Speranța cultivată de profesori în licee


Probabil că nu la toți a fost la fel, însă majoritatea își aduc aminte de atmosfera clasei a XII – a , atunci când se apropia atât de mult așteptatul bacalaureat. Timpul atât de lung ce trecea mai greu ca de obicei, un timp ce nu se compara cu toți anii de învățătură în școala primară, gimnaziu și chiar cei doi ani de liceu, însă acest al treilea an fiecare știe cât de vesel a fost.

Poate că nu ar fi atât de apăsătoare această perioadă decât cele precedente, dacă nu ar fi atitudinea dureroasă a profesorilor față de elevi. Nu vreau să spun aici de ceea ce salariu au dăruitorii noștri de carte, și nu vreau să spun cum e de lucrat cu elevii, însă cu tot respectul față de învățători, aici le voi spune un STOP și voi aborda câteva puncte neplăcute, care le-ar putea perfecționa.

Încep de la chestia cu profilurile în licee, Real și Uman. Fiecărui personal îi este drag un anumit domeniu din astea sau poate ambele, și odată ce elevul învață la profilul Uman, înseamnă că-i plac obiectele umane ca (limba ce o vorbește, istorie, limbi străine, etc.), și mult mai puțin preferă să învețe matematică, fizică, chimie, informatica (pascal). Exact aceeași situație se întâmplă și cu realiștii, ce își preferă domeniul plin de exactitate, și nici pe aproape de a scrie comentarii la opere literare și istorie fără sfârșit. Deci, ambele părți sunt nevoite să facă și orele nedorite, de care ei spun că nu au nevoie căci vor să facă studii superioare în domeniul profilului în care învață. Nu vreau să spun că nu sunt necesare asemenea obiecte, ba trebuie, însă nu în felul cum se procedează la noi. Cum ?

De exemplu: Elevii de la uman, cu greu știu să facă matematică sau fizică, însă cerințele sunt minunate, profesorii violând elevul în capul căruia se învârt idei de romantism sau problemele războiului mondial. De ce dragii noștri învățători îi împing în prăpastie pe cei ce nu știu a scrie teorema lui Pitagora, notându-i cu note (corespunzătoare), chiar dacă știe că salariul nu i se va mări?

Sărmanii elevi ajung să nu doarmă nopți întregi din cauza că nu-i vine muza să scrie un comentariu literar, gândindu-se cum să acumuleze o notă mai mare pentru a intra la (informatică de exemplu).

De ce oare nu ar fi mai bine ca în licee, obiectele nu atât necesare pentru profilul anumit, să fie predate într-un mod mai liber, să fie doar un curs de acele obiecte – fără seminare, de a fi cumva mai simplist? Nu ar fi mai buni specialiști în domeniile preferate, studiind mai mult obiectele necesare pentru profilul anumit? Oare un iubitor de informatică, dacă ar studia mai mult obiecte reale, nu ar fi el apoi un informatician de calitate, ce ne-ar ridica nivelul dat? Oare un îndrăgostit de literatură, dacă ar studia ce i se potrivește, nu ar apărea mai mulți scriitori, poeți sau actori de teatru, care la rândul lor iar relaxa și satisface pe aceiași informaticieni ce ar merge cu soția la teatru?

Acest atac așa părut de la prima vedere către profesori, nu e chiar într-atât de negativ, dar, numai dumneavoastră dragi profesori ați fi în stare să schimbați ceva în cele spuse, ridicând întrebări și propunând chestii favorabile pentru a se naște noi oameni mari, (un nou Eminescu sau Newton), și nu în ultimul rând – să-i susțineți și să nu-i clasificați după diverse criterii materiale, căci voi ați fost și sunteți izvorul de inspirație al noii generații de care ar fi bine să vă mândriți uneori…

Autor: Bejenari Sergiu


Sursa
2009-12-03 21:58:35



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

18:53:13PATIMILE DUPĂ DOSTOIEVSKI —» Leo Butnaru
05:24:1710 principii de evanghelizare și ucenicie din Ioan 4-11 —» Moldova Creștină
18:59:39Bugetul IP Gimnaziul "Victor Coțofană " pe anul 2023 —» Blogul elevilor din satul Chetrosu
18:54:44Informație cu privire la formarea bugetului pentru anul 2023, în IP Gimnaziul "Victor Coțofană" —» Blogul elevilor din satul Chetrosu
18:48:13Raport referitor la executarea bugetului pentru anul bugetar 2022 —» Blogul elevilor din satul Chetrosu
14:36:50POEME PRIN ANI / ANTOLOGIE DE ETAPĂ #12 (30 de texte) —» Leo Butnaru
13:43:04Citit în ianuarie: „Iannis cel nebun pentru Hristos” (1 și 2) de Dionysios A. Makris —» Sunt MAMĂ!
10:18:34Competențele sociale și individuale pentru un job de succes —» Centrul Comunitar Instruire, Acces Informaţie Călăraşi
10:00:51Să trăim prin credință! —» Moldova Creștină
02:41:36MOLDOVENI! NOI CUM IEȘIM DIN RĂZBOI? —» Daniel Lachi
18:46:18Zarurile au fost aruncate… —» Liceul Teoretic “Mihail Sadoveanu”, Călăraşi
17:19:4734 de ani. 34 de lecții —» Sunt MAMĂ!
16:04:13Cozi de TIR-uri spre porturile Ismail, Reni, Giurgiulești, Galați —» Curaj.TV | Media alternativă
11:36:00Vacanța de iarnă a lui Dragoș —» Sandu GRECU
10:00:02Este o cinste să te ferești de certuri —» Moldova Creștină
08:11:28Strada Evreiasca e doar la Odesa? —» Curaj.TV | Media alternativă
06:47:02Întâlnire cu Iulian Filip la Biblioteca „Transilvania” —» BiblioCity
17:33:30Moldova – în NATO! Puneți leoparzii pe BECȘI! (1) —» Daniel Lachi
17:24:07”Credința strămoșească”, ia treci la tablă! Sau la Leopard (2) —» Daniel Lachi
16:18:07Fraze lungi – cum să urmărim gândul?  —» Moldova Creștină
13:01:49Nou: Pinot Noir Native, în conversie BIO —» Fine Wine
12:54:49RENTABILITATEA ȘISUSTENABILITATEA AGRICULTURII LA SCARĂ MICĂ —» Mişcarea Ecologistă din Ştefan-Vodă
19:31:23Bare fixe și paralele pentru sport de sănătate într-un oraș asediat —» Curaj.TV | Media alternativă
12:42:14UN IMPORTANT POET FRANCEZ —» Leo Butnaru
05:52:43Весеннее настроение —» Бессарабские хроники