NATURA-EDUCATIE
Potrivit lui Ivan Gonciarov, educaţia este una dintre cele mai importante componente ale vieţii în aşezarea ecologică. În eco-aşezări mai mari, de obicei, se concentrează un potenţial intelectual considerabil, deoarece aici într-adevăr, în cea mai mare parte, trăiesc intelectualii, prin urmare este posibil de a organiza o educaţie cu forţele proprii, folosind metodele inovaţionale. Aspectul socializării este foarte important. ”Eco-copiii” vor continuă să trăiască în această lume şi ar trebui să fie capabili să construiască relaţii cu ea. Este de remarcat faptul că nimeni nu-şi pune scop de a întoarce copiii în aşezările ecologice. După cum a menţionat Ivan Gonciarov, alegerea vieţii asemănătoare cu cea a părinţilor, trebuie să fie conştientă pentru un copil. De exemplu, fiul lui cel mare a revenit în aşezare ecologică, pentru că-i place, e aproape de viziunile lui. Astăzi, în aşezările ecologice nu există probleme în ceea ce priveşte lipsa de informaţii: toată lumea are Internet de mare viteză. Cu toate acestea, aici este ceva ce lipseşte în oraş. De exemplu, spaţiu, pădure, există o viaţă a aşezării care trăieşte ca o familie numeroasă cu un număr mare de persoane interesante. Copiii pot face sport, se ocupa de ceramică, fierărie, pot dansa, cînta, desena, inventa. Viaţa în cadrul aşezării ecologice este mult mai bogată şi mai interesantă decît în oraş.
Prin urmare, lumea pleacă foarte rar de aici, deşi viaţa pe pămînt este grea. Pămîntul necesită o mare responsabilitate, mai mult lucru, mai mult stres, inclusiv şi pentru familie. Mai ales, pentru familiile urbane. Pe pămînt un bărbat trebuie să fie bărbat şi o femeie – femeie. Caracteristicile de sex încep să apară în mod clar şi puternic. Femeia nu va tăia lemne, iar omul nu va avea timp să prepare cina. Chiar şi cu condiţia că munca va fi la maxim tehnologizată, modul de viaţă pe pămînt necesită o altă activitate mentală şi fizică.
Desigur, există şi probleme. După cum a recunoscut Ivan Gonciarov, una dintre problemele majore a fost înţelegerea acestui fenomen de către societate. Locuitorii aşezărilor ecologice s-au confruntat cu o percepere negativă a mişcării eco-aşezărilor. Deseori, trebuia să demonstreze că nu sunt o sectă. Şi doresc cu adevărat ca potenţialul care stă la baza acestui proiect să fie înţeles de către societate şi organele de conducere.
«Vuetul permanent al motoarelor, zgomotul constant, o mulţimile pe străzi, situaţia ecologică teribilă în multe oraşe – toate acestea şi multe altele îi fac pe oamenii să reexamineze valorile lor de viaţă, să caute noi locuri de reşedinţă, în care ei ar petrece mai mult timp singuri cu natura, cu animale şi cu flora.
Fapte interesante
La începutul anilor 2000, ideea moşiilor gentilice, exprimată în cărţile lui Vladimir Megre, a generat un nou val, mult mai puternic, de aşezări ecologice. În zilele noastre, numărul de iniţiative pentru a crea moşii gentilice se apropie de o sută. Deocamdată majoritatea dintre nu sunt încă aşezări, ci grupuri de iniţiativă ale persoanelor angajate în explorare sau înregistrare a terenurilor de pămînt. Cu toate acestea, aproximativ jumătate dintre ele pot fi deja clasificate ca prototipuri de aşezări, care urmăresc să creeze o comunitate şi au deja pămînt şi locuinţe. Totodată, pe loc trăiesc permanent cîţiva oameni, iar o parte a grupului petrece o mare parte de timp în afara aşezării. Oamenii creează aşezări noi nu din cauza frustrării sociale, apărute ca urmare a unei reconstrucţii economice puternice, ci din dorinţa de a avea o viaţă mai armonioasă decît este posibil în oraşe, a revigora relaţiile umane normale în cadrul comunităţilor mici şi a comunica armonios cu Natura şi Pămîntul. Deosebirile comunităţilor ecologice de tip “moşie gentilică”, sunt de exemplu, posesia unui teren indivizibil de pămînt, de obicei un hectar şi viaţa alături de moşiile asemănătoare, care sunt destinate pentru a fi moştenite din generaţie în generaţie.http://www.naturalist.ro/turism-si-mobilitate/-556/
sursa: ug.ru vezi si: http://www.ecomagazin.ro/cartile-ecologice/
Sursa
2012-07-15 17:13:00