Evreii din Basarabia si maresalul I. Antonescu


În iulie 1941, după ce trupele germane au intrat în Basarabia, în pofida voinţei autorităţilor române, naziştii germani au executat circa 20000 evrei. În iulie 1941, la Bălţi, gen. I. Antonescu a dat armatei române indicaţii clare ca populaţia evreiască să fie luată sub pază însă acest lucru n-a putut s-o salveze. Naziştii germani foloseau diverse pretexte pentru a pune mâna pe evrei. În Chişinău, de exemplu, s-au înregistrat mai multe cazuri când evreii erau luaţi din ghetouri, chipurile, pentru munci ca, în scurt timp, să fie împuşcaţi…
Cunoscând simpatiile faţă de sovietici a unei mari părţi din evreimea basarabeană, în primele luni de război împotriva Uniunii Sovietice, mareşalul Ion Antonescu a fost pus în faţa următoarei dileme: ignorează problema simpatizanţilor sovietici şi va avea un spate al frontului nesigur (înţesat cu partizani şi ilegalişti sovietici) sau izolează această minoritate în lagăre (la est de Nistru) … A ales a doua variantă…
Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Salvează legătura permanentă.← Oazu Nantoi a “glumit” … 67 răspunsuri la Evreii din Basarabia şi mareşalul I. Antonescu
-
Titus spune: 1 octombrie 2010 la 9:16
Atrag atentia Unimediei ceea ce scrie Stavila in acest “articolas” este nimic altceva decit negarea Holocaustului. In unele tari democratice pentru asta faci puscarie. Ceea ca Stavila nu e istoric ci un conjuncturis ordinar se cunoaste in cercurile stiintifice, insa faptul ca UNIMEDIA a devenit o sursa ce propaga prin gura un astfel de “savanti” idei extrem de periculoase, condamnate si condamnabile de comunitatea internationala – asta este o noutate. O noutate ce intristeaza si dezamageste profund.
Răspunde-
Dr. Veaceslav Stavila spune: 1 octombrie 2010 la 9:35
Vă atrag şi eu atenţia că în perioada anilor 1988-1994 am efectuat cercetări de arhivă în scopul documentării la tema: “Situaţia internă a Basarabiei în perioada celui de-al doilea război mondial. 1939-1945.” Aceasta a fost teza mea de doctorat. În anul 2000 am publicat şi o monografie la acceastă temă (“De la Basarabia românească – la Basarabia sovietică. 1939-1945.”)
Răspunde-
COSTIN spune: 1 octombrie 2010 la 12:43
AICI NU E VORBA DE NEGAREA HOLOCAUSTULUI , CI DE FAPTE REALE CARE TREBUIE ARATATE ASA CUM AU FOST ELE … SE DORESTE ASCUNDEREA ADEVARULUI ? SI EU SUNT DESTUL DE INFORMAT IN PROBLEMA HOLOCAUSTULUI … AU EXISTAT CRIME , ABUZURI NEINDOIOS . DAR SI EVREII TREBUIE SA-SI RECUNOASCA VINA . DE ALTFEL PARTIDUL COMUNIST DIN ROMANIA , DIN PERIOADA INTERBELICA , ADEPT AL LINIEI COMINTERNISTE – CARE NUMEA IN MOD ABUZIV ROMANIA CA STAT IMPERIALIST – ERA FORMAT IN PROPORTIE DE 80% DIN MINORITARI EVREI ,MAGHIARI ,UCRAINENI, RUSI, TIGANI … EVREI SI DIN BASARABIA SI DIN RESTUL TARII . DECI ESTI PRIMIT IN TARA RESPECTIVA SI TU LUPTI PENTRU DESTRAMAREA EI …? BINEINTELES CA VORBIM DE O MINORITATE DIN CADRUL EVREILOR SI NU PUTEM GENERALIZA ADERENTA EVREIMII DIN REGATUL ROMANIA LA IDEILE TOTALITARISTE COMUNISTE …PROBABIL CA 80% ERAU CETATENI ONESTI AI PATRIEI LOR . UN SINGUR LUCRU SPUS SI NE-AR SCUTI DE MULTE VORBE … DIN ROMANIA SI R.MOLDOVA SE ESTIMEAZA CA AR FI PLECAT SPRE ISRAEL DUPA 1945 , CIRCA 420.000 DE EVREI ! DE ALTFEL LIMBA ROMANA E CUNOSCUTA DESTUL DE BINE IN ISRAEL … DECI E BINE SA-SI RECUNOASCA CU TOTII , INDIFERENT DE TABARA IN CARE S-A AFLAT LA UN MOMENT DAT , GRESELILE SI VINILE , MAI ALES CA AU TRECUT ATITIA ANI DE ATUNCI . SI INCA CEVA … DACA NU MA INSEL ROMANIA A FOST SINGURUL STAT AFLAT IN “LAGARUL SOCIALIST” CARE A RECUNOSCUT APARITIA PE HARTA LUMII A NOULUI STAT – ISRAEL .
Răspunde-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 13:01
Din greşeală
Răspunde
-
-
-
Traianus spune: 1 octombrie 2010 la 10:09
Si unde ati vazut aici negarea Holocaustului? In opinia mea autorul doar a pus unele accente ref. la acest subiect: cine si in ce masura se face vinovat de ceea ce s-a intimplat cu evreii din Basarabia.
Răspunde
Lui Titus i-ar fi de mult folos sa ia niste lectii de lectura si comprehensiune. Se vede ca are un mare handicap in a intelege chiar si cele mai simple texte scrise. -
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 11:00
Mai aveţi de amăgit lumea cu holocaustul? …. text şters. Încercăm o disucţie civilizată.
Răspunde -
sheepripper spune: 1 octombrie 2010 la 12:23
Mai usor, Titus, cu agitatia, ca ti se vede circumcizia. Nu neaga nimeni Holocaustul, stai linistit!
Răspunde
-
-
sandel spune: 1 octombrie 2010 la 9:27
interesant, de fapt sint niste ipoteze care au sa prinda contur pe an ce trece,fiindca pina acum am fost informati si am invatat o istorie care convenea unor sfere de influenta,(din est)dar orcum adevarul triumfa intotdeauna chiar si daca e un pic tirziu, sunt sigur ca Maresalul Antonescu va fi reabilitat, nu va fi pe placul multor “personalitati” de la noi,si va fi o disputa crincena,dar ADEVARUL este ADEVAR si punctum
Răspunde-
Valenta spune: 1 octombrie 2010 la 9:58
De acord. Antonescu TREBUIE reabilitat.
Răspunde
-
-
sandel spune: 1 octombrie 2010 la 9:29
titus dute si …. nu fa juju pe aici,nu perde timpul….vremea-denghi….
Răspunde -
sven spune: 1 octombrie 2010 la 10:11
Negarea Holocaustului este condamnata in unele tari europene… consider ca este o limitare a drepturilor democratice… Ce vreau aceia cred si spun!
Răspunde -
Aurel spune: 1 octombrie 2010 la 10:29
Nimeni nu neaga faptul ca evreii au fost nimiciti in masa de catre regimul nazist german, insa ar fi o timpenie ca sa evitam orice discutie la capitolul rolul evreilor in sustinerea si promovarea regimului totalitar sovietic si sa calificam tematica Holocaust ca una tabu, pe care nu trebuie s-o atingem, s-au chiar sa punem sub intrbare unele aspecte concrete.
Răspunde-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 11:10
Text redactat: încercăm o discuţie civilizată (dr. Veaceslav Stavilă)
Răspunde
Istoria va demonstra că nu a fost holocaust. Au murit mulţi, dar cei mulţi nu erau evreii. Belorusia a pierdut trei sferturi din populaţie, dar nui holocaust, şi cu ce au fost ei vinovaţi ? Dar Basarabia, care nu a mai găsit un milion de cetăţeni după război şi deportările efectuate de stalin….
-
-
HANS spune: 1 octombrie 2010 la 10:35
Holocaustul românilor din Basarabia în perioada 1944-1991 este prioritatea noastră şi merită atenţia noastră . Veţi constata că haustologii gen titus au semnat execuţiile românilor în beciurile nkvdiste, au colectivizat forţat toată ţara, au violat , ucis , confiscat, batjocorit acest popor! Jos sioniştii komunistoizi!
Răspunde -
xyz spune: 1 octombrie 2010 la 10:43
Domnule Veaceslav Stavila,
Răspunde
Subiectul este atat de senbibil, atat de dureros si atat de controversat incat eu cred ca ati deschis o adevarata cutie a Pandorei, care, in loc sa clarifice subiectul abordat, va deschide calea unor polemici deosebit de acute si generatoare de discordie vehementa si ceea ce este mai grav, va genera dispute inutile intre romanii de pe cele doua maluri ale Prutului, pentru ca in Romania, in final, cazul Antonescu a fost definitiv transat iar cele doua tabere ( pro si contra ) au juns la un compromis, care, avand in vedere statutul actual al statului roman, sa fie in consens cu opinia general acceptata de mediile politice occidentale. La fel au procedat si ungurii, de alt fel… In Republica Moldova, unde toti sunt impotriva tuturor, chiar si cand nu este cazul, abordarea unui asemenea subiect este si mai delicata… Decizia va apartine…Aflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
-
Dr. Veaceslav Stavila spune: 1 octombrie 2010 la 10:54
În ce constă compromisul legat de mareşalul Ion Antonescu ? Că este considerat, pe nedrept, “fascist”, “canibal” etc. ?
Răspunde-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 11:16
Nu domnule Stăvilă, adevărul şi compromisul constă în ai declara pe evrei “sfinţi”… text şters. Încercăm o discuţie civilizată
Răspunde-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 11:26
Dar cu ine vreţi să discutaţi civilizat? Cu nişte ucigaşi şi hoţi internaţionali? Azi discutăm cu smirnov civilizat, în loc săi facem dosar penal ca criminal de stat. Nu vă pare că prea mergem la compromis? Din mâinile lui curge sânge, dar eu trebuie săl numesc om civilizat?
Răspunde
-
-
-
-
Vladimir spune: 1 octombrie 2010 la 10:49
Antonescu este un criminal militar. Recunoscut international. Si punctum. Restul – speculatii FASCISTE
Răspunde-
Dr. Veaceslav Stavila spune: 1 octombrie 2010 la 10:55
A fost cumva condamnat de Tribunalului Militar Internațional de la Nürnberg ?
Răspunde -
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 11:21
vladimire, dar cine au fost judecătorii internaţionali? Nu tot evrei? … text şters. discutăm civilizat
Răspunde
-
-
Andok spune: 1 octombrie 2010 la 11:16
Lenin a omorit mai multi oameni ca Antonescu, si are statui si i se aduc flori. De ce ?
Antonescu este un erou pentru romani pentru ca a reusit pastrarea cit de cit a integritatii teritoriale a Romaniei. Dar asta nu ne impiedica sa ii vedem partea intunecata …
Apropo, acum 1 luna Presedintele Israelului a multumit Romaniei pentru salvarea a sute de mii de evrei in timpul Holocaustului. ANTONESCU I-A SALVAT DE NAZISTI.
Răspunde-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 13:04
Mai bine ai vedea partea întunecată a sionismului masonic…
Răspunde
-
-
Raul. Z. spune: 1 octombrie 2010 la 11:17
Atrag şi eu serios atenţia lui “Titus” că nu ştie ce vorbeşte! Ion Antonescu nu poate fi făcut răspunzător pentru un aşa-zis holocaust inventat de partea cea mai reacţionară a evreimii mondiale!
Într-adevăr, şantajat fiind, primul ministru al României din 2003, Adrian Năstase, a emis o (culmea grotescului!) ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ A GUVERNULUI care accepta, în sfârşit, holocaustul. Trebuie spus că acest act normativ a fost emis FĂRĂ SĂ TREACĂ PRIN DEZBATEREA ŞI EVENTUALA APROBARE A PARLAMENTULUI!Înainte de 1989, au existat tentative de şantajare a lui Ceauşescu în acelaşi mod dar acesta a pus istoricii la treabă şi în două numere din excelenta revistă lunară Magazin Istoric aceştia au adus argumente indubitabile (documente de arhivă) care contraziceau categoric presupusul carnagiu pe care l-ar fi comis românii!! Atunci, pentru prima dată şi forţaţi de situaţie, cercetătorii care au scris materialul au reuşit (nolens-volens) chiar să-l reabiliteze oarecum pe Antonescu!
În anul 2008, la Bucureşti a fost inaugurat chiar şi un monument al holocaustului, despre care prof.univ.dr. Ioan Coja de la Universitatea din Bucureşti a spus că este “…un monument al prostiei guvernanţilor făcut la presiunea ambasadorului Statelor Unite ale Americii, evreu şi el! De altfel, din 1990 şi până acuma, americanii şi-au trimis ca ambasadori în România NUMAI EVREI SAU HOMOSEXUALI, ceea ce spune multe dacă nu totul despre imensele şi inimaginabilele presiuni la care au fost supuşi oficialii noştri!
(Ne)stimabile “Titus”, cel care scrie aceste rânduri este istoric de pe malul drept al Prutului şi un asiduu cercetător în Arhivele Naţionale ale României unde se găsesc nenumărate documente extrem de acuzatoare la adresa evreilor şi în special a evreilor din Basarabia care, la plecarea umilitoare a ostaşilor români din iunie 1940 (în urma ultimatumului stalinist cu deplină acoperire hitleristă!), n-au avut altceva mai bun de făcut decât să-i scuipe, să-i înjure şi să le arunce oale cu dejecţii în cap de pe la clădirile cu etaj din Chişinău! Ei bine, după 22 iunie 1941, Antonescu a fost silit de însăşi comportarea evreilor de a deporta o parte din ei în Transnistria dar, SUB NICIO FORMĂ nu au murit 240.000 de oameni aşa cum ar vrea evreii radicali să credem la fel cum la Iaşi, în iulie 1941, n-au murit decât 2.000 de evrei faţă de peste 13 mii câţi sunt înscrişi pe diferite liste întocmite tot de ei.
Ca o noutate, (ne)onestule “Titus”, îţi pot spune că nici aceşti 2.000 de evrei morţi la Iaşi nu au fost puşi în seama lui Antonescu el habar neavând de ceea ce se întâmplă acolo. Singurii responsabili au fost nemţii deoarece în acea zonă EI AVEAU SECTORUL DE FRONT SUB COMANDĂ, nicidecum vreun general român! După cum se ştie, ungurii lui Horthy care ne-au răpit nord-vestul Ardealului (tot cu aprobarea directă a lui Hitler şi tacită a lui Stalin!) au predat nemţilor TOATĂ POPULAŢIA EVREIASCĂ DIN ZONA DE OCUPAŢIE, conştienţi fiind că “fraţii de arme nazişti” le vor veni de hac în lagărele morţii! Au fost, cumva, acuzaţii ungurii de vreun holocaust?! Niciodată! Au recunoscut ei că au trimis la moarte sigură atâţia oameni nevinovaţi?! Da de unde!
Se ştie foarte sigur, din documente, că sinistrul dictator de la Berlin i-a cerut lui Antonescu în repetate rânduri să-i predea toţi evreii de pe teritoriul românesc pentru a le aplica celebra “soluţie finală” dar mareşalul l-a refuzat ferm spunând că ştie el ce face! Sigur pe asta nu o ştiai, “Titus”! De asta trebuie să citeşti mai mult şi să fabulezi mai puţin. De asemenea, nu crede TOT ce se scrie pe internet deoarece sunt foarte mulţi indivizi rău-intenţionaţi care practică denigrarea ca pe un adevărat…sport!
În sfârşit, după ocuparea Ardealului de Nord-Vest de către unguri, foarte mulţi evrei şi-au găsit scăparea pe sfârtecatul teritoriu al României. La Institutul Yad Vaşem din Israel există o listă cu “Drepţi între popoare” unde se regăsesc şi numeroşi români care au salvat o sumă importantă de evrei, trecându-i clandestin, cu acte false, peste munţii Carpaţi, în Ţara Românească.
Mai trebuie spus că după ce Mareşalul Antonescu a renunţat la a mai trimite evrei în Transnistria, i-a adus peste Prut şi pe cei ce se aflau în lagăre, precum şi pe copiii evrei de care a avut grijă să fie internaţi în orfelinate asigurându-le, în acest fel, DREPTUL FUNDAMENTAL LA VIAŢĂ! Unul dintre orfelinate a fost evacuat încă din 1943 în oraşul de frontieră Huşi, când armata roşie nu era o ameninţare imediată.
Aşadar, a căzut şi mitul căpcăunului Antonescu ce bea sânge de copil evreu la toate mesele de peste zi! Mai mult de atât, începând cu anul 1942, s-au înregistrat primele emigrări clandestine ale evreilor în Palestina. Cine crede că Antonescu nu ştia de ele, se înşeală amarnic sau nu vrea cu niciun chip să creadă documentele istorice! Antonescu ştia şi i-a sfătuit pe cei de la Poliţia de Siguranţă să-i lase în pace spunându-le de cele mai multe ori subordonaţilor cam aşa: “Daţi-i dracului de jidani, mă, şi lăsaţi-i să plece pe mare că poate, poate, i-o încolţi vreun submarin rusesc şi le-o face felul!”.
Ca să termin, migrarea definitivă a evreilor în Palestina (după mai 1948, Israel) a fost acceptată şi de către autorităţile comuniste de la Bucureşti, CU TOATE PRESIUNILE “CONSILIERILOR” SOVIETICI (de care nu era nevoie dar care au mâncat o pâine dulce pe aici jefuind şi asasinând oameni nevinovaţi!) DE A SISTA APROBĂRILE! Şi pentru această afirmaţie există documente doveditoare…
Răspunde-
Dr. Veaceslav Stavila spune: 1 octombrie 2010 la 12:47
Vă mulţumesc pentru comentariu!
Răspunde
-
-
Valenta spune: 1 octombrie 2010 la 11:31
Ma Vladimir,
luate-ar Stalin in gulaguri pe nedrept,
asa cum a luat mii de moldoveni inocenti,
la sfaturile lui Beria si altor lepadaturi de Dumnezeu, macar ca se numeau evrei,
ca sa stii si TU ce inseammna treuca comunista.Ca ei iubesc aceste plaiuri, dar au propagat o politica antinationala, antihrista, comunista,au sugerat genocidul, pentru a-si face loc…
Crimeea in 48 de ore a fost EVACUATA toata , da, mai rusule, in 48 de ore, TOTI – batrani si copii au fost urcati in vagoane pentru vite si dusi prin Kazahstan, de unde nici azi inca nu se pot intoarce…
De ce? – pentru ca evreimea sionista vroia sa obtina Crimeea pentru a-si face ACOLO statul lor, insa Stalin a refuzat aceasta propunere facuta de Roosevelt si Churchill la Ialta in februarie 1945, aratandu-le o configuratie din 3 degete.Apoi, unii spun, ca daca evreii nu au obtinut Crimeea, potriveau ca sa ceara Basarabia, insa NOI AM FOST prea multi si nu ne puteau deporta pe toti, dar au omorat INTELECTUALITATEA, PREOTIMEA, TOTI CEI CU CONSTIINTA nationala… Au inchis Bisericile, au profanat altarele…
In cele 48 de ore in Crimeea au fost asa o teroare, de neimaginat… caci multi nu voiau sa urce in vagoane, altii nu puteau… si erau impuscati pe loc.
Vreo 7 pescari dintr-o localitate erau plecati in acel timp pe mare, si cand s-au intors, deja toti erau evacuati, iar soldatii NKVD-isti au sunat sa intrebe sefii ce sa faca cu ei? – Sefii au spus, ca deja au raportat lui Stalin ca Crimeea a fost curatita. Deci, impuscati-i. Iata, mai Vladimire, cum a fost si pe cine promovezi tu pe aceste site-uri.Vrem sa stim ADEVARUL in intregime!
Răspunde-
Vladimir spune: 1 octombrie 2010 la 11:38
Stalin a salvat populatia tatara din Krimea evacuand-o din Krimea, ca restul etniilor vroia razbunarea crancena – ca majoritatea
Răspunde
tatarilor au fost doar niste colaboranti regimului fascist de ocupatie. Adica asa numita departare lor – e un act umanist de salvarea lor.-
Valenta spune: 1 octombrie 2010 la 11:52
text şters
Răspunde-
Vladimir spune: 1 octombrie 2010 la 12:03
D-le Stavila – daca aveti verticalitatea – fiti echidistant si dovediti ca nu sunteti rusofob. A venit mesaj in engleza.
Răspunde
ATI ZIS CA ACCEPTATI TEXTE NUMAI IN ROMANA. CE FACEM CU POSTUL IN ENGLEZA DE MAI SUS?
-
-
Alex spune: 1 octombrie 2010 la 12:23
Stalin a salvat pe tatarii din Crimeea asa cum i-a salvat si pe basarabenii impuscati si deportati, nu ? Timpenii comuniste. Regimul comunist este cunoscut drept cel mai criminal din istoria lumii. Numai cei implicati neaga acest lucru, voi ce aparati aici, crima si genocidul ???
RăspundeAflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 13:12
Dar de ce naţie erau comuniştii sovietici, nu ştiţi? Lenia a venit cu 200 de evrei, care au organizat toate crimele din URSS şi acum ţipă de holocaust, nişte degradaţi morali..
Răspunde
-
-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 12:38
Text şters
Răspunde
-
-
-
Vladimir spune: 1 octombrie 2010 la 11:35
Conform datelor de la organizatia AMERICANA OFICIALA care studieaza holocaust – Antonescu a contribuit nemijlocit la nimicirea 300000!!!! de evrei.) In majoritatea tarilor civilizate – negarea holocaustului – e o crima pedepsita PENAL.
Răspunde
Spre deosebire de diferite povesti de genocidul prin asa-numitul “Golodomor” etc…-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 12:42
În baza căror documente declaraţi aceasta, dacă pe atunci în Basarabia era o mâină de jidani?
Vrasăzică uciderea ucrainenilor prin înfometare, deportarea tătarilor sunt favoruri, pe când uciderea unui jidan e crimă. Interesantă logică de om civilizat, nu se pune cu noi goimii…
Răspunde
-
-
Titus spune: 1 octombrie 2010 la 11:38
Nu nu mai neaga Holocaustul, ci si il justifica – ca cica Antonescu, vedeti dstra, a fost pus in fata unei dileme… Plus la toate incercarea de-al reabilita pe calaul Antonescu este disgustatoare. Cruzimea cu care romanii la ordinul lui Antonescu si generalilor lui isi bateau joc, torturau si ucideau evreii ii surprindea chiar si pe germani. Despre asta atita s-a scris… Nu inteleg ce scop urmareste Stavila…
RăspundeAflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
-
Vladimir spune: 1 octombrie 2010 la 11:51
Exact. Si e foarte cunoscuta fraza lui Hitler: “Invatati cum sa rezolvati DEFINITIV intrebarea evreiasca de la d-nul Antonescu”
Răspunde
. Nu pot intelege, d-nul Stavila e un antisemit, e un fascist?-
Dr. Veaceslav Stavila spune: 1 octombrie 2010 la 12:26
Sunt istoric!
Răspunde
-
-
Alex spune: 1 octombrie 2010 la 12:26
E adevarul istoric cel rostit de domnul Stavila si nu minciunile unui regim criminal, cel comunist. O intrebare simpla: de ce romanii (moldovenii) din Basarabia au ajuns sa fie asa de putini ca procent dupa ocupatia comunista fiind inlocuiti cu straini ? Nu este aceasta o politica criminala ? Unde este milionul de basarabeni disparuti ? Nu este acesta genocid ?
Răspunde -
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 12:44
Nici un scop, să mai spunem şi adevăruri nu numai minciuni. Cum de vă ţine pământul .text şters….
Răspunde
-
-
Titus spune: 1 octombrie 2010 la 11:46
Nu numai neaga Holocaustul, ci si il justifica – ca cica Antonescu, vedeti dstra, a fost pus in fata unei dileme… Plus la toate incercarea de-al reabilita pe calaul Antonescu este disgustatoare. Cruzimea cu care romanii la ordinul lui Antonescu si generalilor lui isi bateau joc, torturau si ucideau evreii ii surprindea chiar si pe germani. Despre asta atita s-a scris… Nu inteleg ce scop urmareste Stavila…
RăspundeAflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 12:45
Nici un scop, să mai spunem şi adevăruri nu numai minciuni. Cum de vă ţine pământul .text şters….
Răspunde
-
-
ETERN spune: 1 octombrie 2010 la 11:51
… text şters. discutăm la temă
Răspunde -
Valenta spune: 1 octombrie 2010 la 11:55
text şters. discutăm la temă
Răspunde-
Vladimir spune: 1 octombrie 2010 la 11:58
text şters. discutăm la temă
Răspunde -
Vladimir spune: 1 octombrie 2010 la 12:00
In ce companie interesanta am nimerit – unul justifica criminalul militar, alta citeaza site-uri islamice teroriste si propaga antisemitizm. Nu va pare ca depasiti orice limita si orice masura chiar si in extremizmul (care insusi provine de la cuvantul extrem)?
RăspundeAflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
-
Alex spune: 1 octombrie 2010 la 12:20
Evreii daca au avut de suferit, s-a intamplat pentru actiunile lor impotriva statului roman si nu pentru ca erau evrei. Din aceasta cauza Antonescu nu poate fi considerat antisemit. Criminalii de razboi au fost judecati la Nurnberg, Antonescu nu a fost condamnat ci ucis miseleste in urma unei lovituri de stat.
Răspunde -
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 12:46
text şters, discută la tema jidănescă..
Răspunde -
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 13:15
Vezi vladimire, dar de ce nu iţic? mai prinzi şi tu la minte, sau învăţat toţi de la voi a spune minciuni..
Răspunde
-
-
-
Andok spune: 1 octombrie 2010 la 12:00
12 august 2010
Preşedintele Statului Israelian, Shimon Peres, a mulţumit, joi, poporului român pentru sprijinul acordat, în perioada nazistă, la salvarea a 400.000 de evrei.
‘Nu vom uita niciodată că, în perioada cea mai întunecată a istoriei – în perioada nazistă, România a ajutat la salvarea a 400.000 de evrei care au venit în Israel, au ajutat la construirea Israelului, dar, în acelaşi timp, şi-au păstrat şi cultura şi identitatea şi dragostea pentru România. Pentru aceasta doresc să mulţumesc poporului român şi vă spun că prietenia dintre popoarele noastre nu se va sfârşi şi va merge mai departe în timp, în istorie’, a afirmat preşedintele israelian, într-o conferinţă de presă, la Palatul Cotroceni.
Răspunde-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 12:48
Nui cred aşa proşti pe români, atunci conduceai alţii..
Răspunde
-
-
Ghenadie Ciobanu spune: 1 octombrie 2010 la 12:02
Salut Veaceslav ! Imi pare bine sa te vad cu informatii interesenate pentru noi !!! Succese !!!
Răspunde -
alec spune: 1 octombrie 2010 la 12:03
Ar trebui condamnat si Napoleon, care organiza adevarate masacre , nu mai ramanea picior de prizonier de razboi. Napoleon a fost un fel de hitler. (ex : progromul prizonierilor de razboi turci din Jaffa; revolta sclavilor negri din colonia franceza Haiti, surse haitiene: 100000 de morti)
Răspunde
In legatura cu evreii… Daca o MARE parte a populatiei Basarabiei in perioada interbelica era formata din evrei adusi acolo pe timpul Imperiului Rus, evrei care vorbeau idisul rusesc banuiesc, sau chiar ruseste ,nu s-au obisnuit cu diferentele culturale intre Rusia autocrata si Romania occidentala si , loviti in interesele lor politice si economice , au incercat sa intoarca roata istoriei si de aceea au fost ferventi sustinatori ai Uniunii Sovietice.
Pe de alta parte, de secole, in Rusia imperiala evreii erau discriminati (amintiti-va de progromul facut de rusi in Chisinau la 6-7 aprilie 1903 si octombrie 1905) si de-asta pentru ei comunismul a fost o izbavire, pentru ca i-a scapat de dusmanii lor , sistemul imperial rus si Biserica Ortodoxa Rusa, foarte fanatica in privinta evreilor.
In legatura cu Antonescu, a ales varianta gresita , i-a bagat pe evrei in lagare, chiar daca n-au murit gazati, au murit de foame , deci tot crima e razboi se numeste. Pe de alta parte Churcill si Roosevelt au bombardat cu bombe incendiare Dresda, desi nu se afla niciun obiectiv militar acolo(cica ar fi fost cateva, dar a fost distrus intregul oras, inclusiv centrul in stil baroc). Rezultatul:zeci de mii de morti nevinovati. Nu mai zic de soldatii rusi si Stalin.Greseli se fac in razboi. Invingatorii au intotdeauna dreptate. Asa e societatea umana si asa va fi intotdeauna.-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 12:54
Pogromurile evreieşti din Peterburg şi Chişinău, efectuate de sotnele negre ruseşti au fost făcute la comanda şi cu banii rabinului de Niu Iork, ca evreii să nu se unească cu localnicii, că ei începuse să înţeleagă că sunt folosiţi în politica semită evreiască de furt al lumii, ca şi acum în politica de micşorare a populaţiei pământului, pământ destinat poporului “ales”
Răspunde
-
-
Valenta spune: 1 octombrie 2010 la 12:04
Vladimir,
Răspunde
tu nu cumva esti de la MOSSAD? Ce faci in Moldova? – Propaganda comunista? -
sandel spune: 1 octombrie 2010 la 12:04
xyz subiectul intradevar este foarte sensibil,dar,daca in Romania nu exista dorinta,capacitate si demnitate,asta nu inseamna ca in moldova trebuie sa fie la fel,chiar daca aici e mult mai greu……
Răspunde
eu/moldovean……ce soarba masii ma intereseaza ce a facut Antonescu cu evreii tiganii etc..etc….(de ce evreii de cind e lumea in jurul lor numai probleme hm..deseori stau si ma gindesc si nu gasesc raspunsul), si apoi cum se mentiona mai sus,si cum am mai citit si in alte materiale,Antonescu nu a fost chiar dracu in 4,si a evitat uciderea in masa,preferind sai “deporteze”peste nistru….. ce spun si ce au spus la vremea lor “judecatorii eliberatori”sunt numai aberatii…..adevarul vine incet incet la suprafata…..Aflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 13:23
Pentru că evreii ca şi ţiganii unde apar, totul se strică în jurul lor, nu mai ai viaţă tihnită, trebuie toată ziua să le cânţi de holocaust. Ei au muzee, liste cu cei omorâţi şi bravo lor, dar noi nu avem dreptzul la eroi care şi au apărat patria contra lor. Ei ucid sunt eroi, noi îi ucidem suntem criminali. La război ca la război măi iţic, cum spuneţi voi – ochi pentru ochi, ne învăţăm şi noi de la voi, am terminat-o cu pune al doilea obraz, ne am învăţat să muscăm, ca şi voi, iţice… Aşa că păziţivă, terminaţi cu duşmanii….holocausturile şi alte braşoave…
Răspunde
-
-
Valenta spune: 1 octombrie 2010 la 12:12
referitor la kavkazcenter.com,
Răspunde
sincer va spun ca nu demult am deschis acest site, nu-i cunosc si nu citesc decat unele articole care abordeaza teme ce ma intereseaza, de exemplu despre KATIN-2. Articolele la aceasta tema kavkazcenter le traduce din polona. Caut acolo caci ei publica operativ si pentru ca presa rusa dezinformeaza. -
Valenta spune: 1 octombrie 2010 la 12:19
Cu tot respectul pentru alte minoritati, nu am avut cu ei nicioadata, absolut cu nimeni vreun conflict de drepturi or altceva, ba inca eu le ofeream intaietate… ca sa nu se simta lezati, DAR,
Răspunde
nu demult m-am dus la Biblioteca evreiasca din Chisinau, ca sa caut acolo ceva literatura. Eram cu un evreu roman, intram in Biblioteca si ii salutam frumos in limba romana. Doamnele evreice de acolo, foarte ne-amabil, chiar grosolan, ca sa nu ma exprim altfel, mi-au raspuns in ruseste, si eu trebuia sa-i traduc evreului roman…
… Dupa ce am iesit, evreul roman a zis: daca ii salutam in ebraica, ar fi fost foarte amabile…
??? In ce tara ma aflu? Daca eu m-am adresat frumos in limba de stat, de ce mi s-a raspuns in limba altui stat?-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 12:59
Nado govoriti po celoveceschi, Valentina, dacă vorbeai evreiasca erai om stimat, dar aşa eşti goimă, poneala?
Răspunde
-
-
ETERN spune: 1 octombrie 2010 la 12:22
text şters. discutăm la temă
RăspundeAflaţi cine au fost strămosii Dvs. din ultimii 300 de ani
-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 13:25
Şi eu sunt de părea ta, Doamna Etern.
Răspunde-
Giordino spune: 1 octombrie 2010 la 13:26
părerea
Răspunde
-
-
-
sandel spune: 1 octombrie 2010 la 13:01
BRAVO RAUL.Z.!!!!!
Acesta este adevarul!!ps:de ce toti imbecilii numai i-si dau cu parerea sau vorbesc verzi si uscate din ce au auzit sau au “visat”,sau li sa comandat sa vorbeasca asa poate? ori au citit in copilarie prea des cartea rosie despre lionea golicov…. la ce soarba masii mai exista ISTORICI???!!! ca sa ascultam de la niste derbedei cine a fost Antonescu? dela omg.md? sau de la kp.ru poate…. de ce trebuie un timpit de brutar(voronin) sau niste linge funduri( dodon,stepaniuc,etc.etc lista e prea lunga) sa-mi spuna ce limba vorbesc, vezi doamne ce prosti suntem si nu stim ce limba vorbim, atunci zic la ce mai exista mareata Academie de stiinte a Moldovei??? de frumusete poate…
cind ne trezim lume????

Sursa
2010-10-01 15:00:36