Top 5 greşeli în proiectarea planului de afaceri

 Un plan de afaceri trebuie să conţină toate elementele fără de care un proiect nu poate fi demarat sau administrat în mod corect. Realizarea unui bun plan este vitală atunci când se doreşte colaborarea cu investitori şi finanţatori şi pentru o bună cunoaştere a propriei afaceri.   1.    Prea multa informaţie? Într-adevăr, un plan de afaceri trebuie să fie complet, dar, în acelaşi timp trebuie să ofere informaţii esenţiale, importante, care să aducă un plus de informaţie pentru persoana căruia îl prezentăm. Eliminaţi paginile fără conţinut şi puneţi accent pe elementele cheie ale planului care îi oferă densitate şi consistenţă folositoare. 
2.    Prea puţină atenţie acordată competiţiei şi analizării ei? Cu alte cuvinte, un investitor vrea să vadă că v-aţi făcut temele în cel mai mic detaliu când vine vorba de concurenţă. Va dori sa ştie ce anume determină clienţii să cumpere de la concurenţii dvs şi cum intenţionaţi să abordaţi această situaţie pentru a câştiga clienţii în cauză. Va mai avea nevoie de informaţii legate de punctele slabe ale concurenţilor dvs şi modalitatea prin care consideraţi că le puteţi aduce în favoarea dvs.

3.    Nu daţi importanţă punctelor slabe ale afacerii dvs? Este normal să nu deţineţi o afacere perfectă din toate punctele de vedere, dar trebuie să prezentaţi cât de punctual se poate, cu ce probleme vă confruntaţi şi cum doriţi să procedaţi pentru a le minimaliza sau elimina.

4.    Nu prezentaţi riscurile şi potenţialele probleme de viitor? Acestea nu sunt puncte slabe ale afacerii dvs în particular. Trebuie să le vedeţi ca vulnerabilităţi normale oricărei afaceri din industria în care activaţi. Orice antreprenor trebuie să identifice şi să prevadă, acolo unde este posibil, punctele în care este nevoie de o mai mare precauţie şi strategii pentru eliminarea sau evitarea riscurilor.

5.    Planul de afaceri nu este susţinut de date concrete? Faptul că va proiectaţi un plan de afaceri fără a-l consolida cu ajutorul informaţiilor extrase din sondaje, statistici, focus-grupuri samd, face ca investitorii să nu aibă încredere in dvs, ca antreprenor, şi nici în afacerea pe care o deţineţi. Întotdeauna trebuie să aduceţi în completarea planului date obiective.
Sursa: http://eco.md

Sursa
2011-07-05 09:53:00



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

05:18:00DIN COSMOGRAME —» Leo Butnaru
18:46:28Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:48:06Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:27:43Festivalul Internațional de Comedie FESTIS —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
13:37:15Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:57:00ȘTIAȚI CĂ DEJA INTERNETUL ARE UN... SFÂNT PROTECTOR?... —» Leo Butnaru
04:15:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:10:00Éxito —» Andrei LANGA. Blogul personal
19:10:00Éxito —» Andrei LANGA. Blogul personal
15:04:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:41:56Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:15:00DISCUL SAU PĂTRATUL, MALEVICI SAU JAPONEZII? —» Leo Butnaru
02:31:21Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
21:27:50Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
20:56:34Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
10:38:46A învins primarul în instanță —» Curaj.TV | Media alternativă
08:37:00DIN BIBLIOGRAFIA JURNALULUI —» Leo Butnaru
13:37:00Mortua est —» Andrei LANGA. Blogul personal
13:37:00Mortua est —» Andrei LANGA. Blogul personal
13:37:00Mortua est —» Andrei LANGA. Blogul personal
12:07:07Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:42:15Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:35:00Trecut —» Andrei LANGA. Blogul personal
11:35:00Trecut —» Andrei LANGA. Blogul personal
11:35:00Trecut —» Andrei LANGA. Blogul personal