Viitorul service-urilor de cumpărături colective
Nu demult am analizat service-urile de cumpărături colective din Moldova, de atunci a mai apărut încă un service, kuponiada.md, logotipul căruia ”seamănă” cu service-ul Google Offers. Deși piața locală deja este plină cu asemenea site-uri, până la sfârșitul anului, la sigur vor mai apărea service-uri de cumpărături colective.
Iar în același timp:
În lume deja a apărut un alt val legat de site-urile de cumpărături colective, care cred că curând va ajunge și la noi. Este vorba de service-urile de cumpărături colective de nișe. De exemplu, acum se dezvoltă rapid, service-urile de bronarea meselor în restaurante. În ediția din luna iulie a revistei rusești ”Секрет фирмы”, a fost publicat un articol ”Ziua de mâine a cupoanelor (Завтра купона)”, unde a fost aduse exemple de asemenea proiecte și cele similare din Rusia. Unele proiecte din Rusia deja au primit primele investiții, în pofida faptului că sumele investite sunt mai mici în comparație cu proiectele similare din afara spațiului CSI, investitorii cred în asemenea proiecte.
În Moldova sunt destule site-uri care ar trebui să deschidă în parteneriat cu localurile o categorie cu ofertele curente. Unele din aceste site-uri care ar putea să se dezvolte, aplicând în practică noua tendință:
fest.md
resto.md
7days.md
free-time.md
cafe.md
Acum aceste site-uri doar ajută la alegerea unui oarecare local sau eveniment pe care merită să-l vizitați. Iar pe unele din asemenea proiecte, de exemplu, afisha.md și allfun.md sunt postate anunțuri de gen ”S-a deschis terasa” sau ”Avem un nou meniu” și altele. Însă să comanzi o masă online și cu o reducere, chiar și mică , nu este posibil. Până când acest fel de oferte le au doar site-urile de cumpărături colective.
Nu demult, pe Facebook a început promovare site-ului localuri.md, care până când este încă în dezvoltare, însă după cum rezultă din descrierea proiectul, va fi un catalog a localurilor (cafenele, restaurante, cluburi de noapte și alte localuri asemănătoare) și printre altele vor fi publicate ofertele curente a acestor localuri.
Credem că interes va fi în asemenea proiecte de nișă. De exemplu proiectul câștigător a Startup Weekend Moldova din anul acesta este o aplicație mobilă care vă ajută să găsiți un eveniment potrivit pentru dvs. Proiectul este încă în dezvoltare iar autorul ideii a confirmat pe Facebook, acest lucru.
Ca în cazul cu localurile, acele proiecte care nu vor putea concura cu cele mai populare site-uri de cumpărături colective, vor putea să se reprofileze într-un site de nișă, de exemplu doar oferte ale saloanelor de frumusețe.
La moment în Moldova funcționează cu succes sau nu prea, circa 10 asemena proiecte de agregarea reducerilor și ofertelor, iar unele din ele ocupă o mare parte a pieții. Dacă aceste proiecte și cele noi, vor merge pe cale fragmentării pe nișe, în anul ce urmează vom putea analiza aceste service-uri.
Sursa
2012-07-24 11:55:38