presiune, sau chiar la patinari ale ambreiajului (uzura garniturilor discului de ambreiaj)
- atunci cand automobilul se depoziteaza pe o perioada mai indelungata (peste 6 luni), se recomanda a se introduce intre pedala de ambreiaj si glisiera scaunului din fata o cala din lemn care sa mentina decuplat ambreiajul, in scopul evitarii lipirii garniturilor de frictiune de volant sau de discul (placa) de presiune
- se recomanda sa se efectueze foarte fin manevra de decuplare sau de cuplare a ambreiajului ridicarea piciorului de pe pedala de ambreiaj sa fie sincronizata cu o crestere usoara a turatiei motorului si, invers, evitandu-se cuplari sau decuplari fortate.



Sursa
2012-08-02 20:19:36



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

08:54:11Ștefan Iamandi: mii de surse media au publicat informații de la Congresul OIV din Moldova —» Fine Wine
06:01:00ÎN AȘTEPTARE 4/11 —» Leo Butnaru
16:03:07Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
07:40:3510 motive pentru a te înscrie la Summer English Academy (5-12 iulie) —» Moldova Creștină
05:09:00ACOLO UNDE ZIUA SE NUMEȘTE ODOR —» Leo Butnaru
03:14:51Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:24:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:44:11Mafia lemnului atacă și pe litoral —» Curaj.TV | Media alternativă
14:11:38Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
04:18:003 DIN 11 —» Leo Butnaru
17:04:29Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:04:29Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
08:29:40Guest post: top 5 spumante recomandate de stagiara Fine Wine  —» Fine Wine
05:13:00EU, PERSONAJUL —» Leo Butnaru
00:49:08Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
20:27:49Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:22:13Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:02:00Luna Noua în Rac - 25 iunie 2025 —» codul omega
14:53:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:00:00Îți amintești? Ai fost acolo când vocea creației era sunet pur, iar gândul tău aprindea lumina în cristale —» codul omega
13:39:17Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:48:00VOLUMUL 2 DIN 11 —» Leo Butnaru
11:16:39Relevanța – noua formă de supraviețuire? —» Efrosnatalita’s Blog
08:04:26Nou: Castel Mimi Sânzienele 2024 —» Fine Wine
05:06:00FURT INTERNAȚIONAL ÎN ARENA OLIMPICĂ! —» Leo Butnaru