Spune-mi ce film sau reclama motivationala ti-a placut si te-a inspirat ?
AVD networkingNETWORKING |
Spune-mi ce film sau reclama motivationala ti-a placut si te-a inspirat ?
Cand ajungem la succes cu afacerile noastre? Stim ca avem o afacere de succes cand am atins pragul de rentabilitate si acum pasim pe terenul profitabilitatii? Asta inseamna succesul? Sa poate ca acest
1. Ati reusit, prin intermediul serviciilor si produselor dvs sa schimbati viata consumatorilor dvs in bine. Ati adus o schimbare in bine, un beneficiu real, avantaje multiple, un motiv de bucurie, de liniste, de
2. Aveti grija de mediul inconjurator, de sanatatea si bunastarea consumatorilor dvs, de permanenta imbunatatire a serviciilor si produselor oferite.
3. Aveti mereu grija sa dati inapoi comunitatii din cadrul careia faceti parte. Este important sa puteti sa oferiti cat mai mult celor carora va adresati. Oferiti reduceri si promotii, gratuitati si beneficii sporite. Efectuati activitati caritabile, donatii, sponsorizari, motivati-va angajatii sa se implice in activitati de voluntariat si nu numai.
4. Nu va mai ganditi doar la profituri, ci la permanenta dezvoltare, la progres, la prosperitatea unui business fara implicatii financiare. Este esential sa putem sa ajungem in punctul in care afacerea sa nu mai reprezinta o simpla sursa de profituri. Atunci cand va deveni o sursa de bucurie, o sursa de liniste, o sursa de siguranta ca va ingrijiti de restul lumii, atunci discutam despre o afacere matura, o afacere care a ajuns la succes!
Ne dorim sa ajungem antreprenori si desigur ca o tinta avem cu totii: sa conducem o afacere cat mai bine, cu succes, catre tintele pe care ni le-am propus de la bun inceput. In mod clar, doar o mica pondere din randul antreprenorilor se pot lauda cu asemenea rezultate. Nu toti ajungem la succes din cateva motive clare si din lipsa anumitor actiuni esentiale.
1. Oamenii de afaceri de succes mizeaza in mod clar pe calitatea procesului de RECRUTARE. Antreprenorii care tin la afacerile lor nu vor recruta oameni doar pentru a umple o pozitie, nu vor recruta oameni in care nu au incredere, oameni care sunt sub standardul impus de companiile lor. Antreprenorii de succes stiu faptul ca o afacere se face buna doar cu oameni buni.
2. Oamenii de afaceri de succes lucreaza doar cu oameni de incredere. De la angajati, la furnizori, la asociati, la investitori si pana la parteneri, antreprenorii de succes se asociaza doar cu nume serioase, cu persoane care detin o reputatie clara, solida, nepatata.
3. Oamenii de afaceri de succes isi doresc doar calitatea si nu se tem sa plateasca un pret corect. De foarte multe ori intalnim antreprenori care stiu cat de importanta este calitatea insa nu sunt gata sa plateasca pentru ea, fie ca este calitatea materiei prime, calitatea angajatilor, calitatea unei locatii samd. Adevarul este ca pe termen lung vom avea doar de pierdut, chiar daca pare ca avem ceva de castigat pe termen scurt.
Afacerile se cresc cu multa sudoare si acest lucru ne este foarte clar. Nimeni nu se asteapta la succes peste noapte si fara eforturi sustinute. De aceea si cautam cat mai multe instrumente care sa ne ajute sa ne crestem afacerile, sa le facem imaginea cunoscuta, sa ne promovam produsele si serviciile.
Un instrument fara de care nu se mai poate in mediul business este social media. Retelele de socializare au devenit unele dintre cele mai eficiente unelte care ne ajuta sa ne asiguram ca afacerile noastre se pot rentabiliza si apoi profitabiliza cu succes.
1. Fiti sigur ca stiti cui va adresati si ca detineti o lista consistenta de prieteni reali. Nu incercati sa atrageti like-urile prin metode precum:
– concursuri in care cei doritori se pot inscrie doar daca dau like pe pagina ta! Este total gresit sa facem un asemenea lucru, chiar daca ne-ar surade ideea de a avea cat mai multe like-uri. Problema este ca cei mai multi vor da like pentru a se inscrie. Apoi pot da unlike sau unsubscribe, cazuri in care degeaba ati castigat like-urile din prima faza. De asemenea, incercati sa mizati pe zicala „putin si bun”. Este foarte bine sa aveti putine like-uri si reale, din partea celor care chiar doresc sa va urmareasca activitatea pe Facebook.
– gratuitati pentru un like, din aceleasi motive ca in cazul concursurilor;
– promotii si oferte, reduceri si cupoane pentru like-uri din aceleasi motive ca si in cazul celorlalte situatii.
2. Invitati-va prietenii sa dea like cu un mesaj clar. Spuneti prietenilor ce obiective au paginile voastre, de ce merita like si cui se adreseaza. Fiti sigur ca vor da like DOAR cei care sunt potriviti ca si „consumatori”. Acestia sunt cei care va vor pastra feed-urile active si va vor duce vorba mai departe. Ei va vor aduce mai multe like-uri din partea prietenilor cu care isi sharuiesc continutul.
3. Postati in mod constant si nu abuziv. Este indicat sa aveti o postare la fiecare 30 – 45 de minute. Pastrati cate o postare si nu mai multe adaugate in sir pentru a nu construi un card de informatii de la care cei mai multi se vor dezabona. Nu fiti insistenti si discutati pe limbajul „clientilor ideali”.
4. Implicati-va in discutii cu fanii vostri, cu prietenii vostri. Este important sa existe interactiune, nu doar continut trimis de voi si atat. Implicati-va in discutii, felicitati-va prietenii cu ocazia zilelor de nastere, dati-le sfaturi si fiti alaturi de ei.
De foarte multe ori realizam ca angajatii nostri nu sunt persoanele pe care le credeam. Ne-au spus la interviul de angajare ca sunt persoane generoase, rabdatoare si dornice sa progreseze. Apoi aflam contrariul. Desigur, numeroase situatii ne pot insela asteptarile si este esential sa reducem numarul de cazuri la minim.
In primul rand este cazul sa tineti fise de evaluare aproape de dvs in orice luna. La finalul fiecarei luni puteti sa mai actualizati fisele si zilnic sa adaugati lucruri noi pe care le observati la angajatii dvs. Un angajat da semne de nervozitate cand este criticat? Un angajat tinde sa dea ordine si sa isi depaseasca atributiile? Un angajat continua sa intarzie la munca si sa plece inainte de terminarea programului de lucru.
Nu va bazati pe faptul ca veti tine minte ce este important. Asa veti ajunge sa ganditi subiectiv si sa va amintiti doar anumite lucruri. Este esential sa aveti totul notat si sa revedeti situatia lucrurilor de cateva ori inainte de a promova un angajat.
De asemenea, nu uitati ca este important sa primiti si feedback-ul celorlalti angajati si superiori cu care subordonatii dvs au contact. Aflati ce au de spus colegii lor, ce parere au ceilalti sefi, cum sunt vazuti in intreaga companie subordonatii dvs pe care doriti sa ii promovati.
Mai mult, nu uitati faptul ca o promovare trebuie sa vina si dupa o mica intrevedere cu persoana in cauza.Ii puteti spune ca este doar o simpla discutie la cafeaua de dimineata. Intrebati-l cum i se pare in companie, ce ii place si ce nu ii place, ce ar schimba si cum ar proceda, cum i se pare salariul si cum vede viitorul, unde se vede peste un an si ce planuri are pentru viata sa profesionala.
Multi antreprenori si multi specialist aseamana mersul afacerilor cu jocurile sportive. Antreprenorii devin antrenori iar angajatii devin coechipieri gata sa aduca un nou trofeu demn de admirat. Oricare ar fi perspectiva din care priviti lucrurile, va doriti sa deveniti sefi excelenti si asta se va rezolva doar prin intermediul unor strategii eficiente.
1. Nu promoveaza superstar-uri. Pentru sefii exceptionali nu exista superstar-uri, ci echipe. Angajatii vor fi recompensati pe baza rezultatelor obtinute de intreaga echipa. Le fel se intampla si in cazul rezultatelor negative inregistrate la nivelul echipei.
2. Sefii exceptionali elimina persoanele care nu performeaza la calibru inalt. Cei care nu muncesc cu eficienta maxima trebuie sa fie eliminati cat mai rapid din cadrul unei firme, din cadrul unei echipe.
3. Sefii exceptionali sunt buni coach-i dar nu se implica in munca angajatilor lor.
4. Sefii de calitate isi pun angajatii pe primul loc. Un sef mediocru va pune accent si va da atentie clientilor, partenerilor de afaceri, investitorilor, managerilor si propriei sale cariere. Sefii exceptionali stiu ca nimic nu mai functioneaza daca nu exista angajatii.
5. Sefii exceptionali conduc oameni, nu cifre. Atentia acestora cade pe factorul uman si mai putin pe cifre. Sefii extraordinari stiu ca cifrele reprezinta doar istorie si ca daca isi doresti numere atragatoare in viitor atunci trebuie sa ai grija de angajati pentru ca aceste cifre sa se aseze la locul lor, in ordinea potrivita, mai noteaza Geoffrey James.
6. Pun intrebari mai mult decat sa dea raspunsuri. Sefii exceptionali stiu ca angajatii au nevoie de intrebari inteligente care sa le starneasca interesul pentru anumite proiecte si sarcini.
Consideram ca o mica cearta cu partenerul/partenera de viata nu este la fel de grava ca un contract pierdut si care ne-ar fi putut salva afacerea de la faliment. Asa ca „gestul” se repeta si cu alte ocazii. Nu renuntam la o cina de afaceri cu un potential partener de afaceri, ci renuntam la cina cu persoana care ne este draga.
Nu renuntam la cele doua ore petrecute peste program si renuntam la orele pe care le-am putea petrece alaturi de copilul nostru. Iata cum ajungem sa sacrificam timpul liber si timpul celor dragi pentru a ne asigura ca afacerile merg bine, functioneaza optim.
Iata si cum reusim sa indreptam balanta si sa obtinem un echilibru cat mai real intre viata personala si afacerile pe care le conducem, conform Nadiei Goodman pentru Entrepreneur:
Discutati despre cat de ocupati veti fi inainte ca situatia sa apara. Stiti ca urmeaza o perioada grea si extrem de aglomerata? Impartasiti acest lucru cu cei dragi si explicati-le de ce este nevoie sa petreceti mai mult timp pentru a va optimiza viata profesionala.
Implicati-va partenerii de viata in afaceri. Este esential sa le explicati ce probleme aveti in afaceri, ce progres ati efectuat, cum merg lucrurile. Doar cunoscand mai multe despre afacerea dvs, partenerii de viata se pot apropia de dvs si de afacere si va pot intelege mai bine.
Detaliile conteaza enorm. Poate ca aveti impresia ca o mica cina romantica nu va compensa pentru faptul ca ati petrecut jumatate de concediu cu laptop-ul in brate, insa se poate sa va rezolve toate problemele. Luati-va timpul necesar si oferiti atentie partenerului/ parteneri de viata, spuneti lucruri placute, hraniti relatia la care tineti, apreciati-va partenerul/ partenera pentru ceea ce face si pentru iubirea si rabdarea de care da dovada.
Sesiunile de networking reprezinta excelente oportunitati prin intermediul carora reusim sa ne promovam afacerile, produsele, serviciile, reputatia si imaginea. Desigur, nu toti suntem facuti sa fim excelenti ca networkeri. Problema este ca multe persoane nu agreaza sa participe la aceste sesiuni.
Te trezesti intr-o sala plina de afaceristi si profesionisti, persoane ce doresc sa dea mana cu tine, sa iti dea o carte de vizita, sa te intrebe ce faci, cu ce te ocupi. Te deranjeaza enorm ca toti iti zambesc fara motiv si toti par interesati de ce ai tu de spus si de oferit.
Sesiunile de networking sunt stresante pentru multi dintre noi, mai ales pentru cei putin sociabili. Si adevarul este ca vrem sa beneficiem de aceste oportunitati de networking pentru ca stim ce beneficii ne pot aduce ele.
Aveti nevoie de strategii relativ usoare prin intermediul carora sa faceti rost de clienti importanti. Nu uitati ce scop aveti!. Vreti sa va duceti afacerea pe culmile succesului sau nu? Orice ati face, networking exista peste tot. Va amintiti dca ati reusit sa lasati o carte de vizita fara niciun efort unui strain?
Nu sunteti obligat sa vorbiti prea mult. Daca doriti, ascultati mai mult. Asa va va fi mai simplu si va veti simti mai in largul dvs sa ii observati pe ceilalti.
Stati pe margine si observati lumea cum se amesteca. Distrati-va putin si poate veti gasi pe cineva la fel de inspaimantat ca dvs de ideea de networking. Nu este niciun capat de lume daca ati participat la o sesiune de networking si nu ati facut rost de niciun client.
Iata una dintre cele mai comune preocupari de pe lista antreprenorilor si recrutorilor de pretutindeni. Cum procedam pentru a ne asigura ca avem ce ne trebuie pentru a atrage cei mai buni angajati in compania pe care o detinem sau pe care o reprezentam?
1. Afla care este salariul dorit de cei pe care ii vrei in companie. Un lucru este sigur in afaceri: cat platesti atat primesti. Este nebunesc sa crezi ca vei primi servicii de calitate daca nu esti dispus sa scoti pe masa suma de bani potrivita. Afla cat primesc specialistii de care ai tu nevoie in cadrul altor companii si ofera macar atat, daca nu mai mult!
2. Ofera beneficii reale. Si aici nu discutam despre cafea gratuita si pliculete de zahar pe fiecare masa din cantina. Ofera telefoane de serviciu, abonamente telefonice generoase, abonamente la fitness, spa, sauna, si nu numai.
3. Ofera un spatiu generos de birou. Multi angajati care isi conduc activitatea profesionala in cuburi sunt opriti din a-si exprima creativitatea, puterea de inovatie. Asa ca oferiti-le spatiu generos in care sa isi dezvolte activitatea, creativitatea, productivitatea.
4. Ofera-le ce isi doresc cel mai mult. Afla daca au nevoie de timp liber inca de la interviul de angajare. Au copii si doresc weekend-urile mereu libere, concedii in preajma sarbatorilor? Doresc sanse serioase de promovare rapida? Doresc sa simta ca li se ofera toata atentia din lume? Doresc sa stie ca locul lor de munca este unul stabil pentru o perioada lunga de timp?
5. Nu uitati de cultura organizationala pe care o promovati. Nu se intampla intotdeauna, insa exista numeroase cazuri de angajati care nu isi parasesc foarte usor locurile de munca chiar si cand salariile sunt mici pentru simplul motiv ca aici au gasit o cultura organizationala care li se potriveste. Invata sa promovezi generozitatea, creativitatea, libertatea de exprimare, corectitudinea si onestitatea, lipsa barfei si dorinta de promovare, de progres, spiritul de echipa si nu numai.
Customer service-ul reprezinta un set de unelte care ne stau intotdeauna la dispozitie si la care ar trebui sa apelam intr-o baza regulata. Clientii decid succesul de care se vor bucura afacerile noastre, nivelul profitabilitatii de care vom beneficia, imaginea si reputatia de care vom dispune in mediul business activ. Cu alte cuvinte, toate aspectele decisive pentru succesul unei afaceri, depind de maniera in care ne conducem strategiile de customer service.
Invatati sa ascultati si faceti acest lucru din plin, si inainte sa veniti cu raspunsuri, cu solutii, cu propuneri samd. Clientii va vor transmite diverse informatii prin gesturi, prin limbajul verbal sau prin limbajul non-verbal. Peste tot suntem inconjurati de informatii de valoare, informatii care ne ajuta sa luam deciziile corecte atunci cand vindem, cand promovam, cand propunem servicii si solutii pentru problemele de care suntem responsabili.
Faceti un pas in plus. Afacerile de succes se bazeaza pe sentimentul de memorabilitate pe care il aducem in mintea audientelor noastre. Clientii isi vor aminti de faptul ca am mers acea mila in plus pentru a le oferi o experienta mai placute in procesul de achizitionare, pentru a le oferi mai multe informatii decat au cerut, pentru a le oferi sprijin continuu, chiar si cand programul de lucru s-a incheiat. Toate aceste mici detalii conteaza enorm pentru clientii dvs.
Luati problemele si conflictele din pripa. Este vital sa tratati orice plangere, orice nemultumire, orice conflict si problema, imediat ce acestea apar. Nu lasati neadresate mici probleme, ele ajungand sa se transforme in surse de pierderi pentru imaginea afacerii dvs, pentru reputatia cu care intrati in joc alaturi de competitori.
Tineti-va promisiunile. Clientii nu uita cand vine vorba de beneficii promise in plasa lor, de solutii promise, de e-mail-uri de instiintare samd. Este vital sa demonstrati clientilor dvs ca pot avea incredere in dvs si in afacerile pe care le conduceti sau pe care le reprezentati