Medium-cost, low-management

În mod „normal” zborurile Chișinău – Madrid tur-retur costă 486E la Air Moldova. De când au fost anunțate low-cost-urile artificiale, tot Air Moldova oferă tur-returul Chișinău – Madrid cu 198E, prin București. Este evident că cursa directă își pierde sensul deoarece chiar și Grigore Petrenco ar zbura prin București, dacă l-ar aștepta cineva la Madrid. Este important de menționat că din București, pasagerii sunt preluați de compania Blue Air.

Un tur-retur obișnuit Chișinău - București costă 154E. De aici deducem că: sau Blue Air duce pasagerii la Madrid și înapoi la București cu 44E, sau Air Moldova efectuează anume aceste rute cu o reducere considerabilă de preț. Măcar din cauză că Blue Air s-ar simți foarte prost să primească doar 44E din totalul de 198E, am să presupun că e varianta a doua.

Desigur, moldovenii așa de tare vor low-cost, încât nu vor intra în detaliile despre formarea prețului la acest medium-cost. Și totuși în termeni manageriali asta ar suna cam așa: Air Moldova face o reducere considerabilă companiei Blue Air, pentru ca aceasta să-i fure pasagerii de pe cursele deja existente. Aceeași situație este valabilă și pentru zborurile spre Brussels și Catania. Acum Air Moldova își va duce pasagerii cu reducere până la București, dar îi va pierde pe destinațiile Frankfurt și Roma.

Low-costul artificial, care nici măcar „low” nu este, e pentru o perioadă de mai puțin de 3 luni. Cel puțin așa e anunțat la moment, iar Air Moldova, în aceste condiții, pierde bani și valoare înainte de a fi scoasă la privatizare. Apropo de privatizare: despre suma totală a datoriilor companiei, cum e și primit, vom afla cu întârziere, dar gurile bune spun că e vorba de circa 100 milioane lei.

Felicitări celor care au prins rândul la nu știu care sediu al companiei, sau cărora le-a răspuns totuși un operator la telefon ca să le zică să vină la acel sediu și au beneficiat de bilete mai ieftine decât de obicei.

Totuși promoția actuală se face conștient în detrimentul întreprinderii de stat Air Moldova de către conducerea acesteia. Având în vedere că până la alegeri mai este timp, scopul nu pare să fie unul electoral. Prin urmare, presupun că ar exista careva beneficii din partea Blue Air pentru cineva anume, sau se dorește sărăcirea conștientă a companiei înainte de privatizare. Desigur pot fi și ambele.

Dacă eu aș avea Air Moldova în gestiune, eu nu m-aș mândri deloc de deciziile luate în defavoare întreprinderii de stat care mi-a fost încredințată. Dar să lăsăm opoziția să comenteze.


Sursa
2012-07-11 13:37:00



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

06:48:00ELȚÎN ȘI... LIRICA JAPONEZĂ —» Leo Butnaru
05:45:00ADRIAN ALUI GHEORGHE DESPRE JURNAL —» Leo Butnaru
20:05:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:17:00DE LA REALISMUL SOCIALIST LA LITERATURA Z A FASCISMULUI —» Leo Butnaru
05:25:00DIN POEZIA LUMII —» Leo Butnaru
14:54:55Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:54:55Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
12:59:25Compozitorul Vladimir Slivinschi  —» CHIŞINĂU MUZICAL | Blogul Bibliotecii de Arte "Tudor Arghezi"
05:50:00DIN POEZIA LUMII —» Leo Butnaru
03:21:22Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
03:08:15Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:34:19Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:38:20Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:12:35Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
10:29:19FESTIS, 2025 —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
08:20:00JURNALUL CA MEMORIE —» Leo Butnaru
03:29:34Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
21:48:21Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:29:27Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:33:25Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:44:00DIN REVISTA TINERILOR —» Leo Butnaru
02:26:46Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
21:37:59Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:44:08Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:02:33Fără Titlu —» Путепроводные Заметки