Te poate sfinți soțul/soția?

Dacă o femeie are un bărbat necredincios, şi el voieşte să trăiască înainte cu ea, să nu se despartă de bărbatul ei.Căci bărbatul necredincios este sfinţit prin nevasta credincioasă, şi nevasta necredincioasă este sfinţită prin fratele; altminteri, copiii voştri ar fi necuraţi, pe când acum sunt sfinţi. [1 Corinteni 7:13-14]

Un lucru e clar: căsătoria nu mântuiește pe nimeni și Pavel face clar lucrul acesta în versetul 16. De fapt, textul nu poate însemna ceea ce pare la simpla citire pentru simplul fapt că nu se armonizează cu restul învăţăturii biblice despre mântuire.

În mod normal învăţătura se extrage din textele cele mai clare şi se merge spre interpretarea celor neclare. De obicei textele clare sunt mult mai multe aşa că şi din acest punct de vedere e normal să pornim în interpretare din această categorie de versete.

Contextul în care Pavel scrie este foarte important pentru interpretare. E posibil să fi existat persoane care refuzau relațiile sexuale în căsnicie datorită partenerului păgân – el era necreștin.

1. Deși cuvântul este folosit de Pavel referindu-se la mântuire (1:30; 6:11) aici poartă implicații „etice/morale”.

2. Pavel argumentează că atâta timp cât căsătoria se menține, rămâne și potențialul pentru salvarea partenerului.

3. Cuvântul „sfinți” poartă conotația de „consacrare” sau „punere deoparte” la fel cum Israelul neconvertit era „sfințit” – adică, pus deoparte pentru Dumnezeu (Romani 11:16). Deși aparțineau lui Dumnezeu în acest sens special Pavel speră în eventuala lor venire la credință.

4. În acest sens (ca și Israelul) soțul/soția necredincioasă este „sfințită” adică pusă deoparte într-un mod special cu speranța de a fi condusă către salvare (16).

5. Pavel prezintă un punct de vedere puternic al harului lui Dumnezeu la lucru prin credincios față de cei din casa lor (1 Petru 3:1) și el consideră un motiv destul de puternic pentru păstrarea căsătoriei.

6. Acelaşi lucru este valabil şi pentru copii – ei sunt sfinţiţi în sensul că există potenţialul mântuirii lor şi speranţa aducerii lor la mântuire. Acest lucru este normal datorită prezenţa unui părinte credincios acolo.


Filed under: controverse

Sursa
2011-07-10 16:58:07



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

11:19:00„Anul lui Eminescu – Opere jubiliare ale geniului poeziei române” —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
06:39:00DIN REVISTA TINERILOR —» Leo Butnaru
22:00:42Micuțul David Antonescu are șansa unei copilării fericite —» Curaj.TV | Media alternativă
06:48:00ELȚÎN ȘI... LIRICA JAPONEZĂ —» Leo Butnaru
23:21:34Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:17:20Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:08:57Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:09:56Teatrele din Republica Moldova la FNT —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
05:45:00ADRIAN ALUI GHEORGHE DESPRE JURNAL —» Leo Butnaru
20:05:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:17:00DE LA REALISMUL SOCIALIST LA LITERATURA Z A FASCISMULUI —» Leo Butnaru
05:25:00DIN POEZIA LUMII —» Leo Butnaru
14:54:55Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:54:55Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
12:59:25Compozitorul Vladimir Slivinschi  —» CHIŞINĂU MUZICAL | Blogul Bibliotecii de Arte "Tudor Arghezi"
05:50:00DIN POEZIA LUMII —» Leo Butnaru
03:21:22Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
03:08:15Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:34:19Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:38:20Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:12:35Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
10:29:19FESTIS, 2025 —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
08:20:00JURNALUL CA MEMORIE —» Leo Butnaru
03:29:34Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
21:48:21Fără Titlu —» Путепроводные Заметки