Diagnosticarea ambreiajului

Verificarea si corectarea cursei libere a pedalei de ambreiaj

Pentru verificarea cursei libere a pedalei de ambreiaj se poate folosi o rigla gradata prevazuta cu un cursor, articulata de talpa riglei. La verificare se fac operatiile:
- se asaza rigla, cu talpa de sprijin pe podeaua automobilului sub pedala de ambreiaj
- se asaza rigla gradata paralel cu directia de miscare a pedalei, avand cursorul pe pedala de ambreiaj
- se apasa pedala si cursorul, cu mana, pana in momentul opunerii unei rezistente la apasare, masurand cursa libera, care trebuie sa fie de cca 20 mm, echivalenta cu cota 2.5 – 3.5 mm masurata la extremitatea levierului.

Controlul cuplarii si decuplarii ambreiajului

Controlul patinarii ambreiajului se efectueaza si prin proba de cuplare a transmisiei, automobilul fiind stationat, franat si motorul turat la 1500 – 2000 min. Daca motorul se opreste brusc la cuplarea ambreiajului, se considera stare tehnica buna a ambreiajului.
Daca nu este posibila asigurarea cursei libere a pedalei de ambreiaj, se verifica: starea tehnica a cablului de ambreiaj (rupt sau intepenit), tendintele de intepenire pe ax a pedalei de ambreiaj, sau deformari ale levierului sau furcii ambreiajului, pentru corectare se inlocuiesc.
Daca dupa corectarea cursei libere a pedalei, se constata ca ambreiajul nu preia complet momentul motor, atunci cauzele sunt: discul de ambreiaj este uzat, existenta uleiului pe suprafata garniturii discului de ambreiaj, cablul de comanda al ambreiajului este rupt sau intepenit.
De asemenea, pentru a constata daca ambreiajul decupleaza complet, se porneste motorul, se asaza complet pedala de ambreiaj si se cupleaza treapta intai a schimbatorului de viteze, interpretandu-se astfel:
- daca cuplarea este usoara si fara zgomot, ambreiajul este in stare tehnica buna
- daca cuplarea este greoaie sau zgomotoasa, se localizeaza defectiuni, cum ar fi: cablul de ambreiaj este intins sau rupt, discul de ambreiaj este uzat
- daca cuplarea nu este posibila, rezulta fisuri la discul (placa) de presiune

Intretinerea ambreiajului

Pentru intretinerea curenta si exploatarea rationala a ambreiajului se fac urmatoarele recomandari:
- in timpul mersului automobilului, in diferite conditii ale caii (denivelari, curbe, pante etc). nu trebuie sa se mentina apasata pedala de ambreiaj, intrucat procedeul astfel utilizat conduce intotdeauna la uzura prematura a rulmentului de presiune, sau chiar la patinari ale ambreiajului (uzura garniturilor discului de ambreiaj)
- atunci cand automobilul se depoziteaza pe o perioada mai indelungata (peste 6 luni), se recomanda a se introduce intre pedala de ambreiaj si glisiera scaunului din fata o cala din lemn care sa mentina decuplat ambreiajul, in scopul evitarii lipirii garniturilor de frictiune de volant sau de discul (placa) de presiune
- se recomanda sa se efectueze foarte fin manevra de decuplare sau de cuplare a ambreiajului ridicarea piciorului de pe pedala de ambreiaj sa fie sincronizata cu o crestere usoara a turatiei motorului si, invers, evitandu-se cuplari sau decuplari fortate.



Sursa
2012-08-02 20:19:36



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

06:51:30Cuvânt la Acoperământul Maicii Domnului ‒ Sf. Serafim Sobolev —» Portalul Tineretului Ortodox din Moldova
18:52:04„Lumea Rusă” și armata ei de minciuni sfruntate din Basarabia —» SINCERITATEA ca SENTINŢĂ | B(îr)log de Traian Vasilcău sau, pur şi simplu, TRAIANUS
06:16:06JURNALUL CA MEMORIE /1993 —» Leo Butnaru
18:04:21Pandemia a trecut, dar urmele ei au rămas —» Curaj.TV | Media alternativă
16:24:45Корейская косметика: плюсы и минусы —» Beauty Egret
19:54:16Mărturii de la Cahul despre escrocherii cu struguri —» Curaj.TV | Media alternativă
11:50:19POEMUL UITĂRII —» Andrei LANGA. Blogul personal
09:44:45ÎNTREBĂRI ȘI RĂSPUNSURI la achiziția de servicii de instruire și mentorat —» Asociaţia Obştească "Demos"
08:36:39Șoșoacă își arată iar putinismul împotriva Republicii Moldova —» Curaj.TV | Media alternativă
21:48:40Efectul Facebook sau Despre căldura sufletească —» Argentina Gribincea's Blog
19:54:00Ciuca miștourilor —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
19:33:16KYC, AML şi AntiFraudă —» Drept MD
16:24:15Уход за кожей в осеннее время —» Beauty Egret
11:54:29Ozempicu’ săracului —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
09:51:38Festivalul de Teatru de Păpuși pentru Maturi Lalka tez czlowiek —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
08:41:53Schema Nordis. Mașinăria de făcut bani a celui mai puternic clan politico-imobiliar – investigație Recorder —» Curaj.TV | Media alternativă
05:46:10PASIENȚE —» Leo Butnaru
19:11:11Despre toxicitatea vizibilă și cea mascată —» Curaj.TV | Media alternativă
09:28:27O ÎNTREBARE... —» Leo Butnaru
08:22:55Rude vitrege ale izvoarelor de drept internațional —» Drept MD
06:46:31GLEBUS SAINCIUC ȘI SCRIITORII —» Leo Butnaru
01:25:14Dave Not Coming Back —» turn up the silence
18:56:54Agenția Parodii Politice transmite: Detalii picante privind nașterea lui Grosu —» Sergiu Mocanu
11:49:00Invitație la tender: Servicii de instruire și mentorat pentru tineri antreprenori din regiunea de nord a Republicii Moldova —» Asociaţia Obştească "Demos"
10:37:01CĂRĂRI/ SENDEROS —» Andrei LANGA. Blogul personal