Promovăm lectura
Fiecare ţară, editură are o manieră inedită de a promova lectura… Şi de cele mai multe ori dovedesc foarte multă ingeniozitate… Părerea mea e că ne putem inspira din experienţa fiecăruia, pentru a face cartea un accesoriu asemeni internetului, tv-ului, accesoriu fără de care nu ne-am putea lipsi…
1. Prima campanie care mi-a răpit atenţia, a fost cea a unei agenţii de publicitate, Brickman din Israel, care atenţionează asupra dependenţei de calculator: “Disconnect for a while. Read a book.”
2. O altă campanie, de asemenea fel, care are ca scop încurajarea lecturii în rândul tinerilor, a fost promovată în SUA, din partea Milwaukee Public Library din Wisconsin:
3. Tot în Israel, promovarea lecturii a fost făcută ca aluzie la patima pentru TV, din partea lanţului de librării, Steimatzky:
4. “Escape into a book”, aşa se intitulează campania de promovare a cărţii, a Editurii Penguin din Singapore:
5. Una din cele mai ingenioase campanii s-a dovedit “Unputdownable”, din Malaysia, din partea editurii Penguin Books.
6. “Libros mudam vidas. Doe livros.” (Cărţile schimbă viaţa. Donează cărţi), aşa a fost intitulată campania din Brazilia.
7. Campania din Thailanda a fost orientată spre promovarea lecturii încă de la cea mai mică vârstă, intitulată: “Early Child Development Through Books”.
8. Agenţia MatsGrey din Brazilia, a lansat campania “Don’t forget to read more” :
9. ”Locul unde începe imaginaţia” – campanie de promovare a lecturii în Australia de la librăria Dymock.
10. Campania lansată de Publicidad Comercial din El Salvador, a fost intitulată ”Para crecer fuerte” (Pentru a creşte puternic).
11. “Penguin Books: Home”, campanie elaborată de agenţia de publicitate Saatchi & Saatchi din Malaysia la comanda Editurii Penguin.
12. Şi nu cea din urmă, campania iniţiată de lanţul de librării Cărtureşti din România cu genericul ”Eşti ceea ce citeşti”.
Sugestive, aceste postere, sper să atragă cât mai mulţi “adepţi” ai lecturii!
Sursa
2012-07-01 13:12:16