ACTIVITATEA DE EXPEDITIE

- A aparut o data cu diversificarea activitatii umane si cu dezvoltarea activitatii economice;
- Presupune un grad inalt de specializare (comerciantii nu mai avut timp si pentru activitatea de expeditie)- s-a specializat o categorie sociala care aduce servicii comerciantilor.
- Societatea moderna – tendinta de globalizare si tendinta de soc.mici – activitatea de transporturi si expeditie presupune cunoasterea unor activitati din sectoare diferite/ diverse care puse cap la cap duc la preturi competitive;
- Expeditorul/ expeditionarul este un intermediar care pune fata in fata cumparatorul si vanzatorul de mf cu carausul.
- Conditia franco-uzina: vanzatorul nu are obligatii in legatura cu mijlocul de transport.
- Conditia CIF (franco-destinatar) cumparatorul nu are atributii in legatura cu organizarea transportului;
- Majoritatea contractelor se incheie inainte de a aparea marfa. Ea apare atunci cand se pune problema transportului.
- Activitatea de expeditie- activitatea de organizare a transportului.
- Expeditorul =“arhitectul transportului”; el construieste modul in care marfa va fi transportata.
- Este important de stiut cat din bug.vanz/ cumparator trebuie acordat transportului.
- Activitatea expeditorului trebuie inceputa inainte de aparitia mf.
- Expeditorul trebuie sa organizeze transportul mf in conditii sigure, eficienta maxima, timp minim.
- Expeditorii in marea lor majoriate nu detin mijloace de transport proprii (acestea apartin carausului).
- Una din calitatile expeditorului- el trebuie sa actioneze in conformitate cu dispozitiile primite de la cel care-I da mandatul de expeditie (vanz/cumpr). El trebuie sa actioneze cu grija bunului gospodar, cu loialitate.
- Expeditorul raspunde numai de greselile proprii. Daca el primeste dispozitii gresite el nu este tras la raspundere, dar trebuie sa atentioneze cu privire la consecinte.
- Trebuie sa cunoasca conditii ce privesc transporturile- legi, reglementari ce trebuie respectate pe timpul transporturilor (vamale, de mediu, calitate, ambalajul, reglementari ale tarilor de transit); reglemenari vamale- cele mai importante (acordul vamal al tarilor pe unde mf tranziteaza, tarifele vamale, etc.)- organele vamale apleaza la cunostintele expeditorului.
- Trebuie sa cunoasca rutele de transport, mijloacele de transport.
- Activitatea expeditorului incepe inainte de incheierea contractului comercial.
- Un atribut al expeditorului este de a explica vanz/ cump (clientului sau), regulile de comert.
- Acordarea de informatii catre clientela privind mjloacele de transport, viteza cu care mijlocele de transport pot duce la destinatie mf.
- Expeditorul pregateste calculatiile tarifare privind cheltuielile de transport, cheltuielile accesorii privind activitatea de transport (taxe vamale, de tranzitare, de ambalare, de insotire a mf, etc.).
- Expeditorul poate executa in numele vanzatorului/ cump plata pentru cheltuielile de transport+ accesorii.
- Acordarea de asistenta pentru ambalarea, marcarea si pregatirea mf.
- Pb------ protejarea mf (interesul vanzat.)- tendinta spre containerizarea generala (pt toate marfurile).
-------- marcarea mf- se pot rataci, pierde, sechestra- duc la neexacutarea contractului. Nu vizeaza numai destinatia, ci si atentia de manipulare- marfurile fragile (un pahar), umbrela (mf nu trebuie pastrata in ploaie), 2 sageti duble (varfurile indica ca mf trebuie pusa cu varfurile in sus), etc.
- Alegerea mijlocului de transport si a rutelor cele mai economice transportului mf in cauza.
- Intocmirea formalitatilor privind asigurarea mf pe durata transportului (toata mf este bine sa fie asigurata). Variante: asigurarea la costuri cat mai reduse.
- ROMTRANS –societate de asigurari: TRANS WORLD ASIG.
- Intocmeste deci necesarul bunei desfasurari a transporturilor (scrisori de trasura, controleaza intocmirea altor documente, declaratii vamale).
- Avizeaza din timp si in conformitate cu contractul de transport pe cel care-I da mandat asupra situatiei mf.

Sursa
2011-07-05 09:46:00



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

21:38:18Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:14:51Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
07:17:00DIN STRICTUL NECESAR —» Leo Butnaru
21:53:47Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:46:43Păpușarul și păpușa de spectacol —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
19:04:51Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:02:02Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:20:42Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:14:00DIN EPOCA MAȘINII DE SCRIS —» Leo Butnaru
19:01:28Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:25:18Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:20:11Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
12:32:41 „Imnul și inima Basarabiei” —» CHIŞINĂU MUZICAL | Blogul Bibliotecii de Arte "Tudor Arghezi"
07:49:00DIN POEZIA FRANCEZĂ —» Leo Butnaru
00:29:00Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
00:25:45Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
12:15:07Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
07:44:00STRICTUL NECESAR —» Leo Butnaru
19:39:34Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:14:24Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:05:01Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
09:48:41Moldova, în Top 10 la Effervescents du Monde cu trei vinuri spumante —» Fine Wine
06:59:00CINE AU FOST RUTIERII? —» Leo Butnaru
17:55:27Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
09:57:18Purcari Maluri de Prut, ediție specială —» Fine Wine