Top 5 greşeli în proiectarea planului de afaceri

 Un plan de afaceri trebuie să conţină toate elementele fără de care un proiect nu poate fi demarat sau administrat în mod corect. Realizarea unui bun plan este vitală atunci când se doreşte colaborarea cu investitori şi finanţatori şi pentru o bună cunoaştere a propriei afaceri.   1.    Prea multa informaţie? Într-adevăr, un plan de afaceri trebuie să fie complet, dar, în acelaşi timp trebuie să ofere informaţii esenţiale, importante, care să aducă un plus de informaţie pentru persoana căruia îl prezentăm. Eliminaţi paginile fără conţinut şi puneţi accent pe elementele cheie ale planului care îi oferă densitate şi consistenţă folositoare. 
2.    Prea puţină atenţie acordată competiţiei şi analizării ei? Cu alte cuvinte, un investitor vrea să vadă că v-aţi făcut temele în cel mai mic detaliu când vine vorba de concurenţă. Va dori sa ştie ce anume determină clienţii să cumpere de la concurenţii dvs şi cum intenţionaţi să abordaţi această situaţie pentru a câştiga clienţii în cauză. Va mai avea nevoie de informaţii legate de punctele slabe ale concurenţilor dvs şi modalitatea prin care consideraţi că le puteţi aduce în favoarea dvs.

3.    Nu daţi importanţă punctelor slabe ale afacerii dvs? Este normal să nu deţineţi o afacere perfectă din toate punctele de vedere, dar trebuie să prezentaţi cât de punctual se poate, cu ce probleme vă confruntaţi şi cum doriţi să procedaţi pentru a le minimaliza sau elimina.

4.    Nu prezentaţi riscurile şi potenţialele probleme de viitor? Acestea nu sunt puncte slabe ale afacerii dvs în particular. Trebuie să le vedeţi ca vulnerabilităţi normale oricărei afaceri din industria în care activaţi. Orice antreprenor trebuie să identifice şi să prevadă, acolo unde este posibil, punctele în care este nevoie de o mai mare precauţie şi strategii pentru eliminarea sau evitarea riscurilor.

5.    Planul de afaceri nu este susţinut de date concrete? Faptul că va proiectaţi un plan de afaceri fără a-l consolida cu ajutorul informaţiilor extrase din sondaje, statistici, focus-grupuri samd, face ca investitorii să nu aibă încredere in dvs, ca antreprenor, şi nici în afacerea pe care o deţineţi. Întotdeauna trebuie să aduceţi în completarea planului date obiective.
Sursa: http://eco.md

Sursa
2011-07-05 09:53:00



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

21:20:00Țara mea și a ta —» Doar înainte
06:48:00STRICUL NECESAR —» Leo Butnaru
13:31:49Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:30:00Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:38:30Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:52:11Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
09:16:47Nou: Castel Mimi Rara Neagră 2024 —» Fine Wine
08:00:00SĂ FIM SERIOȘI... —» Leo Butnaru
18:33:21Discuții la festivalul de film feminist —» Curaj.TV | Media alternativă
14:19:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:30:57#Alegeri2025Moldova: Am intrat în alegeri sau încă nu? —» Curaj.TV | Media alternativă
08:00:17A început un nou sezon de vinuri bune la Vinaria din Vale —» Fine Wine
05:25:00DIN PASIENȚE —» Leo Butnaru
03:57:34Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
03:50:47Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:25:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:25:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:44:00NOE —» Andrei LANGA. Blogul personal
08:49:00Paradigmă —» Andrei LANGA. Blogul personal
08:49:00Paradigmă —» Andrei LANGA. Blogul personal
05:26:00DESPRE PERSONALITĂȚI —» Leo Butnaru
03:38:05Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
03:38:05Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:54:02Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:03:00No hacemos nada en la vida de José Saramago —» Andrei LANGA. Blogul personal