Cum ne alimentam Iarna

Alimentatia avand un rol determinant pentru sanatatea noastra, trebuie sa fie adecvata varstei si sa se adapteze in permanenta nevoilor calorice ale organismului.


alimentatie iarnaOdata cu venirea iernii, organismul nostru este mai vulnerabil, datorita temperaturilor scazute, iar obiceiul de a manca sanatos devine si mai important. Aportul nutritional trebuie adaptat tinand cont de sezonul in care ne aflam. E demonstrat faptul ca 70% din sistemul imunitar al organismului este situat in intestin. Ca urmare, este evident ca printr-o alimentatie corect aleasa, ne putem mentine si creste rezistenta la imbolnavire, inclusiv la infectiile frecvente in timpul iernii.


In Romania, un copil sufera, in medie, de 5 – 6 raceli pe an, iar un adult de 2 - 4 raceli pe an.
Care sunt solutiile si ce alimente ar trebui sa consumam pe parcursul iernii, pentru a ne asigura un sistem imunitar puternic?


Vitaminele care sustin activitatea sistemului imunitar sunt:
– vitamina C : aportul zilnic recomandat este de 200 mg, pe care le putem gasi intr-un ardei rosu de marime medie, doua portocale sau un grapefruit, 100 g de patrunjel;
– vitamina A: aportul zilnic recomandat este de 800 micrograme, pe care le putem procura din morcovi, ficat, peste, ou, unt.
Mineralele de care are nevoie sistemul imunitar sunt:
- zinc, 10 mg pe zi, il gasim in fructe de mare, seminte de dovleac, paine si cereale integrale
- seleniu, 55 micrograme/zi. Surse principale: nuci, piine, peste carne, oua.
Iaurturile probiotice, cum sunt cele care contin tulpina L Casei Imunitass, ne ajuta sa ne intarim sistemul imunitar si sa facem fata mai bine agentilor patogeni care ne asalteaza in sezonul rece. Consumul zilnic ne ajuta sa reducem frecventa imbolnavirilor si sa ne vindecam mai rapid.


O alimentatie variata si echilibrata este recomandata in orice anotimp. Iarna nu mai constituie o piedica in consumul fructelor si legumelor proaspete - cele mai bune surse de vitamine si minerale care intaresc imunitatea, fiind aliatul nostru in prevenirea si reducerea simptomelor infectiilor respiratorii. Imprieteniti-va cu merele! Sunt fructele traditionale si sunt surse de antioxidanti si vitamine.


Produsele lactate nu trebuie sa lipseasca din meniul zilnic fiindca furnizeaza proteine de calitate superioara si sunt principala sursa alimentara de calciu. Acestea isi gasesc locul la fiecare masa si sunt disponibile in numeroase forme.


Absorbtia calciului este conditionata de un aport suficient de vitamina D. In anotimpul friguros, din cauza expunerii foarte reduse la soare, sinteza endogena de vitamina D scade dramatic, deci e nevoie de un aport alimentar la nivelul necesarului zilnic de 5 micrograme. Sursele principale sunt pestele gras, ficatul, alimentele imbogatite cu vitamina D, de regula produse lactate. Vitamina D are rol demonstrat in modularea sistemului imunitar.

Consumati alimente din cereale integrale - sunt o sursa de fibre esentiale pentru un sistem digestiv sanatos, dau senzatia de satietate si ajuta la mentinerea greutatii normale.
Consumati cat mai des peste, pentru ca este o importanta sursa de proteine si acizi grasi omega 3, care reduc nivelul colesterolului rau.


Inlocuiti alimentele grase cu cele cu continut scazut de grasimi. Gatiti sanatos si delicios, fierbeti sau frigeti carnea, legumele. Experimentati!


O mentiune speciala legata de post: pastrati echilibrul alimentar si diversitatea si in post. Cartofii prajiti sunt de post, usor de preparat si gustosi, dar contin multa grasime, deci multe calorii. Absenta lactatelor si a carnii rosii poate produce deficiente de calciu si fier, minerale extrem de importante pentru sanatatea si echilibrul organismului – deficiente care trebuie neaparat compensate – si nu e usor! Broccoli si spanacul sunt surse de calciu, respectiv fier, dar mai greu asimilabile decit din lapte sau carne.


Alaturi de alimentatia corecta, alte citeva conditii trebuie respectate pentru a ne bucura de o iarna linistita:
- Imbracamintea calduroasa, adecvata conditiilor meteo.
- Miscarea: nimic nu se compara cu libertatea de miscare pe care ne-o ofera sezonul calduros, insa, chiar daca plimbarile lungi nu mai sunt o optiune pentru toti, nu inseamna ca trebuie sa renuntam la sport. Putem frecventa o sala de fitness sau un bazin de inot.
- Odihna suficienta este esentiala pentru un organism rezistent.
- Si, desigur, respectarea regulilor de igiena: evitarea contactului cu persoane bolnave, spalatul frecvent al mainilor.


Daca tinem cont zilnic de aceste sfaturi, ne vom bucura nu doar un sezon, ci pe termen lung, de avantajele unui organism rezistent si de o stare generala de bine.

sursa : healthy


Sursa
2009-12-03 21:55:19



Comenteaza





Ultimele 25 posturi adăugate

05:39:29BALAURI/ DRAGONES* —» Andrei LANGA. Blogul personal
23:16:33Dark Red Wine Bread —» ajna-blogging-press
23:04:51Ce a promis directorul retelelor electrice Edinet pentru Zabriceni si Onesti —» Curaj.TV | Media alternativă
19:35:46Cercetare și tradiții —» Biblioteca de Arte 'Tudor Arghezi'
19:34:54©️ Aproape 💙 —» Licurici de suflet
18:53:04Mors de rachitele (merisoare) —» Bucataria Talinei - condimentat cu dragoste
17:35:33Despre încălzirea globală și alte pericole #palavre —» Curaj.TV | Media alternativă
17:04:19Vești bune pentru moldovenii din Italia: Din 10 ianuarie 2020 vor putea să convertească permisele de conducere —» Elena Robu
16:37:03MAEIE face precizări referitoare la autocarul cu cetățeni moldoveni reținuți în Olanda —» Elena Robu
13:59:15Teatrul Țăndărică din București vine la Chișinău! Hai cu noi la spectacolul „Motanul Încălțat”! —» Sunt MAMĂ!
11:58:45Toate Evele mele —» Frinturi din suflet de femeie
10:38:38Culioșelele —» apostu
09:17:23Autocar cu 65 de moldoveni, reținut în Olanda —» Elena Robu
08:49:31Da, Maia a pierdut încrederea SUA // Cum s-a „ridicat” Hogan în câteva zile —» un alt blog
07:47:34Viaţa bate filmul şi poliţia din Buzău —» Curaj.TV | Media alternativă
06:49:14Duminică nu mai votez Pro Iohannis —» un alt blog
05:52:03Teen Boy Comforter Set —» Andrei Fornea
04:07:34Room And Board Dining Table —» Andrei Fornea
03:33:47Din ciclul: români pe Badoo —» Viata pe Tinder – Viata amoroasa pe Tinder
23:21:02Why Canadians send me to the Russians?! —» Informaţii pentru studenţi !
21:10:16The 10 Health Benefits of Wine Will Inspire You to Pour a Hearty Glass Tonight —» ajna-blogging-press
20:15:05Горит ЧЕК, аварийный режим. Удаление сажевых фильтров DPF —» Сажевые фильтры (DPF/ FAP). Чип тюнинг. Теория, практика.
20:05:51Турбо-утюг BMW F30 335 ActiveHybrid3. Stage1- 418 HP. Project 500 HP —» Сажевые фильтры (DPF/ FAP). Чип тюнинг. Теория, практика.
19:46:51Les livres sont, comme les virus, des entités intermédiaires entre l’objet et l’être vivant. —» turn up the silence
19:11:28Правительство элитарного меньшинства не будет решать проблемы большинства —» Блог Михаила Полянского