Despre Crăciunul pe stil nou

Reforma calendaristică (trecerea la stilul nou – semicatolic) în biserica ortodoxă a fost înfăptuită în anul 1923, având scopul de a mişca fundamentele bisericii apostolilor lui Hristos, de către un grup de masoni, printre care şi patriarhul Bisericii Ortodoxe Române – Miron Cristea. Reforma în societate a fost impusă forţat, adesea ajungându-se la forme barbare spre a face credincioşii să renunţe la sărbătorirea după stil vechi.
În Basarabia, această reformă neortodoxă a întâmpinat cea mai puternică rezistenţă. Cu aportul patriarhului pomenit şi a oamenilor cu care avea strânse legături, jandarmeria intra în casele oamenilor de Crăciunul pe nou şi îi forţa să se înfrupteze, în timp ce conform calendarului vechi era perioadă de post; de asemenea, se cunosc cazuri de blocare a bisericilor la data de 7 ianuarie ş.a. În acest fel, în Basarabia, respectarea stilului vechi a devenit un mod de mărturisire a credinţei strămoşeşti în faţa atacatorilor anti-ortodocşi (masoni, în cazul dat) care au pătruns în biserică. Basarabia este unica regiune din România, unde această rezistenţă a avut sorţi de izbândă, astfel încât începând cu anul 1938 s-a permis oficial sărbătorirea conform calendarului ortodox.
Sărbătorirea Crăciunului la data de 25 decembrie nu are nici o legătura cu apropierea de neamul românesc, ci dimpotrivă, dat fiind faptul că a fi român înseamnă în primul rând a fi ortodox. Aceasta este o problemă ce ține strict de credința ortodoxă și nu are nici o legătură cu politica, de aceea rezolvarea ei nu ţine sub nici o formă de clasa politică. Popularizarea calendarului nou bisericesc este o formă mai subtilă de globalizare, de apropiere de „civilizaţia” europeană.
Rămâne la discernământul fiecăruia să aprecieze situaţia creată. Domnul în ajutor!
Sursa
2009-12-06 00:47:23