Top 5 greşeli în proiectarea planului de afaceri

 Un plan de afaceri trebuie să conţină toate elementele fără de care un proiect nu poate fi demarat sau administrat în mod corect. Realizarea unui bun plan este vitală atunci când se doreşte colaborarea cu investitori şi finanţatori şi pentru o bună cunoaştere a propriei afaceri.   1.    Prea multa informaţie? Într-adevăr, un plan de afaceri trebuie să fie complet, dar, în acelaşi timp trebuie să ofere informaţii esenţiale, importante, care să aducă un plus de informaţie pentru persoana căruia îl prezentăm. Eliminaţi paginile fără conţinut şi puneţi accent pe elementele cheie ale planului care îi oferă densitate şi consistenţă folositoare. 
2.    Prea puţină atenţie acordată competiţiei şi analizării ei? Cu alte cuvinte, un investitor vrea să vadă că v-aţi făcut temele în cel mai mic detaliu când vine vorba de concurenţă. Va dori sa ştie ce anume determină clienţii să cumpere de la concurenţii dvs şi cum intenţionaţi să abordaţi această situaţie pentru a câştiga clienţii în cauză. Va mai avea nevoie de informaţii legate de punctele slabe ale concurenţilor dvs şi modalitatea prin care consideraţi că le puteţi aduce în favoarea dvs.

3.    Nu daţi importanţă punctelor slabe ale afacerii dvs? Este normal să nu deţineţi o afacere perfectă din toate punctele de vedere, dar trebuie să prezentaţi cât de punctual se poate, cu ce probleme vă confruntaţi şi cum doriţi să procedaţi pentru a le minimaliza sau elimina.

4.    Nu prezentaţi riscurile şi potenţialele probleme de viitor? Acestea nu sunt puncte slabe ale afacerii dvs în particular. Trebuie să le vedeţi ca vulnerabilităţi normale oricărei afaceri din industria în care activaţi. Orice antreprenor trebuie să identifice şi să prevadă, acolo unde este posibil, punctele în care este nevoie de o mai mare precauţie şi strategii pentru eliminarea sau evitarea riscurilor.

5.    Planul de afaceri nu este susţinut de date concrete? Faptul că va proiectaţi un plan de afaceri fără a-l consolida cu ajutorul informaţiilor extrase din sondaje, statistici, focus-grupuri samd, face ca investitorii să nu aibă încredere in dvs, ca antreprenor, şi nici în afacerea pe care o deţineţi. Întotdeauna trebuie să aduceţi în completarea planului date obiective.
Sursa: http://eco.md

Sursa
2011-07-05 09:53:00



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

19:53:10Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:26:14Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:17:00STRICTUL NECESAR / FLORILEGIU 10 —» Leo Butnaru
02:23:02Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
00:18:37Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
20:43:46Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:26:50Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:02:48Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:38:33La muncă în Cehia fără contract și fără drepturi —» Curaj.TV | Media alternativă
14:33:59Geometrie prin Ochelari Supersimetrici —» Curaj.TV | Media alternativă
23:46:50Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:45:24Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:32:07Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:05:10Cuvînt Profetic pentru anul 2025 —» Doar înainte
15:35:45Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:39:00UN ECOU BIBLIOGRAFIC —» Leo Butnaru
20:59:12Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:10:25Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:45:00Erate —» Andrei LANGA. Blogul personal
16:45:36Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:30:00Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:27:00DIN YES-EURI —» Leo Butnaru
22:55:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:59:10Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:39:52Cina cea de taină a lui Leonardo Da Vinci —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'