Cum s-au inventat emblemele BMW, Ferrari sau Mercedes?


Emblemele majoritatii masinilor au fost create cu zeci de ani in urma, in cele mai multe cazuri chiar de catre fondatorii companiei auto si au dat nastere la povesti si legende interesante.









Rolls-Royce



Povestea din jurul emblemei Rolls-Royce spune ca cei doi fondatori ai companiei, Sir Henry Royce si Charles Stewart Rolls, au vopsit initial in rosu cele doua litere R care reprezinta initialele numelor lor de familie. Legenda spune ca mai tarziu culoarea literelor a fost schimbata in negru in memoria lui Sir Henry Royce care a murit in 1933. In realitate, a fost ales negrul doar pentru simplul fapt ca se potrivea mult mai bine unei masini de lux.Mult mai interesanta este povestea celuilalt simbol al Rolls Royce, statueta de pe capota, “ Spirit of Ecstasy”. Statueta este facuta dupa chipul secretarei unui celebru aristocrat britanic, John Montagu. Intre acesta si secretara Eleanor Thornton a existat o poveste de dragoste, tinuta secret, si care a avut un finalul nefericit, avand in vedere ca femeia a disparut in apele Marii Mediterane, dupa ce vasul cu care cei doi amanti calatoreau a fost lovit de o torpila germana.
Mercedes-Benz



Emblema "stea in trei colturi Merceds-Benz" simbolizeaza capacitatea motorelor companiei de a fi folosite pe pamant, in aer si pe apa. Fondatorul companiei o avea de mult timp in cap avand in vedere ca o desena pe scrisori inainte de a forma compania.
Ferrari

Calutul cabrat de la Ferrari a aparut prima data pe avioanele de vanatoare pilotate de Francesco Baracca, erou in Primul Razboi Mondial. In 1923, Enzo Ferrari i-a intalnit la o cursa pe parintii lui Francesco, care au sugerat ca echipa Ferrari sa foloseasca simbolul pentru masinile de curse, in onoarea fiului lor care murise in lupta. Enzo s-a conformat si a preluat desenul.A fost adaugat fundalul galben, culoarea orasului Modena - orasul natal al lui Enzo Ferrari.
BMW

Cel mai comun si raspandit mit este legat de logo-ul BMW. Generatii intregi au crezut ca emblema reprezinta o elice de avion pe fundalul cerului, explicatia fiind ca BMW a fost la origini producator de motoare de avion. Mitul a fost spulberat de Dave Buchko, purtator de cuvant al BMW pentru SUA, care precizeaza ca albastrul si albul de pe sigla sunt, de fapt, culorile steagului bavarez si nimic mai mult.
Chevrolet





Cea mai ciudata sursa de inspiratie o regasim la emblema Chevrolet.Fondatorul companiei, Louis Chevrolet, a spus ca logo-ul a fost inspirat de desenul unui tapet dintr-o camera de hotel din Paris, in care a stat in anul 1908.




Cadillac


Simbolul Cadillac este, de fapt, un insemn militar stilizat, purtat de comandantul din armata franceza Antoine de la Mothe Cadillac, care a fondat Detroit in 1701.
Audi


In 1909, August Horch infiinteaza o companie auto in Zwickau, Germania, dar numele si-l folosise deja intr-o companie pe care o fondase anterior. Asa ca a numit-o Audi. Cercurile au aparut in 1932 atunci cand Audi a fuzionat cu alte trei companii auto - DKW, Wanderer si Horch (prima firma fondata de August Horch).
Volvo


Logo-ul Volvo este simbolul roman pentru fier si sugereaza scutul unui soldat si sulita de lupta a acestuia. Volvo inseamna in latina “Ma invart”.
Toyota






In 1936, fondatorul constructorului auto japonez, Kiichiro Toyoda a organizat un concurs pentru a alege numele marcii si logo. Peste 20.000 de sugestii au fost primite si analizate. A fost ales numele Toyota pentru ca este usor de pronuntat si are legatura si cu numele fondatorului. Emblema a fost aleasa pentru ca exprima dinamism, miscare si viteza                                                          Subaru






Inspiratia pentru numele si emblema Subaru vine de la denumirea japoneza a unui grup de stele din Constelatia Taurului. Sase dintre aceste stele sunt vizibile cu ochil liber si pentru producatorul auto japonez simbolizeaza cele 6 companii care s-au asociat pentru a forma grupul Fuji Heavy Industries, compania-mama a Subaru.
Porsche

In cazul masinii sport germane, povestea spune ca emblema a aparut in urma unui desen facut pe un servetel intr-un restaurant din New York, in anul 1951, de catre Ferry Porsche.
Lamborghini


Designul emblemei Lamborghini a fost facut de fondatorul companiei, Ferrucio Lamborghini. Taurul reprezinta semnul zodiei lui. Legenda spune ca au fost folosite culorile negru si galben pentru a-l enerva pe concurentul Enzo Ferrari.





Sursa
2011-06-19 17:03:00



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

17:50:00ZORI DE CARTE NOUĂ —» Leo Butnaru
07:39:05Spumantul-surpriză cu marea medalie de aur —» Fine Wine
18:48:48Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:01:10Jurnal de 40 —» Efrosnatalita’s Blog
16:37:04Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:10:40Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:47:22Spectacol în aer liber la Amfiteatrul din Ciocana in final de stagiune —» Curaj.TV | Media alternativă
08:29:55Cultura Iei: Moștenirea și Simbolistica Costumului Popular —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
04:32:00POEME PRIN ANI —» Leo Butnaru
20:50:01Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:21:42Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:57:00Iulie 2025 – evenimente karmice, violențe, schimbări majore —» codul omega
17:52:41Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
15:32:52Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
05:01:00DIN YES-EURI —» Leo Butnaru
01:25:15Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:38:25Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:35:11Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:30:58Primarii care i-au ajutat pe romi. Deportarea romilor în Transnistria —» Curaj.TV | Media alternativă
14:11:48Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
08:54:11Ștefan Iamandi: mii de surse media au publicat informații de la Congresul OIV din Moldova —» Fine Wine
06:01:00ÎN AȘTEPTARE 4/11 —» Leo Butnaru
05:44:00Amintiri —» Andrei LANGA. Blogul personal
05:44:00Amintiri —» Andrei LANGA. Blogul personal
03:44:24Fără Titlu —» Путепроводные Заметки