Factorul coruptibil al societăţii provocat în majoritatea cazurilor de către Legislator
Orice student, jurist sau altă persoană care are tangenţe cu jurisprudenţa este nevoit ca în anumite momente să se consulte cu anumite acte normative, sau norme juridice.
Şi aproape în fiecare act normativ cît şi într-o serie de norme juridice întîlnim o prevedere legală din care denotă anumite interpretări vicioase şi fără eliminarea acestora socot că prevenirea corupţiei este imposibilă ( nu mă refer la combaterea , din simplu motiv că aceasta reprezintă o altă etapă )
Exemplu : Cînd dorim să ne exercităm un drept sau interes legitim în raport cu vreo autoritate publică avînd nevoie din partea acestei autorităţi de vreun act, autorizaţie sau careva înlesniri, suntem obligaţi prin acte normative să prezentăm acestei autorităţi careva acte sau certificate pentru a ne realiza dreptul şi interesul nostru legitim.Problema este că deseori legea nu prevede o listă exhaustivă cu actele care urmează a fi prezentate şi de regulă îi permite funcţionarului public din cadrul autorităţii publice unde activează sa ceară prezentarea şi a altor acte care nu sunt expres prevăzute în atribuţiile funcţionarului dat sau diferite acţiuni din partea persoanei care doreşte realizarea dreptului său interesului legitim, consider că aceasta şi este unul din punctele de start al corupţiei în RM deoarece funcţionarul poate aprecia sub propria şi intima sa convingere ce acte să ceară de la solicitant. Acestă realitate reprezintă unul din cei mai importanţi factori coruptibili ai societăţii noastre. Deci majoritatea actelor normative care înglobează sintagmele ,,ÎN ALTE CAZURI PREVĂZUTE DE LEGE ” sau ,, DE ALTE ACTE LA SOLICITAREA AUTORITĂŢII” ar trebui să reprezinte mărul discordiei în elaborarea Strategiei Naţionale pentru Prevenirea şi Combaterea Corupţiei, ca aceasta din urmă sa înlature ambiguitatea prevederilor jurisprudenţei statului nostru.
Sursa
2010-10-25 01:05:51