Fără pasageri în picioare. Uraaaa!!!

sanatate.mdL-am primit acum câteva clipe. Îmi place!!! Sper şi vouă…

Stimaţi operatori şi benefiaciari ai serviciilor  transportului public de călători!

La etapa actuală de dezvoltare a societăţii problema asigurării securităţii circulaţiei rutiere cosntituie o priotitate a politicii naţionale, deoarece reprezintă o reflectare a nivelului de protecţie a participanţilor la trafic şi statului de riscul accidentelor rutiere şi consecinţelor lor.

Dreptul la viaţă, dreptul la libera circulaţie şi dreptul la securitate sunt drepturi fundamentale ale omului consfinţite în actele normative internaţionale, cum ar fi Declaraţia Universală a Drepturilor Omului din 10 decembrie 1948, Pactul Internaţional cu privire la drepturile economice, sociale şi culturale şi Pactul Internaţional cu privire la drepturile civile şi politice din 16 decembrie 1966, Convenţia Europeană pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale din 4 noiembrie 1950 şi protocoalele sale facultative, precum şi în Constituţia Republicii Moldova.

În acelaşi timp, constatăm cu îngrijorare, că pe parcursul a 8 luni curent, numai în municipiul Chişinău au fost înregistrate 127 accidente rutiere grave cu implicarea transportului urban de călători, soldate cu 4 persoane decedate şi altele 199 traumatizate.

Dintre care:

29 – cu implicarea autobuzelor şi troleibuzelor, soldate cu 1 persoană decedată şi 36 traumatizate, inclusiv 27 – din vina conducătorilor acestora;

44 – cu implicarea microbuzelor maxi-taxi, 1 persoană decedată şi 105 traumatizate, inclusiv – 38 din vina conducătorilor acestora;

54 – cu implicarea taximetrelor, 2 persoane decedate şi 58 traumatizate, inclusiv  51 – din vina taximetriştilor.

De la începutul lunii septemrbie curent în 3 accidente cu implicarea microbuzelor maxi taxi au avut de suferit circa 34 persoane, fapt ce impune o intervenţie promptă întru redresarea situaţiei create atît din partea poliţiei rutiere, cît şi altor organe de resort.

În conformitate cu pct. 83 (a) a Regulamentului circulaţiei rutiere aprobat prin HG 357 din 13.05.2009 se interzice, transportarea persoanelor al căror număr depăşeşte numărul de locuri prevăzute prin caracteristica tehnică a veniculului (cu excepţia copiilor în vîrstă de pînă la 7 ani, ţinuţi în braţe de persoanele adulte).

Totodată, pct. 15 (d) a Hotărîrii Guvernului nr. 854 din 28.07.2006 cu privire la Regulamentul transporturilor auto de călători şi bagaje, echipajului antrenat la transportarea pasagerilor i se interzice:

- să transporte mai mulţi călători decît numărul de locuri prevăzut în paşaportul tehnic eliberat de uzina producătoare;

- să fumeze în salon, să folosească aparate audio şi video dacă pasagerii au obiecţii;

- să utilizeze telefonul mobil în timpul conducerii mijlocului de transport.

Standardul (ГОСТ) 27815-88 АВТОБУСЫ ОБЩИЕ ТРЕБОВАНИЯ К БЕЗОПАСНОСТИ КОНСТРУКЦИИ reglamentează cerinţele faţă de autobuze cu capacitatea de transportare a pasagerilor.

Majoritatea autobuzelor antrenate la transportarea pasagerilor în mun.Chişinău sunt de capacitate mică de marca „MERCEDES” şi „VOLKSWAGEN”, care conform reglamentărilor tehnice ale uzinelor producătoare sunt destinate doar pentru transportarea pasagerilor pe locuri.

În calitate de organ central de specialitate responsabil de exercitarea controlului asupra respectării legislaţiei din domeniul siguranţei traficului rutier, Ministrul afacerilor interne solicită respectarea necondiţionată a prevederilor legislaţiei în vigoare de către operatorii transportului rutier de călători, cu excluderea cazurilor de transportare a pasagerilor supra numărul de locuri prevăzute de uzina producătoare, adică numai pe scaune.

Vă dorim călătorii fără primejdii.



Sursa
2010-09-27 17:55:36



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

18:18:10DIALOG DESPRE AVANGARDĂ —» Leo Butnaru
10:39:06The Red Can Diet Culture Popular in Korea —» Curat Murdar, Coane Fanica
10:53:32Luni, W17 – Coolplay —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
20:34:25Nu o sugestie, doar o mirare —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
16:55:00AI powered human greed (2) —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
14:08:02Întâlnirea cititorilor cu scriitorul Grigore Chiper —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
10:49:56Întâlnire cu scriitoarea Maria Pilchin —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
09:36:59STELE DE MARE —» Andrei LANGA. Blogul personal
09:23:25Este sau nu Dodon trădător de țară? Asta și alte câteva întrebări de precizare. Retorice, desigur —» Nicolae Federiuc
05:44:47SCRISORI DE MAI - ECOURI BISTRIȚENE —» Leo Butnaru
19:38:32fetele —» turn up the silence
08:42:42,,Comunitatea mea în obiectiv european” - Totalurile concurs de postere —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
17:14:02Vine schimbarea. Din lac în puţ. —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
15:28:30Românii din Republica Moldova nu sunt „diasporă”, ci parte aproape integrantă a României. Votul de ieri a arătat asta —» Nicolae Federiuc
14:09:32Opera este cununa tuturor muzelor… —» CHIŞINĂU MUZICAL | Blogul Bibliotecii de Arte "Tudor Arghezi"
10:43:53Zilele Arghezi —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
02:38:55".....she'll be on drugs, I'll be drunk, it'll be just like old times..." —» turn up the silence
18:03:00Află singur gradul de evoluție spirituală cu care te-ai încarnat —» codul omega
17:31:53AI powered human greed (1) —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
17:43:002026 – război civil, revoluție sau război mondial? —» codul omega
16:30:17UN ALTFEL DE RĂZBOI —» Andrei LANGA. Blogul personal
15:39:58POEMUL APUSULUI —» Andrei LANGA. Blogul personal
15:38:31El Dorado —» Andrei LANGA. Blogul personal
13:09:46Test/text de supraviețuire —» Andrei LANGA. Blogul personal
09:42:51Prima pistă ciclabila din Chișinău așteaptă să fie folosită —» Curaj.TV | Media alternativă