Pentru cine Chișinăul este un oraș neprietenos?
De ce nu ne intersectăm? Astfel a fost numit studiul despre izolarea persoanelor cu mobilitate scăzută în Chișinău prin obstacole fizice în infrastructura drumului. Acesta a fost lansat astăzi, de către proiectul Bloguvern.
„Scopul studiului este de a arăta care este situaţia reală în ceea ce priveşte accesul oamenilor cu deficienţe locomotorii în spaţiile publice din Chişinău, de a sensibiliza organele responsabile din cadrul Primăriei orașului Chișinău și mass-media ”, a declarat coordonatorul proiectului Bloguvern, Anastasia Primov.
”Rezultatele studiului au arătat că din cele 902 de rampe pe care, în mod normal, ar trebui să le conţină cele 121 de intersecţii din perimetrul străzilor analizate, s-au depistat doar 293. Din totalul intersecţiilor, doar două au toate rampele amenajate corespunzător, 29 de intersecții nu au deloc rampe, restul nu au numărul necesar de rampe (fiecare intersecție trebuie să fie dotată cu 8 rampe). În majoritatea cazurilor, rampele fie sunt deteriorate sau blocate. Analiza a fost realizată prin metoda observaţiei directe de către două echipe mobile, a câte două persoane.” – informație prezentată de către Artiom Maister,sociolog.
Studiul a fost realizat în perimetrul străzilor Alexandru cel Bun, Alexei Mateevici, Mihai Viteazu şi Ismail.
În municipiul Chişinău sunt peste 3000 de persoane cu dizabilităţi locomotorii, 30 de mii de mame cu copii în cărucior şi peste 38 de mii de persoane cu vârsta de peste 70 de ani.
Alt studiu, aceeaşi intenţie
La lansare au fost prezenţi şi reprezentanţii Asociaţiei “Motivaţie”. Aceştia au venit cu un studiu realizat de ei în perioada octombrie 2011- ianuarie 2012, cu denumirea „Liberi în Acţiuni”.
Acest studiu, de asemenea, ca şi cel prezentat de Bloguvern, a arătat că lucrurile nu stau deloc aşa cum ar trebui. „În asemenea cazuri nu trebuie să existe nicio discriminare în niciun sens”, a specificat reprezentantul Asociaţiei, Elena Răţoi.
Potrivit studiului realizat de Asociaţia Motivaţie, doar două din cele 55 de clădiri analizate sunt adaptate, au lifturi şi uşi largi, 24 sunt parţial adaptate, 16 au doar câte o rampă, iar 13 clădiri nu sunt amenajate în niciun fel, pentru ca accesul persoanelor cu deficienţe locomotorii să devină mai uşor. Clădirile au fost alese din Chişinău.
De asemenea, s-a menţionat că amenda pentru lipsa de mijloace necesare persoanelor cu mobilitate redusă, constituie doar 2400 de lei. Ceea ce, în opinia Elenei Răţoi, este o sumă nesemnificativă pentru prejudiciul adus acestei părți a societăţii.
Peste o jumătate de an echipa Bloguvern își propune să revină la acest subiect, monitorizînd între timp situația.
The post Pentru cine Chișinăul este un oraș neprietenos? appeared first on Bloguvern.
Sursa
2012-10-11 14:14:05