Jurnal de nutriţie

Dacă tot sunt în plin proces de documentare, m-am gândit să vă ofer un frumos articol, care poate fi lipit şi pe uşa de la frigider, şi în agenda din geantă, şi pe peretele de la balcon :) Doamna doctor Mihaela Bilic, cunoscuta nutriţionistă din România, ne învaţă cum să combinăm corect alimentele, pentru un rezultat mai frumos. Am stat jumătate de zi şi am citit site-ul doamnei doctor. Concluzia am s-o scriu peste câteva zile :)
—————————
“Cum să slăbeşti combinând “inteligent” alimentele

Peştele cu o porţie de cartofi natur şi lămâie, brânza cu pâine, friptura cu legume sau cu o salată de varză sunt considerate de nutriţionişti asocieri potrivite pentru a scădea în greutate

Pierderea în greutate nu presupune doar o restricţie calorică şi intensificarea programului de fitness, susţin medicii nutriţionişti. Potrivit experţilor, atunci când vrem să slăbim, trebuie să acordăm o atenţie deosebită felului în care combinăm alimentele. Acest aspect are rolul de a intensifica arderea grăsimilor, accelerând metabolismul. “gândul” vă prezintă care sunt cele mai bune şi mai periculoase combinaţii alimentare atunci când urmezi un program de slăbit.

“În natură nu există un aliment care să conţină toate principiile nutritive şi al cărui consum exclusiv să poată asigura materiile necesare metabolismului. Prin urmare, avem nevoie de asocieri, produsele se completează între ele”, precizează medicul nutriţionist Mihaela Bilic, autoarea cărţii “Trăiesc, deci mă abţin”.

Ce este bun:

Sandviciul perfect trebuie să conţină o cantitate moderată de carne sau brânzeturi, o felie de pâine şi legume proaspete . “De cele mai multe ori avem tendinţa de a renunţa complet la pâine atunci când vrem să urmăm un regim. Nu pâinea îngraşă, ci alimentele pe care le mâncăm împreună cu aceasta. Pentru ca procesul de slăbire să nu fie compromis din cauza pâinii, optaţi pentru variantele integrale, deoarece sunt bogate în fibre, vitamine şi minerale, necesare pentru accelerarea metabolismului”, precizează dr. Bilic.

Peştele trebuie asociat cu o porţie de cartofi natur şi cu lămâie. Peştele nu trebuie să lipsească dintr-o dietă. Acesta este bogat în proteine şi acizi graşi esenţiali. În privinţa acestui aliment, problema apare atunci când vine vorba de felul în care este preparat. Evitaţi peştele pane sau prăjit, conservele de peşte în ulei şi salatele de peşte cu maioneză, indică nutriţionistul.

Friptura este o masă de bază atunci când sunteţi la dietă . Aceasta nu trebuie combinată cu o porţie de cartofii prăjiţi, ci cu fructe înăbuşite sau cu o salată de varză. Carnea este o sursă importantă de proteine de înaltă calitate. Nutriţioniştii recomandă ca preparatul, indiferent dacă este din carne albă sau roşie, să fie pregătit la grătar. Prăjitul în ulei încarcă substanţial alimentul. 150 de grame de muşchi de vită conţine 240 kilocalorii, aceeaşi porţie de muşchi de porc are 210 kilocalorii, pieptul de pui sau de curcan conţine 190 de kilocalorii.

Brânza cu pâine asigură o senzaţie de saţietate de lungă durată. Medicul Mihaela Bilic spune că brânza poate compromite reuşitele unei diete dacă are un conţinut ridicat de grăsime. “Caşcavalul şi telemeaua trebuie folosite ca şi condiment. Brânza de vaci, mozzarella, caşul cu 30% grăsimi şi parmezanul sunt cele mai bune alegeri atunci când vrem să pierdem câteva kilograme”, precizează specialistul.
—————————-
Repet – concluzia am s-o scriu peste câteva zile.
V-aţi prins?!? :)


Sursa
2011-06-20 23:56:16



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

09:41:02Număr record de crame la Vernisajul Vinului —» Fine Wine
13:11:39Lansarea platformei online compensatii.gov.md —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
12:29:345 decembrie - Ziua Internaţională a Voluntarilor în Slujba Dezvoltării Economice şi Sociale. —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
12:27:02Anunţ ,,Ajutor la contor" —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
21:47:46Omonimele – cum le deosebim sensul? (2) —» Moldova Creștină
19:56:23Decembrie, luna totalurilor și a concluziilor #live #palavre —» Curaj.TV | Media alternativă
19:49:53Dezbatere: Capitalismul pe muchie de cuțit —» Curaj.TV | Media alternativă
15:11:41Spune că a lucrat o lună în Polonia fără să fie plătit —» Curaj.TV | Media alternativă
14:58:07Dumitru – primul moldovean în echipa politici Google/Youtube —» Curaj.TV | Media alternativă
14:19:05Lena Chilari la atelierul Vlad Ioviță, Chișinău —» Curaj.TV | Media alternativă
14:11:00Acțiune unionistă la Chișinău —» Curaj.TV | Media alternativă
14:07:02Fărădelegi pe strada Armenească, cu complicitatea poliției —» Curaj.TV | Media alternativă
13:45:42Despre impact —» Blog de biblioteconomie şi ştiinţa informării
09:45:36Ce să faci când continuu visezi pe cei morți? —» Moldova Creștină
06:48:03Idealul unității naționale - 1 decembrie 1918: Expoziție virtuală tematică —» BiblioCity
06:44:00Laboratorul internațional „Noi perspective asupra designului instituțional al finanțării publice pe bază de proiect pentru cultură în țările Parteneriatului Estic" —» BiblioCity
07:38:16Micile și marile bucurii ale lunii noiembrie 2022 —» Sunt MAMĂ!
11:56:54Город Днепр за один день —» Бессарабские хроники
06:25:28VINO SĂ STĂM SUB POM, SAU - FORMULA DE POLITEȚE —» Leo Butnaru
18:31:16Give the Gift of WordPress.com! —» Misterioz
14:33:00We Heard You Wanted to Add SSH Keys —» Misterioz
13:46:15Arcadie Suceveanu la ceas aniversar —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
13:13:345G în avioane, Wi-Fi pe șosele – decizia Comisiei Europene deschide noi oportunități de inovare —» Elena Robu
12:12:29ACUM ORI NICIODATĂ. Cartoful fierbinte pe nume Unirea —» Nicolae Federiuc
11:56:5394 de ani de la nașterea poetului Ion Druță, (1928) —» Biblioteca Publică or.Rîşcani