Diagnosticarea ambreiajului

Verificarea si corectarea cursei libere a pedalei de ambreiaj

Pentru verificarea cursei libere a pedalei de ambreiaj se poate folosi o rigla gradata prevazuta cu un cursor, articulata de talpa riglei. La verificare se fac operatiile:
- se asaza rigla, cu talpa de sprijin pe podeaua automobilului sub pedala de ambreiaj
- se asaza rigla gradata paralel cu directia de miscare a pedalei, avand cursorul pe pedala de ambreiaj
- se apasa pedala si cursorul, cu mana, pana in momentul opunerii unei rezistente la apasare, masurand cursa libera, care trebuie sa fie de cca 20 mm, echivalenta cu cota 2.5 – 3.5 mm masurata la extremitatea levierului.

Controlul cuplarii si decuplarii ambreiajului

Controlul patinarii ambreiajului se efectueaza si prin proba de cuplare a transmisiei, automobilul fiind stationat, franat si motorul turat la 1500 – 2000 min. Daca motorul se opreste brusc la cuplarea ambreiajului, se considera stare tehnica buna a ambreiajului.
Daca nu este posibila asigurarea cursei libere a pedalei de ambreiaj, se verifica: starea tehnica a cablului de ambreiaj (rupt sau intepenit), tendintele de intepenire pe ax a pedalei de ambreiaj, sau deformari ale levierului sau furcii ambreiajului, pentru corectare se inlocuiesc.
Daca dupa corectarea cursei libere a pedalei, se constata ca ambreiajul nu preia complet momentul motor, atunci cauzele sunt: discul de ambreiaj este uzat, existenta uleiului pe suprafata garniturii discului de ambreiaj, cablul de comanda al ambreiajului este rupt sau intepenit.
De asemenea, pentru a constata daca ambreiajul decupleaza complet, se porneste motorul, se asaza complet pedala de ambreiaj si se cupleaza treapta intai a schimbatorului de viteze, interpretandu-se astfel:
- daca cuplarea este usoara si fara zgomot, ambreiajul este in stare tehnica buna
- daca cuplarea este greoaie sau zgomotoasa, se localizeaza defectiuni, cum ar fi: cablul de ambreiaj este intins sau rupt, discul de ambreiaj este uzat
- daca cuplarea nu este posibila, rezulta fisuri la discul (placa) de presiune

Intretinerea ambreiajului

Pentru intretinerea curenta si exploatarea rationala a ambreiajului se fac urmatoarele recomandari:
- in timpul mersului automobilului, in diferite conditii ale caii (denivelari, curbe, pante etc). nu trebuie sa se mentina apasata pedala de ambreiaj, intrucat procedeul astfel utilizat conduce intotdeauna la uzura prematura a rulmentului de presiune, sau chiar la patinari ale ambreiajului (uzura garniturilor discului de ambreiaj)
- atunci cand automobilul se depoziteaza pe o perioada mai indelungata (peste 6 luni), se recomanda a se introduce intre pedala de ambreiaj si glisiera scaunului din fata o cala din lemn care sa mentina decuplat ambreiajul, in scopul evitarii lipirii garniturilor de frictiune de volant sau de discul (placa) de presiune
- se recomanda sa se efectueze foarte fin manevra de decuplare sau de cuplare a ambreiajului ridicarea piciorului de pe pedala de ambreiaj sa fie sincronizata cu o crestere usoara a turatiei motorului si, invers, evitandu-se cuplari sau decuplari fortate.



Sursa
2012-08-02 20:19:36



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

06:30:00DIN STRICTUL NECESAR —» Leo Butnaru
23:42:26Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:28:23Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
09:44:24Spumantele din Moldova care s-au impus la CMB —» Fine Wine
08:20:44Rezidențele „No Frontier” —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
19:57:26Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:04:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:04:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
07:38:36Alegeri | Turul doi nu există —» Curaj.TV | Media alternativă
02:50:14Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
21:20:00Țara mea și a ta —» Doar înainte
14:58:13Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:48:00STRICUL NECESAR —» Leo Butnaru
13:31:49Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:31:49Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:30:00Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:30:00Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:38:30Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:52:11Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
09:16:47Nou: Castel Mimi Rara Neagră 2024 —» Fine Wine
08:00:00SĂ FIM SERIOȘI... —» Leo Butnaru
18:33:21Discuții la festivalul de film feminist —» Curaj.TV | Media alternativă
14:19:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:30:57#Alegeri2025Moldova: Am intrat în alegeri sau încă nu? —» Curaj.TV | Media alternativă
08:00:17A început un nou sezon de vinuri bune la Vinaria din Vale —» Fine Wine