Raport: Veniturile rețelelor sociale vor atinge cifra de $16,9 miliarde în acest an
Compania Gartner a publicat un raport, unde se prognozează că veniturile rețelelor sociale vor atinge cifra de 16,9 miliarde de dolari SUA în acest an, ceea ce prezintă cu 43,2% mai mult decât veniturile din anul trecut (11,8 miliarde dolari SUA).
O mare parte a venituri rețelelor sociale provin din publicitate, deoarece companiile investesc mai mult în social media marketing. Se așteaptă că venitul provenit din publicitate va fi de $8,8 miliarde în anul 2012.
Încă o parte din venituri provin din jocurile sociale, care în acest an vor aduce $6,2 miliarde. De unde vin celelalte venituri, compania Gartner nu specifică.
Potrivit Gartner rețelele sociale se bucură de popularitate în rândurile agenților de publicitate, fiindcă ele reprezint o comunitate mare de utilizatori implicați. De exemplu, în martie 2012 aproximativ 58% din 901 milioane de utilizatori Facebook intrau pe rețeaua socială zilnic.
În același timp, utilizatorii petrec pe rețele sociale o cantitate semnificativă de timp. Compania comScore ceva timp în urmă a anunțat că fiecare a șasea minută petrecută de un utilizator pe internet, este dedicată rețelelor sociale.
Utilizatorii distribuie o cantitate mare de informații despre ei și despre interesele lor, astfel marketologii pot diferențieze publicitatea pe categorii de utilizatori. În plus așa rețele sociale ca Facebook și Twitter diferențiază produsele sale publicitare, propunând mai multe forme de publicitate, pentru ca marketologii să poată cuprinde orice auditorie, de exemplu utilizatorii mobili.
Un alt studiu realizat de către agenția publicitare TBG Digital, de unde rezultă că publicitatea mobilă poate aduce un venit semnificativ rețelelor sociale.
În al doilea trimestru al anului curent Facebook a lansat publicitate pentru versiunea mobilă a rețelei sociale. Până când pe versiunea mobilă este disponibilă doar un tip de publicitate, ”Sponsored Stories”, acesta s-a dovedit eficiența. ”Sponsored Stories” care apăreau în fluxul de noutăți pe versiunea mobilă a Facebook-ului aveau un CTR de 1,14% și este de două ori mai mare decât pe versiunea web (desktop), 0,59%, potrivit TBG Digital.
Eficiența ”Sponsored Stories” pe versiunea mobilă sunt benefice nu doar pentru agenții de publicitate ci și pentru Facebook, care primește $9,86 pentru 1000 de afișări a astfel de anunțuri și este de circa 13 ori mai mare decât 1000 de afișări pe versiunea clasică a rețelei sociale.
Agenții de publicitate sunt gata să plătească așa sume de bani pentru că aceste anunțuri într-adevăr funcționează. Ca urmare, costul de achiziție a unui abonat prin intermediul publicității mobile este cu 29% mai mic decât pe versiunea web.
Sursa: towave.ru / sursa foto: Flickr/401(K) 2012
Sursa
2012-07-26 11:35:46