Timpul să muncim
Foarte bine că s-a terminat gălăgia produsă de tot felul de maşinării zgomotoase care dizdedimineaţă reparau drumuri, instalau apeducte, cărau prundiş pentru iazuri. Maşinăriile aşteaptă rezultatele CEC. Dar nu asta mă preocupă acum. Eu am chef să vorbesc despre timpul care, n-aveţi încotro, e unul pentru toţi, dar care pentru unii, cronic nu este suficient. Impactul gestionării proaste a timpului de către o vânzătoare de flori, nu este acelaşi ca şi a unui ministru sau deputat. Cu toate asistentele, tehnologiile informaţionale, ei nu reuşesc să realizeze nici o mică parte din ceea pentru ce sunt responsabili. Credeţi-mă pe cuvânt.
Soluţia? Vine de la americani. Am studiat niţel managementul timpului care luptă inclusiv şi cu procrastinarea şi am înţeles că e mai îngrozitor decât feng shui. Tre să devii control freak.
Seara te aşezi şi scrii tot ce ai făcut azi. Dar absolut totul. Că ai fost la baie de 5 ori. Că te-ai aplecat de 3 ori să ridici stiloul. Că te-ai uitat de 20 ori în oglindă. Că te-ai….Înţelegeţi şi voi . După care începi să tai de la rădăcină. Şi ce dacă te-ai descoperit boţită dimineaţă? E sens să te mai uiţi fiecare 20 minute în oglindă, sperând că s-a schimbat ceva spre bine? Ok, s-ar putea schimba şi spre rău şi revelaţia să-ţi strice în aşa hal dispoziţia că ai putea da peste cap toate activităţile pe care le faci pentru şi pentru care eşti plătit. Iar asta nu e bine.
Dar oricum, hai să încercăm să planificăm mai bine. În termeni practici, fără a intra în foarte mari detalii, ziua uneori (vă rog frumos să atrageţi atenţia la acest cuvânt) la mine începe aşa:
1. Auzit deşteptător – 6.45
2. Pus pe snooze – 6.47
3. Auzit deşteptător – 6.55
4. Pus pe snooze – 6.57
5. Auzit deşteptător 7.05
6. Închis telefon – 7.07
7. Trezit – 7.30
8. Proceduri igienice – 7.35
9. Îmbrăcat – 8.05
10. Mic dejun – 8.15
11. Dus la serviciu – 8.30
12. Ajuns la serviciu – 8.45
13. Băut cafea – 8.55
14. Verificat poşta – 9.05
15. Discutat cu colegii – 9.15
16. Apucat de treabă – 9.30
17. ……
18. ……
19. ……
Când aplic renumitele tehnici de gestionare a timpului, începutul zilei arată aşa:
1. Auzit deşteptător – 6.45
2. Pus pe snooze – 6.47
3. Auzit deşteptător 6.55
4. Pus pe snooze – 6.57
5. Auzit deşteptător 7.05
6. Închis telefon – 7.07
7. Trezit – 6.47
8. Proceduri igienice – 6.50
9. Îmbrăcat – 7.20
10. Mic dejun – 7.30
11. Dus la serviciu – 7.45
12. Ajuns la serviciu – 8.00
13. Băut cafea – 8.55
14. Verificat poşta – 8.10
15. Discutat cu colegii -9.15
16. Apucat de treabă – 8.30
17. ……
18. ……
19. ……
O oră economie în aproape două ore matinale! Şi toate pentru binele societăţii. Dar să lăsăm discuţiile despre mine la o parte. Dincolo de aceste teorii, puţin aberante, este cazul totuşi să ne analizăm agenda. Să o prioritizăm. Porneşti de la obiective. Fiecare zi, nu trebuie să fie doar ziua în care obiectivele se realizează sau se conturează pentru ziua de mâine.
Care pot fi obiectivele? Vreau să câştig alegerile. De ce nu? Vreau să organizez o conferinţă de lansare a unui nou proces. Vreau să elaborez un document. În multe cazuri ele derivă din ANGAJAMENTE. Sunt şi alte obiective, mai puţin acceptabile pentru persoane cu funcţii de răspundere. Vreau să lenevesc. Vreau să umblu brambura. Deşi cine ştie…Sunt şi ei oameni şi au nevoie de momente de respiro. Doar că de la prea mult oxigen, uneori se învârte capul şi la ei şi la noi.
Aşa că, dacă din start ştii ce vrei de la ziua care vine şi eşti conştient că vrutul este corelat cu percepţiile altora despre moodul tău, atunci foc! Concentrează-te pe obiectiv. Elimină tot restul. Imaginează-ţi dacă câştigi alegerile? Sau dacă faci un super proces pentru elaborarea unui super document şi astfel reuşeşti să să-ţi faci update la lista de realizări? Fantastic! Nu e mai fain când primeşti un zece muncit, decât unul по блату? A?
Filed under: De gândit Tagged: nepăsare, procrastinare, timp

Sursa
2011-06-08 17:46:13