ce oameni le trebuie companiilor

această postare este o parte componentă a articolului despre sistemul de învăţământ curent.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Companiile în prezent se ciocnesc de o competiţie extrem de puternică. Toţi sunt gata să vândă acelaşi produs/serviciu mai ieftin, mai mult, mai calitativ.
Se întâmplă asta pentru că în prezent totul se poate de copiat: procesele, produsele, ideile, business-urile, modelele, know-how-ul.
Totul, în afară de oameni.
Respectiv orice companie care se respectă, îşi doreşte angajaţi cât mai buni:

proactiv - un angajat proactiv nu are nevoie să i se spună permanent ce trebuie de făcut. el preia iniţiativa şi face lucrurile să se întâmple, găseşte soluţii la situaţiile mai complicate şi acceptă provocările. angajaţii proactivi caută soluţii şi mereu sunt gata de următorul proiect, care le poate oferi următoarea provocare. în universităţi însă oamenii îs reactivi, permanent aşteaptă să li se spună ce trebuie de făcut şi ei permanent găsesc metode să nu facă lucrurile.

responsabil - angajaţii trebuie să-şi asume responsabilitatea pentru acţiunile sale, nu să acuze competiţia, economia, piaţa, consumatorii, etc. odată ce şi-a asumat responsabilitatea, angajatul va căuta unde a fost greşeala lui şi pe viitor nu o va mai face (probabil)

creativ - cuvântul la modă acum. companiile au nevoie de angajaţi creativi, vor inovaţii. dar creativitatea trebuie antrenată, cu cât mai mult cu atât mai bine. în universităţi nici nu pute a creativitate, acolo toţi scriu conspecte şi le învaţă

experienţă - aici se poate de spus foarte multe. spun doar că sistemul de învăţământ nu contribuie aici, deși experiența este unul din cei mai importanți factori pentru un angajator

comunicare eficientă - pe lângă cunoştinţe de specialitate, pe care le utilizezi la serviciu, sunt cunoştinţe de care ai nevoie permanent. comunicarea eficientă face parte din categoria a doua. pe lângă asta, performanţa la serviciu depinde foarte mult de abilităţile tale de comunicare

cunoştinţe în domeniu - cu cât mai multe, cu atât mai bine

"active learner" - abilitatea de a învăţa încontinuu şi din propria iniţiativă. inclusiv să înveţi din propriile greşeli

jucător de echipă - la serviciu nu stai în bancă şi lucrezi de unul singur, ci lucrezi în echipe la realizarea diferitor proiecte

unele se interconectează, altele sunt irelevante pentru anumite joburi, dar fără de ele nu poţi obţine un post de muncă bine plătit.


Sursa
2012-07-24 21:01:00



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

23:23:24Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:03:37Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:48:55Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:06:45Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
09:49:00Fără Titlu —» Andrei LANGA. Blogul personal
09:29:00Zi de duminică —» Andrei LANGA. Blogul personal
06:55:00DIN YES-EURI —» Leo Butnaru
23:08:09Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:11:04Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:50:50Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
10:44:00PUNȚI —» Andrei LANGA. Blogul personal
08:33:00REMEMBER MIRCEA IVĂNESCU —» Leo Butnaru
03:25:22Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:37:30Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:27:56Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:27:00DIN POEZIA LUMII —» Leo Butnaru
20:41:03Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:44:36Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:47:24Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
10:04:00JURNALUL CA MEMORIE —» Leo Butnaru
00:16:29Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:01:52Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:15:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:14:00DIN POEZIA LUMII —» Leo Butnaru
23:04:11Fără Titlu —» Путепроводные Заметки