Te poate sfinți soțul/soția?

Dacă o femeie are un bărbat necredincios, şi el voieşte să trăiască înainte cu ea, să nu se despartă de bărbatul ei.Căci bărbatul necredincios este sfinţit prin nevasta credincioasă, şi nevasta necredincioasă este sfinţită prin fratele; altminteri, copiii voştri ar fi necuraţi, pe când acum sunt sfinţi. [1 Corinteni 7:13-14]

Un lucru e clar: căsătoria nu mântuiește pe nimeni și Pavel face clar lucrul acesta în versetul 16. De fapt, textul nu poate însemna ceea ce pare la simpla citire pentru simplul fapt că nu se armonizează cu restul învăţăturii biblice despre mântuire.

În mod normal învăţătura se extrage din textele cele mai clare şi se merge spre interpretarea celor neclare. De obicei textele clare sunt mult mai multe aşa că şi din acest punct de vedere e normal să pornim în interpretare din această categorie de versete.

Contextul în care Pavel scrie este foarte important pentru interpretare. E posibil să fi existat persoane care refuzau relațiile sexuale în căsnicie datorită partenerului păgân – el era necreștin.

1. Deși cuvântul este folosit de Pavel referindu-se la mântuire (1:30; 6:11) aici poartă implicații „etice/morale”.

2. Pavel argumentează că atâta timp cât căsătoria se menține, rămâne și potențialul pentru salvarea partenerului.

3. Cuvântul „sfinți” poartă conotația de „consacrare” sau „punere deoparte” la fel cum Israelul neconvertit era „sfințit” – adică, pus deoparte pentru Dumnezeu (Romani 11:16). Deși aparțineau lui Dumnezeu în acest sens special Pavel speră în eventuala lor venire la credință.

4. În acest sens (ca și Israelul) soțul/soția necredincioasă este „sfințită” adică pusă deoparte într-un mod special cu speranța de a fi condusă către salvare (16).

5. Pavel prezintă un punct de vedere puternic al harului lui Dumnezeu la lucru prin credincios față de cei din casa lor (1 Petru 3:1) și el consideră un motiv destul de puternic pentru păstrarea căsătoriei.

6. Acelaşi lucru este valabil şi pentru copii – ei sunt sfinţiţi în sensul că există potenţialul mântuirii lor şi speranţa aducerii lor la mântuire. Acest lucru este normal datorită prezenţa unui părinte credincios acolo.


Filed under: controverse

Sursa
2011-07-10 16:58:07



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

11:51:22Cafeneaua Literară: Spiritul Creator al Modernismului —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
12:33:00Fantome —» Andrei LANGA. Blogul personal
01:17:34Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:12:08Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:02:57Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:57:42Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:29:01Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
12:12:00Pământ —» Andrei LANGA. Blogul personal
12:12:00Pământ —» Andrei LANGA. Blogul personal
04:32:00POEME PRIN ANI —» Leo Butnaru
03:46:13Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
01:54:22Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
01:46:39Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:52:02Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
04:37:00DIN POEZIA LUMII —» Leo Butnaru
00:53:00do you remember being scared? —» turn up the silence
21:41:43Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:14:39Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:30:40Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:33:16Interpretări Teatrale ale lui Eminescu: Luceafărul —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
01:04:11Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
23:45:50Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
22:36:52Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
21:23:03Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:41:55Fără Titlu —» Путепроводные Заметки