Fotografia de arhitectură

În primul rând, fotografia de arhitectură mi se pare un stil foarte accesibil pentru fiecare dintre noi. Cu toate acestea, este şi un stil dificil de abordat, din cauza situaţiei destul de rigide din realitatea propriu-zisă. Atunci când dorim să fotografiem o clădire, de exemplu, suntem limitaţi de prezenţa unor elemente nedorite în cadru pe care nu le putem schimba: stâlpi, fire de tensiune, panouri publicitare, maşini parcate în faţă etc. De aceea drumul de la o simplă poză la fotografie este anevoios, însă în nici un caz imposibil.

În continuare vă pun la dispoziţie un sistem orientativ prin care puteţi avea mai multe şanse de a realiza ceva interesant când vine vorba de arhitectură:

1. Identificaţi elementele nedorite din cadru. Analizaţi ce anume trebuie luat ca atare şi ce anume puteţi schimba dacă mai aşteptaţi.

2. Analizaţi arhitectura obiectivului din mai multe puncte de vedere. Schimbaţi-vă locul din care priviţi şi poate veţi observa ceva interesant precum un joc de umbre, o asociere de forme, o geometrie specială. Puteţi chiar să vă îndepărtaţi de locaţia respectivă şi să utilizaţi zoom-ul, dacă găsiţi geometrii care atrag atenţia.

3. Treceţi în mai multe momente ale zilei pe lângă respectivul obiectiv. Observaţi care sunt condiţiile de iluminare care oferă obiectivului mai multă expresivitate. Umbrele pot adăuga un plus de atmosferă unei locaţii.

4. Studiaţi arhitectura în mai multe anotimpuri. Puteţi avea elemente a căror prezenţă sau absenţă să fie binevenită. Un obiectiv umbrit de coroanele unor copaci, de exemplu, poate fi surprins foarte bine în timpul iernii sau primăverii, când frunzele nu mai sunt un obstacol.

5. Acordaţi atenţie fundalului fotografiei. Cerul, de exemplu, trebuie să ofere o bună punere în valoare a arhitecturii, prin nuanţa de albastru, de gri sau de roşu, prin forma şi dimensiunea norilor.

6. Puteţi apela de asemenea la o plasare a obiectivului în context, şi de aceea este necesar să lărgiţi puţin cadrul pentru a surprinde şi câteva elemente din jur.

7. O dispunere organizată a elementelor în cadru demonstrează atenţie şi o logică care explică de ce fotograful a declanşat tocmai atunci. Unele imagini sunt mai reuşite dacă se ţine cont de simetrie.

8. O fotografie a unui element arhitectural poate fi mai reuşită dacă sunt prezenţi şi oameni care să îmbogăţească imaginea din punct de vedere estetic



Sursa
2012-07-05 07:57:35



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

06:15:00JURNALUL CA MEMORIE —» Leo Butnaru
06:41:00DIN POEZIA UNIVERSALĂ —» Leo Butnaru
07:09:00DIN STRICTUL NECESAR —» Leo Butnaru
16:08:00toamna fără aripi —» penULTIMUL DAC
11:13:44Moldova (+ Georgia) și jocurile marilor puteri —» Curaj.TV | Media alternativă
06:03:17DIN YES-EURI —» Leo Butnaru
13:07:33Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:31:00PĂZITOR ȘI SCRIITOR —» Leo Butnaru
20:45:20Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:26:07Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:04:08Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:30:53Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:02:19Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:18:00DIN YES-EURI —» Leo Butnaru
00:39:44Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
23:18:25Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
22:53:06O plimbare prin Capitala Neamului —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
18:29:28Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:44:39Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:51:05DIN STRICTL NECESAR —» Leo Butnaru
02:12:33Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
23:17:51Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:46:26Peter Heather, John Rapley – Why Empires Fall —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
19:33:08Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:57:48Fără Titlu —» Путепроводные Заметки