Tehnologiile ne fac mai fericiti

Daca ar fi sa iesim in strada si sa facem un mic sondaj de opinie in cadrul caruia am intreba respondentii ce ii face fericiti, multi din ei vor spune ca un factor tot mai important in acest sens ar fi tehnolgia, in special Internetul si accesul la retele sociale. Desigur, in acest fel vor raspunde mai cu seama tinerii sau grupuri demografice care se incadreaza in limita de virsta de la 12 la 30 de ani insa si aici lucrurile se schimba rapid pentru ca aceste limite se extind in permanenta. Ceea ce este important la acest subiect este faptul ca perceptia lucrurilor care ne fac fericiti sunt altele, se schimba si nu mai este asemanatoare cu cele ale generatiilor anterioare. Insa la fel de important este sa intelegem cit de real este acest sentiment in interactiunea noastra cu tehnologiile si cit este de iluzoriu. Probabil nu tehnologiile ne fac sa ne simtim mai fericiti ci sentimentul aparent ca obtinem o oarecare doza de fericire in timp ce utilizam tehnologiile.

Compania care a publicat studiul despre tehnologii si efectele sale asupra sentimentelor noastre, BCS, din Marea Britanie, expune in studiul sau o serie de motive potrivit carora ne simtim mai fericiti in timp ce utilizam tehnologiile si tot ce este legat de mediul online. Este un studiu extrem de interesant pentru cei care vor sa afle mai multe despre efectele tehnologiilor asupra fiintei umane. Il puteti descarca aici.

In general cu cit tehnologiile devin o prezenta tot mai impunatoare in viata noastra cu atit mai multe dezbateri, analize, studii si conferinte stiintifice se fac pentru a intelege care sunt efectele acestor tehnologii. Si este bine ca se face acest lucru pentru ca noi sa intelegem mai bine ce consumam in materie de online si tehnologii, cum acest consum ne afecteaza, cum ne ajuta, sau nu ne ajuta, cu ce ne poate fi de folos si cum trebuie sa ne raportam la acestea.

Faptul ca avem acest sentiment al fericirii datorat tehnologiilor se explica prin trei lucruri:

1. Sentimentul ca avem posibilitatea de a avea o voce, de a o expune si de a ne face auziti.

2. Sentimentul de a fi conectati cu altii, de a fi parte a unei comunitati.

3. Sentimentul ca avem libertatea de a face tot ce vrem intr-un spatiu in care totul practic este permis si accesibil.

Primul moment se explica prin faptul ca putem spune lumii ce gindim, ce facem, ce simtim, ce traim prin bloguri, micro-bloguri, chat, email, site-uri web sau forumuri. Al doilea reprezinta faptul ca pentru a ne intari sentimentul de apartenenta la un grup, ideie, miscare sau comuniate, ne conectam cu semenii nostri fie ei necunoscuti sau cunoscuti prin tot felul de retele sociale. Faptul ca suntem in acele retele sociale ne si ofera acest sentiment al apartenentei la ceva, sentiment extrem de important daca privim lucrurile din perspectiva nevoilor si necesitatilor umane. Al treilea moment exprima faptul ca accesul la tehnologii si posibilitatea nelimitata de a naviga online, oriunde, oricind si ca putem gasi, descarca, plasa ceva, comenta, crea, cumpara sau vinde, ne face sa ne simtim intr-un fel mai liberi pentru ca nu suntem stigheriti practic de nimic, desigur in limita propriilor principii si reguli de viata, obiceiurilor sau particularitatilor personalitatii.

Apropo de studiul mentionat, autorii acestuia ajung la concluzia ca femeile se simt de doua ori mai fericite decit barbatii in procesul de utilizare a tehnologiilor. Posibil este un nou model de emancipare al femeilor. Femeile mai mult cumpara online decit barbatii, femeile discuta mai mult online, mai mult isi exprima opinia, mai mult interactioneaza cu brand-urile si cu tot felul de grupuri sociale. Probabil viitorul tehnologiilor si al Internetului este in miinile femeilor pentru ca deja acum sunt tot mai multe trenduri in marketing care vizeaza in special femeile din mediul online pentru ca acestea fac posibila existenta unei piete imense pe platformele online.

Sunt desigur foarte multe lucruri de spus la acest subiect, multe de discutat, multe de analizat.


Filed under: Insider

Sursa
2010-09-29 10:20:10



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

07:17:36300 de invitați sunt așteptați, în iunie la Chișinău, la Congresul mondial al vinului —» Fine Wine
06:42:41Ce înseamnă „Eu sunt cu voi şi nimeni împotriva voastră”? —» Portalul Tineretului Ortodox din Moldova
04:42:53Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:48:42Anunț de contractare a furnizorilor de echipamente și utilaje în cadrul proiectului „Abilitarea tinerilor antreprenori din Republica Moldova” —» Asociaţia Obştească "Demos"
13:49:13Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:27:11Muzică de Fanfara —» CHIŞINĂU MUZICAL | Blogul Bibliotecii de Arte "Tudor Arghezi"
10:09:32Vinul care face bine: Sapiens —» Fine Wine
08:42:06Invitație la tender: Servicii de instruire și mentorat pentru tineri antreprenori din regiunea de nord a Republicii Moldova —» Asociaţia Obştească "Demos"
08:41:07Crama Neamțu lansează recolta 2024 —» Fine Wine
07:44:02#DirectEuropa‬ cu Ileana Răcheru —» Curaj.TV | Media alternativă
04:49:40Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
20:40:00Kinderland —» Andrei LANGA. Blogul personal
13:50:29Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:41:00Măr —» Andrei LANGA. Blogul personal
13:41:00Măr —» Andrei LANGA. Blogul personal
11:46:00Prompt AI - exemplu util, simplu și adaptabil. GhatGPT explică editarea unui video în CapCut —» Eleonora Lisnic în versuri
09:40:41Spumant de aur la 114 mdl: 9 Muses Castel Mimi —» Fine Wine
02:31:54Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:55:55Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:12:36Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
13:10:36Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:37:35ARGHEZI și arta muzelor. Muzica —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
08:58:00” Negustorii pământului o vor plânge şi o vor jeli, pentru că nimeni nu le mai cumpără marfurile…” - Apocalipsa 18:11 —» codul omega
05:36:33Ești gata de protest/e? —» Curaj.TV | Media alternativă
05:35:27Poluare la Biblioteca Academiei cu jandarm de față —» Curaj.TV | Media alternativă