Cum să aplici o textură pe o suprafaţă denivelată

Aplicând o textură la o suprafaţă plată sau aplicarea categorică a unei texturi peste o imagine de ansamblu (ca un mijloc de a-l îmbătrâni sau degrada) sunt lucruri simple. Aplicarea realistă a unei texturi pentru o suprafaţă inegală este mult mai “mâinele pe” (mai mult decât suprapunerea pur şi simplă a unei texturi şi schimbarea modul de amestecare).

Imaginea finală

Pasul 1

Treaba număru unu, ca şi întotdeauna, este punerea în comun a activelor dumneavoastră. Am luat bărbatul după iStockphoto de aici şi scoarţa de copac (curtoazie a lui K. Tuck) după stock.xchng de aici.

Pasul 2

Decupează faţa folosind Pen tool (setează Paths nu pe Shape Layers). Decupează şi inserează în pânza ta goală (1562 x 1172 pixeli la 300dpi). Deschide imaginea cu scoaţa de copac şi pune-o în documentul de lucru. Redimensionează şi roteşte documentul ca şi în imaginea de mai jos.

Pasul 3

Foloseşte Clone Stamp tool pentru a umple restul texturi. Evită cu uşurinţă repetiţiile de recunoscut în textură ca şi cele circulare. Scoate-le afară. Eu am folosit un brush moale de 200 pixeli pentru a face acest lucru.

Pasul 4

Închide vizibilitatea layerului cu scoaţa (apasă clic pe iconiţa cu ochi de lângă thumbnail-ul layerului pentru a face acest lucru). Dute la paleta Channels, selectează canalul cu cel mai bun contrast şi duplică-l într-un nou document.

Pasul 5

Aplică un Gaussian Blur de 2 pixeli la noul document şi după aceea ajustează Levels ca şi în imaginea de mai jos. Salvează-l ca şi “Displace.psd”.

Pasul 6

Reselectează canalul “RGB” (aşa că toate canalele sunt selectate şi acuma imaginea este înapoi la culoarea ei) şi dute înapoi la paleta Layers. Fă layerul “Scoaţă” vizibil şi selectează-l. Dute la Filter > Distort > Displace. Setează dimensiunea la Horizontal şi la Vertical pe 1 (sau încearcă alte valori), selectează Stretch To Fit şi Repeat Edge Pixels. Setează Blend Mode al acestui layer pe Multiply. Poţi vedea cum este distorsionată asupra unor părţi ale feţei.

Nu a fost pusă în locul potrivit aşa că mută layer-ul “Scoarţă” în jos până când distorsiunile se potrivesc cu faţa. Utilizaţi aceast antirid (încercuită) ca un ghid de unde să-l puneţi.

Pasul 7

Duplică layerul “Scoarţă” de două ori. Setează un layer pe Multiply cu opacitatea de 100%. Setează celălalt layer pe Normal cu opacitatea la 40%. Poziţia ierarhia layerelor ca şi în imaginea de mai jos.

Pasul 8

Ctrl+Clic pe layerul “Faţa” pentru a crea o selecţie. Selectează layerul cu scoarţa pe Normal cu opacitatea la 40% şi dute la Layer > Layer Mask > Reveal selection. Repetă acest lucru şi pentru layerul cu scoarţa setatp pe Multiply. Zoom 300% şi folosind Pen tool trasează în jurul ochilor şi guri o cale. Adaugă o margine dură în vârful guri. Apasă Ctrl+click pe thumbnail-ul Path (cărare) pentru a crea o selecţie.

Pasul 9

Selectează thumbnail-ul mască a layerului cu scoarşa pe Normal şi cu opacitatea la 40% pentru a lucra direct pe mască. Selectează negru ca şi culoare de fundal şi după sterge selecţia pentru layerul mască. Repetă acest proces şi pentru layerul cu scoarţa pe Multiply.

Pasul 10

Dute la Layer > New Adjustment Layer > Curves şi setează cum vezi mai jos. După aceea umple masca layerului de ajustare cu negru astfel încât efectele să nu fie vizibile.

Pasul 11

Închide vizibilitatea layerelor cu scoarţă şi folosind Pen tool, trasează o cale în jurul marginilor dure pe care vrem să le mascăm. Fundul nasului şi linile obrazului sunt nişte exemple bune. Ctrl+ Clic pe thumbnail-ul Path (cărare) pentru a crea o selecţie din acea cale.

Pasul 12

Selectează un brush moale (Hardness la 0%), încărcat cu alb ca şi culoarea foreground-ului şi setează opacitatea la 16%. Pictează direct pe layerul mască. Apasa Ctrl+H pentru a ascunde selecţia, dacă vă ajută. Trasează peste de câteva ori, aplicând mai multe surse de umbră şi mai puţine după ce aţi primit mai mult din umbră mai dură.

Pasul 13

Desenează în jurul altor caracteristici care produc linii dure, cum ar fi buza de jos. Desenaţi umbre în acelaşi mod.

Pasul 14

Crează o selecţie pentru layerul “Faţă” apăsând Ctrl+clic pe thumbnail-ul layer-ului. Trage toate umbrele în …

Pasul 15

… Schimbă dimensiunea brush-ului la o dimensiune corespunzătoare a zonei  pe care o tratezi. În jurul buzelor de exemplu, foloseşte un brush mic.

Pasul 16

Închide vizibilitatea layerelor “Scoarţă” pentru a vedea zonele corespunzătoare umbrelor. Poţi să continui să lucrezi pe mască cu faţa văzută. Am schimbat între lucrul cu “Scoarţa” vizibilă şi invizibilă.

Pasul 17

În ordine pentru a înmuia sau şterge orice umbră de care nu eşti fericit, schimbă culoarea brush-ul pe negru şi desenează pe mască în acelas fel ca şi înainte. Continuă să lucrezi pe mască până când obţi ceva bun.

Pasul 18

În timp ce desenezi peste mască, ar trebui să schimbi dimensiunea brush-ului şi opacitatea pentru a se potrivi cu umbra. Pentru o umbrp mare şi gradata vei avea nevoie de un brush de 300 pixeli şi cu opacitatea la 16%, tot drumul până la 18 pixeli şi crescând opacitatea pentru a se potrivi. În final aplica un Gaussian Blur de 0.6 pixeli pentru layerul cu masca de ajustare curbe (curves)  pentru a înmuia marginile dure.

Pasul 19

Duplică layer-ul “Scoarţă” care stă sub layer-ul “Faţă“. Setaţi-le astfel încât acestea sa fie la fel ca şi layerele cu scoarţa din vârf, unul pe Normal cu opacitatea la 40%, unul pe Multiply cu opacitatea la 100%. După sub cele două layere crează un nou layer şi umple-l cu C=61%, M=66%, Y=66% şi K=62%.

Pasul 20

Crează o selecţie a layer-ului “Faţă” (Ctrl+Clic pe thumbnail-ul layer-ului ) şi dute la Select > Inverse. După dute la Select > Modify > Expand. Dă-i o expansiune (expansion) de 1 pixel. Selectează masca layer-ului de ajustare curbe (curves) şi umple selecţia cu negru de 20%.

Pasul 21

Crează o selecţie de la Ochi/Calea guri pe care ai făcut-o mai devreme. Adaugă câteva umbre desenând pe masca layer-ului de ajustare curbe.

Pasul 22

Pentru a fuziona mai mult elemente împreună şi pentru a grada imagine, adaugă un layer de ajustare Curves şi unul Hue/Saturation în vârful ierarhiei layerelor.

Pasul 23

Aplatizează imaginea ducându-te la Filter > Liquify. Selectează Bloat tool şi setează aproximativ ca şi în imaginea de mai jos. Vrem o calitate 3D la zonele cum ar fii obrajii, nas-ul şi fruntea. Selectează o dimensiune a brush-ului adecvată pentru fiecare dintre acele zone şi apasă clic în fiecare zonă de cateva ori, mai degrabă decât glisarea brush-ului împrejur.

Concluzie

Poţi, dacă doreşti să mai adaugi cateva efecte reale cum ar fii frunze şi gândaci. Aceastp tehnica lucreazp pentru aplicarea oricărei texturi pe orice suprafaţă, de exemplu ai putea să faci o noua marcă Mercedes SLK ruginită şi nituită, sau să creezi caşi de piele. Simnte-te bine în timp ce perfecţionezi ambarcaţiunea ta. Poţi vedea imaginea finală mai jos sau poţi vedea versiunea largă dacă apeşi clic pe imaginea de mai jos.

Tradus din engleză în română de către AnDr3yy

Sursă: http://psd.tutsplus.com/tutorials/photo-effects-tutorials/how-to-apply-textures-to-uneven-surfaces/


Sursa
2010-10-24 13:23:59



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

08:49:10El sueño por Jorge Luis Borges / Visul de Jorge Luis Borges —» Andrei LANGA. Blogul personal
14:22:07RANĂ —» Andrei LANGA. Blogul personal
09:03:21Un nou club de lectură la Biblioteca de Arte —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
18:43:09PUNCT OCHIT, PUNCT RATAT! —» Sergiu Mocanu
02:25:56Special Webinar on March 28: WooCommerce 101 — How to Set Up a Store —» Ileana Pîrgaru
20:33:05Capcanele conjugării verbelor (2)  —» Moldova Creștină
14:13:37WordPress wallpapers —» Ileana Pîrgaru
12:52:23Duminica Floriilor - Intrarea triumfală a Domnului Iisus Hristos în Ierusalim. Semnificațiile salciei în Creștinism —» Eleonora Lisnic în versuri
12:12:47Republica Moldova – firmă-fantomă cu proprietari fictivi —» Nicolae Federiuc
12:07:40Am lansat portalul de știri ZIUA.MD —» Nicolae Federiuc
04:50:32DIN POEZIA AVANGARDEI UCRAINENE —» Leo Butnaru
14:19:55Judecata de Acum #EdițieSpecială | Profesorul de civism —» Curaj.TV | Media alternativă
11:34:16Cum influențează indicatorii bibliometrici ai directorilor de proiecte finanțarea cercetării în Republica Moldova? —» Gheorghe Cuciureanu
06:24:18ÎN FAȚA ZIDURILOR, CETĂȚILOR... —» Leo Butnaru
06:07:48URME, RĂNI —» Andrei LANGA. Blogul personal
15:43:47Valorificarea operei hasdeistice, digitizată din Colecția „Carte veche și rară” a Bibliotecii Centrale a BM „B.P. Hasdeu”: Expoziție aniversară (2) —» BiblioCity
15:43:18Valorificarea operei hasdeistice, digitizată din Colecția „Carte veche și rară” a Bibliotecii Centrale a BM „B.P. Hasdeu”: Expoziție aniversară (1) —» BiblioCity
13:21:39Poezia în viața noastră —» BiblioCity
13:20:50,,Magic Creator” - serviciul de recreere și dezvoltare a imaginației utilizatorilor —» BiblioCity
12:59:21Ziua Internațională a Poeziei la Biblioteca „Onisifor Ghibu" —» BiblioCity
12:33:57Leonid Popescu între cuvânt și culoare … —» BiblioCity
12:19:09Lecţia publică „Republica Moldova Zonă de risc seismic” la Biblioteca „Onisifor Ghibu” —» BiblioCity
08:56:45POEZIA AVANGARDELOR VECINE, RUSĂ ȘI UCRAINEANĂ —» Leo Butnaru
14:07:32De la suflet la suflet, împreună, din toată inima pentru Turcia./ —» Curaj.TV | Media alternativă
13:54:01ZIUA MONDIALĂ A POEZIEI CU POETA NATALIA MAZÎLU-MIRON —» Biblioteca Publică or.Rîşcani