sau
Despre EREZIA patriarhului Kirill
Vrând să scăpăm din robia ,,Lumii Ruse”, poporul nostru a ieșit din ,,Egiptul” sovietic cu 33 de ani în urmă și a rătacit prin pustiul ,,Sinai”, urmând a intra în ,,Pământul Făgăduinței”. Îl și vedem pe ,,Faraon” alergând din urmă cu oastea lui, ca să ne întoarcă în calitate de robi.
Am ajuns la ,,Marea Roșie” și la ,,Iordan”, unde lepădăm bătrânețea nostalgiei sovietice și facem pasul hotărâtor de a devein liberi și a intra în familia popoarelor libere, unde nădăjduim că vom afla viitor pentru copiii și nepoții noștri.
Dacă în emisiunea ,,Cuvântul păstorului”, din 6 septembrie 2014, patriarhul Kirill spunea că: ,,Lumea Rusă” de la cristelnița de botez a Kievului (a Rusiei Kievene) și ,,Lumea Rusă” este un concept de civilizație, nu politic ( Minutul 6.59 – 8.16), atunci la Sesiunea plenară a Consiliului Mondial al Poporului Rus din 28 noiembrie 2023, acelaș patriarh Kirill spunea că: ,,…Lumea Rusă include toate popoarele ce aparțin altor religii, dar împărtășesc aceleași valori ale vieții sociale cu poporul rus.”
Prin aceasta,se legitimizează actualele și viitoarele cuceriri teritoriale ale Rusiei și restaurarea Uniunii Sovietice 2, un universalism al ,,Lumii Ruse”, o sferă sau civilizație rusă transnațională, numită Sfânta Rusie, care include Rusia, Ucraina, Belarus, Moldova, Kazahstan, dar și celelalte foste republici sovietice, precum și etnicii ruși și vorbitorii de limbă rusă din întreaga lume. Sesiunea respectivă mai susține că această „lume rusă” are un centru politic comun (Moscova), un centru spiritual comun (Kiev, ca „mama orașelor ruse”), o limbă comună (rusă), o biserică comună (Biserica Ortodoxă Rusă, Patriarhia Moscovei) și un patriarh comun (Patriarhul Moscovei), care lucrează în „simfonie” cu un președinte/lider național comun (Putin) pentru a guverna această Lume Rusă, precum și pentru a susține o spiritualitate, o moralitate și o cultură distinctivă comună.
În Statutul Bisericii Ortodoxe Ruse, adoptat la Sinodul arhieresc din anul 2000, cu completările din următorii ani, în cap.1 al.3 citim: ,,Competența Bisericii Ortodoxe Ruse se extinde asupra persoanelor de confesiune ortodoxă care locuiesc pe teritoriul canonic al Bisericii Ortodoxe Ruse: în Federația Rusă, Ucraina, Republica Belarus, Republica Moldova, Republica Azerbaidjan, Republica Kazahstan, Republica Populară Chineză, Republica Kârgâză, Republica Letonă, Republica Lituania, Mongolia, Republica Tadjikistan, Turkmenistan, Republica Uzbekistan, Republica Estonia, Japonia, precum și asupra ortodocșilor care de bună voie au intrat în ea și locuiesc în alte state.”
Acum urmărim invazia Patriarhiei Moscovei pe teritoriul canonic al Patriarhiei Ecumenice în Turcia, a Patriarhiei de Alexandria în Africa, a Patriarhiei Române în Republica Moldova, o invazie susținută de apologeții ,,Lumii Ruse”, dar și prin mijloacele bănești de proveniență dubioasă, prin care clerul este cumpărat.
În Ordinul celui de-al XXV-lea Consiliu Mondial al Poporului Rus „Prezentul și viitorul Lumii Ruse”, care a avut loc în Sala Consiliilor Bisericii din incinta Catedralei Mântuitorului Hristos ( Moscova), sub conducerea șefulului VRNS, Prea Fericitului Patriarh al Moscovei și al Întregii Rusii Kirill la 27 martie 2024, războiul de cotropire, dus de Rusia împotriva Ucrainei, este numit nici mai mult–nici mai puțin decât ,,Război Sfânt”.
În predica rostită de Prea Fericitul Părinte Patriarh Kirill al Moscovei și al Întregii Rusii la 25 septembrie 2022, în duminica a 15-a după Rusalii, în biserica Fericitului Prinț Alexandr Nevski, la mănăstirea cu același nume de lângă Peredelkino, sunt și următoarele afirmații:,, Știm că astăzi mulți mor pe câmpurile bătăliilor interne. Biserica se roagă ca acest război să se termine cât mai repede, pentru ca puțini, cât mai puțini frați să se omoare între ei în acest război fratricid. În același timp, Biserica își dă seama că dacă cineva, mânat de simțul datoriei, de nevoia de a îndeplini jurământul, rămâne fidel chemării sale și moare în îndeplinirea sarcinii militare, atunci, fără îndoială, săvârșește un act echivalent cu jertfa. Se sacrifică pentru alții. Și de aceea credem că această jertfă spală toate păcatele pe care o persoană le-a comis.”
,,Geniul” patriarhului Kirill al Moscovei introduce în limbajul pravoslavnic al Rusiei noțiunea de jihad ,,ortodox”, pe care caută să-l legitimizeze. Prin acest termen, numit ,,Război Sfânt”, dar care este total străin învățăturii Bisericii Ortodoxe Universale se urmărește legitimizarea omorului și dezumanizarea ființei umane. Urmând gândirii patriarhului Kirill, orice război dus de Rusia împotriva altui stat va fi catalogat drept un ,,Război Sfânt”.
Cuvintele Mântuitorului Nostru Iisus Hristos, adresate celor care pregăteau uciderea Sa:,, Voi sunteţi din tatăl vostru, diavolul şi vreţi să faceţi poftele tatălui vostru. El, de la început, a fost ucigător de oameni şi nu a stat întru adevăr, pentru că nu este adevăr întru el. Când grăieşte minciuna, grăieşte dintru ale sale, căci este mincinos şi tatăl minciunii.(Ioan 8,44)”, demască învățătura falsă a patriarhului Kirill.
În istoria zbuciumată a poporului român, găsim un exemplu demn de urmat pentru conducătorii statelor, prelații bisericilor și elitele politice pentru a pune capăt unui conflict militar. Între domnitorul Țării Moldovei, Vasile Lupu și domnitorul Țării Românești, Matei Basarab au avut loc mai multe lupte sângeroase, un adevărat război fraticid. Ca urmare a medierii reciproce a boierilor autohtoni, fără o mijlocire străină, la inițiativa lui Vasile Lupu, în anul 1644 mitropolitul Moldovei Varlaam se afla la curtea lui Matei Vodă, datorită chestiunii împăcării stăpânului său cu domnitorul muntean.
În vederea sfințirii marelui act al împăcării, fiecare voievod a ridicat o mănăstire: Vasile în capitala lui Matei, la Târgoviște, și Matei pe pământ moldav, în Vrancea. Ambii voievozi se numesc : frați, ba chiar Matei îl numește pe Lupu: ,,frate drag”.
Anul următor, prelații ambelor țări au ținut un Sinod bisericesc în Moldova, în vederea combaterii propagandei calvine printre români.
Învățătura patriarhului Kirill: ,,…Și de aceea credem că această jertfă spală toate păcatele pe care o persoană le-a comis…”, prin care ,,canonizează” sau legitimizează mercenarii ucigași o vom combate cu următorul exemplu din istoria universală și cu exemple din viețile sfinților martiri și chemând în ajutor cuvinte din Sfânta Scriptură.
Nici o jertfă nu poate înlocui jertfa Domnului nostru Iisus Hristos, Jertfa Crucii si Învierea din morti a Domnului Hristos constituie momentul central si culminant al mântuirii noastre, săvârșite de Hristos odata pentru totdeauna. Această jertfă hristică spală toate păcatele întregii omeniri, de la Adam până la ultimul om.
În înțelesul creștin, mucenicii sau martirii (gr. μαρτυρος – martor) sunt acele persoane care l-au mărturisit pe Hristos Dumnezeu adevărat înaintea chinuitorilor și care au plătit cu viața pentru credința creștină.
Împăratul bizantin Nichifor al II-lea Fokas (963‐969) i‐a cerut patriarhului Polyeuctos să‐i recunoască drept mucenici pe soldaţii căzuți în luptă cu necredincioșii (musulmanii). Biserica nu i‐a acceptat cererea. Argumentul cu care patriarhul şi cei dimpreună cu el au respins solicitarea împăratului a fost următorul: „Cum ar putea fi socotiţi mucenici, sau deopotrivă cu Mucenicii, aceia care omoară şi sunt omorâţi în războaie, pe care dumnezeieştile canoane îi supun pedepsei, trei ani oprindu‐i de la Înfricoşătoarea şi Sfânta Împărtăşanie?” G. Mantzaridis, op. cit., p. 378. Răspunsul patriarhului se găseşte în I. Zonaras, Ἐπιτομὴ ἱστοριῶν 26, 25, 22‐23.
Sfântul Mare Mucenic Gheorghe, ofițer roman, înainte de martiriul său a împărțit averea sa săracilor, după care l-a mărturisit fără frică pe Domnul Hristos înaintea împăratului Dioclețian, fiind dat la mari chinuri și sfârșind prin sabie.
Sfântul Mare Mucenic Mina, ostaș roman, înainte de martiriul său a plecat în pustiu, unde s-a pregătit prin post și rugăciuni pentru a-l mărturisi pe Domnul Hristos și a primi prin munci înfricoșătoare sfârșitul prin sabie.
Sfinții 42 de mucenici din Amoreea, fosti conducatori în armatele împaratului bizantin Teofil (829-842), nevoind să renunţe la credinţa creştină şi să se convertească la islam au fost decapitați de arabi pe malurile râului Eufrat.
Un exemplu frumos este și Troparul sfinților mucenici și Rugăciunea către Sfântul Mucenic Fanurie
Troparul, glas 4
Mucenicii Tăi, Doamne, întru nevoinţele lor, cununile nesctricăciunii au dobândit de la Tine, Dumnezeul nostru. Că având tăria Ta, pe chinuitori au învins; zdrobit-au şi ale demonilor neputincioase îndrăzniri. Pentru rugăciunile lor, mântuieşte sufletele noastre, Hristoase Dumnezeule.
Către tine, Sfinte Mucenice Fanurie, înălțându-ne gândurile, noi, păcătoșii, cu umilință și cu căldură te rugăm: caută dintru înălțimea cea plină de slavă a cerurilor, unde, prin viața ta Sfântă și prin chinurile tale mucenicești pentru Hristos, ți-ai dobândit sălășluire veșnică, și te milostivește de suferințele, durerile, pătimirile, necazurile, amărăciunile și strâmtorările noastre. Și te roagă cu îndrăzneala pe care ai agonisit-o, către Stăpânul tău ceresc și Dumnezeul nostru, să ne ierte păcatele pe care cu știință și cu neștiință, pururea, ca niște robi nevrednici săvârșim, și să nu se mânie pe noi până în sfârșit, pentru puținătatea dragostei noastre față de El și față de aproapele nostru; ci să fie pururea plin de milostivire față de noi și să îndepărteze de la noi toată suferința și durerea, toate patimile și necazurile, toate amărăciunile și strâmtorările, zidind în noi cuget curat, ca să putem rupe cu viața noastră de păcat de până acum, și privind la ceruri, să ne înflăcărăm de dorul de a deveni și noi bineplăcuți lui Dumnezeu. Așa, Sfinte Mucenice Fanurie, fii povățuitorul și îndrumătorul nostru pe cărările cele necunoscute ale vieții, pentru ca urmând pilda credinței și a dragostei tale față de Hristos, să ne învrednicim de darurile tale, pentru iubirea de oameni și binecuvântarea Marelui nostru Dumnezeu; și trecând dintru această viață pământească, să ne bucurăm, laolaltă cu tine și cu toți cei bineplăcuți din veac ai Domnului, de împărăția cea nesfârșită a cerurilor și de partea celor drepți, ca împreună cu toți și înconjurați de cereștii îngeri, să aducem slavă, cinste și închinăciune lui Dumnezeu Celui slăvit în Treime, în vecii vecilor. Amin!
„Binecuvântată este Împărăția Tatălui, a Fiului și a Sfântului Duh, acum și pururea și în vecii vecilor!”. (Sfânta Liturghie).
,,Împărăţia Mea nu este din lumea aceasta. Dacă împărăţia Mea ar fi din lumea aceasta, slujitorii Mei s-ar fi luptat ca să nu fiu predat iudeilor. Dar acum împărăţia Mea nu este de aici”. (Ioan 18, 36)
,,Daţi deci Cezarului cele ce sunt ale Cezarului şi lui Dumnezeu cele ce sunt ale lui Dumnezeu.” (Matei 22, 21).
,,Nu mai este iudeu, nici elin; nu mai este nici rob, nici liber; nu mai este parte bărbătească şi parte femeiască, pentru că voi toţi una sunteţi în Hristos Iisus.” (Galatieni 3,28).
Gândul acesta să fie în voi, care era şi în Hristos Iisus, Care, Dumnezeu fiind în chip, n-a socotit o ştirbire a fi El întocmai cu Dumnezeu, ci S-a deşertat pe Sine, chip de rob luând, făcându-Se asemenea oamenilor, şi la înfăţişare aflându-Se ca un om, S-a smerit pe Sine, ascultător făcându-Se până la moarte, şi încă moarte pe cruce. Pentru aceea şi Dumnezeu L-a preaînălţat şi I-a dăruit Lui nume, care este mai presus de orice nume; Ca întru numele lui Iisus tot genunchiul să se plece, al celor cereşti şi al celor pământeşti şi al celor de dedesubt. Şi să mărturisească toată limba că Domn este Iisus Hristos, întru slava lui Dumnezeu-Tatăl. ( Epistola catre Filipeni 2, 5-11)
,,Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri. Iar de cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor şi Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri”. (Matei 10, 32-33)
,,Aţi auzit că s-a zis: „Să iubeşti pe aproapele tău şi să urăşti pe vrăjmaşul tău”.Iar Eu zic vouă: Iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, faceţi bine celor ce vă urăsc şi rugaţi-vă pentru cei ce vă vatămă şi vă prigonesc, ca să fiţi fiii Tatălui vostru Celui din ceruri.” (Matei 5, 43-45).
,,Poruncă nouă dau vouă: Să vă iubiţi unul pe altul. Precum Eu v-am iubit pe voi, aşa şi voi să vă iubiţi unul pe altul.” (Ioan 13, 34).
,,Întru aceasta vor cunoaşte toţi că sunteţi ucenicii Mei, dacă veţi avea dragoste unii faţă de alţii.” (Ioan 13, 35).
,,Deci zicea Iisus către iudeii care crezuseră în El: Dacă veţi rămâne în cuvântul Meu, sunteţi cu adevărat ucenici ai Mei; Şi veţi cunoaşte adevărul, iar adevărul vă va face liberi.” (Ioan 8, 31-32).
Biserica Ortodoxă se roagă pentru pacea întregii lumi, atât prin rugătorii ştiuţi şi neştiuţi, cât şi liturgic: „Pentru pacea de Sus şi pentru mântuirea sufletelor noastre… Pentru pacea a toată lumea… Domnului să ne rugăm!”.
Oamenii trăiesc în păcat, iar războiul este o consecinţă a păcatului. Biserica însă are datoria să menţină nealterat îndemnul Mântuitorului Iisus Hristos la pocăinţă, nonviolenţă şi iertarea vrăjmaşilor.
Încheind acest studiu, putem concluziona că EREZIA ,,Lumii Ruse”a patriarhului Kirill, care cuprinde si învățăturile despre ,,Războiul Sfânt” și ,,canonizarea ” sau legitimizarea mercenarilor ucigași reprezintă o amenințare directă pentru Identitatea Noastră Națională, Religioasă, Statală, de Civilizație și este imaginea fidelă, necontrafăcută, a ,,împărăției” lui Antihrist pe pământ.