Conducerea Aeroportului cercetată penal

Conducerea Aeroportului Internaţional Chişinău s-a ales cu dosar penal,după ce Procuratura Generală şi Centrul Anticorupţie au constatatutilizarea frauduloasă a banilor publici la instalarea sistemului desecuritate în aeroport.
Potrivit procurorilor, în urma unuicontrol s-au relevat încălcări la compartimentul legalităţiigestionării patrimoniului statului. Astfel, în lipsa unei licitaţii,responsabili de la Administraţia de Stat a Aviaţiei Civile şi ÎS„Aeroportul Internaţional Chişinău” au dispus furnizarea şi instalareasistemului de securitate companiei din Israel „SBC Aviation LTD”,(întreprindere fiică a companiei „Supercom LTD” ce a livratMinisterului Dezvoltării Informaţionale utilaj pentru confecţionareapaşapoartelor).

Procurorii susţin că deşi initial,termenul şi suma contractului erau de 18 luni şi 13,8 mln USD, ulteriordurata lucrărilor s-a extins la 10 ani şi la o valoare de 30 mln USD.
Temeiulselectării firmei israeliene în lipsa licitaţiei, a  constituitabrogarea, de către directorul ASAC, Valentin Vizant, la 3 aprilie 2007a unor acte departamentale potrivit cărora achiziţia mărfurilor,lucrărilor şi serviciilor de către întreprinderile de stat în domeniulaviaţiei civile se efectua prin licitaţie.
Urmareîncălcărilor depistate, Procuratura Generală a dispus începereaurmăririi penale pe faptul delapidării averii străine în proporţiideosebit de mari de către factorii de decizie ai Administraţiei de Stata Aviaţiei Civile, ÎS „Aeroportul Internaţional Chişinău” şi companiei„SBC Aviation LTD”.
Anterior JURNAL  a scris că la sfârşitullunii martie 2009, la Aeroportul Internaţional Chişinău a fost lansatnoul sistem de asigurare a securităţii aeronautice realizat de cătreConcernul „Elbit Systems Ltd” din Israel ce aparţine lui SamuelRoitman, patronul rutei Chişinău - Tel Aviv. Evenimentul a avut loc întoiul campaniei electorale cu participarea ex-preşedintelui VladimirVoronin. Însuşi sistemul de securitate aeronautică a costat circa 7,6milioane dolari. Conform contractului semnat în aprilie 2007,Aeroportul Internaţional Chişinău se obliga însă să achite timp de 10ani peste 30 milioane de dolari.
Tranzacţia s-a făcut prinintermediul unei firme intermediare SBC Aviation Ltd, în spatelecăreia, potrivit surselor JURNALULUI, se aflau persoane influente dinstat. Prin intermediul acestei firme şi datorită presiunilor de sus, afost posibilă vânzarea a 16 staţii biometrice, (e vorba de 16 computeredotate cu software – n.r.) la un preţ de circa 6, 1 milioane dolari saucirca 68 de milioane de lei (!). Preţul real al acestor staţii,potrivit specialiştilor, e de circa patru ori mai mic.

Proiectul a fost avizat de Morei, Ursu, Molojen, Vizant şi Ostafii
Proiectula fost examinat şi avizat în cadrul unei şedinţe speciale cuparticiparea lui Ion Morei, secretar al Consiliului Suprem deSecuritate, Ion Ursu, director al SIS, Vladimir Molojen, MDI, ValentinVizant, director ASAC şi Victor Ostafii.
Roman Podcorâtov: Am solicitat organizarea unui tender
RomanPodcorâtov, actualul director general al Aeroportului InternaţionalChişinău a declarat că activa în acea perioadă în cadrul ASAC şi apropus de mai multe ori să fie organizat un tender, au existat şiscrisori înaintate Guvernului.
Podcorâtov: Proiectul era sub controlul strict a lui Vladimir Voronin
Guvernuln-a ţinut cont de solicitări şi insista să continuăm colaborarea cuaceastă companie israeliană. Implementarea proiectului s-a aflat subcontrolul strict al preşedintelui Vladimir Voronin, a spus actualuldirector al Aeroportului.
Podcorâtov: Au existat scrisori secrete referitor la acest proiect
Ex-premierulVasile Tarlev şi Consiliul Suprem de Securitate cerea să urgentămimplementarea proiectului. A existat o amplă corespondenţă, inclusiv oscrisoare secretă trimisă pe adresa ASAC, de care Aeroportul nudispune, sau nu a avut acces la ea.





Sursa
2009-12-28 19:05:59



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

13:07:33Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:31:00PĂZITOR ȘI SCRIITOR —» Leo Butnaru
20:45:20Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:26:07Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
18:04:08Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:30:53Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:02:19Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:18:00DIN YES-EURI —» Leo Butnaru
00:39:44Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
23:18:25Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
22:53:06O plimbare prin Capitala Neamului —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
18:29:28Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
16:44:39Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
06:51:05DIN STRICTL NECESAR —» Leo Butnaru
02:12:33Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
23:17:51Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
19:46:26Peter Heather, John Rapley – Why Empires Fall —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
19:33:08Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
17:57:48Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
14:36:11Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
11:19:00„Anul lui Eminescu – Opere jubiliare ale geniului poeziei române” —» Biblioteca Publică or.Rîşcani
06:39:00DIN REVISTA TINERILOR —» Leo Butnaru
04:33:30Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
02:11:28Fără Titlu —» Путепроводные Заметки
23:21:47Fără Titlu —» Путепроводные Заметки