Diagnosticarea ambreiajului

Verificarea si corectarea cursei libere a pedalei de ambreiaj

Pentru verificarea cursei libere a pedalei de ambreiaj se poate folosi o rigla gradata prevazuta cu un cursor, articulata de talpa riglei. La verificare se fac operatiile:
- se asaza rigla, cu talpa de sprijin pe podeaua automobilului sub pedala de ambreiaj
- se asaza rigla gradata paralel cu directia de miscare a pedalei, avand cursorul pe pedala de ambreiaj
- se apasa pedala si cursorul, cu mana, pana in momentul opunerii unei rezistente la apasare, masurand cursa libera, care trebuie sa fie de cca 20 mm, echivalenta cu cota 2.5 – 3.5 mm masurata la extremitatea levierului.

Controlul cuplarii si decuplarii ambreiajului

Controlul patinarii ambreiajului se efectueaza si prin proba de cuplare a transmisiei, automobilul fiind stationat, franat si motorul turat la 1500 – 2000 min. Daca motorul se opreste brusc la cuplarea ambreiajului, se considera stare tehnica buna a ambreiajului.
Daca nu este posibila asigurarea cursei libere a pedalei de ambreiaj, se verifica: starea tehnica a cablului de ambreiaj (rupt sau intepenit), tendintele de intepenire pe ax a pedalei de ambreiaj, sau deformari ale levierului sau furcii ambreiajului, pentru corectare se inlocuiesc.
Daca dupa corectarea cursei libere a pedalei, se constata ca ambreiajul nu preia complet momentul motor, atunci cauzele sunt: discul de ambreiaj este uzat, existenta uleiului pe suprafata garniturii discului de ambreiaj, cablul de comanda al ambreiajului este rupt sau intepenit.
De asemenea, pentru a constata daca ambreiajul decupleaza complet, se porneste motorul, se asaza complet pedala de ambreiaj si se cupleaza treapta intai a schimbatorului de viteze, interpretandu-se astfel:
- daca cuplarea este usoara si fara zgomot, ambreiajul este in stare tehnica buna
- daca cuplarea este greoaie sau zgomotoasa, se localizeaza defectiuni, cum ar fi: cablul de ambreiaj este intins sau rupt, discul de ambreiaj este uzat
- daca cuplarea nu este posibila, rezulta fisuri la discul (placa) de presiune

Intretinerea ambreiajului

Pentru intretinerea curenta si exploatarea rationala a ambreiajului se fac urmatoarele recomandari:
- in timpul mersului automobilului, in diferite conditii ale caii (denivelari, curbe, pante etc). nu trebuie sa se mentina apasata pedala de ambreiaj, intrucat procedeul astfel utilizat conduce intotdeauna la uzura prematura a rulmentului de presiune, sau chiar la patinari ale ambreiajului (uzura garniturilor discului de ambreiaj)
- atunci cand automobilul se depoziteaza pe o perioada mai indelungata (peste 6 luni), se recomanda a se introduce intre pedala de ambreiaj si glisiera scaunului din fata o cala din lemn care sa mentina decuplat ambreiajul, in scopul evitarii lipirii garniturilor de frictiune de volant sau de discul (placa) de presiune
- se recomanda sa se efectueze foarte fin manevra de decuplare sau de cuplare a ambreiajului ridicarea piciorului de pe pedala de ambreiaj sa fie sincronizata cu o crestere usoara a turatiei motorului si, invers, evitandu-se cuplari sau decuplari fortate.



Sursa
2012-08-02 20:19:36



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

14:54:38Pentru copiii de la Tabăra de Vară a Alianței Franceze vara a început cu lecții —» BiblioCity
14:54:13La Tabără, la Bibliotecă vin copii talentați —» BiblioCity
14:53:49În vacanța mare? De unul singur? Oare cum ar fi? —» BiblioCity
14:53:27Orice întâlnire a copiilor cu scriitorii devine un eveniment memorabil —» BiblioCity
14:52:43Cartea cea de toate zilele. Adevărată lecție de educație patriotică și spirituală —» BiblioCity
14:52:19Copii și Cuvinte. O Vacanță Mare cu o Scriitoare Mare este o Poezie scrisă împreună —» BiblioCity
14:51:57CARTEA cu ochi de copii – cartea cu poezii. Drago Mir – DRAG LUMII NOASTRE, LUMII COPILAȘILOR —» BiblioCity
14:49:23GHICITORI PE PORTATIV. Scriitoarea Marcela Mardare și-a amintit de elevii săi de cândva —» BiblioCity
17:35:45IHTIANDRU —» Andrei LANGA. Blogul personal
11:16:32105 ani de la nașterea artistului plastic Gleb Sainciuc —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
14:45:27EDITORIAL | Cazul „expertului” pedofil și noua mare provocare a lumii „moderne” —» Nicolae Federiuc
11:04:24DACĂ CITIȚI ÎN BULGARĂ, UN INTERVIU DIN REVISTA „FLACĂRA”, EDITATĂ DE UNIUNEA SCRIITORILOR DIN BULGARIA Leo Butnaru - Ognian Stamboliev —» Leo Butnaru
03:42:46PLOAIE —» Andrei LANGA. Blogul personal
07:02:18EXTRAS DIN INTERVIU —» Leo Butnaru
03:01:20JURNALUL CA MEMORIE, 1992 —» Leo Butnaru
10:18:42Primul concediu în patru cu Ilinca și Matei (probabil ultimul în Creta) —» Andrei Albu - omul alb cu gînduri negre
16:32:16Marea strategie scurtcircuitată —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
09:32:49CARTEA cu ochi de copii – cartea cu poezii. Drago Mir – DRAG LUMII NOASTRE, LUMII COPILAȘILOR —» BiblioCity
04:10:45PĂMÂNTUL FĂGĂDUINȚEI / POEME —» Leo Butnaru
19:04:43PLOAIE —» Andrei LANGA. Blogul personal
08:11:39Mărturii din GULAG filmate la Burlacu, Cahul —» Curaj.TV | Media alternativă
06:46:22Cercetașii ingenioși vara la Bibliotecă —» BiblioCity
06:25:46Amintiri despre foame și canibalism —» Curaj.TV | Media alternativă
03:30:24JURNALUL CA MEMORIE —» Leo Butnaru
15:07:39Trei reguli de știut când servim spumant! —» Fine Wine