Mercedes-Benz W 124 - un automobil de vis si la 25 ani de la lansare

Sunt foarte putine persoane pe acest pamant care nu stiu cum arata un Mercedes-Benz W 124, sau care nu l-au condus nici macar o data… Acest model poate fi numit cu siguranta unul din cele mai de succes din istoria marcii Mercedes-Benz, unul care a fost produs intr-o sumedenie de versiuni, si care a fost propulsat de inca mai multe motoare, atat pe benzina, cat si pe motorina.

Fiind predecesorul modelului E-Class, Mercedes-Benz W 124 a fost lansat in toamna anului 1984 in orasul spaniol Sevillia, iar incepand cu acel an, W 124 a fost produs pana in anul 1997 in peste 2.555.800 exemplare. Design-ul si tehnologiile implimentate au fost preluate in mare parte de la modelul 190 predecesorul ulteriorului C-Class, cel care a fost produs incepand cu anul 1982.


Pentru o perioada de 9 ani, Mercedes-Benz W 124 si-a pastra numele, dar in anul 1993 acesta a fost redenumit in E-Class, devenind pana atunci primul automobil cu tractiune integrala 4MATIC (1985), si primul model din segmentul mijlociu cu propulsor V8, prin intermediul versiunii 500 E (1990).


Mercedes-Benz W 124 Saloon

Elaborat de Bruno Sacco, Joseph Gallitzendorfer si Peter Pfeiffer, W 124 s-a dorit a fi un model functional si practic. La exterior, toate modelele din serie aratau identic, cu exceptia bumper-ului spate, care pentru propulsoarele cu 6 cilindri dispunea de tevi duble ale sistemului de esapament, si prizelor de aer din aripile fata pentru versiunea 300 D si pentru versiunile dotate cu aer conditionat.

Pe acelasi W 124 a debutat si stergatorul inovativ al parbrizului, cel curata 86 % din suprafata parbrizului – cea mai mare suprafata de pana atunci pentru orice vehicul din lume. Comportamentul automobilului la rulare, reprezinta un alt plus al seriei W 124, deoarece aici a fost implimentata aceeasi suspensie preluata de la modelul 190, cea care deja a fost testata in conditii reale, si care absorbea denivelarile prin intermediul suspensiei independente fata, si suspensiei multi-link spate.

Versiunea Saloon a fost produsa pana in August 1995, moment pana in care au fost comercializate 2.058.777 unitati.

Mercedes-Benz W 124 Estate

Prezentarea versiunii Estate a avut loc la Salonul Auto de la Frankfurt din Septembrie 1985. Aceasta avea sa arate aproape identic cu versiunea Saloon in ceea ce priveste design-ul si tehnologiile disponibile. Pe langa modificarile din spatele modelului, acoperisul mai inalt si alte modificari minore, diferente semnificative intre cele doua modele nu erau. Totusi a fost modificat sistemul de franare si sasiul pentru ca ambele sa faca fata sarcinilor ceva mai grele.

Inginerii s-au straduit foarte mult sa obtina aceleasi standarte de siguranta ca si pentru versiunea sedan. Astfel, acestia au introdus ultimele cunostinte in materie de securitate in elaborarea partii din spate, acolo unde suprafata si amplasarea rezervorului a fost modificata, pentru a nu i se permite contactul cu suprafata carosabilului in cazul unui accident rutier.

Rudenia stransa dintre cele doua versiuni, Saloon si Estate, este demonstrata si de gama propulsoarelor cu care erau echipate. Estate-ul era dotat in total cu 8 propusloare, dintre care doar unul era putin modificat. Diesel-ul de 3.0 litri cu 6 cilindri disponibil pentru versiunea 300 TD Turbo, a fost elaborat de inginerii Mercedes-Benz si preluat de la versiunea Saloon, in comparatie cu care presiunea turbinei era ceva mai mare. Acelasi propulsor a fost preluat si de catre S-Class, pentru una din versiunile sale oferite pentru export.

Mercedes-Benz W 124 Coupe

In anul 1987, Mercedes-Benz a extins numarul versiunilor disponibile pentru W 124 cu inca una. La Salonul Auto de la Geneva, Mercedes a prezentat versiunea Coupe, una care dispunea de un ampatament micsorat cu 8.5 cm fata de sedan, pentru ai fi subliniata latura sportiva. Pentru a putea fi compensata lipsa montantilor B, Mercedes-Benz a intarit partea laterala a Coupe-ului prin bare de protectie si praguri formate dintr-un aliaj puternic.

Initial, versiunea Coupe era dotata cu doua propulsoare - 2.4 litri cu 4 cilindri, si 3.0 litri si 6 cilindri. In ceea ce priveste alte componente mecanice, Coupe-ul era identic cu versiunea Saloon. Singurele elemente ce deosebeau aceste modele (pe langa numarul usilor), erau tevile duble ale esapamentului si placa de identificare a automobilului.

Mercedes-Benz W 124 Convertible

In Septembrie 1991, Mercedes-Benz a lansat o noua versiune pentru W 124, 300CE-24 Convertible, productia caruia a inceput in anul 1992. Dupa o intrerupere de aproximativ 20 ani, in gama de modele Mercedes a revenit o decapotabila cu patru locuri din clasa medie. Aceasta versiune avea la baza versiunea Coupe, chiar daca pentru a fi adaptata ca decapotabila au fost necesare mai multe modificari. Peste 1.000 parti ale automobilului au fost modificate doar pentru a intari caroseria, printre acestea se afla si barele de protectie ce erau proiectate in doar 0.3 secunde de dupa scaunele spate in cazul unei rasturnari.

Printre detaliile tehnice ingenioase, este regasita si luneta spate cu sistem de incalzire care oferea o vizibilitate impresionanta pentru clasa sa.

Mercedes-Benz W 124 Versiuni Speciale

Pe langa versiunile enumerate mai sus, W 124 era oferit si in versiuni speciale care puteau lua forma ambulantelor, vehiculelor funebre, sau alte modificari. Noutatea era ca aceste versiuni aveau la baza caroseria versiunii Estate.

Pe langa lungimea normala a ampatamentului, era oferita si o versiune cu ampatament marit. Ba mai mult, aceasta versiune cu ampatament marit era disponibila si pentru Saloon intr-o versiune cu 6 usi, si cu o lungime de plus 80 cm fata de versiunea standart. Aceasta versiune a fost introdusa in anul 1989, iar productia acesteia a inceput in anul 1990.

Primul facelift

In cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din Septembrie 1989, Mercedes-Benz a prezentat facelift-ul pentru gama modelelor W 124. Design-erii s-au concentrat mai mult pe retusurile stilistice ale exteriorului si a interiorului. Cele mai destinctive modificari, au fost observate la partile inferioare ale moldingurilor colorate de aceasta data in nuanta caroseriei , iar la interior, confortul scaunelor a fost imbunatatit prin sustinerea ridicata a partilor laterale, care acum mentineau si mai bine conducatorul in viraje.

Pe langa retusurile stilistice, versiunile Saloon, Coupe si Estate au primit si un nou propulsor de 3.0 litri cu 6 cilindri, preluat de la modelul 300 SL-24. Insa din cauza diferitor dimensiuni, nu a fost posibila instalarea acestuia impreuna cu acelasi convertor catalitic pentru modelele 300 E-24, 400 CE-24 si 300 TE-24, din acest motiv, puterea acestuia era cu 11 cai-putere mai joasa decat propulsorul de pe SL, care dispunea de 228 cai-putere.

Mercedes-Benz W 124 500 E

Varful de gama pentru W 124 era considerata versiunea 500 E, cea care a fost prezentata la Salonul Auto de la Paris, din Octombrie 1990. Pentru prima data sub capota unui vehicul din clasa mijlocie era amplasat un propulsor V8, cu o capacitate cilindrica de 5.0 litri. Acesta dezvolta 322 cai-putere si accelera pana la 100 km/h in 5.9 secunde, iar viteza maxima a fost limitata electronic la 250 km/h, uimitor pentru acele timpuri.

Pentru ca sa devina cat mai sportiva, versiunea Mercedes-Benz 500 E a fost conceputa impreuna cu inginerii de la Porsche, cei care in paralel cu inginerii Mercedes au conceput si ba chiar au asamblat modelul. Iar pentru ca sa faca fata sarcinilor uimitoare, suspensia si sasiul a fost elaborat in totalitate de Porsche, cred ca putini au stiu despre acest lucru!

Mercedes-Benz 500 E putea fi deosebit de fratii sai prin intermediul arcurilor marite, proiectoarelor ceata integrate in bumper-ul fata, si jantelor din aliaj usor de 16 inch. In comparatie cu alte modele, garda la sol a fost micsorata cu 23 mm, iar pentru a compensa comprimarea amortizatoarelor supuse sarcinilor imense, puntea spate a fost echipata standart cu suspensie hidro-pneumatica. Productia de serie a modelului a inceput in Februarie 1991.

Un alt nume, aceeasi identitate. Al doilea facelift.

In anul 1993, seria W 124 a primit un alt nume, generat in primul rand de redenumirea celorlalte modele, care aveau sa devina C Class si S Class. In asa mod a aparut binecunoscutul noua Mercedes-Benz E Class… Noul nume era format din litera E, care era urmata de 3 cifre ce semnificau exact ca si la precedentul nume capacitatea propulsorului. Versiunile Coupe si Estate nu au primit un nume distinctiv pe motiv ca acestea puteau fi identificate cu usurinta dupa caroserie. In cazul modelelor propulsate de motoare diesel, cuvantul Diesel sau Turbodiesel era amplasat dupa cele 3 cifre.

Pe langa denumirea noua, schimbari au fost operate si la design, iar cea mai principala modificare a putut fi observata la grila radiatorului care a fost preluat de la S Class, ce presupunea semnul Mercedes-Benz amplasat pe capota. Farurile au fost si ele modificate, iar acum erau formate din sticla incolora. Au mai fost modificate marimile anvelopelor, forma capotei, si bumper-ele vopsite in culoarea caroseriei.

Aproximativ in acelasi timp, a fost lansata si versiunea E 60 AMG, cea care a devenit si nava amiral a gamei. Sub capota era pozitionat un propulsor V8 de 6.0 litri care dezvolta 375 cai-putere la 5.600 rpm. In anul 1993, diviziunea sportiva AMG s-a apucat si de modelele Coupe si Convertible, carora le-a oferit si mai multa putere prin intermediul versiunii E 36 AMG, ce livra 268 cai-putere la 5.750 rpm.

Sfarsitul productiei

In Iunie 1995, la doi ani dupa prezentarea versiunilor cu facelift, Mercedes-Benz a introdus seria W 210, succesorul seriei W 124. In asa mod, productia seriei W 124 sedan a fost sistata la scurt timp, in dependenta de versiune intre lunile Iunie si August 1995. Putin mai tarziu, pentru putin timp a continuat productia versiunilor Estate pana in anul 1996, iar ultimul model produs din seria W 124 avea sa devina versiunea Convertible, ultimul exemplar a iesit de pe portile uzinei Mercedes-Benz in anul 1997.

de Constantin Mihalachi


Sursa
2010-01-07 18:54:20



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

18:47:06Hora Științei a poposit la grădiniță —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
15:36:47Vă invităm la o seară duhovnicească cu scriitorul Ion Bradu —» Tineretul Ortodox
15:25:07Top vânzări carte pentru copii, octombrie 2019. Librăriile Cartier —» Gheorghe Erizanu
14:00:00A New Way to Earn Money on WordPress.com —» Blogul Alinei Godzin
12:31:32Reacția lui Iohannis după demiterea guvernului Sandu: „Sprijinul financiar din partea României va fi strict condiționat” —» Corlateni official blog
11:32:14Inevitabilul s-a produs: Maia Sandu și Andrei Năstase au pierdut tot —» Elena Robu
11:10:09S-a întâmplat: Guvernul Sandu a căzut —» Elena Robu
11:00:35Восстановление экологии населённых пунктов руками самих жителей на примере села Копчак —» Заметки Начинающего Журналиста
10:31:12Inexpensive Kitchen Sinks —» Andrei Fornea
10:21:16Se laudă că a fost la vot, dar încalcă legea —» Curaj.TV | Media alternativă
09:45:02Știința care te inspiră! —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
09:03:37Cum se Naște Sărăcia la Moldoveni? —» Curaj.TV | Media alternativă
07:25:40Affordable Sectional Couch —» Andrei Fornea
04:22:12Asta ești tu pentru mine: o întindere fără sfârșit —» Taaleex's Blog
04:09:19Iordania din nou —» Viata pe Tinder – Viata amoroasa pe Tinder
22:34:37Swiss Parking —» APort | "Pentru un român care știe citi, cel mai greu lucru e să nu scrie." I.L. Carag
21:57:48Alina Șerban a țipat la avanpremiera filmului ei de debut —» Curaj.TV | Media alternativă
17:26:55©️ Uneori —» Licurici de suflet
16:37:36Copiii nu au nevoie de darurile noastre, ci de timp petrecut cu noi! —» Sunt MAMĂ!
15:29:40Imposibila coaliție. Uroborus, noua eră —» Gheorghe Erizanu
15:03:57Felicitări echipei de robotică! —» Liceul Teoretic “Mihail Sadoveanu”, Călăraşi
14:54:02Pentru un mediu mai curat… —» Liceul Teoretic “Mihail Sadoveanu”, Călăraşi
14:51:04Curtea Internațională de Justiție și-a recunoscut competența de a examina cererea Ucrainei împotriva Rusiei —» ACUM ÎN UCRAINA
14:45:00Călătorie în lumea științei —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
14:12:34După vot —» Primul meu blog