Diagnosticarea ambreiajului

Verificarea si corectarea cursei libere a pedalei de ambreiaj

Pentru verificarea cursei libere a pedalei de ambreiaj se poate folosi o rigla gradata prevazuta cu un cursor, articulata de talpa riglei. La verificare se fac operatiile:
- se asaza rigla, cu talpa de sprijin pe podeaua automobilului sub pedala de ambreiaj
- se asaza rigla gradata paralel cu directia de miscare a pedalei, avand cursorul pe pedala de ambreiaj
- se apasa pedala si cursorul, cu mana, pana in momentul opunerii unei rezistente la apasare, masurand cursa libera, care trebuie sa fie de cca 20 mm, echivalenta cu cota 2.5 – 3.5 mm masurata la extremitatea levierului.

Controlul cuplarii si decuplarii ambreiajului

Controlul patinarii ambreiajului se efectueaza si prin proba de cuplare a transmisiei, automobilul fiind stationat, franat si motorul turat la 1500 – 2000 min. Daca motorul se opreste brusc la cuplarea ambreiajului, se considera stare tehnica buna a ambreiajului.
Daca nu este posibila asigurarea cursei libere a pedalei de ambreiaj, se verifica: starea tehnica a cablului de ambreiaj (rupt sau intepenit), tendintele de intepenire pe ax a pedalei de ambreiaj, sau deformari ale levierului sau furcii ambreiajului, pentru corectare se inlocuiesc.
Daca dupa corectarea cursei libere a pedalei, se constata ca ambreiajul nu preia complet momentul motor, atunci cauzele sunt: discul de ambreiaj este uzat, existenta uleiului pe suprafata garniturii discului de ambreiaj, cablul de comanda al ambreiajului este rupt sau intepenit.
De asemenea, pentru a constata daca ambreiajul decupleaza complet, se porneste motorul, se asaza complet pedala de ambreiaj si se cupleaza treapta intai a schimbatorului de viteze, interpretandu-se astfel:
- daca cuplarea este usoara si fara zgomot, ambreiajul este in stare tehnica buna
- daca cuplarea este greoaie sau zgomotoasa, se localizeaza defectiuni, cum ar fi: cablul de ambreiaj este intins sau rupt, discul de ambreiaj este uzat
- daca cuplarea nu este posibila, rezulta fisuri la discul (placa) de presiune

Intretinerea ambreiajului

Pentru intretinerea curenta si exploatarea rationala a ambreiajului se fac urmatoarele recomandari:
- in timpul mersului automobilului, in diferite conditii ale caii (denivelari, curbe, pante etc). nu trebuie sa se mentina apasata pedala de ambreiaj, intrucat procedeul astfel utilizat conduce intotdeauna la uzura prematura a rulmentului de presiune, sau chiar la patinari ale ambreiajului (uzura garniturilor discului de ambreiaj)
- atunci cand automobilul se depoziteaza pe o perioada mai indelungata (peste 6 luni), se recomanda a se introduce intre pedala de ambreiaj si glisiera scaunului din fata o cala din lemn care sa mentina decuplat ambreiajul, in scopul evitarii lipirii garniturilor de frictiune de volant sau de discul (placa) de presiune
- se recomanda sa se efectueze foarte fin manevra de decuplare sau de cuplare a ambreiajului ridicarea piciorului de pe pedala de ambreiaj sa fie sincronizata cu o crestere usoara a turatiei motorului si, invers, evitandu-se cuplari sau decuplari fortate.



Sursa
2012-08-02 20:19:36



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

11:41:07NADIR (trad. al español*) —» Andrei LANGA. Blogul personal
09:04:22IMN FURNICARULUI —» Andrei LANGA. Blogul personal
07:00:26CONFLUENȚE PESTE MILENII —» Leo Butnaru
06:14:46DIALOG ȘI VERSURI DIN „HYPERION” —» Leo Butnaru
20:38:41More Control Over the Content You Share —» Soţii Bragaru
12:39:45My Condolences, You’re Now Running a Billion-Dollar Business —» Soţii Bragaru
22:11:39CIREȘE AMARE... —» Andrei LANGA. Blogul personal
21:52:32Expoziție de Mark Verlan la București —» Curaj.TV | Media alternativă
20:07:59Protest la aniversarea începutului invaziei ruse în Ucraina —» Curaj.TV | Media alternativă
20:01:16Despre Macarena feministă și impactul ei —» Curaj.TV | Media alternativă
19:26:39POEȚI STRĂINI TRADUȘI DIN LIMBA SPANIOLĂ ÎN ROMÂNĂ * —» Andrei LANGA. Blogul personal
01:04:15Poemul total versus Cartea de poezie —» Andrei LANGA. Blogul personal
19:31:49CIREȘE AMARE... —» Andrei LANGA. Blogul personal
08:58:42Fantastica viitorului apropiat…sau răvașe din cosmos pentru moldoveni (și ceilalți) —» blog cultural
22:42:35NOEMĂ —» Andrei LANGA. Blogul personal
15:44:19Stai si aștepți... —» Andrei LANGA. Blogul personal
18:03:42Hot Off the Press: New WordPress.com Themes for February 2024 —» costica
11:08:19Ministrul Culturii – în vizită la biblioteca din Negurenii Vechi —» BPR Ungheni's Blog
22:49:30IMN FURNICARULUI —» Andrei LANGA. Blogul personal
20:42:46Protest la ambasada rusă după omorîrea lui Navalny în închisoare —» Curaj.TV | Media alternativă
20:18:51Se spală podul Eroilor cu detergent dubios —» Curaj.TV | Media alternativă
20:15:29Vînătorul de bătrîni, investigație Recorder —» Curaj.TV | Media alternativă
19:01:19Muncitorii poluează chiar la poliția de sector —» Curaj.TV | Media alternativă
14:16:35IARNĂ —» Andrei LANGA. Blogul personal
06:09:59DIN POEZIA FRANCEZĂ A SEC. XX —» Leo Butnaru