Alina Sclifos

Favicon Alina Sclifos

Un blog cu ganduri in circuit deschis

RSS posts

Comentează

Peste 20 de aplicaţii şi soluţii de business vor fi lansate la Internet & Mobile World 2013

Peste 20 de aplicaţii şi soluţii de business vor fi lansate la

Internet & Mobile World 2013

 

Internet & Mobile World 2013 (IMWorld 2013), cel mai mare eveniment „business to business”, dedicat soluţiilor digitale, mobile şi de software din România, va găzdui lansarea a peste 20 de aplicaţii şi soluţii de business, destinate marilor companii, proprietarilor de magazine online, dar şi micilor întreprinzători. La aceasta a doua ediţie a IMWorld, dezvoltatorii se concentrează pe aplicaţii pentru tablete şi telefoane mobile, pe programe de tip CRM, pe aplicaţii pentru plăti online, pe comunicarea “machine to machine” sau pe cloud computing.

 

Partenerii principali ai IMWorld 2013 sunt COSMOTE România şi Romtelecom Business Solutions, care sunt totodată şi Business Software Partners. „Este o ocazie foarte bună să aflăm şi, la rândul nostru, să vă arătăm, cu ce soluţii digitale întâmpinăm viitorul. În ceea ce ne priveşte, pariul nostru este că afacerile se mută în „nor”. Cu alte cuvinte, ca soluţiile cloud sunt cele care vor asigura flexibilitatea, precum şi o eficientă a costurilor care ajuta orice companie să crească în continuare, mai ales dacă sunt completate de servicii telecom adaptate nevoilor fiecăreia dintre acestea”, a declarat Vasile Voicu, Director Coordonator managementul Produsului, Segment Business Romtelecom Business Solutions.

 

La IMWorld 2013, care va avea loc între 9 şi 10 octombrie 2013, la Romexpo Bucureşti, cei 5.000 de participanţi vor avea ocazia să şi testeze o serie întreagă de soluţii de business, benefice afacerilor sau proiectelor demarate. De exemplu, proprietarii de magazine online, care vizitează zona expoziţionala vor putea vedea cum funcţionează două aplicaţii, special dezvoltate pentru ei. De exemplu, Mediapost Hit Mail va lansa o soluţie care preia toată logistica şi le permite comercianţilor să se concentreze doar pe selecţia produselor şi pe promovare. Mai departe, MODE 360 va introduce o nouă tehnologie, care acţionează ca un studio foto de mici dimensiuni, permiţând realizarea fotografiilor unui produs în format 360 de grade într-un mod rapid şi simplu.

 

Următorul nivel în dezvoltarea aplicaţiilor pentru taxi este marcat de tehnologia inedită a Stuff We Do Software Development, care îi va ajuta pe clienţii companiilor de taximetrie să contorizeze cursa în paralel cu şoferii şi să verifice dacă ruta aleasă este cea mai potrivită. Alte puncte forte ale aplicaţiei constau în opţiunea de securitate cu monitorizare video şi/sau cu buton de panică (pentru şofer şi/sau client), precum şi în opţiunea de plată prin NFC (fie prin card bancar contactless, fie prin voucher, cu aceeaşi tehnologie).

 

Una dintre tendinţele globale actuale, respectiv apariţia şi dezvoltarea caselor şi oraşelor inteligente stă la baza aplicaţiei semnate de Renovaţio IT Solutions. Firma va prezenta în premieră sistemul wireless de control al locuinţei, tapHOME, prin care aparatele casnice pot fi gestionate prin intermediul unei singure aplicaţii mobile.

 

În acest an, dezvoltatorii prezenţi la IMWorld au acordat o importanţă deosebită şi îmbunatăţirii programelor de tip CRM (Customer Relationship Management). Mai exact, cei de la EXE Software vor lansa esInsights, un program CRM cu un număr mai mare de funcţionalităţi decât unul obişnuit. De asemenea, pe fondul utilizării tot mai accelerate a reţelelor sociale în mediul de business, beneficiarii soluţiei Entersoft Business Suite  vor avea posibilitatea administrării conturilor de Facebook şi Twitter, direct din interfaţa soluţiei CRM.

 

Printre alte companii prezente cu aplicaţii la IMWorld se numără şi Decar Studios (o aplicaţie special realizată pentru edituri, instituţii, universităţi, şcoli, dar şi pentru dealerii de cărţi digitale, care funcţionează ca un e-learning/e-reader, având încorporat şi un magazin intern de produse), RBC (o aplicaţie de plăţi online, care se realizează prin scanarea de QR code-uri şi reţine istoricul cumpărăturilor, oferii detalii referitoare la cheltuieli), Carnation Group (platforma Wootocracy.com, următoarea generaţie a platformelor de loializare a clienţilor, care îmbina creativ elemente de “social gamification”) sau Infinit Solutions (o campanie de generare lead-uri în timp real, adresată consumatorului „always on”, conectat şi mobil).

 

„Credem că aplicaţiile şi soluţiile de business lansate vor demonstra că Internet & Mobile World este acel loc în care oamenii de afaceri din România se adună pentru a se conecta la realitatea atât de dinamică a soluţiilor digitale. Aici este viitorul, aici este cheia multor probleme de care ne lovim în business. Vrem ca publicul de business din România să fie mereu la curent cu tot ce este nou, inovativ, inteligent şi eficient”, a declarat Cristian Hossu, Managing Partner al Universum Events, organizatorul IMWorld.

 

Accesul la IMWorld se face pe bază de înregistrare prealabilă, iar biletele pot fi procurate online până pe data de 8 octombrie 2013, accesând http://www.imworld.ro.

 

Date suplimentare despre Internet & Mobile World 2013:

 

Ediţia a doua a IMWorld este structurata pe trei arii de business: Marketing Technologies, Mobile and Apps şi Business Software şi este organizată de Universum Events, care este, de asemenea, şi organizatorul „Innovation Summit”, primul eveniment dedicat în exclusivitate inovaţiei în business din România. La eveniment, sunt aşteptaţi 5.000 de vizitatori şi şi-au anunţat deja participarea peste 25 de speakeri internaţionali şi 130 de companii furnizoare de soluţii de business.

Evenimentul este susţinut de COSMOTE România şi Romtelecom Business Solutions, în calitate de parteneri principali şi sponsori ai Business Software World. Mobile and Apps World Partner este Microsoft şi Marketing Technologies World Partner este Saatchi&Saatchi. Sponsorii Internet&Mobile World 2013 sunt: Nokia, S&T România, Qualysoft Information Technology, Telcor Communications, Entersoft România, Fujitsu, Star Storage, Zitec, MailAgent, Agilio Software, Safetech, Agile Media, MODE360, Transart, BearingPoint, Dynamic Web, Mediapost Hit Mail, Mobixera şi SEO monitor, Liberty Technology Park, Cisco, Bittnet Systems, PayPro Global, Carnation Group, White Image, Romanian Business Consult, Like IT şi miniPRIX. Metro Online este partener Office supplies, iar furnizorul oficial de servicii de internet în cadrul evenimentului este Voxility.

Partenerii media sunt Kiss FM, The Money Channel, Getica OOH, Wall-Street.ro, HotNews.ro, AdHugger, Agora, B2B Advertising, Business24.ro, Cariere, Computer world, Comunicatedepresa.ro, Connect, DoingBusiness.ro, Digital Trends, Forbes, Incont.ro, IT Channel, IT TRENDS, Magazinul Progresiv, Market Watch, PC World, Today Software Magazine, Ziare.com şi Zona IT. Mai multe informaţii găsiţi pe http://www.imworld.ro şi pe http://www.universum.ro.

Training „Diferente Culturale” cu Alina Sclifos

Image

 

Socul cultural. Diferenţe culturale. Oricât de apropiaţi n-am fi de poporul de origine, oricât ne-ar fi neamul asemănător la înfăţişare şi grai, adaptarea poate fi dură şi îndelungată.

 Comunicarea, opiniile, glumele, obiceiurile de zi cu zi, dialectele, gesturile şi încă o sumedenie de lucruriatât simple, cât şi greu de conceput şi de acceptat, ne împiedică viaţa de nou-venit într-o ţară probabil minunată, în cele din urmă.

 Constituie drept o tradiţie deja, training-ul numit „Şocul Cultural”, care îşi doreşte să îi ajute pe tineriiveniţi în România să treacă peste prejudecăți şi primele greutăţi şi să se adapteze noului mediu,păstrându-şi propria identitate şi unicitate. Aşadar, sâmbătă pe 24 noiembrie a.c., după ceva timp deja parcurs în România, studenţii-participanţi al celei de-a 3-a ediţii „Succes în România”, s-au adunat să vadă şi să asculte toate cele pregătite de Alina Sclifos, coordonator al proiectului, dar şi trainer, de dragul proiectului.

  Primii ajunşi la Jockey Club, un local elegant dar nepretenţios, au fost invitaţi să îşi împărtăşească impresiile şi sentimentele avute odată veniţi în Bucureşti. Primele gânduri şi opinii puse pe masă,compasiune şi înţelegere în atmosferă. Următorul pas: un joc axat pe comunicarea verbală şi cea non-verbală. Participanţii au fost invitaţi să îşi prezinte câte un coleg din sală, persoană ce se afla la spatelecelui dintâi, încercând prin gesturile mâinilor să îşi demonstreze personalitatea şi lucrurile care îl facunic. Râsete, primele simpatii, primele lucruri găsite în comun şi cunoştinţe noi.

  Momentul potrivit pentru a demonstra „iceberg-ul” aprecierilor. Cât de mari sunt diferenţele între primele impresii create odată veniţi în România şi cele după câteva săptămâni, sau chiar după o perioadă mai mare de timp trăită în ţara-gazdă? Senzaţii şi trăiri; cele bune şi cele mai neplăcute,obiceiuri deosebite, unele demne de a fi adoptate, altele mai puţin. Participanţii și-au destăinuit cele mai ascunse gânduri, au descifrat întrebările şi dilemele lor şi cel mai important, au realizat că primele opinii nu sunt mereu cele mai corecte şi că învăţând să respectăm o persoană, sau un popor şi obiceiurile sale,îi permitem să ne accepte şi el.

  Pentru a reuşi o interacţionare respectuoasă şi amicală, studenţii-participanţi și-au exprimat şi ei opinia,şi cu ajutorul Alinei au găsit soluţii prin cuvinte-cheie: implicare, explicare, acceptare, comunicare.

 Comunicarea fiind cea mai importantă cale de adaptare în mediul înconjurător, s-a bucurat de exerciţii dedicate ei şi a importanţei sale. Exerciţiul „denunţarea unui furt” a fost folosit să demonstreze celoraflaţi în sală că oricât de mult nu şi-ar dori cineva să transmită un mesaj cu exactitate, acest mesaj vafi mereu „filtrat” de către fiecare receptor şi perceput în moduri diferite. Al doilea exerciţiu dedicat comunicării şi-a dorit să demonstreze că o oarecare povestire, un oricare mesaj, poate fi exprimat prin limbaje diferite, adaptate percepţiei fiecăruia şi estimate în moduri personalizate.

 Concluziile la care au ajuns cei aflaţi în sală, au făcut dovada faptului că Alina şi-a atins scopul; fiecare dintre participanţi s-a convins că trăirile, opiniile, chiar adaptarea într-un mediu pot fi împiedicate atunci când comunicarea este ineficientă. Pentru a evita crearea a unor prejudecăți sau neînţelegeri, trebuie să îşi pună în mişcare curiozitatea şi comunicarea.„A întreba înseamnă a te instrui” şi a respecta înseamnă a accepta.

 Patricia Stroiescu – Coordonator Comunicare si PR  Succes in Romania 

www.succesinromania.ro

Succes în România- un proiect de mentorat?

Se apropie toamna și cum spune vechiul proverb- toamna se numără bobocii. Pentru studenții proaspăt admiși în România în ajutor le vor veni Asociațiile de Studenți Basarabeni iar împreuna cu ele o diversitate de proiecte menite să-i integreze în societate românească.

Mi-am propus să vă descriu proiectul Succes în România , fiind unul care merită atenția celor care vor fi admiși sau sunt deja studenți în București sau Timișoara. Echipa de organizare a proiectului Succes în România pregătește cea de-a 3-a ediție. Iar eu am avut parte de evoluția din pariticipant, organizator și coordonator pe București al acestui proiect în ultimii 2 ani. De aceea simt că vă pot povesti din spatele scenei multe comori ascunse de ochii lumii.

Prima întrebare pe care o întâlnesc lucrând cu stundenții ce înseamnă mentorat și ce presupune un mentor?

Un mentor este o persoana cu experienta relevanta intr-un domeniu de interes pentru tine, o persona care a ajuns acolo unde iti doresti si tu sa ajungi, are abilitati sau comportamente pe care ai vrea sa le urmezi. Mentorul poate indeplini mai multe roluri, de la cel de ghid care este si cel mai des intalnit la cel de coach, consultant, trainer, resursa sau factor de presiune cand ai nevoie de mentinerea ferma pe drumul catre un obiectiv. Uneori mentorul poate fi si un deschizator de usi dar asta este totusi un rol secundar sau complementar. Nu incerca sa intri intr-o relatie de mentorat pentru scopul pragmatic al deschiderii de usi. Mentorul se va implica intr-o relatie de mentorat cu tine daca va simti ca poate contribui cu adevarat la dezvoltarea ta, invatandu-te sa pescuiesti nu oferindu-ti gratuit pesti. – ne spune Mariana Iosif pe blogul ei.

Dicționarul Webster definește mentorul ca pe “ o persoană de la care aștepți sfaturi înțelepte și îndrumare.” Un mentor are abilitatea de a încuraja altă persoană pentru a-i reduce din pasivitatea acesteia. Un mentor spune, “Sunt aici pentru tine”.

Proiectul Succes în România a apărut din dorința de a da mai departe ajutorul care pe care l-am primit noi, organizatorii, în momente mai complicate sau mai ușoare ale vieților noatre. Am simțit ce înseamnă o mînă de ajutor, un sfat la timpul și la locul potrivit.

Proiectul își prinde cursul din 2 organizații Junior Chamber International București și Asociația Studenților și Elevilor Basarabeni având în momentul de față peste 20 de parteneri.

În ediția a 3-a vă pregătim:

Mentorat 1 la 1 cu personalități de Succes din România 7  traininguri de dezvoltare personală și profesională Cele mai frumoase petreceri Un vulcan de informații utile pentru sturt-up de succes Activități de socializare si descoperire a Bucureștiului uitat Seri de Mafia și legarea unor prietenii de neuitat

Echipa de organizare lucrează acum la imbunătățirea conceptului și a procedurilor pentru ca împreună cu tine să  atingem Succesul în România!

Ce poți face tu până când noi vom lansa formularul de înscriere?

Să ne urmărești pe Site, Facebook sau Twitter!

Să verifici dacă ești eligibil condițiilor de participare:

-ești student de origine română născut în afara ţării (Republica Moldova, Ucraina, Bulgaria, Macedonia, Albania și disapora) care vine să-şi facă studiile în România (București sau Timișoara).

– ai între 18-25 de ani.

Explorează informțiile de pe site-ul nostru si pagina de facebook!

Iar întrebările și sugestiile tale le așteptăm pe office@succesinromania.ro

Îți dorim mult Succes și un sfârșit de vară extraordinar.

 

 

 

 

Jonglăm cu voturile – Incident KIA Motors Moldova

O glumă de foarte prost gust a dat peste cap întreaga blogoseferă moldovenească și a alarmat rețelele sociale.

Incidentul cu Kia Motors Moldova (”ALVIM-AUTO SRL” este distribuitorul oficial KIA în Moldova) a mobilizat în jur de 300 de tineri pe facebook, iar numărul simpatizanților este în creștere.

În video-ul prezentat de TVC21 acum câteva zile urmărim o scenă penibilă în care a fost blocată, timp de câteva ore  o mașină într-o parcare lângă sediul Kia Moldova. La rugămintea șoferului de debloca trecerea angajații  Kia au dat declarații false precum că nu este mașina lor și multe altele, schimbându-și declarațiile pe parcursul incidentului. Pentru a debloca trecerea a fost nevoie de intervențiile:

Șoferului Echipei de filmare TVC21 Polițistului de sector MAI- Ministerul Afacerilor Interne- 902- Batalionul Scut. Poliției rutiere.

După o serie de încercări a Polițistului de sector de a soluționa situația creată amiabil, un angajat al KIA a mutat mașina  pentru ”deblocare” , în timp ce imediat drumul a fost blocat cu alta (vezi Video).

Acest joc cu răbdarea și timpul celor implicați denotă o atitudine neadecvată a angajatilor, si in special in calitatea lor de reprezentanți a unei companii mondiale ca –  KIA Motors.

Dar cum a reușit o simplă glumă chiar și de un extrem de prost gust să provoace atâta scandal.

Rețeta  succesului și personajul Cheie  în aceasta situație este nimeni altul ca V. Poiată.

Un personaj de o complexitate interesantă și posesorul unui multitasking deosebit.

 Presupus administrator al companiei ce reprezinta Kia Motors in Republica Moldova (ALVIM-AUTO SRL) Primar  al s. Sângera Membru PLDM Posesor de dosare administrative(probabil și penale) conform spuselor dlui în Video.

Vă întrebați ce poate face o singură persoană?

Ce a provocat o singură persoană trebuie să descoase o echipă întreagă:

Spre exemplu:

Economie: Odată ce Imaginea Kia Motors a fost afectată prin acțiunile iresponsabile ale reprezentanților săi în Moldova, aceștia ar putea cere concedirea vinivaților (de natura executanților) sau eliberarea din funcție a capeteniei, care dirijat toate aceste acțiuni.

Retragerea Licenței, căutarea noi dealeri, sau închiderea acestei filiate nu este o solutie econmică viabilă atâta timp cât nu există o contraofertă , deci sau nu visăm cu ochii deschiși sau cineva are ofertă ce poate căpăta greutate în aceste condiții . Business is Business.

La partea cu Politicul și Socialul devine partea interesantă si complicată a problemei.

Aici vom observa cum este organizată peticul acesta de pământ pierdut între identități nedefinite.

Umila mea simțire a democrației ar percepe soluționarea acestui conflict în felul următor:

 

Persoana adică șoferul ale cărui drepturi au fost încălcate, se adresează forțelor de ordina si Mass Media. Forțele de ordine își fac treaba, găsesc vinovații, aplică sancțiunile necesare. Mass Media își face treaba ținând mâna pe puls, și mediatizând cazul ca să ajungă până la urechile celor SUS PUȘI.

Aceștia din urmă ”autosesizându-se” să intreprindă măsurile necesare. Și toată lumea e fericită, șoferul împăcat, cei vinovați pedepsiți, autoritățile își fac treaba si poporul doarme liniștit.

Știu, toată lumea c-ați dat seama că sunt visătoare de profesie J

Așa cum în Moldova există comunicare numai de Sus în Jos, și poți să urli până îți pierzi suflarea de sine stătător, dacă nu te ajută ei să-ți pierzi suflarea. Aceeași situație arată la modul ideal în felul următor.

Strigătele a câteva sute de utilizatori facebook + portaluri de știri și câteva mentiuni  la vreo televiziune, ca o adiere de vânt a ajuns la urechile celor SUS Puși Pentru a închide gura, și pentru a nu-și pierde câteva sute dacă nu mii de voturi, renunță la calitatea de membru a familiei a dlui VP, acesta ne mai beneficiind de protecția familiei verde, este anchetat de forțele de ordine, li supus procedurilor legale.

Nu uitați am zis caz ideal,  în condiții de nesiguranță pentru voturile viitoare.

Și parcă-parcă am terminat povestea dar am uitat ceva nu mai puțin important

M-am înfipt așa de personaje, care îți fură mintea cu siguranță și am uitat de Context! Contextul în care avut loc accidentul. Așa cum scrie Andrei Fornea pe Blogul său, unul din rezultatele acestui incident ar trebuie să fie și:

”2. Dorin Chirtoacă solicitat eliminarea barierelor de metal din faţa salonului auto KIA. Primarul a cerut să fie verificate condiţiile în care aceste bariere au fost instalate.”

Atenție dle Chirtoacă , aceasta nu face parte numai din atribuțiile directe ale primăriei ci poate și o bilă albă la alegerile viitoare.

Uite așa cu o simplă glumă neinspirată jonglăm cu voturile.

@Kia Motors International we are still waiting for your response.

Eliberatorii..

‎”Era in `46, rusii umblau din casa in casa prin satul nostru ( s. Fricatei, jud. Reni, sudul Basarabiei) si luau pentru colhozuri tot ce aveau oamenii prin gospodarii, maturau si podurile sa nu ramana macar un graunte pe jos. Oamenii mureau de foame pe drum. Iar o vecina de-a noastra, a prins o fetita si a taiat-o si a facut „mancare” pentru copii ei. Dar nu au reusit sa „manince” mare lucru pentru ca au prins-o. O zi intreaga a stat in fata primariei legata de un copac iar in fata ei era un cos cu bucati din corpul fetitei ucise!”

Din discutiile cu sora bunicii mele! – Daniel Moscalenco

Cine sunt Românii fără acte în regulă?

Cine sunt Românii fără acte în regulă?

Zilele trecute am vizitat o autoritate publică, pentru a trece prin câteva chinuri administrative – birocratice, ca si orice cetățean a unui stat democrat în devenire.  În momentul în care trebuie să-mi prezint actul de identitate am oferit permisul meu de ședere. La care doamna de la ghișeu uimită mă întreabă:

D: Acesta e un buletin?

Eu: Da, e un permis de ședere temporară pe teritoriul României.

D. Deci dumneata nu ești româncă..?

Aici m-am blocat, pentru că deși sunt româncă, și simt românește nu știam ce să răspund unei instituții care ne recunoaște pe de o parte etnici români, si ne lasă totuși în categoria străinilor. Aici eram în fața legii, și în fața unei instituții pe care nu o să o influențeze cu nimic, dacă inima mea simte sau nu românește. I-am răspuns că sunt din Republica Moldova. ..

Am urmat in continuare aceeași pași pe care i-ar fi urmat orice bucureștean, dar fără  mențiunea că nu ești român dacă nu ai actele ” în regulă”.

Această categorisire în Români și Etnici români cu codițe trase de cupola străinilor, mi-a fost mereu greu să o explic prietenilor rămași la Chișinău, colegilor de la București și tuturor cărora trebuia să le explic statutul meu legal în România.

Dragi Români cu actele în regulă, nu uitați că peste tot în lume, iar mai ales în vecinătățile apropiate sunt inimi care bat românește,  dar care uneori nu sunt lăsațe să zică tare, doar dacă legea nu dispune astfel.

 

Pentru revista Migrant în România.

Un secol care ne vorbește!

Acum câteva zile am fost la un eveniment numit ”Radu Beligan-confesiuni despre artă și viață”.

Despre maestrul Radu Beligan am auzit multe, am încercat de mai multe ori să prind bilete la una din cele mai râvnite piese jucate la Teatrul Național din București – Egoistul,  dar sinceră să fiu încă n-am reușit să excelez în cursa bucureștenilor după acest nemaipomenit spectacol.

Dar m-am delectat în schimb cu 2 ore, care au trecut cât o clipă,  de confesiunile maestrului în fața unui public relativ restrâns (în comparație cu grandioasele săli ale TNB-ului).

În față am găsit un om de o seninătate și noblețe simplă și rară de român interbelic.Un artist care a ținut o sală fără suflare cum puțini artiști in floare carierei sale pot stăpâni și sala, și scena și amintirile într-un cursiv monolog cu sufletele noastre.

ONG-istic vorbind a folosit metoda ”Biblioteca Vie”,  dar cum te simți atunci când răsfoiești o carte de o sută de ani?

Un secol care în carne și oase, cu sânge fierbinte și lucid îți răsfoiește istoria și  îți explică ceea ce nici mii de cuvinte tipărite nu erau să-ți deschidă.

M-am simțit dintr-o dată într-o lume pe care n-am cunoscut-o decât prin cărțile de istorie și literatură etc.

Sunt emoții pe care știi să le simți dar cu greu le descrii..

www.radubeligan.ro

SCRISOARE DESCHISĂ a Federației LSBR către MECTS România

SCRISOARE DESCHISĂ

a Ligii Studenţilor Basarabeni din România

 

Către: Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului

 

În atenţia Excelenţei Sale Domnului Ministru Daniel Petru Funeriu

 

 

Stimate Domnule Ministru,

Liga Studenţilor Basarabeni din România (“LSBR”) este o federaţie constituită la nivel naţional, reprezentativă pentru studenţii originari din Republica Moldova care-şi fac studiile în România şi care şi-a stabilit printre  priorităţi consolidarea unui dialog constructiv şi transparent între instituţiile Statului român şi mediul asociativ de elevi și studenţi al românilor basarabeni.

Conform prevederilor Statutului său, LSBR apără şi reprezintă interesele studenţilor basarabeni în procesul de admitere la studii în România.

Prin urmare, Federaţia îşi exprima îngrijorarea faţă de nepublicarea până în prezent, 14.07.2011, a Metodologiei de şcolarizare pentru etnicii români din afara graniţelor pentru anul de studii 2011-2012.

Metodologia de admitere reprezintă singurul act în baza căruia autoritățile române pot oferi informaţiile necesare absolvenţilor de etnie română din RepublicaMoldovaprivind desfăşurarea procesului de admitere.

Nepublicarea acesteia până în prezent a trezit un val de nedumerire în rândurile tinerilor absolvenţi, deoarece aceştia nu au posibilitatea să cunoască următoarele aspecte:

a. Ce trebuie să conţină dosarul pentru admiterea la studii.

b. Unde şi când trebuie să fie depus dosarul de admitere;

c. Câte burse sunt oferite de Statul român în fiecare centru universitar.

Menţionăm că pentru anul de studii 2010-2011, Metodologia a fost publicată pe data de 01.07.2010,  iar perioada de admitere s-a desfăşurat între  21.07.2010 – 31.07.2010,  astfel încât tinerii absolvenţi au avut posibilitatea de a studia şi analiza oportunităţile oferite de statul român.

Studiile în România reprezintă o experienţă şi o provocare pentru elevii din RepublicaMoldova, astfel încât acestia trebuie să cunoască în prealabil în ce oraşe se oferă burse pentru liceele/facultăţile la care doresc să studieze, precum şi restul problemelor ce privesc procesul de admitere.

Totodată, dosarul de admitere la studii trebuie completat in timp util in vederea depunerii acestuia, fiind necesar obţinerea de copii legalizate a actelor de studii, solicitarea duplicatelor, eliberarea adeverinţelor medicale etc.

Având în vedere experienţa anilor precedenţi, credem că întârzierea publicării Metodologiei va duce la întârzierea procesului de admitere pentru elevii şi studenţii etnici români din RepublicaMoldova.

Pentru toate argumentele expuse mai sus, Federaţia Liga Studenţilor Basarabeni din România vă solicită publicarea de urgenţă a Metodologiei de şcolarizare pentru etnicii români din afara graniţelor României pentru a facilita procesul de admitere la studii în România.

Avem convingerea că deschiderea şi disponibilitatea Excelenţei Sale cu privire la aspiraţiile şi problemele etnicilor români din Republica Moldova, precum şi din celelalte împrejurimi ale Statului român, va conduce la un răspuns favorabil solicitării noastre în cel mai scurt termen.

În acest sens, vă asigurăm de întreaga noastră deschidere şi dorinţă de colaborare.

Cu deosebită consideraţie,

 Grupul de Iniţiativă al Românilor din Basarabia Bacău

 Organizaţia Studenţilor Basarabeni şi Bucovineni  Braşov

 Asociaţia Studenţilor şi Eelevilor Basarabeni Bucureşti

 Grupul de Iniţiativă Basarabeană Cluj

 Liga Studenţilor BasarabeniGalaţi

 Asociaţia Tinerilor Români din Afara Graniţelor Iaşi

 Asociaţia  Studenţilor şi Eelevilor Basarabeni Oradea

 Liga Studenţilor BasarabeniPloieşti

 Grupul de Iniţiativă al Românilor din Basarabia Suceava

 Liga Studenţilor BasarabeniTimişoara

 Asociaţia Studenţilor BasarabeniCraiova

Febra absolventilor vs portalul informational X.

A inceput febra absoventilor, cateva luni coplesite  de emotii.

Iunie este ingropat in examenele de BAC, iulie si august vor fi suspuse iminent emotiilor de accedere la o institutie  de invatamant superior.  Daca pentru Repulica Moldova procedura e similara in fiece an si usor de perceput, inteles din simplul motiv ca esti acasa, pentru a aplica pentru o bursa in Romania te intilnesti cu o procedura diferita, care din prima te sperie probabil din simplul motiv ca e altfel decat pocedura universitatilor de stat.

Totul incepe cu metodologia de admitere, care este elaborata si adoptata in fiecare an  de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii Tineretului si Sportului din România. (MECTS). In fiecare an proiectul metodologiei este suspus unor dezbateri publice, astfel incat metodologia cel putin teoretic sa fie imbunatatita. Dupa ce dezbaterile se incheie, metodologia este aprobata prin ordinul ministrului MECTS si este publicata pe site-ul ministerului fiind prima sursa a unui act oficial, si cea mai credibila desigur.

Urmaresc de ceva timp aceasta procedura, trecand si eu prin ea acum cativa ani.

Tocmai din aceste  considerente sunt socata de comportamentul portalului informational X, care conform princiipiilor de functionare e menit sa promoveze libertatea de exprimare şi interesele românilor de pretutindeni pe plan naţional şi internaţional.

Deja de doi ani la rand ma uimeste cu actiunile pe care le interprinde, publicand metodologia de admitere mai devereme decat aceasta apare pe site-ul oficial: www.edu.ro.

Nu stiu cum voi dar eu mereu imi pun intrebari de ce se poate intimpla asa ceva?

Pentru a-si creste trafic?

Pentru a-si mari vizibilitatea/popularitatea?

Pentru a fi numarul 1?

Dar cu ce pret?  Oferirea unei informatii fara sursa oficiala si nesigura, poate fi echivalata cu informatie eronata, sau dezinformare?

Nu in totalmente, dar tangential  nementionarea faptului ca metodologia inca nu este aprobata prin ordinul ministrului, deci logic nu este inca publicata pe www.edu.ro, poate aduce rezultate neplacaute cititorilor, care fara sa se informeze din primele surse o pot lua drept moneda curata.

Anul trecut (2010)dupa ce am purtat o discutie cu VD si Admin-ul portalului X, despre sursa informatiilor, si cum ajuns aceste informatii pe site,

 s-a incercat sa mi se demonstreze ca sursa nu poate fi dezvaluita, desi metodologia este un act normatic oficial, deci de ce e un secret atat de mare de a indica sursa? Admin-ul site-ului mi-a invocat codul deontologic, care i-ar permite sa tina sursa in secret, dar conform acestui cod: ”Sursa poate fi tinuta in anonimat in 2 cazuri: a. Sursa ofera date, informatii personale. b. Sanatatea sau viata sursei sunt supuse unui risc, ca urmare a oficializarii datelor de indentitate.” Nelamurirea a ramas aceeasi: carui risc este supusa sursa unui act normativ- public, daca totul a fost efectuat in limitele legii? La replica mea, in care ii explicam dlui Vlad Durnea ca astfel informatii nu se iau din cer, deci se dau pe sub tejghea, la care imi raspunde citez „Nu se dau, se iau” c.c.t.d.

Va ofer printscreenurile acestor discutii, ca sa omit din start varianta ca as fi scos din context replica lui Vlad.

Dupa discutiile aprinse de anul trecut, ma gandeam probabil ca echipa ce administreaza portalul a constientizat riscul postarii pe un site informational, pe care lumea nu intra ca sa se (dez)informeze, pentru ca in acest an sa se calce pe aceleasi greble.

In data de 8 iunie 2011, pe acelasi portal apare iarasi metodologia admietere, fara vreo notita scrisa macar  cu shrift 4  prin care sa se mentioneaza ca metodologia e una provizorie, nefiind inca aprobata de MECTS, fiind inca in dezbateri oficiale.

Demonstrez acest lucru prin e-mail-ul primit de la  Fundatia Soros prin care se propune o colaborare in caz in care exista anumite propuneri, sugestii pentru metodologie se pot trimit pana pe 17 iunie 2011, ca sa fie centralizate de catre Fundatia Soros Romania, 17- 22 iunie acestea sa fie re-discutate. Acest lucru clar demonstreaza ca documentul este inca in stadiul de lucru. (Intre sursele: Fundatia Soros si portalul in cauza, eu aleg Soros-ul!)

Atunci care metodologie e postata pe portalul informational X?

In aceeasi ordine de idei ma mira atitutudinea OSB care in rolul unui monezi: Cap-au o colaborare stransa cu Basarabeni Media Grup, Pajura-au participat, desi intr-un circuit inchis, la un tur de dezbateri asupra metodologiei.

De ce nu au sesizat portalul ca metodologia nu este inca adoptata, pentru ca printr-un circuit logic daca au colaborat cu MECTS, DRP, si Senatul Romaniei, conform declaratiilor acestora, ar fi trebuit sa stie ca dezbaterile inca au loc, sau de ce sunt atat de siguri, ca societatea civila, organizatiile si expertii in educatie nu vor mai veni cu propuneri si sugestii care ar putea fi adoptate in metodologia finala, aprobata prin ordinul ministrului si publicata pe www.edu.ro?

Eu nu stiu, dar voi?

Portalul informational X= www.basarabeni.ro

Recomandare: informati-va din prima sursa: site-ul MECTS Romania: http://www.edu.ro