Hai la o cafea!

Favicon Hai la o cafea!

Un blog care iti poate raspunde la intrebarea: Unde merg deseara? :)

RSS posts

Comentează

Erudit Café

Demult vroiam să scrim despre Erudit Café, pentru că ne place acolo, iar recent am văzut că cei de la Erudit au şi un videou publicitar. Nu am rămas tare impresionată de el, dar din motive mai feministe, cum spuse o prietenă de a mea, „fata cam repede a ajuns in braţele acelui băiat”, insă bravo pentru iniţiativă. Iar pentru ca să vă convingem că merită, totuşi, să mergeţi la Erudit, iată şi alte câteva opinii.

„Erudit Café mi s-a parut un concept interesant de local doar din spusele prietenilor, iar in momentul in care am intrat si m-am pomenit cu oameni interesanti imprejur, o alegere vasta de jocuri, wi-fi si lipsa de fum de tigara – mi-am dorit sa vin si a doua si a treia oara. Pentru oamenii care sunt interesati sa petreaca timpul intr-un mod diferit alaturi de prieteni, Erudit Café este localul pe care n-ar trebui sa-l ocoleasca. In doi, in patru sau in mai multi, loc este suficient. Am ras, am invatat, am servit, si-am mers acasa cu un sentiment ca-am mai facut si ceva util pentru cerebel. ” Ana Simon

„Intrând la Erudit, am simțit deodata atmosfera degajată de acolo. Este unul din localurile alea unde nu ai ocazia nefericită(cel puțin pentru mine pesonal) să vezi anumite tipuri de oameni în compania cărora nu m-aș simți bine și relaxată. Mi-a plăcut faptul că este locul unde poți să îți petreci timpul exact așa cum îți dorești – poți să bei o bere sau un ceai, asculți muzică bună și îți amintești de tinerețe privind videourile din anii 80 – 90 ( ceea ce mie mi-a placut tare mult), în același timp jucând un board game(10 lei pe persoană, considerând faptul că berea e numai 15 lei:D). Poți să și dansezi daca vrei – noone will care. Varietatea mare de jocuri ne-a făcut să stăm acolo aproximativ 3 ore, între timp nu au fost momente când ne-am fi plictisit)))

Înăuntru nu se fumează, deci este locul perfect pentru a petrece o seară minunată alături de colegi și prieteni. Deservirea e ok) ne-au zâmbit frumos când au adus berea))). Nu am încercat mâncarea de acolo, dar nici nu au o alegere mare de „bucate”. Colegii mei au zis că tartina care au încercat-o era ok, însă le-a părut prețul ușor exagerat.” Corina Ciripitca

Iată şi videoul.

Ne vedem la Erudit la un joc bun! 🙂

Veranda

Suntem patru prietene şi săptămînal ne întîlnim la o vorbă de suflet. De fiecare dată alegem un local diferit. În această săptămînă am stabilit să ne vedem la Veranda, etajul II, (str. Negruzzi 2/4).

Deservirea

Ajunse acolo am fost ghidate către o masă liberă, s-a apropiat un chelner care ne-a vorbit din start în rusă, cu toate că noi vorbeam în română. Apa și Coca-cola care au fost comandate, au fost aduse în pahar cu pai, de regulă se aduce și sticla care se deschide în fața clientului. Aici asta nu s-a făcut. Ulterior după ce am cerut chelnurului o explicație, el a menționat că așa se face la comanda ”bottle”, iar noi am zis doar apă și Cola, și asta s-a turnat la bar și s-a adus la pahar, fără a se face o specificare din start. Nu au pus gheață nici nu au întrebat de ea, iar Cola din cîte am înțeles era caldă.

Șervețelele au fost strînse de pe masă doar după ce am solicitat acest lucru, la fel a fost și cu schimbul scrumierei.

După aproape 2 ore, comunicând cu chelnerul doar în română, am rămas foarte uimite să primim un răspuns din partea lui într-o română chiar foarte bună pentru un vorbitor de rusă. De ce nu a făcut acest gest din start…?

Mîncarea:

la două din fete nu a corespuns cantitatea adusă – cu cea notată în meniu; altei fete i s-a adus carnea prăjită mediu, ea nu a fost întrebată cum o preferă, și nici nu a fost atenționată asupra modului ei de preparare, ceea ce la fel considerăm că nu este corect. Fata preferă carnea bine prăjită, din acest motiv nici nu a consumat-o pe toată.

Preț

În total am achitat consumația de peste 400 lei. Salatele ajungeau la același preț cu mîncărurile din carne (felul II), prețuri exagerate pentru o astfel de deservire, și astfel de erori cu cantitatea. Un păhar de apă sau Cola la 10 lei.

Ambianța

Iar mai spre seară, am avut toate șansele de a asista la o bătaie ca în filme…un conflict între clienți cu greu a fost calmat de către administrația localului. Au fost chemați și băieții din pază, care timp de o ora și ceva se tot plimbau pe lîngă noi și pe lîngă cei implicați în conflict ca să monitrizeze acțiunile lor. Asta a fost foarte oribil și deranjant pentru noi.

Am dorit să cerem condica de reclamții și să nu achitam nota pentru toate incomoditățile create, dar nu am vrut să ne stricăm seara definitiv. Alta dată pe acolo nu mai trecem.

28 martie 2012

Ziua Pakistanului la George II Wine Bar

23 Martie 1956, Pakistan a devenit prima Republică Islamică din lume. Nu că nu am fi avut o altă ocazie pentru a sărbători, însă asta părea mai neobişnuită şi exotică şi am decis s-o sărbătorim la George II Wine Bar, în care s-a organizat evenimentul Prestige Night.

Eveniment în parteneriat cu Cricova şi Boulevard, la care invitaţii au avut posibilitatea să guste 8 vinuri de producţie Cricova, să asculte muzică în stil francez şi să savureze atmosfera prietenoasă a localului.

Locaţie/Interior

George II Wine Bar se află în Centrul oraşului, pe strada Banulescu Bodoni. Intrînd pentru prima dată, ni s-a părut un spaţiu îngust, dar care creează o ambianţă confortabilă şi foarte prietenoasă de-a lungul serii. Are un decor moldovenesc, asemănător unui beci. Chiar dacă e mic, noi totuşi am gasit destul loc ca să şi mai dansăm. 🙂 În interiorul localului se interzice fumatul, însă se încurajează savurarea vinului. Pentru dependenţii de check-in, George II Wine Bar dispune de serviciul Wi-Fi.

Deservire

În primul rînd este o deosebită plăcere de a-l fi cunoscut pe Sergiu Găluşcă – oenolog(cuvîntul nou pe care l-am învăţat datorită lui Sergiu) şi gazda localului. E foarte fain atunci cand proprietarul este prietenos, îţi serveşte chiar el vinul şi îţi mai şi povesteşte despre el. Deşi la eveniment erau oameni din diferite domenii şi de vîrstă diferită, mulţumită carizmei lui Sergiu, evenimentul s-a transformat într-o adevărată şezătoare cu prieteni noi, mai puţin noi şi, la un anumit moment, noi am împărtăşit ocaziile noastre de a sărbători şi oamenii ni s-au alăturat. Pe parcursul serii, la fiecare degustare a unui vin nou, un reprezentat al companiei Cricova ne povestea despre acesta.

Preţ

120lei a inclus degustarea a 8 vinuri Cricova, un platou cu aperitive şi o sticlă de vin cadou la fiecare grup de prieteni. Deoarece pe lîngă ziua Pakistanului mai sărbătoream şi o zi de naştere, reprezentantul Cricovei ne-a oferit cadou o excursie pentru două persoane în beciurile Cricovei. Yay! Noi zicem că suma dată a meritat. Mai mult ca atît, recomandăm tuturor să viziteze acest local, şi în special să guste din specialitatea casei – vinul lui Sergiu, care, din păcate, nu ţinem minte cum se numea :D.

Între timp, aşteptăm alte evenimente din partea George II wine bar, iar noi vă invităm pe pagina noastră de Facebook pentru a interacţiona mai mult şi pentru a afla mai multe despre localurile în care merită să mergem.

Timpul e foarte preţios, şi contează în ce local îl petrecem.

Vi s-a întâmplat vreodată ca în localurile din capitală personalul acestora să se poarte cu dvs. corespunzător sau chiar respectuos? Vi s-a întâmplat să vi se zâmbească, să fiți salutat și să vi se mulțumească pentru că ați ales să îmbogățiți localul vizitat atât direct (financiar), cât și indirect (asociind persoana dvs. cu brandul localului)? Ați avut vreodată opțiunea de a vă spăla pe mâini nu numai cu apă rece care îţi taie oasele, iar ”vocabularul” administrației să conțină și expresiile de „aerisire a localului” sau „spațiu pentru nefumători”? Aceste rigori pot fi întâlnite într-o cafenea sau într-un restaurant care își respectă consumatorii, iar în cazul în care ați trăit așa momente, le-aţi meritat cu certitudine. Localurile în care lipsesc acestea, vor fi menționate în articol ca localuri ”cu handicap”. Nu sunt necesare studiile superioare pentru a fi conștient de faptul că un consumatorul face o favoare alegând un anumit tip de produs sau un serviciu, și nu invers. Localurile „cu handicap” încă mai există inclusiv din cauza toleranței consumatorilor care sunt de acord să fie călcați în picioare, însă cea mai dură pedeapsă pe care o poate face clientul nemulțumit este abandonarea acestora, fără a scrie mențiuni în cartea pentru reclamații. O atitudine mai categorică vizavi de serviciile prestate provoacă îmbunătățirea acestora, aducând doar avantaje consumatorilor, iar părerea că un om nu poate avea un impact semnificativ este inexactă. Pe lângă localurile „cu handicap” există și localuri superbe, unde personalul deserveşte cu plăcere vizitatorii, mai ales că această profesie are şi o notă romantică deosebită. Un antreprenor adevărat își va îmbunătăți mereu afacerea chiar și în cazul în care lucrurile merg și așa bine.

Magenta Consulting a efectuat un sondaj on-line pentru blogul nostru, pentru a afla care sunt motivele pentru care vizitatorii restaurantelor aleg un anumit local și care sunt aspectele mai puțin agreate ale acestora.

Consumatorii aleg să petreacă destul de frecvent timpul în localuri, iar cel puțin fiecare al 3-lea le vizitează de câteva ori pe săptămână. Scopul principal de a merge într-un local în mare parte constă în petrecerea timpului cu prietenii sau persoana dragă. Pentru a petrece timpul cât mai bine cu aceștia, majoritatea aleg localul în funcție de anumite criterii pe care le consideră importante. Aceste criterii, în mare parte, țin de calitatea bucatelor și a deservirii, de nivelul prețurilor și de ambianță. Aspectele apreciate în interiorul unui local țin de design, de politețea chelnerilor, de curățenie, de muzică și atmosferă liniștită, de calitatea deservirii și delimitarea spațiilor pentru fumători și nefumători. Majoritatea vizitatorilor, alegând bucatele din meniu, i-au în considerare nivelul prețurilor, ingredientele bucatelor și gustul cunoscut ale acestora.

Lucrurile care deranjează în cea mai mare măsură într-un local sunt fumul de țigară, personalul nepoliticos, zgomotul, murdăria și muzica la volum mare. Iar problemele ce vizează modalitatea de deservire țin de atitudinea necorespunzătoare a chelnerilor, rapiditatea deservirii și personalul necalificat. În următoarele figuri puteți vedea mai amănunțit lucrurile cărora vizitatorii restaurantelor le dau o importanță sporită.

Figura 1: Frecvența de a lua masa la restaurantele din capitală, N=203, %

Figura 2: Scopul ieșirii, N=194, %

Figura 3: Criteriile de alegere a localului, N=194, %

Figura 4: Principalele criterii de alegere a bucatelor, N=194, %

Figura 5: Aspectele apreciate în interiorul unui local, N=128, %

Figura 6: Aspectele care nu sunt agreate în interiorul unui local, N=123, %

Figura 7: Problemele ce vizează modalitatea de deservire, N=119, %

Mai multe cercetări pot fi citite pe site-ul companiei Magenta Consulting http://www.consulting.md sau pe pagina oficială de pe facebook.com, iar noi le multumim foarte mult pentru implicare. 

Ce crezi despre deservirea in localurile din Chisinau?!

Eu vreau o deservire mai buna, o atitudine pozitiva, vreau sa nu mi se scuipe in mancare daca am dat un feedback negativ chelnerului, vreau sa las bacsis din placere, nu pentru ca trebuieste, si, eventual, vreau o cafea buna, cu prieteni buni, intr-o atmosfera placuta!

Daca ai aceleasi dorinte, atunci completeaza urmatorul sondaj pentru a contribui uletrior la satisfacerea lor 🙂

http://survey.consulting.md/index.php?sid=55224&lang=ro

„All about Igor” :))

Va intrebati cine-i Igor? Igor este casier la McDonalds! Eu nu sunt o fana inraita a McDonalds-ului, da credeti-ma pe cuvant „you have to experience Igor” :))!!!

Azi, eu si prietena mea am mers sa ne desfatam putin la shopping prin mall iar dupa ce devorasem toate magazinele am hotarat sa mancam ceva, si cum toti banii nostri au ramas in magazine :), McDonalds a fost cea mai optimala alegere. Si, spre mirarea noastra, a meritat. Cheesburger-ul avea acelasi gust, Chicken roll-ul la fel, aceeasi cartofi prajiti,  nemaizicand de Cola. Insa ceva a fost diferit. Si aici apare Igor.

Cel mai dragut casier pe care l-am intalnit vreodata!!! Si nu am invedere aspectul, desi si aici sta bine, ci modul in care ne vorbea si cat de dragut era: zambea, ne-a intrebat cum ne simtim azi, era amabil, ca tocmai ti se inmuiau picioarele cat il ascultai. Era atat de dragut, iar noi nefiind obisuite cu asa ceva, ni se parea chiar straniu. Cand am hotarat sa mai luam niste cartofi pai, am stat in rand la Igor, desi alaturi erau casieri liberi.

La masa vorbeam doar de Igor! Ne imaginam ce era daca toti ar fi la fel de draguti oriunde ai merge, daca oamenii ar zambi mai des, daca lumea ar fi mai buna si mai empatica! Ce-ar fi daca ai intra intr-un magazin, si nu ai fi privit din cap pana in picioare sa presupuna daca ai sau nu bani pentru hainele lor? Ce-ar fi daca nu te-ar privi rau azi, cand poate intradevar ai bani doar pentru un ceai, insa revii a 2-a zi si a 3-a… si iei mai multe? Ce-ar fi daca chelnerii nu ti-ar tranti meniul pe masa, dar ti-ar zambi si poate chiar ar incepe o conversatie cu tine pentru a petrece mai bine timpul la ei? Ce s-ar intampla daca toti ar fi ca Igor?

Elena S.

„Andy’s Pizza”

Andy’s Pizza care este amplasat vizavi de Patria Centru pe blvd. Ştefan cel Mare am fost pe data de 2 ianuarie 2010, şi presupun că atunci a rămas careva mîncare după sărbătorile extrem de populate, şi am comandat o salată Province , cel mai straniu că ea arăta ca de obicei şi era chiar foarte apetisantă dar cînd am început să văd ce e în ea , atunci am observat că legumele nu erau proaspete şi nu atît de gustoase cum trebuiau să fie . Cum să ma comport în aşa situaţie ? Ce drepturi ca consumator pot eu să cer de la acest local ? Mulţumesc anticipat .

Victor

„Galbenus”

Salut,

Astazi am avut marele nenoroc sa am parte de o doza buna de nervi, de vina e localul sub originala denumire…”Galbenuş”(aflat linga liceul Gheorghe Asachi). Astazi am sarbatorit ziua unui prieten de-al meu, deoarece afara nu era un timp prielnic asteptarii am decis sa intram in acel minunat local si sa asteptam pina cind se vor aduna toti. Eram 3, eu si inca 2 prieteni, am comandat cite un ceai si o prajitura, si ca ateptarea sa fie mai suportabila, am scos pe masa un joc de carti intelectual(duel monsters/monstrii duelului[http://ui31.gamefaqs.com/670/gfs_97105_2_3.jpg])si ne jucam in liniste, dupa un timp se apropie un „nene” si ne anunta ca in localul dat nu sunt permise jocurile, si ca „ceea ce facem noi pe masa unde lumea maninca nu este agreat de sefa”. Lam ascultat atent pe nenea care nici nu sa prezentat si am incercat sa-i explicam ca jocul nostru este unul intelectual si in niciun caz nu unul de noroc, l-am rugat frumos sa ne aduca regulamentul unde scria ca in localul lor nu sunt permise jocurile de orice fel, domnul s-a retras, peste ceva timp iarasi se apropie de masa noastra, insotit de o doamna. Doamna ne-a spus sa parasim localul, pentru ca la ei nu se permit jocurile, la ei lumea vine sa manince si punct. La rugamintea noastra de a ne aduce regulamentul ea a spus:”Regulamentul se afla acolo unde trebu!Va rog sa plecati ca sefa noastra se enerveaza..” Am decis sa parasim incaperea dar inainte de asta sa ne lasam cite un autograf in cartea lor de reclamatii, mare ne-a fost uimirea cind ni s-au cerut „pasapoartele”, fara ele nu aveam cum sa obtinem acea cartulie. Asta chiar m-a scos de pe fix, n-am stat mult pe ginduri si am luat o foita pe care am scris ce ne doare, am rugat frumos sa se ia masuri, am lasat adresa noastra, emailul, numarul de telefon si semnaturile, si am inminat-o doamnei in cauza cu marea rugaminte de a o transmite administratiei localului. Dupa care am parasit localul. Este prima data cind reactionez astfel, am mai avut intimplari neplacute legate de incompetenta unor prestatori de servicii dar reclamatie am decis sa scriu numai acum, m-am inspirat din istorioara care a stat la baza crearii acestui blog. De fapt as vrea sa stiu daca am procedat corect, daca va avea vreun efect acea reclamatie si cum ar trebui sa actionez pe viitor daca voi mai nimeri in astfel de situatii.. mersi mult.. –

-V-

<keep it simple!>

Localuri in care am ramas satisfacut de deservire!

Pizza Celentano de la Botanica acolo mai jos de Green Hills. S-au adresat in romana si politicos. Am fost deservit repede si m-am simtit placut. Asta a fost mai demult, sper ca nimic nu s-a schimbat.

La Cafe Romantica de pe Teatrala primele dati cind am fost mai demult a fost o deservire super. Necesita rezervare din timp, de obicei toate mesele sint luate.

Napolis de linga ASEM are deservire destul de buna. Si aveau un interior destul de placut. Poate preturile sint un pic peste medie.

Bodhi Club- primul club din Chisinau care mi-a placut. Fara multe fitse si fara glamour ieftin, dar desigur asta depinde si de vizitatori. Un paznic de la usa nu vorbeste romana dar iti poate raspunde in engleza 🙂 asta tot ii progres, paznic care vorbeste in engleza 🙂

Distractie placuta!

Octavian

Merita sa mergi la Delice D’Ange, Celentano, Sargon.
Si totusi e important sa mentionam localuri care (inca) nu ne-au dezamagit 🙂 Am fost de foarte multe ori la Delice D’Ange si imi place. Sigur, nu e un local unde sa se adune mai multi prieteni ori sa se consume alcoolice, dar e bun in domeniul sau. Uneori etajul superior e galagios, din cauza copiilor (petrecerilor) 🙂 , dar e ceva ce stim din start si, daca ne deranjeaza, imediat putem pleca. Un alt dezavantaj – de multe ori seara nu mai sunt dulciurile pe care le dorim. Dar in general atmosfera e placuta, ceaiul (si altele) bun, deservirea buna (experienta mea). Am fost doar o data in „Celentano” si vreau sa ma reintorc. Varietate in domeniul pizza (desi se pregateste in cuptor electric si nu e chiar pizza adevarata 🙂 ) si e posibil sa-ti faci propria pizza, desigur au si alte mancaruri, aveau si cacao :), preturi accesibile, diferite tipuri de mese&scaune, decor potrivit, lejer. La fel, doar o data am fost in „Sargon”. La inceput (inainte de a-l vizita) il credeam foarte fitos si scump, dar s-a dovedit a fi (upper) middle 🙂 E bucatarie georgiana, au mancare buna, dar nu va sfatui sa luati desert. La masa noastra au fost incercate 3 tipuri de desert si toate erau aproape incomestibile. Se poate merge cu mai multa lume, ca mesele lor sunt pentru 8-10 persoane. Din pacate, chelnerul nostru nu prea cunostea romana. In general mi-a placut, ma voi mai duce incolo. Pentru comparatie de preturi – vinul – 35 lei/200 ml, ceaiul infuzie – 40lei (vreo 400 ml 🙂 ), supele – 33 lei. Sper ca va mai urma. Arina